Ik meen dat ik die uitspraak hier ook vaak heb gehoord. Nooit achter gestaan overigens, win liever lelijk dan dat we met leuk voetbal tegen puntverlies aanlopen. Al ligt dat wel aan het podium van de wedstrijd
Als je in de eerste plaats supporter van een club bent en in de tweede plaats voetballiefhebber - en dat is toch zo met supporters van elke club denk ik - dan telt inderdaad zoals je zegt het resultaat.
Dat is ook niet voor meerdere uitleg vatbaar; drie punten zijn drie punten.
Mooi voetbal daarentegen is een subjectief begrip. Gisteren hoorde ik nog een commentator die zo te horen niet genoot van de prachtige hakbal van Doan, maar wel enthousiast was toen iemand -nutteloze actie - ergens bij de zijlijn de bal tussen de benen van Mwene door speelde.
Ik kijk blijkbaar anders tegen mooi voetbal aan dan hij. :)
 
Soms moet je meer waarde hechten aan de performance dan aan het resultaat, aldus PSV-trainer Roger Schmidt.

Geldt dit nog steeds en wat was dan precies de performance waar waarde aan gehecht moet worden?
 
Soms moet je meer waarde hechten aan de performance dan aan het resultaat, aldus PSV-trainer Roger Schmidt.

Geldt dit nog steeds en wat was dan precies de performance waar waarde aan gehecht moet worden?
De waarde is 450.000 euro per gewonnen pot en de premie voor Europa League overwintering. Selectiewaardetoename nog daargelaten..
 
Roger Schmidt, John de Jong en Toon Gerbrands. Allemaal één pot nat. Slappe hap. Mooie woorden, maar geen prestaties. Al jarenlang. In al mijn jaren als PSV-fan heb ik niet zó'n waardeloze clubleiding gezien als dit blundertrio. Amateurs zijn het. Miljoenenverkwisters. Geven niets om de club, anders hadden ze de eer wel aan zichzelf gehouden. Seizoen is nu compleet verloren. Jaag dit blundertrio per direct de club uit! Met pek en veren. Wat een prutsers!
 
Roger Schmidt, John de Jong en Toon Gerbrands. Allemaal één pot nat. Slappe hap. Mooie woorden, maar geen prestaties. Al jarenlang. In al mijn jaren als PSV-fan heb ik niet zó'n waardeloze clubleiding gezien als dit blundertrio. Amateurs zijn het. Miljoenenverkwisters. Geven niets om de club, anders hadden ze de eer wel aan zichzelf gehouden. Seizoen is nu compleet verloren. Jaag dit blundertrio per direct de club uit! Met pek en veren. Wat een prutsers!
Mooie woorden, leuke ideeën, maar doorpakken ho maar.
 
Maar waar begin je. Gooi je alles eruit, dan moet je op drie cruciale posities nieuwe mensen gaan toevoegen en dan zul je bijna moeten accepteren dat je een opbouwseizoen kunt hebben, met de kans dat het daarna ook niet werkt. Of begin je langzaam met 1 of 2 posities? Dat het moet is inmiddels duidelijk.
 
Maar waar begin je. Gooi je alles eruit, dan moet je op drie cruciale posities nieuwe mensen gaan toevoegen en dan zul je bijna moeten accepteren dat je een opbouwseizoen kunt hebben, met de kans dat het daarna ook niet werkt. Of begin je langzaam met 1 of 2 posities? Dat het moet is inmiddels duidelijk.
Niet alles. Td en coach is genoeg. Dan nog heb je een opbouw seizoen..
 
Roger Schmidt, John de Jong en Toon Gerbrands. Allemaal één pot nat. Slappe hap. Mooie woorden, maar geen prestaties. Al jarenlang. In al mijn jaren als PSV-fan heb ik niet zó'n waardeloze clubleiding gezien als dit blundertrio. Amateurs zijn het. Miljoenenverkwisters. Geven niets om de club, anders hadden ze de eer wel aan zichzelf gehouden. Seizoen is nu compleet verloren. Jaag dit blundertrio per direct de club uit! Met pek en veren. Wat een prutsers!
Bijna mee eens... ik vind Reker erger dan Toon.

Roger heeft John en Toon in de data houdgreep. Met data toont hij aan dat het zo slecht nog niet gaat. Maar data kan je manipuleren door data te verzamelen van alleen maar de positieve dingen. Het kan ook anders natuurlijk... waar is de data van gemiddeld meer dan 1 doelpunt tegen per wedstrijd dit seizoen bijvoorbeeld.... of dataverzameling tijdens de topwedstrijden waarin je elke keer van het veld geveegd wordt....of... de vele blessures.....of....de belabberde fitheid waardoor men niet eens 60 minuten kan spelen......of.... een data verzameling hoevaak iemand niet op zijn eigen vertrouwde positie staat....of data verzameling hoe vaak iemand meer dan 4 hele wedstrijden gespeeld heeft achter elkaar om in het ritme te komen.... of de verzameling data hoevaak Boscagli afgetroefd wordt door een spits door achterlijk dom in te stappen.... enz enz....

Na anderhalf jaar geen vooruitgang.... los zand.... en de afgedankte veel te dure spelers moeten het nu opeens gaan doen. Leuk dat we winnen van de middelmaat als Graz... Fortuna en Sparta.... maar uiteindleijk win je geen enkele topper.... geen één! En AZ uit tel ik niet mee omdat die op dat moment ergens in het 2de rijtje stonden. Daarnaast hebben we een TD die echt ondergesneeuwd wordt. Hoe kan iemand zo lang aanprutsen... Hoe kan dat? Bij een topsport cultuur en bedrijf moet je leveren! Dat doet hij al jaren niet maar mag blijven zitten en miljoenen verkwanselen. Ongehoord dit. En ik mijn fnoord vrienden keihard uitlachen elke keer.....
 
Maar waar begin je. Gooi je alles eruit, dan moet je op drie cruciale posities nieuwe mensen gaan toevoegen en dan zul je bijna moeten accepteren dat je een opbouwseizoen kunt hebben, met de kans dat het daarna ook niet werkt. Of begin je langzaam met 1 of 2 posities? Dat het moet is inmiddels duidelijk.
Een andere trainer en andere staf die aan het opbouwen van een systeem denken en ook naar hun beschikbare materiaal kijken dan naar hun eigen data en nietszeggende analyses. Een trainer die halverwege anticipeert op wat er gaande is en die van 11 goede en minder goede spelers een team kan maken die herkenbaar voetbal laat zien.
En JdJ had al 2 jaar geleden weg moeten gaan, toen hij 36 miljoen over de balk gooide alsof het niets was. Gerbrands zelf is ook niet geschikt voor een club die in de problemen zit en zichzelf naar een hoger plan moet tillen. Hij is van de status quo en dat moet je in deze fase niet hebben. Maar dit zijn allemaal wensbeelden…
 
Daarnaast hebben we een TD die echt ondergesneeuwd wordt. Hoe kan iemand zo lang aanprutsen... Hoe kan dat? Bij een topsport cultuur en bedrijf moet je leveren! Dat doet hij al jaren niet maar mag blijven zitten en miljoenen verkwanselen. Ongehoord dit.
Dit verbaast mij nog het meest, inderdaad. Hoeveel miljoenen heeft prutser John de Jong al niet mogen verkwanselen aan mislukte spelers? Die man is een rookie, heeft geen netwerk, geen persoonlijkheid en had nooit voor deze functie aangesteld moeten worden. En als hij er dan toch zit, en als je ziet hoe hij miskoop op miskoop stapelt en te weinig vangt voor vertrekkende spelers, dan kun je dit als directeur (Gerbrands) toch niet door laten gaan? Maar Gerbrands doet het gewoon, omdat hij ook zelf niet de voetbalkennis en het netwerk heeft om een goede TM aan te trekken. En tot overmaat van ramp laten John en Toon zich ook nog ringeloren door een Duitse semi-topcoach die zelf nog eens karrevrachten middelmaat en uitgebluste spelers haalt.

Als je dit objectief bekijkt, dan is het toch niet te geloven dat dit blundertrio er nog steeds zit? Wat doen de toezichthouders eigenlijk? Waarom grijpen die niet in? Of is het wel lekker, borrelen in de skyboxen en maar niet nadenken over wat goed is voor de club en supporters? Het is code zwart voor PSV. Laat de club maar sterven. Niemand die de verantwoordelijkheid neemt. Ik word er kotsmisselijk van.
 
Hoorde laatst dat Roger Schmidt heel goed lag in de groep; iedereen loopt met hem weg. Zit daar ook niet een deel van het probleem? Weet je nog welke trainer er ook heel goed in de groep lag destijds, waarvan de spelers echt niet wilde dat hij ontslagen werd? Juist, het was Fred Rutten. En we weten wat er na het ontslag van Rutten met ongeveer dezelfde kern van die spelersgroep gebeurde na 1 overgangsseizoen. Moraal van het verhaal is dat gemoedelijkheid en het zo goed met elkaar kunnen vinden misschien wel een obstructie vormt voor de prestaties op het veld. Leuk dat je een hecht groepje vrienden bent dat elkaar in bescherming neemt, maar belangrijker dan gemoedelijkheid is dat er gepresteerd wordt. Het mag best knetteren, op het veld en achter de schermen; teveel gemoedelijkheid en je raakt in een soort van roes.
 
99% van de trainers ligt lekker in de groep, als die bezig is. Iedereen was ook dol op Koeman in spanje, nu lees je steeds meer horrorverhalen, zo gaat dat altijd. Feit blijft dat deze koekenbakker gewoon moet oprotten maar het niet zal doen
 
Hoorde laatst dat Roger Schmidt heel goed lag in de groep; iedereen loopt met hem weg. Zit daar ook niet een deel van het probleem? Weet je nog welke trainer er ook heel goed in de groep lag destijds, waarvan de spelers echt niet wilde dat hij ontslagen werd? Juist, het was Fred Rutten. En we weten wat er na het ontslag van Rutten met ongeveer dezelfde kern van die spelersgroep gebeurde na 1 overgangsseizoen. Moraal van het verhaal is dat gemoedelijkheid en het zo goed met elkaar kunnen vinden misschien wel een obstructie vormt voor de prestaties op het veld. Leuk dat je een hecht groepje vrienden bent dat elkaar in bescherming neemt, maar belangrijker dan gemoedelijkheid is dat er gepresteerd wordt. Het mag best knetteren, op het veld en achter de schermen; teveel gemoedelijkheid en je raakt in een soort van roes.
Het verbaast me wel. Ik zie weinig genegenheid / chemie in beeld komen tijdens wedstrijden. Verbazend genoeg alleen met Ihattaren toen.
99% van de trainers ligt lekker in de groep, als die bezig is. Iedereen was ook dol op Koeman in spanje, nu lees je steeds meer horrorverhalen, zo gaat dat altijd. Feit blijft dat deze koekenbakker gewoon moet oprotten maar het niet zal doen
Dat is waar. Niemand is openlijk kritisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan