Of beter geformuleerd: ik denk dat de spitsen denken dat ze 4-4-2 spelen, terwijl de vleugelaanvallers denken dat ze 4-3-3 spelen. Het resultaat is dus een soort van 4-2-4, met enorme ruimtes tussen aanvallende en controlerende linies. Hetzelfde probleem als onder Bommel: team scheurt uiteen, middenveld komt man tekort, verdediging moet één op één en gaan fouten maken..

Dus toch een herkenbaar PSV systeem?
 
Dan denk ik - zou ik nog 'ns moeten bekijken - dat Til gewoon niet inzakt bij balverlies. Verdedigen begint dáár, niet bij de laatste linies.
Huh? Til lijkt juist niet te moeten inzakken bij balverlies, maar druk te moeten zetten op de cv van de tegenstander.
 
Huh? Til lijkt juist niet te moeten inzakken bij balverlies, maar druk te moeten zetten op de cv van de tegenstander.
Wie zakt dan bij balverlies naar het middenveld? Elementaire logica leert ons toch teneinde van '433' naar '442' te gaan dat tweede 3tje een 2tje moet worden en dat eerste 3tje een 4tje. Luuk? Een vleugelspeler?
 
Nog een schaduwkant van Luuk naar psv halen: bij afwezigheid speel je per definitie niet je normale spelletje omdat niemand Luuk kan vervangen. En als hij speelt is het alle ballen op Luuk. Als Luuk nooit was gekomen dan begint de coach in de eerste week van de voorbereiding aan het onder de knie te krijgen van een of ander strijdplan. Dat is waarom De Bondscoach er geen systeem in ziet. De verklaring is Luuk. En juist omdat hij zowel een vloek als zege was in de voorgaande periode had ik liever dat hij nooit was gekomen.
 
Wie zakt dan bij balverlies naar het middenveld? Elementaire logica leert ons toch teneinde van '433' naar '442' te gaan dat tweede 3tje een 2tje moet worden en dat eerste 3tje een 4tje. Luuk? Een vleugelspeler?
Ik zie duidelijk Gakpo en Bakayoko (of wie daar ook staat) inzakken en Til/Xavi naar voren schuiven: 4-4-2.
 

Nu gaat het goed komen.
Ik citeer uit de link:

“Ik vind dat we te veel doelpunten tegen krijgen. Daarin zijn we kwetsbaar. Het doel is uiteindelijk om wedstrijden te winnen. Daarbij helpt het om zo min mogelijk goals tegen te krijgen. Dat is een aandachtspunt", besluit Van Nistelrooij.

Hahaha, een cirkelredenatie die hier op het forum niet zou misstaan. Maar wat er nou moet gebeuren?
Dat je leert van je fouten. Dat is zn boodschap. Dus gaan we ongetwijfeld morgen een minder naïef psv zien.. ik ben benieuwd
 
Of niet. Maar dan weet je wel aan wie het ligt.
Met focus en echt duels aangaan kom je een end. Ik kan die apathische eerste helft tegen Twente niet loslaten. Als je dat morgen gaat doen kun je in de rust gewoon stoppen en naar huis gaan.
 
Nog een schaduwkant van Luuk naar psv halen: bij afwezigheid speel je per definitie niet je normale spelletje omdat niemand Luuk kan vervangen. En als hij speelt is het alle ballen op Luuk. Als Luuk nooit was gekomen dan begint de coach in de eerste week van de voorbereiding aan het onder de knie te krijgen van een of ander strijdplan. Dat is waarom De Bondscoach er geen systeem in ziet. De verklaring is Luuk. En juist omdat hij zowel een vloek als zege was in de voorgaande periode had ik liever dat hij nooit was gekomen.
Als TD zou je er wel oog voor moeten hebben en een visie bij het aankopen van spelers en beide ontbreken bij JDJ...hij had bij het aantrekken van Luuk direct moeten bedenken wie hij dan achter de hand heeft bij een eventuele afwezigheid van Luuk. Dat heeft JDJ niet gedaan en dus zitten we nu met de gebakken peren. Het enige noodalternatief is momenteel Guus Til als vervanger voor Luuk, vind ik. Maar nogmaals, JDJ heeft geen visie, want ook in het geval Max heeft hij geen back-up gehaald: Mauro is een noodalternatief op die positie, maar geen pure linksback. Kortom, bij het samenstellen van de selectie voor dit seizoen heeft JDJ nogal wat fouten gemaakt en hij kan dat nu nog enigszins herstellen, door binnen een paar weken enkele transfervrije verdedigers en backs vast te leggen voor 1 of meerdere seizoenen.
 
Laatst bewerkt:
Dat je niet meteen alles wint vind ik niet erg, dat het niet meteen sprankelend ook niet, maar wat me echt zorgen baart is dat er gewoon to-taal geen lijn in het spel te ontdekken valt…met Luuk is het alle ballen lang op Luuk en zonder Luuk is het me helemaal een raadsel…en de spelopvatting is al met al gewoon laf daar ik van Ruud veel meer lef had verwacht…wat is dit toch, zeer teleurstellend…
 
Dat je niet meteen alles wint vind ik niet erg, dat het niet meteen sprankelend ook niet, maar wat me echt zorgen baart is dat er gewoon to-taal geen lijn in het spel te ontdekken valt…met Luuk is het alle ballen lang op Luuk en zonder Luuk is het me helemaal een raadsel…en de spelopvatting is al met al gewoon laf daar ik van Ruud veel meer lef had verwacht…wat is dit toch, zeer teleurstellend…
Hij heeft ook geen geluk dat Luuk, Madueke en Mauro alledrie er niet zijn. Plus dat hij op niemand kan bouwen als trainer. Er is geen leider in het veld en niemand die het verlengstuk van een jonge trainer kan zijn en de boel scherp zet.
 
Hij heeft ook geen geluk dat Luuk, Madueke en Mauro alledrie er niet zijn. Plus dat hij op niemand kan bouwen als trainer. Er is geen leider in het veld en niemand die het verlengstuk van een jonge trainer kan zijn en de boel scherp zet.
Heb je zeker een punt, maar ik zou ongeacht die dingen die je benoemt toch hopen iets meer aanvallend spel onder Ruud te zien of meer pressie etc…
 
Hij heeft ook geen geluk dat Luuk, Madueke en Mauro alledrie er niet zijn. Plus dat hij op niemand kan bouwen als trainer. Er is geen leider in het veld en niemand die het verlengstuk van een jonge trainer kan zijn en de boel scherp zet.
Plus Boscagli.
 
En toch denk ik dat als Boscagli, Luuk, Mauro en Madueke fit zouden zijn we alsnog een lange bal-tactiek op Luuk zouden zien met redelijk passief spel…valt me gewoon echt tegen, dacht dat Ruud als coach wel wat avontuurlijker ingesteld was…
Maar ik denk toch ook, naast wat jij terecht zegt, dat Ruud zich kapot ergert aan de ineffectiviteit van wat er in het veld loopt.
En dat hij ook wist dat het weer fout zou gaan toen hij Vertessen kans nummer zoveel - die tegen Rangers meegeteld - zag missen.
Voor open doel. Vanaf dat moment weet je dat de volgende afgang, de derde na Rangers en Twente , er aan komt.
 
Maar ik denk toch ook, naast wat jij terecht zegt, dat Ruud zich kapot ergert aan de ineffectiviteit van wat er in het veld loopt.
En dat hij ook wist dat het weer fout zou gaan toen hij Vertessen kans nummer zoveel _ die tegen Rangers meegeteld - zag missen.
Voor open doel. Vanaf dat moment weet je dat de volgende afgang, de derde na Rangers en Rwente , er aan komt.
Dat klopt, wat dat betreft zit ook echt niets mee momenteel…als ik iemand graag bij ons zie slagen als hoofdtrainer dan is Ruud het wel…des te treuriger dat hij met zo’n valse start moet beginnen…☹️
 
Terug
Bovenaan Onderaan