Dat klopt, wat dat betreft zit ook echt niets mee momenteel…als ik iemand graag bij ons zie slagen als hoofdtrainer dan is Ruud het wel…des te treuriger dat hij met zo’n valse start moet beginnen…☹️
Tsja. Hij weet de laatste wedstrijden ook geen enkele lijn in het spel te krijgen. Of het nu met of zonder bal is.
 
Dat klopt, wat dat betreft zit ook echt niets mee momenteel…als ik iemand graag bij ons zie slagen als hoofdtrainer dan is Ruud het wel…des te treuriger dat hij met zo’n valse start moet beginnen…☹️
Uiteraard hoop ik dat Ruud , net als ik dat bij Mark en Roger hoopte, succesvol wordt en ons eindelijk aan de 25e titel helpt.
Dat laatste des te meer nu de kans groter is geworden dat het Europees hooguit overwinteren in de Conference League wordt.
Maar de onmacht van dit team is nauwelijks te beschrijven.

En de vraag die mijn vrouw en ik allebei ons vanavond weer stelden luidt; waar zitten we in godsnaam naar te kijken?

Dramatisch hoe in de slotfase we apathisch achter hen aanlopen en slechts dankzij een dubbele redding van Benitez aan een complete afgang ontsnappen.
Het is letterlijk niet om aan te zien en ik kan me zelfs uit het verre verleden niet meer herinneren ooit zo'n stel faalhazen bij elkaar te hebben gezien.
Toch om positief af te sluiten nog 1 lichtpuntje; de assist van El Ghazi was mooi. Terwijl ik van hem niets verwachte, dus mea culpa wat dat betreft. ;)
 
Uiteraard hoop ik dat Ruud , net als ik dat bij Mark en Roger hoopte, succesvol wordt en ons eindelijk aan de 25e titel helpt.
Dat laatste des te meer nu de kans groter is geworden dat het Europees hooguit overwinteren in de Conference League wordt.
Maar de onmacht van dit team is nauwelijks te beschrijven.

En de vraag die mijn vrouw en ik allebei ons vanavond weer stelden luidt; waar zitten we in godsnaam naar te kijken?

Dramatisch hoe in de slotfase we apathisch achter hen aanlopen en slechts dankzij een dubbele redding van Benitez aan een complete afgang ontsnappen.
Het is letterlijk niet om aan te zien en ik kan me zelfs uit het verre verleden niet meer herinneren ooit zo'n stel faalhazen bij elkaar te hebben gezien.
Toch om positief af te sluiten nog 1 lichtpuntje; de assist van El Ghazi was mooi. Terwijl ik van hem niets verwachte, dus mea culpa wat dat betreft. ;)
Volgens mij hadden wij dezelfde mening en verwachtingen van El Ghazi, dus ook ik ben positief verrast…hoewel ik hem voetballend over het algemeen nog steeds niet veel bijzonders vind, maar ik denk wel een betere optie dan Vertessen in de spits…

Maar inderdaad, waar hebben we in hemelsnaam naar zitten kijken…😒
 
Uiteraard hoop ik dat Ruud , net als ik dat bij Mark en Roger hoopte, succesvol wordt en ons eindelijk aan de 25e titel helpt.
Dat laatste des te meer nu de kans groter is geworden dat het Europees hooguit overwinteren in de Conference League wordt.
Maar de onmacht van dit team is nauwelijks te beschrijven.

En de vraag die mijn vrouw en ik allebei ons vanavond weer stelden luidt; waar zitten we in godsnaam naar te kijken?

Dramatisch hoe in de slotfase we apathisch achter hen aanlopen en slechts dankzij een dubbele redding van Benitez aan een complete afgang ontsnappen.
Het is letterlijk niet om aan te zien en ik kan me zelfs uit het verre verleden niet meer herinneren ooit zo'n stel faalhazen bij elkaar te hebben gezien.
Toch om positief af te sluiten nog 1 lichtpuntje; de assist van El Ghazi was mooi. Terwijl ik van hem niets verwachte, dus mea culpa wat dat betreft. ;)
De kans is onder deze omstandigheden en met de huidige TD en zijn selectie groter dat Ajax het 4e sterretje mag bijzetten op hun shirt, dan dat PSV de 25e titel in de wacht sleept...
 
En toch denk ik dat als Boscagli, Luuk, Mauro en Madueke fit zouden zijn we alsnog een lange bal-tactiek op Luuk zouden zien met redelijk passief spel…valt me gewoon echt tegen, dacht dat Ruud als coach wel wat avontuurlijker ingesteld was…
Ruud heeft wel gelijk over nieuwe selectie. Speelstijl inslijpen. Het technisch team mag goed aan de slag en op zoek gaan naar een systeem zonder Luuk. Hij lijkt daar wel mee bezig. Met El Ghazi hebben we in ieder geval wel een slimme speler. Hij viel niet tegen. Dat avontuurlijke kan pas als de basistactiek in orde is en dat was totaal niet het geval. En het tempo mag ook wat eerder omhoog dan pas na een tegengoal, voor de zoveelste keer..
 
Maar ik denk toch ook, naast wat jij terecht zegt, dat Ruud zich kapot ergert aan de ineffectiviteit van wat er in het veld loopt.
En dat hij ook wist dat het weer fout zou gaan toen hij Vertessen kans nummer zoveel - die tegen Rangers meegeteld - zag missen.
Voor open doel. Vanaf dat moment weet je dat de volgende afgang, de derde na Rangers en Twente , er aan komt.
Tja, dat weet je vantevoren als je Vertessen opstelt. Dat is echt geen goalgetter ofzo. Die kan heel hard rennen, en dat was het wel.
 
Nou, hier springen de tranen toch van in je ogen. Schmidt 2.0. Wat een uitspraken. Ambitieloos en blijkbaar een bezoek nodig aan de opticien. Vooral de uitspraak dat Sangaré goed was en het spel ook best ok. Man man man…. Jammer van zo’n clubheld.

Ruud van Nistelrooij vindt dat PSV stappen maakt: ‘Nooit gezegd dat wij kampioen moeten worden’
https://www.ad.nl/nederlands-voetba...zegd-dat-wij-kampioen-moeten-worden~a67e8e00/
 
Nou, hier springen de tranen toch van in je ogen. Schmidt 2.0. Wat een uitspraken. Ambitieloos en blijkbaar een bezoek nodig aan de opticien. Vooral de uitspraak dat Sangaré goed was en het spel ook best ok. Man man man…. Jammer van zo’n clubheld.

Ruud van Nistelrooij vindt dat PSV stappen maakt: ‘Nooit gezegd dat wij kampioen moeten worden’
https://www.ad.nl/nederlands-voetba...zegd-dat-wij-kampioen-moeten-worden~a67e8e00/

Ja, dit zijn duidelijk de woorden van Rutten die zijn ingefluisterd. :sneaky:
 
Nou, hier springen de tranen toch van in je ogen. Schmidt 2.0. Wat een uitspraken. Ambitieloos en blijkbaar een bezoek nodig aan de opticien. Vooral de uitspraak dat Sangaré goed was en het spel ook best ok. Man man man…. Jammer van zo’n clubheld.

Ruud van Nistelrooij vindt dat PSV stappen maakt: ‘Nooit gezegd dat wij kampioen moeten worden’
https://www.ad.nl/nederlands-voetba...zegd-dat-wij-kampioen-moeten-worden~a67e8e00/
Bah, bah, nou geweldig wat een instelling inderdaad. PSV=topclub af, dat is inmiddels wel duidelijk, ondanks de stoere praatjes van JdJ.
 
Bah, bah, nou geweldig wat een instelling inderdaad. PSV=topclub af, dat is inmiddels wel duidelijk, ondanks de stoere praatjes van JdJ.
PSV is al jaren topclub af. Toen u en ik zelf 4 jaar geleden hier riepen dat onder Gerbrands en JdJ PSV zal afdalen richting Feyenoord, lees: geen concurrent meer zijn van Ajax maar meer kijken naar de nummers 2.3.4 posities, werden wij hier bijna virtueel gestenigd ( sorry mijn referentiekader 😅). Met Schmidt leek men ergens voor te kiezen maar dat kan alleen als je zelf ook capabel genoeg bent om goed te scouten en een professioneel apparaat hebt neergezet. Wat we zagen was echter dat Gerbrands en JdJ zelf totaal geen visie hadden en alles in de handen van Schmidt legden die en de trainer was EN de TD. Het is vaak andersom: je hebt gezamenlijk met de RvC, directie en de scouting een bepaalde visie en dan haal je een trainer die uitvoering geeft aan die visie. Je scout en haalt zelf de spelers die er bij passen en leidt je ook zelf die spelers op. Het is hier elke twee jaar weer een andere “visie”. Daarom kun je ook nooit echt iets van een spelopvatting op de mat leggen en zie je nooit continuïteit.
We hebben het al gezegd: Feyenoord 2.0.
 
Nou, hier springen de tranen toch van in je ogen. Schmidt 2.0. Wat een uitspraken. Ambitieloos en blijkbaar een bezoek nodig aan de opticien. Vooral de uitspraak dat Sangaré goed was en het spel ook best ok. Man man man…. Jammer van zo’n clubheld.

Ruud van Nistelrooij vindt dat PSV stappen maakt: ‘Nooit gezegd dat wij kampioen moeten worden’
https://www.ad.nl/nederlands-voetba...zegd-dat-wij-kampioen-moeten-worden~a67e8e00/

Het 5e tussenjaar op rij. Het is inmiddels een tussenlustrum aan het worden. :eek:
Spelers willen niet. Geen ambities. In Europese wedstrijden geen potten kunnen breken.
En er zijn nog steeds mensen die de Europese ranking het meest belangrijk vinden. Blij zijn als een Portugese club verliest. :rolleyes: :maniac:
PSV heeft er geen reet aan als ze er zelf een zooitje van maken en voor het 5e jaar op rij geen kampioen worden en in de diverse Europacups er met de pet naar gooien.
 
PSV is al jaren topclub af. Toen u en ik zelf 4 jaar geleden hier riepen dat onder Gerbrands en JdJ PSV zal afdalen richting Feyenoord, lees: geen concurrent meer zijn van Ajax maar meer kijken naar de nummers 2.3.4 posities, werden wij hier bijna virtueel gestenigd ( sorry mijn referentiekader 😅). Met Schmidt leek men ergens voor te kiezen maar dat kan alleen als je zelf ook capabel genoeg bent om goed te scouten en een professioneel apparaat hebt neergezet. Wat we zagen was echter dat Gerbrands en JdJ zelf totaal geen visie hadden en alles in de handen van Schmidt legden die en de trainer was EN de TD. Het is vaak andersom: je hebt gezamenlijk met de RvC, directie en de scouting een bepaalde visie en dan haal je een trainer die uitvoering geeft aan die visie. Je scout en haalt zelf de spelers die er bij passen en leidt je ook zelf die spelers op. Het is hier elke twee jaar weer een andere “visie”. Daarom kun je ook nooit echt iets van een spelopvatting op de mat leggen en zie je nooit continuïteit.
We hebben het al gezegd: Feyenoord 2.0.
Ok. Voor mijn gevoel is PSV nooit topclub "op" geweest in de laatste decennia. Een Nummer 2 op gepaste afstand van de Amsterdammers, in een competitie met zeer beperkte financiële middelen die op weinig internationale interesse hoeft te rekenen. Geloof er niks van dat top 32 europees haalbaar is met ongeveer de #54e marktwaarde en #92e begroting.
 
Laatst bewerkt:
PSV is eigenlijk net een ploeg die net te weinig slaap heeft gehad en 's ochtends door de wekker gewekt wordt en nog eigenlijk niet wakker wil worden (1e helft). In de rust gaan ze even rustig ontbijten en komen ze iets op gang, maar ja, door te weinig slaap komen ze niet volledig op gang.
 
Ruud was als speler een eenling op het veld. Totaal niet bezig met tactiek en veldbezetting. Continu gefocust waar die eindpass zou belanden. Daarom verbaasde het mij dat hij coach is geworden. Bijna elke succesvolle coach die oud-speler is geweest en tactisch sterk onderlegd zijn speelden in de as achterin of op het middenveld waar ze het spel goed konden overzien. Ga maar na: Guardiola, Van Gaal, Schreuder, Slot, koeman etc. Nooit in Ruud een trainer gezien en eigenlijk nog steeds niet hoe graag ik hem ook mag. Psv is al 4 jaar geen kampioen. Psv heeft behoefte aan ervaring.
 
PSV is al jaren topclub af. Toen u en ik zelf 4 jaar geleden hier riepen dat onder Gerbrands en JdJ PSV zal afdalen richting Feyenoord, lees: geen concurrent meer zijn van Ajax maar meer kijken naar de nummers 2.3.4 posities, werden wij hier bijna virtueel gestenigd ( sorry mijn referentiekader 😅). Met Schmidt leek men ergens voor te kiezen maar dat kan alleen als je zelf ook capabel genoeg bent om goed te scouten en een professioneel apparaat hebt neergezet. Wat we zagen was echter dat Gerbrands en JdJ zelf totaal geen visie hadden en alles in de handen van Schmidt legden die en de trainer was EN de TD. Het is vaak andersom: je hebt gezamenlijk met de RvC, directie en de scouting een bepaalde visie en dan haal je een trainer die uitvoering geeft aan die visie. Je scout en haalt zelf de spelers die er bij passen en leidt je ook zelf die spelers op. Het is hier elke twee jaar weer een andere “visie”. Daarom kun je ook nooit echt iets van een spelopvatting op de mat leggen en zie je nooit continuïteit.
We hebben het al gezegd: Feyenoord 2.0.
Ik denk dat het begonnen is in het laatste jaar van Brands als TD en toen na hem zijn leerling het stokje overnam, is er helemaal niets veranderd in positieve zin. Ik roep al jaren dat we afscheid moeten nemen van JDJ en een ervaren TD moeten aanstellen met een groot internationaal netwerk, vooral in Zuid-Amerika.
 
Ik denk dat het begonnen is in het laatste jaar van Brands als TD en toen na hem zijn leerling het stokje overnam, is er helemaal niets veranderd in positieve zin. Ik roep al jaren dat we afscheid moeten nemen van JDJ en een ervaren TD moeten aanstellen met een groot internationaal netwerk, vooral in Zuid-Amerika.
De TD hoeft zelf niet eens dat netwerk te hebben, als hij maar de mensen aanstelt die dat wel hebben. En dan bedoel ik niet de Jan Vennegoor's en John de Jong's van deze wereld. TD hoeft ook geen goede scout te zijn als hij maar zijn mensen daarvoor heeft en dat goed managed. Aanstuurt op de juiste balans in de selectie. TS goed samengesteld, medische staf ook goed.

Het is dramatisch met John. En onbegrijpelijk dat dit maar zo mag aanmodderen.

Voor Ruud is het klote. Zeker omdat hij zelf zegt het eerst nog niet te willen en het dan toch gaat doen. Een waardeloze selectie heeft hij voor zich. Meegesleurd in de praatjes van Marcel die zoals zo vaak voor de makkelijke weg kiest.

Dat de RvC zo apathisch blijft snap ik ook niet. Allemaal winnaars (behalve Hans v Breukelen) in het bedrijfs- en bestuursleven. Gaan voor niets anders dan het beste op deze gebieden, en dan laat je Toon, John en Marcel maar wat aankloten bij PSV.
 
'Anita en Jozefzoon zijn inderdaad twee ervaren spelers, maar ik kan er nog wel meer opnoemen', herhaalde Van Nistelrooij de door de verslaggever opgeworpen namen. 'Kramer, Bel Hassani, Clement... Dan zet je RKC weg als een makkie, maar het is gewoon een goede, ervaren ploeg. Dat is geen pretje. Daar moeten wij ons volledig op voorbereiden en dat doen we ook.' (einde quote)

Opgepast, het grote RKC komt naar Eindhoven!
 
Ruud credits verdampen nog sneller dan de euro's die we in onze zak hebben, ik zei dat die rond de feestdagen al exit zou zijn maar ik stel het bij naar oktober/november #Ruudout
 
Er stond met chocoladeletters op VP: "Van Nistelrooy zal niet op verschil met Ajax wijzen: 'PSV gaat voor alle prijzen' "

Kijk, dat is wat ik verwacht te horen van een coach van PSV; niet dat ge-Calimero van Schmidt die PSV voortdurend als een subtopper presenteerde. Gelijk al pluspunten voor Ruud. Hopelijk brengt hij weer wat topsportcultuur terug bij PSV, en maakt hij de spelers weer fysiek weerbaar.
Een paar maanden later... :nocheer:
 
Terug
Bovenaan Onderaan