Toivonen wil alleen blijven om over een jaar transfervrij weg te kunnen lopen. Verder is hij al minstens een seizoen klaar in Eindhoven.

Als je zag hoe hij de laatste paar wedstrijden speelde, heb ik eigenlijk nog liever Wijnaldum op zijn plek staan. Dan mis je er weinig aan.
Maar goed, ik hoop natuurlijk dat ze hem verkopen, anders is het weer kapitaalvernietiging.
 
Als je zag hoe hij de laatste paar wedstrijden speelde, heb ik eigenlijk nog liever Wijnaldum op zijn plek staan. Dan mis je er weinig aan.
Maar goed, ik hoop natuurlijk dat ze hem verkopen, anders is het weer kapitaalvernietiging.

Wijnaldum brengt voetballend nog veel te weinig. Het eerste seizoen vond ik hem met vlagen heerlijk voetballen. Afgelopen seizoen vond ik hem onopvallend en bijna moedeloos overkomen.
 
Wijnaldum brengt voetballend nog veel te weinig. Het eerste seizoen vond ik hem met vlagen heerlijk voetballen. Afgelopen seizoen vond ik hem onopvallend en bijna moedeloos overkomen.

Maar als je onzichtbaar bent, kan je de bal ook niet inleveren bij de tegenstander (zoals Toivonen) ;)

Natuurlijk heb ik liever een betere nummer 10, maar met Toivonen in z'n huidige vorm schiet je niet veel op.
 
Ik ben nooit bang geweest dat Phillip een doetje zou zijn. Ook niet dat hij niet zou doorpakken. Ik heb wel mijn twijfels bij deze beleidsmaatregel, zoals ik die ook altijd heb gegeven toen bij Ajax hetzelfde gebeurde.

Er wordt druk gelegd op met name Toivonen en zijn zaakwaarnemer die proberen om voor een appel en een ei de deur uit te gaan.
PSV speelt powerplay terug. Goede zaak!

Dit gebeurt tegenwoordig bij heel veel clubs. Trainers hebben hier niet zoveel invloed op. Ze krijgen vanuit de club opgelegd dat spelers die niet bij willen tekenen gedreigd worden met niet meer op te stellen.
Zo wordt eigenlijk misbruik gemaakt van de contracten of als je het anders wil gebruik. Contracten zijn er niet meer om uit te dienen, maar om de verkoopwaarde van de speler op te krikken en te voorkomen dat hij transfervrij naar een andere club kan.
 
Maar als je onzichtbaar bent, kan je de bal ook niet inleveren bij de tegenstander (zoals Toivonen) ;)

Natuurlijk heb ik liever een betere nummer 10, maar met Toivonen in z'n huidige vorm schiet je niet veel op.

Heeft misschien wat meer tijd nodig, na zo'n zware blessure.
 
De spelers en PSV zijn voor een bepaalde tijd een overeenkomst met elkaar aangegaan. Pieters en Toivonen konden allebei al een keer een stap voorwaarts zetten (Liverpool & Newcastle), maar toen hield PSV een transfer tegen. PSV heeft deze situatie zelf in de hand gewerkt, dan is het niet chique om nu opeens te zeggen dat ze anders in het tweede moeten spelen.

Oja, ik had het er net over dat PSV deze situatie zelf in de hand gewerkt heeft. In Pieters zijn geval heeft hij het natuurlijk zelf in de hand gewerkt ;). Hij is er eigenlijk moreel toe verplicht een jaartje bij te tekenen.

Pieters heeft zijn hand er zelf in gewerkt inderdaad. :shifty: Liverpool werd nooit echt concreet. Ik steun Cocu in zijn voorgestelde maatregel. Is denk ik geen toeval dat Cocu en Frank de Boer praktisch beste vrienden zijn, denken hetzelfde over voetbal en andere dingen. Denk dat we meer deja vu's tegemoet gaan zien.
 
Pieters heeft zijn hand er zelf in gewerkt inderdaad. :shifty: Liverpool werd nooit echt concreet. Ik steun Cocu in zijn voorgestelde maatregel. Is denk ik geen toeval dat Cocu en Frank de Boer praktisch beste vrienden zijn, denken hetzelfde over voetbal en andere dingen. Denk dat we meer deja vu's tegemoet gaan zien.

Op zich geen slechte ontwikkeling. Al moet je geen Ajax-kloon willen worden. Of een Frank de Boer-kloon. Het moet wel bij PSV passen. Ook al heeft Cocu een contract voor 564 jaar, hij is en blijft een passant.
 
Op zich geen slechte ontwikkeling. Al moet je geen Ajax-kloon willen worden. Of een Frank de Boer-kloon. Het moet wel bij PSV passen. Ook al heeft Cocu een contract voor 564 jaar, hij is en blijft een passant.

Eens, PSV moet zijn identiteit behouden, maar daar waar je kunt leren van goede voorbeelden moet je dat niet nalaten. Ben echt blij dat Bouma niet verlengd wordt en Derijck pleite mag. Cocu haalt hiermee wat twijfels weg bij mij.
 
Eens, PSV moet zijn identiteit behouden, maar daar waar je kunt leren van goede voorbeelden moet je dat niet nalaten. Ben echt blij dat Bouma niet verlengd wordt en Derijck pleite mag. Cocu haalt hiermee wat twijfels weg bij mij.

Welke spelers gaan nu zeker PSV verlaten?

Engelaar, Nijland? Waterman? Bouma? Hutch?
 
Laatst bewerkt:
Welke spelers gaan nu zeker PSV verlaten?

Engelaar, Nijland? Waterman? Bouma? Hutch?

Hutch en Waterman zijn nog niet bevestigd, maar die vertrekken naar alle waarschijnlijkheid. Vukovic die ook een aardige duit verdient vertrekt ook. Verder is er nog niets duidelijk, maar ik hoop dat er meer overbodige spelers vertrekken en vervangbare spelers die nu nog hun geld opbrengen.
 
Welke spelers gaan nu zeker PSV verlaten?

Engelaar, Nijland? Waterman? Bouma? Hutch?

..Vukovic en natuurlijk Van Bommel. Zijn allemaal spelers die met een niet misselijk salaris. In totaal bespaar je daardoor toch zo'n vijf miljoen aan salarisuitgaven.
 
Over de technische staf gesproken, vind het ergens wel jammer dat PSV geen poging gedaan heeft om Zenden te strikken als assistent of jeugdspeler. Was als speler van PSV altijd erg van hem gecharmeerd en vind hem buiten het veld erg goed overkomen.
 
:D Ik heb een werkdag op zitten van 14 uur vandaag. Ik ga maar eens slapen

Slapen is overschat. :puh:

Even een zeer belangrijke edit: Dit is het geval tot je in bed ligt. Opstaan is een hel. Dus eigenlijk is naar bed gaan overrated, maar eruit moeten is juist underrated. :D
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Slapen is overschat. :puh:

Even een zeer belangrijke edit: Dit is het geval tot je in bed ligt. Opstaan is een hel. Dus eigenlijk is naar bed gaan overrated, maar eruit moeten is juist underrated. :D

Ik heb een tijdje werk gedaan dat ik niet zo tof vond. Ik ging vrij laat (rond middernacht) naar bed (om een zo lang mogelijke vrije avond te hebben) maar moest op tijd (kwart voor 7) weer op. Ik at zo gezond mogelijk, deed weinig rare dingen, had vrij veel regelmaat, fietste een half uur heen en een half uur terug maar voelde me altijd moe en zag bleek. Als het dan vakantie was, ging ik veel de kroeg in, at ik nauwelijks nog groente en fruit, bestond mijn ontbijt uit hamburgers, had totaal geen regelmaat, had veel minder beweging en sliep een gat in de dag. Als ik dan iemand van mijn werk tegenkwam, wisten ze niet wat ze zagen, zo gezond en fit als ik eruit zag. Ik weet nog altijd niet precies waar het nou aan lag...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje werk gedaan dat ik niet zo tof vond. Ik ging vrij laat (rond middernacht) naar bed (om een zo lang mogelijke vrije avond te hebben) maar moest op tijd (kwart voor 7) weer op. Ik at zo gezond mogelijk, deed weinig rare dingen, had vrij veel regelmaat, fietste een half uur heen en een half uur terug maar voelde me altijd moe en zag bleek. Als het dan vakantie was, ging ik veel de kroeg in, at ik nauwelijks nog groente en fruit, bestond mijn ontbijt uit hamburgers, had totaal geen regelmaat, had veel minder beweging en sliep een gat in de dag. Als ik dan iemand van mijn werk tegenkwam, wisten ze niet wat ze zagen, zo gezond en fit als ik eruit zag. Ik weet nog altijd niet precies waar het nou aan lag...

En nu? Heb je therapie gevolgd of een andere baan gezocht? Met als gevolge een strak, afgetraind koppie of juist andersom?

Ik hoop echt dat de vergelijking met de manier waarop bij andere clubs gewerkt wordt, of hoe zijn vriendje (die ik als coach zeer waardeer) het doet gauw ophoudt. Leidt nergens toe, alleen tot onvrede. Duimschroeven aandraaien bij spelers met aflopende contracten lijkt me meer door het management ingegeven dan dat Cocu dat beslist, al zal hij wel een adviserende rol hebben, lijkt me. Wat Zenden betreft, ik denk niet dat je ineens alle enigszins geschikt lijkende oud-spelers moet gaan inpassen. Wel lijkt het me verstandig eens een balletje bij hem op te gooien, voor een rol in de toekomst.
 
En nu? Heb je therapie gevolgd of een andere baan gezocht? Met als gevolge een strak, afgetraind koppie of juist andersom?

Ik hoop echt dat de vergelijking met de manier waarop bij andere clubs gewerkt wordt, of hoe zijn vriendje (die ik als coach zeer waardeer) het doet gauw ophoudt. Leidt nergens toe, alleen tot onvrede. Duimschroeven aandraaien bij spelers met aflopende contracten lijkt me meer door het management ingegeven dan dat Cocu dat beslist, al zal hij wel een adviserende rol hebben, lijkt me. Wat Zenden betreft, ik denk niet dat je ineens alle enigszins geschikt lijkende oud-spelers moet gaan inpassen. Wel lijkt het me verstandig eens een balletje bij hem op te gooien, voor een rol in de toekomst.

Zenden, van assistent bij Chelsea naar looptrainer bij PSV. ;)

En ja, toen mijn dochter geboren werd, heb ik - tegen alle logica en verwachtingen in - mijn vaste contract ingeleverd en ben voor mezelf begonnen. Met een tevreden koppie tot gevolg.
 
Druk leggen, powerplay. Klinkt allemaal leuk. Zijn we daar ook nog blij mee als ze niet verkocht worden, en vervolgens een jaar in Jong PSV spelen, terwijl het eerste ze goed zou kunnen gebruiken? Je moet natuurlijk nooit lege dreigementen maken.

Het lijkt me inderdaad stug dat je deze jongens in het tweede laat verpieteren, terwijl je ze in het eerste goed kunt gebruiken. Het is voor spelers een extra reden om niet naar PSV te komen. Daarnaast hebben beide spelers niet raars gedaan in de contractsfeer en verloopt hun contract niets aan te doen. Tenslotte lijkt het me ook nogal een prijsdaler. "Hij moet toch weg, dan betalen we wat minder."

Eens. We kunnen het ons echt niet veroorloven om een speler van het kaliber Toivonen een jaar in Jong PSV te laten spelen.

Wat betreft Pieters vind ik trouwens wel dat die jongen zelf ook wel een morele plicht heeft om bij te tekenen. Hij is zo'n beetje anderhalf jaar geblesseerd geweest, in die periode heeft PSV hem keurig betaald, en toen hij net weer fit was voor de belangrijke fase van het seizoen verklootte hij het zelf door die ruit in te slaan.

Pieters zou dat wel kunnen doen, maar daar reken ik niet op.
 
Phillip doet precies wat ik vorig jaar zei toen Ola doodleuk vertelde dat hij niet gaat verlengen en hier wil blijven vanwege de CL. Phillip wil af van de oude mentaliteit bij psv waarbij spelers zich puur en alleen opstellen als stel passanten die grote dromen hebben maar ze vervolgens niets laten zien als het echt moet. Eriksen zegt bijv. ik verleng niet maar ik wil dat ajax geld aan mij verdient. Dat heb ik geen enkele psv'er horen zeggen de laatste jaren.
Hoezo mag een speler wel aan zijn toekomst en aan zijn portemonnee denken maar de clubs niet? Phillip heeft waarschijnlijk ook gezien dat deze twee spelers nou niet bepaald opstonden in belangrijke wedstrijden en ze ondanks hun ervaring niet onmisbaar zijn. Dat gokje wil hij kennelijk wel wagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan