Ik was zoals bekend een gigantisch voorstander van Cocu als hoofdcoach, en dacht dat hij best wel voetbal in zijn elftal kon brengen. Maar wetende dat hij een beginnend coach is, en dat hij met een ontzettend jong en vooral ontzettend nieuw elftal ging werken, had ik dit nooit durven verwachten. Dit team lijkt al zó op elkaar ingespeeld, dat is echt absurd gezien het aantal nieuwe spelers dat daarin rondlopen. Het is nog lang niet duidelijk waar we gaan eindigen, maar de start kon echt niet beter, dit is boven elke verwachting.

Helemaal mee eens, hij doet het tot nu toe geweldig. Natuurlijk duurt de competitie nog 32 wedstrijden dus kun je nu nog echt niet zeggen waar we gaan eindigen maar de voortekenen zijn goed of eigenlijk cresendo
 
Ik vind Phillip erg goed omgaan met de media..
Dit was buiten het spel van Psv afgelopen jaar toch een van de zwakkere punten.
Advocaat zat daar vaak met een makkelijk te stangen houding en liet zich vaak al snel op de kast jagen.
Cocu daarintegen straalt rust uit en zet deze uitstraling ook kracht bij door de simpele antwoorden die hij geeft op de vaak wat dommige vragen om de trainer uit de tent te lokken.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil jullie de volgende reactie op voetbalzone niet onthouden, lachen is immers gezond:

bojanafca
2 oktober 2013 om 12:06

trieste club die boeren. Ze sporen daar in ehv niet. Cocu met zijn inzichtgebrek. hij heeft nooit gevoetbald dat merk je aan alles. Iemand als frank de boer heeft iig nog voor een grote club als barca gespeeld.
 
Ik vind Phillip erg goed omgaan met de media..
Dit was buiten het spel van Psv afgelopen jaar toch een van de zwakkere punten.
Advocaat zat daar vaak met een makkelijk te stangen houding en liet zich vaak al snel op de kast jagen.
Cocu daarintegen straalt rust uit en zet deze uitstraling ook kracht bij door de simpele antwoorden die hij geeft op de vaak wat dommige vragen om de trainer uit de tent te lokken.

Ben het geheel met je eens.
Helaas kregen we over Cocu donderdag al weer te horen dat hij nietszeggend leutert. Volgens de "autoriteiten" die bij Genee aan tafel zaten.
Niet alleen Philip, ook Stijn Schaars had een optreden voor de camera waarbij je trots was PSVer te zijn.

Sodeju, wordt de tv boven de rivieren gecensureerd, of hoe komt het dat die sjakie nog nooit van Cocu heeft gehoord ?

We kennen zijn IQ niet en/of er wordt inderdaad nog meer gecensureerd in die streken dan we al vermoedden.;)
 
Ben het geheel met je eens.
Helaas kregen we over Cocu donderdag al weer te horen dat hij nietszeggend leutert. Volgens de "autoriteiten" die bij Genee aan tafel zaten.
Niet alleen Philip, ook Stijn Schaars had een optreden voor de camera waarbij je trots was PSVer te zijn.

Vanuit media standpunt is het idd niet het spektakel waar ze op hopen.
Media is toch een vorm van amusement en ik snap wel dat de mensen die interviewer zijn of journalist voor moge dat uitmaken niet zo zitten te wachten op zo'n ijskoning die een beetje als een dooie lul overkomt in hun ogen.
Ik daarentegen vind het super en het brengt denk ik rust bij de club die erg nodig was mede door deze rust krijgt psv ook niet meer de uitstraling dat er gemakkelijk doormiddel van de media onrust gestookt kan worden.
Beetje zoals pesten over het algemeen werkt , als je niet reageert op de manier die de pesters graag willen zien vinden ze het snel genoeg niet leuk meer en stoppen ze er mee om zich zo tegen je op te stellen.
 
Vanuit media standpunt is het idd niet het spektakel waar ze op hopen.
Media is toch een vorm van amusement en ik snap wel dat de mensen die interviewer zijn of journalist voor moge dat uitmaken niet zo zitten te wachten op zo'n ijskoning die een beetje als een dooie lul overkomt in hun ogen.
Ik daarentegen vind het super en het brengt denk ik rust bij de club die erg nodig was mede door deze rust krijgt psv ook niet meer de uitstraling dat er gemakkelijk doormiddel van de media onrust gestookt kan worden.
Beetje zoals pesten over het algemeen werkt , als je niet reageert op de manier die de pesters graag willen zien vinden ze het snel genoeg niet leuk meer en stoppen ze er mee om zich zo tegen je op te stellen.

Net als jij vind ik het prima dat Cocu zo bezig is.
Dat media een vorm van amusement is ben ik niet met je eens.
Ik verwacht van een serieus journalist een serieus verhaal.
Dat betekent wellicht dat er teveel zenders en teveel "voetbalprogramma's" zijn, want zo veel echt bijzonders krijgen we meestal niet te zien of te horen.
Maar hulde aan Philip voor zijn media optredens tot nu toe.
Ook vandaag gaf hij toch nog even duidelijk aan na een vraag van de interviewer, dat RKC niet over dat 2e geel moest zeuren ,omdat ze nu eenmaal te gek bezig waren met tijdrekken.
 
Ik wil jullie de volgende reactie op voetbalzone niet onthouden, lachen is immers gezond:

bojanafca
2 oktober 2013 om 12:06

trieste club die boeren. Ze sporen daar in ehv niet. Cocu met zijn inzichtgebrek. hij heeft nooit gevoetbald dat merk je aan alles. Iemand als frank de boer heeft iig nog voor een grote club als barca gespeeld.

Zou zo'n idioot nog vrij rondlopen? :D
 
Net als jij vind ik het prima dat Cocu zo bezig is.
Dat media een vorm van amusement is ben ik niet met je eens.
Ik verwacht van een serieus journalist een serieus verhaal.
Dat betekent wellicht dat er teveel zenders en teveel "voetbalprogramma's" zijn, want zo veel echt bijzonders krijgen we meestal niet te zien of te horen.
Maar hulde aan Philip voor zijn media optredens tot nu toe.
Ook vandaag gaf hij toch nog even duidelijk aan na een vraag van de interviewer, dat RKC niet over dat 2e geel moest zeuren ,omdat ze nu eenmaal te gek bezig waren met tijdrekken.

Dan heb ik het ongelukkig verwoord want ik doelde met deze media op de Vi Journalisten waar het gezeur over de nogal rustige cocu vandaan bleek te komen.. Daarvan ga ik gewoon niet verwachten dat ze een goed of normaal interview af kunnen nemen ..
Ik kan het wel gaan hopen.. maar bij sommige mensen weet je dat je geen serieuze journalistiek hoeft te verwachten.
De media in zijn geheel niet serieus nemen was niet mijn insteek want er zullen vast wel goede mensen in het vak zitten.
 
Dan heb ik het ongelukkig verwoord want ik doelde met deze media op de Vi Journalisten waar het gezeur over de nogal rustige cocu vandaan bleek te komen.. Daarvan ga ik gewoon niet verwachten dat ze een goed of normaal interview af kunnen nemen ..
Ik kan het wel gaan hopen.. maar bij sommige mensen weet je dat je geen serieuze journalistiek hoeft te verwachten.
De media in zijn geheel niet serieus nemen was niet mijn insteek want er zullen vast wel goede mensen in het vak zitten.

Van genoemde VI figuren valt niet veel goeds te verwachten.
Daar zijn we het dan over eens.
Jammer dat ze toch nog grote invloed hebben met hun dom,soms kwaadaardig, geleuter.
De opmerking dat de meeste coaches niets te melden hebben, waarbij Cocu zelfs alleen maar geluid voortbrengt ,met de toevoeging dat Frank de Boer wel veel zinnigs verkondigt is triest.

Maar aannemen dat Philip van die figuren niet wakker ligt.;)
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat hier bijna niets gepost wordt zegt eigenlijk al genoeg.
Cocu blijkt een rigide 'coach' die overduidelijk tekort komt voor dit PSV. Het excuus 'ze zijn jong, dus het zal wisselvallig zijn', zou acceptabel zijn, zelfs als het 60-40 zou zijn, waarbij er meer mindere (en niet erger dan dat!) wedstrijden zouden zijn dan goede, als er lijn in het spel zat en als er inzet zou zijn, zoals in die eerste paar wedstrijden. Toen waren we trots, zelfs na een gelijkspel (Milan) Dan doen die punten er niet zoveel toe, er was passie, plezier en inzet. Maar momenteel worden slechte wedstrijden afgewisseld met bar slechte wedstrijden en kregen we de misselijkmakende wanvertoning van gisteren er nog even overheen. Ik ben het vertrouwen in Cocu snel aan het verliezen.
Hij stelt buitenspelers op in combinatie met een spits die geen actie heeft en puur afhankelijk is van ballen van de zijkant. Het middenveld blijft bevuil met die Zweed die op de club schijt, waardoor de (in potentie) beste speler niet zijn draai kan vinden. De verdediging blijft kudt, zonder Rekik, wat aangeeft dat we daar in de breedte gewoon nog steeds kwetsebaar zijn. Er zit geen lijn in het spel en we moeten het hebben van dravertjes die na de eerste twee wedstrijden doorlopend in de dubbele dekking staan. Als je als coach zijnde nog steeds niet in de gaten hebt dat de door jou gekozen koers niet werkt, dan moet je lekker teruggaan naar de jeugd, of elders emplooi zoeken. Kom op man, als je na die pot van gisteren gewoon met droge ogen gaat staan vertellen dat je tevreden bent met een punt, dan moet je je de ogen uit je kop schamen.
Cocu als speler was en is een icoon voor mij. Als coach is hij vooralsnog een grote teleurstelling.
 
In het begin van het seizoen leek hij zowat steeds de juiste beslissing te nemen. Nu lijkt dat omgekeerd. Ik neem het vooral het gedoe op het middenveld (allemaal terug te voeren op Toivonen) kwalijk. Als je steeds zo met de lange termijn bezig bent, met je jeugdspelers, is dat niet te rijmen met je hele systeem omgooien voor iemand die de club (terecht, dat wel) voor het lapje houdt en afbluft, en waarvan het zeker is dat hij binnen maanden, maximaal een half jaar, toch weg zal zijn.
 
In het begin van het seizoen leek hij zowat steeds de juiste beslissing te nemen. Nu lijkt dat omgekeerd. Ik neem het vooral het gedoe op het middenveld (allemaal terug te voeren op Toivonen) kwalijk. Als je steeds zo met de lange termijn bezig bent, met je jeugdspelers, is dat niet te rijmen met je hele systeem omgooien voor iemand die de club (terecht, dat wel) voor het lapje houdt en afbluft, en waarvan het zeker is dat hij binnen maanden, maximaal een half jaar, toch weg zal zijn.
Terecht op PSV schijten? Pardon?
 
Terecht op PSV schijten? Pardon?

Ik vind het terecht dat hij zijn contract niet wil verlengen. Zou ik in zijn positie namelijk ook niet doen. Als je dan ziet hoe onze technische mensen zich laten afbluffen, neem ik PSV dat meer kwalijk dan Toivonen. Als wij het toch van mijlenver zien aankomen...

Maar goed, ik zie het middenveld echt als het grote probleem. Heb voor aanvang van het seizoen al aangegeven dat ik twijfelde aan het koppel Maher-Wijnaldum. Dat leek een hele tijd goed te gaan. Daarna niet meer zo, wat mijn angst bevestigde. Maar het koppel Maher-Toivonen? Dat is nog véél, véél, véél erger. Je zet een tien naast een aanvaller centraal op het middenveld. Ik vind het echt volledig te voorspellen dat dit helemaal misgaat. Het loopt gewoon niet. En op het middenveld begint álles, met de manier waarop dit PSV wil spelen. Ik begrijp echt niet waarom de spelwijze, punt naar achteren, en twee voetballende jongens daarvoor die beide veel meters maken, volledig om moet gegooid zodat Ola in de basis kan.
 
Ik vind het terecht dat hij zijn contract niet wil verlengen. Zou ik in zijn positie namelijk ook niet doen. Als je dan ziet hoe onze technische mensen zich laten afbluffen, neem ik PSV dat meer kwalijk dan Toivonen. Als wij het toch van mijlenver zien aankomen...

Maar goed, ik zie het middenveld echt als het grote probleem. Heb voor aanvang van het seizoen al aangegeven dat ik twijfelde aan het koppel Maher-Wijnaldum. Dat leek een hele tijd goed te gaan. Daarna niet meer zo, wat mijn angst bevestigde. Maar het koppel Maher-Toivonen? Dat is nog véél, véél, véél erger. Je zet een tien naast een aanvaller centraal op het middenveld. Ik vind het echt volledig te voorspellen dat dit helemaal misgaat. Het loopt gewoon niet. En op het middenveld begint álles, met de manier waarop dit PSV wil spelen. Ik begrijp echt niet waarom de spelwijze, punt naar achteren, en twee voetballende jongens daarvoor die beide veel meters maken, volledig om moet gegooid zodat Ola in de basis kan.
Nee, oké. dan zijn we het eens. :D Je zette me even op het verkeerde been.
 
Terug
Bovenaan Onderaan