Had wel verwacht met van Marwijk op de achtergrond dat het wel goed zou komen..Behoudens het eerste half jaar is het echt kommer en kwel.
We pakken geen prijzen, Europees is het dramatisch en daarnaast zijn er ook problemen met onze cashcows ( lees: guti, lozano, pereiro)
Als dit zo doorgaat wordt het zowel sportief als financieel een ramp.
Ik zeg: ingrijpen nu het nog kan!!!
 
Laatst bewerkt:
Dat doet echt pijn.
Zo'n reactie laat zien hoe laf onze coach is, en bovendien niet capabel, om een kampioenswaardig 11-tal te smeden.
De lol om naar PSV te kijken gaat er in sneltreinvaart af...:sad:

Liever slecht spel en winst dan sprankelend met verlies.
Als we er de EL mee winnen, kampioen worden en de KNVB beker winnen. Teken ik direct.

Maar serieus het vertrek van Schwaab en Luuk is laat opgevangen. Aanval heeft een andere samenstelling betreft individuele kwaliteiten dus elftal moet anders gaan spelen en dat kost tijd.
Gun hem die maar even en je zult zien dat het beter zal gaan.
 
Ik vrees dat hij zowieso tot het einde van seizoen de club, en haar voortbestaan mag blijven afbreken.
Gelukkig hebben we van Breukelen in de RVC...:ROFL:
Mwahhh, als de resultaten tegen blijven vallen, kan het hard gaan en is een exit met kerst een reele mogelijkheid. Hij heeft zo op get zicht, ook alle steun van de spelers verloren, en dan wordt het heel, heel moeilijk
 
Liever slecht spel en winst dan sprankelend met verlies.
Als we er de EL mee winnen, kampioen worden en de KNVB beker winnen. Teken ik direct.

Helaas werkt het zo niet. Wat je waarschijnlijk bedoeld is winnen met effectief (en lelijk) voetbal dan verliezen met sprankelend voetbal.

Vertrouw er maar op dat je met slecht, lees: ineffectief, inspiratieloos en instabiel, voetbal geen heel jaar lang alles zult winnen - al zou je het willen. Is gewoon niet realistisch genoeg om wensen over te uiten. Zo gedoomed als we nu zijn, zie ik ons liever als strijders ten onder gaan in de strijd om de titel dan als een stel gedoomde mietjes. Ik word dit jaar liever tweede met 150 doelpunten voor en 2 tegen, dan kampioen met 34 doelpunten en 0 tegen. Ik ben toe aan eerherstel na afgelopen rampseizoen. Een prijs is alleen memorabel als de weg daar naartoe dat ook is.
 
Helaas werkt het zo niet. Wat je waarschijnlijk bedoeld is winnen met effectief (en lelijk) voetbal dan verliezen met sprankelend voetbal.

Vertrouw er maar op dat je met slecht, lees: ineffectief, inspiratieloos en instabiel, voetbal geen heel jaar lang alles zult winnen - al zou je het willen. Is gewoon niet realistisch genoeg om wensen over te uiten. Zo gedoomed als we nu zijn, zie ik ons liever als strijders ten onder gaan in de strijd om de titel dan als een stel gedoomde mietjes. Ik word dit jaar liever tweede met 150 doelpunten voor en 2 tegen, dan kampioen met 34 doelpunten en 0 tegen. Ik ben toe aan eerherstel na afgelopen rampseizoen. Een prijs is alleen memorabel als de weg daar naartoe dat ook is.

Een kampioenschap dit seizoen is rechtstreekse plaatsing voor de CL.
Dat betekend dat je meer financiële armslag krijgt en dat je spelers meer waard worden, het betekend ook dat de concurrent wel voorrondes moet uitkomen en dat er bij de concurrent ontevredenheid loskomt.
Wat weer leid tot spelers die weg willen en het minder aantrekkelijk zijn voor komende spelers (niet zeker van CL).
Maar jij wordt dus liever 2de :rolleyes:
Ik wordt liever eerste en heb eerherstel in het daaropvolgende seizoen met CL overwintering en het volgende kampioenschap.
 
Helaas werkt het zo niet. Wat je waarschijnlijk bedoeld is winnen met effectief (en lelijk) voetbal dan verliezen met sprankelend voetbal.

Vertrouw er maar op dat je met slecht, lees: ineffectief, inspiratieloos en instabiel, voetbal geen heel jaar lang alles zult winnen - al zou je het willen. Is gewoon niet realistisch genoeg om wensen over te uiten. Zo gedoomed als we nu zijn, zie ik ons liever als strijders ten onder gaan in de strijd om de titel dan als een stel gedoomde mietjes. Ik word dit jaar liever tweede met 150 doelpunten voor en 2 tegen, dan kampioen met 34 doelpunten en 0 tegen. Ik ben toe aan eerherstel na afgelopen rampseizoen. Een prijs is alleen memorabel als de weg daar naartoe dat ook is.

Hangt natuurlijk wel van af welke prijs. Een Europese beker mag van mij met het meest schijterige voetbal versierd worden, als je hem ook echt wint. In de competitie en beker verwacht ik meer, omdat je daarin normaliter tot een van de beste teams behoort. Ik stel mijn verwachtingspatroon daar ook grotendeels op aan. Als je in Europa bijvoorbeeld met schijtvoetbal goede resultaten boekt is het effectief, anders (zoals je al aangeeft) speel je ook vaak genoeg gelijk of verlies je, waardoor je uiteindelijk EN mager resultaat EN geen prijzen hebt.
 
Hangt natuurlijk wel van af welke prijs. Een Europese beker mag van mij met het meest schijterige voetbal versierd worden, als je hem ook echt wint. In de competitie en beker verwacht ik meer, omdat je daarin normaliter tot een van de beste teams behoort. Ik stel mijn verwachtingspatroon daar ook grotendeels op aan. Als je in Europa bijvoorbeeld met schijtvoetbal goede resultaten boekt is het effectief, anders (zoals je al aangeeft) speel je ook vaak genoeg gelijk of verlies je, waardoor je uiteindelijk EN mager resultaat EN geen prijzen hebt.

Goede aanvulling inderdaad. Effectief voetbal heb ik niet echt problemen mee. Zeker als het een Europese prijs zou opleveren. Echter acht ik de kans nihil dat PSV effectief genoeg kan voetballen om daadwerkelijk prijzen te pakken, waardoor je uiteindelijk dus met dubbele teleurstelling zit. Om die reden gok ik liever op opportunisme dan efficiëntie, omdat ik verwacht dat prijzen pakken met het laatste simpelweg niet haalbaar/reëel is.
 
Liever slecht spel en winst dan sprankelend met verlies.
Als we er de EL mee winnen, kampioen worden en de KNVB beker winnen. Teken ik direct.

Maar serieus het vertrek van Schwaab en Luuk is laat opgevangen. Aanval heeft een andere samenstelling betreft individuele kwaliteiten dus elftal moet anders gaan spelen en dat kost tijd.
Gun hem die maar even en je zult zien dat het beter zal gaan.

Hand van trainer herken je aan steeds beter wordende spel. Succes eerste seizoenshelft vooral te danken aan ingesleten patronen van seizoen ervoor met inpassen van paar jeugdspelers. Naarmate seizoen verstreek zag je ploeg achteruit gaan en verstikt raken in oeverloze tactische instructies van Van Bommel..
Nee, ik ben er echt klaar mee. Liever vandaag dan morgen een andere trainer.
 
Van Bommel acteert een relaxte gast te zijn, maar staat ondertussen stijf van de stress. Ik herinner me nog een interview met hem over het verloren WK 2010 tegen Spanje. Het interview vond jaren later plaats, maar Van Bommel werd haast onpasselijk toen hij eraan terug dacht. Elke sportman wil winnen, maar dit was voor mij een waarschuwing dat Mark het spel en zichzelf te serieus neemt.

Ook zijn media-optredens als PSV-coach geven de indruk dat Van Bommel stijf staat van de spanning. Vooral bij een nederlaag reageert hij overspannen en nors. Daarnaast heb ik de indruk dat Van Bommel denkt dat alles maakbaar is. Hij zet een speler met bepaalde eigenschappen op een nieuwe plek en denkt dat die speler zijn eigenschappen op die nieuwe, onbekende plek op dezelfde manier kan invullen als op zijn vertrouwde plek. Dit werkt dus vaak niet.

Kortom: ik ben bang dat Mark van Bommel zijn extreme fanatisme en maakbaarheidsgevoel wil overbrengen op zijn spelers, die dat helemaal niet begrijpen of niet willen begrijpen. Ik heb dus het gevoel dat Van Bommel té zeer bovenop zijn spelers zit en dat hij ze daardoor verstikt.
 
2 lichtpuntjes...
Van Bommel vond dat Lozano goed inviel.
En Baumgartl, daar was hij lovend over.
Ik houd nog een slag om de arm, maar het lijkt erop dat onze Duitse vriend, een vaste basisplaats gaat krijgen...:HB:
 
Ik vind het oprecht leuk als hij met een lach de media snoert met: het is mijn keuze.. Het wordt minder leuk als hij niet kan uitleggen waarom hij een doelgerichte speler als lozano links laat liggen. Ik vind luckassen niks maar ook dat moet je uit kunnen leggen. Net als wie je linksback wordt.... Mark moet gewoon lekker bij Fortuna beginnen.
 
Het krediet wat van Bommel met de 1e seizoenshelft vorig jaar bij mij opgebouwd is nu officieel helemaal weg.

Nu Luuk de Jong weg is komt pijnlijk naar boven dat dit team tactisch gewoon absoluut nog niet ver is. Dit werd vorig jaar wellicht verbloemd door het kapstok voetbal met de Jong maar ik had toch echt gehoopt dat we met dit team tactisch al wat verder waren.

Het is nu aan van Bommel om te laten zien wat hij echt waard is en wat mij betreft is er geen ruimte voor wat misplaatste arrogantie. Ook journalisten maken onderdeel uit van de keten die ervoor zorgt dat deze profs miljoenen verdienen met een spelletje, dus als je niet wint en niet goed spreelt is dat nergens voor nodig.
 
De hele naam van PSV wordt met deze groep te grabbel gegooid. Wij stonden altijd bekend als een warme club maar daar is niet veel meer van over. van Bommel die bijna elke interview geïrriteerd reageert net of de hele wereld tegen 'm is. Een Rosario die ons uithangbord is en en buiten het veld maar die amper wat naar buiten kan brengen en ook nog doodleuk verteld dat we goed gespeeld hebben. Het is ook helemaal niet meer leuk om te kijken. Onze hele selectie is uit balans. Voorin hebben we 4 spelers die vrijwel allemaal dezelfde kwaliteiten hebben. Blind hard rennende spelers zonder enige vorm van overzicht. Begin me ook sterk af te vragen of die Bruma nou wel zo goed is. Als ik die Berghuis bij Feyenoord zie spelen is die qua technische vaardigheden / balvastigheid wel 10x beter. Denk dat de selectie van Feyenoord trouwens veel meer in balans is en ik zie hen ook boven PSV eindigen. van Bommel moet echt wat anders gaan bedenken anders staan we in september al met lege handen.
 
Dat we hier nog serieus praten over een kampioenschap... Dat kan toch iedere blinde zien dat dat met deze selectie onhaalbaar is. En ik ben er zeker van dat het met MvB helemaal niet meer gaat lukken. En success in de EL? Ik vermoed dat we de groepsfase niet eens gaan halen. Van die Denen gaan we wel winnen, maar de volgende horde, Rangers bv, is ben ik bang te hoog gegrepen.
 
Dat we hier nog serieus praten over een kampioenschap... Dat kan toch iedere blinde zien dat dat met deze selectie onhaalbaar is. En ik ben er zeker van dat het met MvB helemaal niet meer gaat lukken. En success in de EL? Ik vermoed dat we de groepsfase niet eens gaan halen. Van die Denen gaan we wel winnen, maar de volgende horde, Rangers bv, is ben ik bang te hoog gegrepen.
Momenteel is denk ik iedere profclub te hoog gegrepen, het is dat we nu nog amateurs/semiprofs tegenover ons hebben staan maar een beetje tegenstander maakt het dit PSV heel erg lastig.

Selectie (volledig) uit balans, een stagiair als technisch directeur, trainer ontspoord, keeper die geen bal meer tegenhoudt en een aanvoerder die er niets van snapt. Nee misschien worden we nog wel kampioen :)
 
Vandaag zegt Mark na afloop in de camera : we speelden slecht, maar gaan met 0-1 naar huis...dus, dat is het credo van dit seizoen: slecht spelen, maar wel de punten bij elkaar sprokkelen om in het linkerrijtje te kunnen blijven....
Dat was het juiste deel van het interview. Daarna echter komt hij met details etc. PSV komt momenteel niet eens toe aan details. Eerst maar eens de hoofdlijnen onder de knie krijgen.
Liever slecht spel en winst dan sprankelend met verlies.
Als we er de EL mee winnen, kampioen worden en de KNVB beker winnen. Teken ik direct.

Maar serieus het vertrek van Schwaab en Luuk is laat opgevangen. Aanval heeft een andere samenstelling betreft individuele kwaliteiten dus elftal moet anders gaan spelen en dat kost tijd.
Gun hem die maar even en je zult zien dat het beter zal gaan.
De kans op winst wordt met dit spel wel heel klein. Ik heb liever dat PSV wint met saai voetbal dan verliest na een show. Maar daar is hier helemaal geen sprake van. Het is slecht en instabiel.
 
Het zegt genoeg dat onze centrumverdedigers meer dan 200 balcontacten hebben gehad gisteren. Al winnen ze de bal voorin dan gaat die bij het eerste beetje druk zetten meteen terug naar de achterste linie of Zoet. Om vanuit daar weer verder te frotten, en dan gaat het vaak via de backs of de lange bal maar het middenveld is onbruikbaar momenteel in dit spelsysteem.
Zonder enige vorm van schaamte wordt de bal laf teruggespeeld...
 
Dat we hier nog serieus praten over een kampioenschap... Dat kan toch iedere blinde zien dat dat met deze selectie onhaalbaar is. En ik ben er zeker van dat het met MvB helemaal niet meer gaat lukken. En success in de EL? Ik vermoed dat we de groepsfase niet eens gaan halen. Van die Denen gaan we wel winnen, maar de volgende horde, Rangers bv, is ben ik bang te hoog gegrepen.

Welke Denen? :unsure:
 
Dat we hier nog serieus praten over een kampioenschap... Dat kan toch iedere blinde zien dat dat met deze selectie onhaalbaar is. En ik ben er zeker van dat het met MvB helemaal niet meer gaat lukken. En success in de EL? Ik vermoed dat we de groepsfase niet eens gaan halen. Van die Denen gaan we wel winnen, maar de volgende horde, Rangers bv, is ben ik bang te hoog gegrepen.

Je reactie bevat wel wat fouten. Haugesund is een Noorse club. Als we doorgaan treffen we we Austria Wien (Oostenrijk) of Apollon Limassol (Cyprus). Klinkt beiden iets beter te doen dan Rangers. ik schrok al even, want ik had je gelijk gegeven dat Rangers echt een lastige horde was geworden. Nog steeds een pittige kluif met deze selectie uit vorm echter. Ben er toch ook huiverig voor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan