Je reactie bevat wel wat fouten. Haugesund is een Noorse club. Als we doorgaan treffen we we Austria Wien (Oostenrijk) of Apollon Limassol (Cyprus). Klinkt beiden iets beter te doen dan Rangers. ik schrok al even, want ik had je gelijk gegeven dat Rangers echt een lastige horde was geworden. Nog steeds een pittige kluif met deze selectie uit vorm echter. Ben er toch ook huiverig voor.

Geen flauw idee hoe goed of slecht Rangers is, maar niets is makkelijk voor dit PSV, ook die andere twee die je noemt niet.
 
Je reactie bevat wel wat fouten. Haugesund is een Noorse club. Als we doorgaan treffen we we Austria Wien (Oostenrijk) of Apollon Limassol (Cyprus). Klinkt beiden iets beter te doen dan Rangers. ik schrok al even, want ik had je gelijk gegeven dat Rangers echt een lastige horde was geworden. Nog steeds een pittige kluif met deze selectie uit vorm echter. Ben er toch ook huiverig voor.
En daarna kunnen we tegen Rangers loten toch? Dar verhaal gaat hier wel in ieder geval
 
Dat we hier nog serieus praten over een kampioenschap... Dat kan toch iedere blinde zien dat dat met deze selectie onhaalbaar is. En ik ben er zeker van dat het met MvB helemaal niet meer gaat lukken. En success in de EL? Ik vermoed dat we de groepsfase niet eens gaan halen. Van die Denen gaan we wel winnen, maar de volgende horde, Rangers bv, is ben ik bang te hoog gegrepen.

Momenteel is denk ik iedere profclub te hoog gegrepen, het is dat we nu nog amateurs/semiprofs tegenover ons hebben staan maar een beetje tegenstander maakt het dit PSV heel erg lastig.

Selectie (volledig) uit balans, een stagiair als technisch directeur, trainer ontspoord, keeper die geen bal meer tegenhoudt en een aanvoerder die er niets van snapt. Nee misschien worden we nog wel kampioen :)


We gaan dit jaar dan ook maar geen hordelopen doen. 100 meter sprint is al te veel gevraagd. :sad:
Zoet hoeft alleen maar aan vangbal te doen en snel de bal aan een medespeler geven, verder niets en als dat niet lukt is Unerstall een betere ballenvanger.
De rest hoeft alleen maar vol op de aanval te spelen en de bal zover mogelijk van de eigen goal te houden. Centrale verdedigers heten niet voor niets verdedigers. Zodra ze de bal hebben moeten ze de bal aan een middenvelder of aanvaller geven en zeker niet de bal naar de andere centrale verdediger spelen. OK hoogstens 1 keer maar dan mag de andere centrale verdediger de bal niet meer terug tikken. Oeverloos aan elkaar overspelen over 5 tot 10 meter is vanaf nu verboden. Terugspelen naar de keeper is helemaal uit den boze en hierop geldt een totaal verbod. :mad:
Houdt bij corners en vrije trappen van de tegenstander 2 aanvallers voorin zodat je ook daadwerkelijk op een counter kunt spelen en dat zorgt er ook voor dat niet alle lange verdedigers van de tegenstander mee naar voren kunnen komen bij corners en vrije trappen. Dan heb je wel een keeper nodig die niet treuzelt als hij de bal in zijn handen heeft.
Gewoon vaker scoren dan de tegenstander en gaan met die banaan. En hou op met dat gekut en getrut. :PSV:

:unsure: Ben ik nu zo slim of zijn zij nu zo dom? :rolleyes: :confused:
 
We gaan dit jaar dan ook maar geen hordelopen doen. 100 meter sprint is al te veel gevraagd. :sad:
Zoet hoeft alleen maar aan vangbal te doen en snel de bal aan een medespeler geven, verder niets en als dat niet lukt is Unerstall een betere ballenvanger.
De rest hoeft alleen maar vol op de aanval te spelen en de bal zover mogelijk van de eigen goal te houden. Centrale verdedigers heten niet voor niets verdedigers. Zodra ze de bal hebben moeten ze de bal aan een middenvelder of aanvaller geven en zeker niet de bal naar de andere centrale verdediger spelen. OK hoogstens 1 keer maar dan mag de andere centrale verdediger de bal niet meer terug tikken. Oeverloos aan elkaar overspelen over 5 tot 10 meter is vanaf nu verboden. Terugspelen naar de keeper is helemaal uit den boze en hierop geldt een totaal verbod. :mad:
Houdt bij corners en vrije trappen van de tegenstander 2 aanvallers voorin zodat je ook daadwerkelijk op een counter kunt spelen en dat zorgt er ook voor dat niet alle lange verdedigers van de tegenstander mee naar voren kunnen komen bij corners en vrije trappen. Dan heb je wel een keeper nodig die niet treuzelt als hij de bal in zijn handen heeft.
Gewoon vaker scoren dan de tegenstander en gaan met die banaan. En hou op met dat gekut en getrut. :PSV:

:unsure: Ben ik nu zo slim of zijn zij nu zo dom? :rolleyes::confused:
Hetgeen hier omschreven wordt is momenteel dan ook het grootste probleem van PSV. Tactisch is het een grote bende, spelers lopen er verloren bij en we zien gewoon veel te weinig lukken momenteel. Zodra dit het geval is, zou je terug moeten kunnen vallen op je tactische basis en vanuit daar weer je oude vorm herpakken. Echter, lopen er momenteel te veel spelers op verkeerde posities rond, waardoor dit simpelweg niet mogelijk is.

Het kan niet zo zijn dat spelers als Guti, Pereiro en Bergwijn niet meer kunnen voetballen. Er zit echt nog voldoende kwaliteit in dit elftal. Het is echter wel zaak dat dit er zo snel mogelijk uit gaat komen. Er dienen nog flink wat spelers verkocht te worden voor het einde van de transfermarkt zoals Luckassen, Hendrix, Ramselaar, Pereiro en Lozano. De miljoenen die hiermee vrijkomen dienen dan in van Drongelen, een box-to-box middenvelder en een back-up spits gestoken te worden. van Bommel dient dan de spelers op de juiste plek te zetten en misschien kan het dan nog een leuk seizoen worden. De potentie in dit elftal is namelijk enorm.

Geef nu we geen Champions League spelen de jeugd een podium om zichzelf te ontwikkelen het aankomende jaar zodat we hierdoor ook op de transfermarkt stappen kunnen blijven zetten en ik heb weer vertrouwen in de selectie voor de aankomende jaren.

Zonder dat bovenstaande punten verbeteren, blijft het vertrouwen laag in de huidige driepoot, van Bommel, John de Jong, Gerbrands.
 
Dat we hier nog serieus praten over een kampioenschap... Dat kan toch iedere blinde zien dat dat met deze selectie onhaalbaar is. En ik ben er zeker van dat het met MvB helemaal niet meer gaat lukken. En success in de EL? Ik vermoed dat we de groepsfase niet eens gaan halen. Van die Denen gaan we wel winnen, maar de volgende horde, Rangers bv, is ben ik bang te hoog gegrepen.
Ok we krijgen nog een extra EL ronde tegen Denen?
 
Ik vind het ook geen zak aan om naar PSV te kijken op dit moment.(Ik doe het wel natuurlijk) Je zou verwachten dat MvB geleerd heeft van de 2e seizoenshelft van vorig jaar, maar het wordt alleen maar slechter. Het team is totaal uit balans. Het voetbal is niet om aan te zien. Het oogt niet ingespeeld. Iedereen speelt voor zichzelf, behalve de middenvelders en verdedigers. Die spelen perfect de bal naar elkaar toe een half uur lang. Zoet is totaal uit vorm. Er is geen eens een echte spits, nu Lammers geblesseerd is. Geef Piroe de kans. In ieder geval op de bank. Als het op deze manier doorgaat, zakken we steeds verder weg en gaan we richting Feyenoord, dat we eens in de 18 jaar kampioen worden. Laat ze AUB wakker worden!
 
Mee eens, we moeten middenvelders hebben die (durven) snel omschakelen naar de aanval. Daar schort het aan. Dit middenveld is morsdood.
200 balcontacten tussen de verdedigers tegen Haugesund zegt genoeg..Dat is naar waarheid opgeteld...:sleep:
 
Mark van Bommel: 'Hoe die derde goal er in gaat zegt ook wel genoeg over de wedstrijd'
Mark van Bommel was tevreden over het spel van zijn ploeg. Dat gaf hij aan in gesprek met Fox Sports. "We begonnen heel goed aan de wedstrijd. We creëerden veel kansen, maar kwamen toch met 0-1 achter. Ik was blij dat we nog voor rust 1-1 maakten. We speelden de beste wedstrijd van dit seizoen. We creëerden veel kansen en dan is het lastig om dat in de tweede helft ook zo te doen", aldus Van Bommel. "Dat deden we wel. De tweede van Donyell was een mooie goal, maar dan is het lastig dat je niet de 3-1 of 4-1 maakt. We konden er wel tien maken, maar hadden er zeker vijf of zes kunnen maken. Daarom blijf je toch een beetje in de zenuwen zitten omdat je maar met 2-1 voorstaat. Dan kan een bal zomaar verkeerd vallen, zoals bij de 0-1 van Den Haag, en dan staat het 2-2. Hoe die derde goal er in gaat zegt ook wel genoeg over de wedstrijd."

Érick Gutiérrez vervulde op het middenveld een belangrijke rol met de vele duels die hij won. "Dat heeft ook met het hele team te maken. Als je met het hele team zo gegroepeerd speelt naar voren en naar achteren kom je in de duels. Als je daarop anticipeert en daarmee bezig bent in je hoofd, kun je heel veel duels winnen", zo gaf hij aan. "Hij wil ook heel snel naar voren spelen. Een paar ballen naar voren waren net iets te lang onderweg. Dat zijn momenten die beter moeten. Maar met het voetbal zoals wij spelen met deze jongens voorin moet je de ballen tussendoor spelen en dat heeft hij goed gedaan."

De trainer vindt het ook logisch dat Gakpo populair is onder de supporters van PSV. "Hij is een jongen die kwaliteiten heeft. Hij heeft een snelheid, een actie, kan scoren. Dat zegt eigenlijk al genoeg", zei hij daarover.
 
Mark van Bommel: 'Hoe die derde goal er in gaat zegt ook wel genoeg over de wedstrijd'
Mark van Bommel was tevreden over het spel van zijn ploeg. Dat gaf hij aan in gesprek met Fox Sports. "We begonnen heel goed aan de wedstrijd. We creëerden veel kansen, maar kwamen toch met 0-1 achter. Ik was blij dat we nog voor rust 1-1 maakten. We speelden de beste wedstrijd van dit seizoen. We creëerden veel kansen en dan is het lastig om dat in de tweede helft ook zo te doen", aldus Van Bommel. "Dat deden we wel. De tweede van Donyell was een mooie goal, maar dan is het lastig dat je niet de 3-1 of 4-1 maakt. We konden er wel tien maken, maar hadden er zeker vijf of zes kunnen maken. Daarom blijf je toch een beetje in de zenuwen zitten omdat je maar met 2-1 voorstaat. Dan kan een bal zomaar verkeerd vallen, zoals bij de 0-1 van Den Haag, en dan staat het 2-2. Hoe die derde goal er in gaat zegt ook wel genoeg over de wedstrijd."

Érick Gutiérrez vervulde op het middenveld een belangrijke rol met de vele duels die hij won. "Dat heeft ook met het hele team te maken. Als je met het hele team zo gegroepeerd speelt naar voren en naar achteren kom je in de duels. Als je daarop anticipeert en daarmee bezig bent in je hoofd, kun je heel veel duels winnen", zo gaf hij aan. "Hij wil ook heel snel naar voren spelen. Een paar ballen naar voren waren net iets te lang onderweg. Dat zijn momenten die beter moeten. Maar met het voetbal zoals wij spelen met deze jongens voorin moet je de ballen tussendoor spelen en dat heeft hij goed gedaan."

De trainer vindt het ook logisch dat Gakpo populair is onder de supporters van PSV. "Hij is een jongen die kwaliteiten heeft. Hij heeft een snelheid, een actie, kan scoren. Dat zegt eigenlijk al genoeg", zei hij daarover.
Het lijkt erop dat Hendrix de bank blijft warmhouden ten faveure van Gutierrez.
 
Het lijkt erop dat Hendrix de bank blijft warmhouden ten faveure van Gutierrez.
Lekker, lekker. Dit zien een hoop fans graag volgens mij. Af en toe is guti nog wat nonchalant of slapjes. Maar dit is aan het verbeteren heb ik de indruk. Bij de 0-1 van Ado zat Guti tot twee keer mis. Hij leidde de situatie in met balverlies en wist daarna (herkansing om het goed te maken) het schot niet te voorkomen.
 
En daarna kunnen we tegen Rangers loten toch? Dar verhaal gaat hier wel in ieder geval
Nee. De volgende ronde tegen Limassol of Austria Wien is de play-offs. Kom je die door, zit je in de groepsfase.
Uiteraard zou je daar de Rangers kunnen loten. ;)
 
Nee. De volgende ronde tegen Limassol of Austria Wien is de play-offs. Kom je die door, zit je in de groepsfase.
Uiteraard zou je daar de Rangers kunnen loten. ;)
Ik heb het gezien, beiden moeten te doen zijn, maar dat is Basel ook.
 
Jammer dat Van Bommel in de 2e helft niet probeerde met een ander middenveld te spelen. Nu speelden Guti en ook Rosario een stuk beter dan eerder, maar de combinatie met Bergwijn vind ik nog steeds niks.
 
Het meeste is al gezegt en is open deuren intrappen maar toch.

Wat me ook al een lange tijd opvalt bij PSV: bij de sucsesvolle eerste helft vorig seizoen: zei van Bommel altijd we moeten lef hebben en we zijn een team dat groeiende is..
Nu lijkt hij in elk intervieuw te roepen dat we gewoon niet genoeg ervaring hebben,
Van Bommel heeft al zijn kruit al verschoten door direct in de eerste wedstrijden voorbeelden uit zijn Barca tijd.. Iets wat je mischien 2 of 3x kan doen maar nu dus niet meer..

Ik heb op latere leeftijd eigenlijk. Pas echt bewondering voor Sir Alex Ferguson gekregen en nu moet ik ook sterk aan hem denken zovan: hoe heb jij mensen altijd kunnen raken en inspireren...
 
Na gisteren ben ik ervan overtuigd. Mark van Bommel heeft de oud-topvoetballers ziekte die verschillende (beginnend) coaches hebben indien ze van het veld afstappen. Zoals verschillende oud-topvoetballers, hebben zij toch minder inlevingsvermogen voor deze groep spelers dan dat anderen dit hebben.

Wij als (mindere oud-spelers), supporters en analisten zien de verschillende mankementen van bepaalde spelers gemakkelijk te voorschijn komen. Een voormalig topspeler heeft dit een stuk minder. Simpelweg vanwege het feit dat zij verwachten dat spelers hetzelfde kunnen als dat zij konden. Dit is natuurlijk niet mogelijk.

Ik zal twee voorbeelden geven momenteel om dit punt te ondersteunen. Ironisch genoeg, noem ik dit met de voormalig bondscoach met wie v. Bommel en v. Nistelrooij een kleine vete hebben uitgevochten: Marco van Basten.

Toen Marco van Basten bondscoach werd van het Nederlands elftal wist hij direct in de clinch te liggen met onze toenmalig topscorer: Ruud van Nistelrooij. Van Basten verwachtte van hem, dat hij veel meer in het veld betrokken zou zijn. Een completere spits zou worden en een aan wie het spel echt kon worden opgehangen. Van Basten kon namelijk zelf, buiten zijn killerskwaliteiten ook enorm goed meevoetballen. Hoewel Ruud meevoetballend als spits, zijn kwaliteiten had, was dit uiteraard niet zijn kracht. Zijn kracht was simpelweg doelpunten maken. Dit gevecht heeft op de achtergrond altijd plaats gevonden tussen deze twee.

Terug naar het heden;

Mark van Bommel schijnt (ironisch genoeg) dezelfde kwaaltjes te hebben als van Basten had, echter op de linie waar hij gevoetbald heeft. Iedereen ziet momenteel dat Rosario op deze positie en in het huidige systeem niet tot zijn recht komt en dat ook Bergwijn geen '10' is. Echter, zie je dat van Bommel hen kwaliteiten toedicht om in het huidige systeem en op hun huidige positie te kunnen presteren.

Ergens is dit ook te begrijpen natuurlijk. Voor een oud-topvoetballer als van Bommel was heersen op het middenveld natuurlijk ook een stuk makkelijker. Hij wist goed positie te kiezen op basis van gevoel, had een enorme diepgang naar voren, wist een doelpunt te maken en zo nu en dan ook nog eens een aanvaller te lanceren. Daarnaast won hij op basis van zijn fysiek, uitstraling en slimmigheden zijn duels te winnen. Dat hij denkt dat dergelijke eigenschappen bij iedere middenvelder een basis-kwaliteit is, valt dan ook wel te verklaren.

Echter, de gehele wereld ziet dat Bergwijn op '10' zijn kwaliteiten niet goed tot uitting komen en dat -vanwege het feit dat er twee 'niet verdedigende types' op het middenveld staan- Rosario (met zijn onervarenheid) hierdoor regelmatig verzuipt. Van Bommel lijkt echter per definitie vast te willen houden aan zijn kamikaze 4-2-4 met Bergwijn als '10'. Dit gaat ons, indien dit niet snel zal gaan veranderen uiteindelijk de titel kosten (ja ik heb nog altijd het idee dat je met deze selectie met Ajax strijd om de titel en dat dit niet het verloren seizoen is zoals velen anderen).

Dus Mark, kop op: Je bent absoluut nog geen verloren coach en je beschikt over een elftal boordevol talent. Aan jou nu de taak om te laten zien dat je inderdaad de kroonprins bent van het Nederlandse trainersgilde, je de juiste poppetjes op de juiste plek zet en dat we weer het afjagen mogen zien, dat we aan het begin van afgelopen voetbaljaargang hebben gezien. Dan, enkel dan, zie ik het huidige seizoen met enorme positiviteit tegemoed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan