Technisch Manager

Dat durf ik zeker te zeggen. Al was het maar omdat, zoals ik al schreef, er net zo veel succesnummers tegenover staan. Maar ook, omdat miskoop of niet, niet zo relevant is. Het gaat erom of een transfer op voorhand realistisch/te begrijpen is. In dat opzicht maak ik me alleen druk om Doan, die vanaf het begin al overbodig was. Baumgartl was op voorhand een prima optie.

Het is ook niet zo dat het beleid 40 miljoen aan startgeld heeft gekost. Want de selectie in 2018/2019, met De Jong in de spits, Lozano op de vleugel en de beste links- en rechtsback van de eredivisie, had moeiteloos kampioen kunnen worden. Als de coach niet halverwege de rit allerlei rare fratsen was gaan uithalen.

En met de selectie van 2019/2020 was het A) prima mogelijk geweest om te kwalificeren voor de CL. Dat het tegen Basel mis ging was puur het gevolg van gekut op het veld door spelers die beter konden en voorheen ook beter presteerden. En B) prima mogelijk geweest om hoger te staan dan de 4e plaats. Maar wie tegen AZ tegen een rode kaart aanloopt en 0-4 verliest en tegen fokking FC Utrecht nog eens tegen 2 rode kaarten, roept het onheil over zichzelf af. En zo zijn er (veel) meer akkefietjes geweest. Laten ook niet vergeten dat PSV gewoon een goede linksback in de selectie had, maar dat de coach categorisch weigerde om die op te stellen. Ik snap dat Van Bommel voor jou een held is, maar je moet je ogen niet sluiten voor zijn wanprestaties als coach. Hoe dan ook: PSV had prima 2e of zelfs 1e kunnen staan in maart. Met exact dezelfde selectie.


Maar belangrijker. Dat geleuter over dat netwerk moet echt eens ophouden. Jij, en anderen hebben geen flauw idee wie er wel en wie er niet in het netwerk van John de Jong zitten, dus iedere bewering die jij (of om het even wie dan ook) hierover doet is niets meer dan een verzinsel. Die kaartenbak van Brands was trouwens gevuld door John de Jong die destijds hoofd scouting was, maar dat terzijde.

Stel dat jouw verzinsel toch ergens op waarheid is gebaseerd, onderbouw dan eens waarom Max, Sangare en Fien via Schmidt zouden moeten komen. Voor Zahavi en Mvogo hoef je geen moeite te doen. Daar is het expliciet aangegeven. Maar wat heeft Schmidt met de andere spelers? Wat heeft hij met de Franse competitie? Zo ja, was hij ook verantwoordelijk voor Boscagli dan? En voor Schwaab? En voor Baumgartl? Want dat zijn net zo'n Duitse spelers als Max toch? En Madueke, kwam die ook via Schmidt? En waarom zat De Jong eerst achter Lyanco aan? Welke Italiaanse, Servische of Braziliaanse coach heeft hem op dat spoor gezet?

Zou het niet toch gewoon meer voor de hand liggen dat, zoals "Sheepies" ook al aangeeft, clubs gewoon flinke databases met spelers hebben, die continu voorzien worden van informatie die scouts opdoen door het bezoeken van wedstrijden, contacten en videobeelden. En dat
de TD samen met de coach een profiel opstelt van de gewenste speler, dan gaat zoeken in de database, een lijstje opstelt en vervolgens bij zijn contacten nagaat wat er over die spelers bekend is qua kwaliteiten, omstandigheden en ambitie; eventueel nog scouts op pad stuurt om die spelers nog een keer te bekijken, bij de zaakwaarnemers informeert naar de mogelijke interesse, de contractsituatie, afspraken met de club, en geschatte vraagprijs, vervolgens op basis van kwaliteit en vraagprijs een shortlist opstelt van gewenste kandidaten, de prioriteit bepaalt en tenslotte de clubs benadert over een transfer?

Of is dat onwaarschijnlijk?
Ja het is de schuld van van Bommel idd. De aap komt wel erg snel uit de mouw zeg... De coach maakte rare keuzes? Echt? Volgens mij was dat Ajax gewoon zelfs te goed voor Europa laat staan voor de Eredivisie en van Bommel is met 3 punten achter hen geëindigd. Je weet wel de club die in één klap twee spelers voor 150 miljoen ging verkopen. Die spelers zaten bij Ajax daar waar we Rosario en Hendrix hadden rondlopen op het middenveld... Leuk geprobeerd maar die vlieger gaat niet op.
En de miskopen van afgelopen seizoen hebben ons heel wat gekost. Dat is geen geleuter maar het zijn gewoon cijfers die je graag niet wil zien. Prima maar kom niet met “ geleuter” dit en “ geleuter” dat.
En je hebt net zo weinig of net zoveel informatie als de rest hier die iets beweerd obv wat we zien, horen en lezen. Dus de vraag kaatst in terug: waar komt jouw informatie vandaag over de veranderingen binnen de organisatie met de nieuwe database enz.? Ik wil dat best voor waar aannemen maar alleen als je ook met feiten en bewijs komt.
En voor de rest is jouw verhaal met zo een en verzinsel als de mijne dus laten we elkaar hier niet de maat nemen om dingen waar je zelf net zo hard aan mee doet.
 
Ja het is de schuld van van Bommel idd. De aap komt wel erg snel uit de mouw zeg... De coach maakte rare keuzes? Echt? Volgens mij was dat Ajax gewoon zelfs te goed voor Europa laat staan voor de Eredivisie en van Bommel is met 3 punten achter hen geëindigd. Je weet wel de club die in één klap twee spelers voor 150 miljoen ging verkopen. Die spelers zaten bij Ajax daar waar we Rosario en Hendrix hadden rondlopen op het middenveld... Leuk geprobeerd maar die vlieger gaat niet op.
En de miskopen van afgelopen seizoen hebben ons heel wat gekost. Dat is geen geleuter maar het zijn gewoon cijfers die je graag niet wil zien. Prima maar kom niet met “ geleuter” dit en “ geleuter” dat.
En je hebt net zo weinig of net zoveel informatie als de rest hier die iets beweerd obv wat we zien, horen en lezen. Dus de vraag kaatst in terug: waar komt jouw informatie vandaag over de veranderingen binnen de organisatie met de nieuwe database enz.? Ik wil dat best voor waar aannemen maar alleen als je ook met feiten en bewijs komt.
En voor de rest is jouw verhaal met zo een en verzinsel als de mijne dus laten we elkaar hier niet de maat nemen om dingen waar je zelf net zo hard aan mee doet.

2018-2019 is 100% de schuld van Van Bommel. 2019-2020 is deels de schuld van Van Bommel. Die aap was al lang uit de mouw, maar daar heb ik niks mee te maken.

Hartstikke leuk dat Ajax zo'n goed seizoen had in Europa. Het kwartje had overigens ook de andere kant op kunnen vallen en dan waren ze na de 8e finales al weer klaar geweest, maar dat terzijde. Het is allemaal niet relevant; PSV heeft het zelf uit handen gegeven. PSV draaide een prima serie aan het begin van het seizoen, en daarna stortte het finaal in. Kijk, dat je gedurende het seizoen af en toe punten laat liggen is een gegeven. Maar PSV gaf er in de tweede seizoenshelft een hele hoop weg, en veelal volkomen onnodig. En dat heeft niks met de kwaliteit van de selectie te maken.

PSV had overigens ook best wat rondlopen: de beste rechtsback van de eredivisie, de beste linksback. De beste spits. En met Bergwijn en Lozano ook nog prima vleugelspelers, die als het niet de beste vleugelspelers waren, toch weinig onderdeden voor wie dan wel de beste zouden moeten zijn. PSV had op meerdere posities betere spelers dan Ajax en op alle posities betere spelers dan Feijenoord, AZ of wie dan ook. En toch ging het mis. Tegen Feijenoord. En tegen AZ. En tegen Emmen.


Verder: Wat ik beweer over scouting is niks nieuws en heeft geen betrekking op PSV specifiek of veranderingen binnen PSV, maar op hoe voetbalclubs werken. Daar valt niet zoveel aan te bewijzen. Maar als je bewijs wil hebben: PSV maakt bijvoorbeeld gebruik van Wyscout, zo staat in dit artikel te lezen.

Maar daar ging het niet zozeer om. Jij beweert, met zoveel woorden, dat alle spelers die dit seizoen aangetrokken zijn, zijn aangedragen door Roger Schmidt, want John de Jong is niet in staat om bij dergelijke spelers uit te komen. Als dat zo is, vraag ik me af hoe hij vorig seizoen wel bij Lyanco uitkwam, of bij Madueke. En ik vraag me af hoe dan de lijntjes van Schmidt lopen, want ik vind het bijvoorbeeld niet zo voor de hand liggen dat een Duitse coach die in Oostenrijk, Duitsland en China heeft gewerkt, dan precies uit moet komen bij een speler die in de Franse Ligue 2 zou gaan spelen. Ik vind het allemaal niet zo voor de hand liggen, maar jij kennelijk wel?
 
PSV had overigens ook best wat rondlopen: de beste rechtsback van de eredivisie, de beste linksback. De beste spits. En met Bergwijn en Lozano ook nog prima vleugelspelers, die als het niet de beste vleugelspelers waren, toch weinig onderdeden voor wie dan wel de beste zouden moeten zijn. PSV had op meerdere posities betere spelers dan Ajax en op alle posities betere spelers dan Feijenoord, AZ of wie dan ook. En toch ging het mis. Tegen Feijenoord. En tegen AZ. En tegen Emmen.
Vergeet niet de talrijke blessures waar we mee te maken kregen, Malen en Bergwijn o.a
 
2018-2019 is 100% de schuld van Van Bommel. 2019-2020 is deels de schuld van Van Bommel. Die aap was al lang uit de mouw, maar daar heb ik niks mee te maken.

Hartstikke leuk dat Ajax zo'n goed seizoen had in Europa. Het kwartje had overigens ook de andere kant op kunnen vallen en dan waren ze na de 8e finales al weer klaar geweest, maar dat terzijde. Het is allemaal niet relevant; PSV heeft het zelf uit handen gegeven. PSV draaide een prima serie aan het begin van het seizoen, en daarna stortte het finaal in. Kijk, dat je gedurende het seizoen af en toe punten laat liggen is een gegeven. Maar PSV gaf er in de tweede seizoenshelft een hele hoop weg, en veelal volkomen onnodig. En dat heeft niks met de kwaliteit van de selectie te maken.

PSV had overigens ook best wat rondlopen: de beste rechtsback van de eredivisie, de beste linksback. De beste spits. En met Bergwijn en Lozano ook nog prima vleugelspelers, die als het niet de beste vleugelspelers waren, toch weinig onderdeden voor wie dan wel de beste zouden moeten zijn. PSV had op meerdere posities betere spelers dan Ajax en op alle posities betere spelers dan Feijenoord, AZ of wie dan ook. En toch ging het mis. Tegen Feijenoord. En tegen AZ. En tegen Emmen.


Verder: Wat ik beweer over scouting is niks nieuws en heeft geen betrekking op PSV specifiek of veranderingen binnen PSV, maar op hoe voetbalclubs werken. Daar valt niet zoveel aan te bewijzen. Maar als je bewijs wil hebben: PSV maakt bijvoorbeeld gebruik van Wyscout, zo staat in dit artikel te lezen.

Maar daar ging het niet zozeer om. Jij beweert, met zoveel woorden, dat alle spelers die dit seizoen aangetrokken zijn, zijn aangedragen door Roger Schmidt, want John de Jong is niet in staat om bij dergelijke spelers uit te komen. Als dat zo is, vraag ik me af hoe hij vorig seizoen wel bij Lyanco uitkwam, of bij Madueke. En ik vraag me af hoe dan de lijntjes van Schmidt lopen, want ik vind het bijvoorbeeld niet zo voor de hand liggen dat een Duitse coach die in Oostenrijk, Duitsland en China heeft gewerkt, dan precies uit moet komen bij een speler die in de Franse Ligue 2 zou gaan spelen. Ik vind het allemaal niet zo voor de hand liggen, maar jij kennelijk wel?
Daarnaast: Wat maakt het in godsnaam uit uit welk netwerk de aankopen van dit jaar komen? John de Jong heeft het verprutst in zijn eerste (twee?) jaren. Dat is erkend door PSV maar er is ook het vertrouwen in JdJ uitgesproken en hij heeft zich imo prima herpakt. Als hij nou dit jaar nog steeds van die vreemde dingen deed, oké. Maar het gros van de supporters die wat te zeiken heeft op JdJ baseert het voornamelijk op de periode die PSV achter zich wil laten.
 
Hartstikke leuk dat Ajax zo'n goed seizoen had in Europa. Het kwartje had overigens ook de andere kant op kunnen vallen en dan waren ze na de 8e finales al weer klaar geweest, maar dat terzijde. Het is allemaal niet relevant; PSV heeft het zelf uit handen gegeven. PSV draaide een prima serie aan het begin van het seizoen, en daarna stortte het finaal in. Kijk, dat je gedurende het seizoen af en toe punten laat liggen is een gegeven. Maar PSV gaf er in de tweede seizoenshelft een hele hoop weg, en veelal volkomen onnodig. En dat heeft niks met de kwaliteit van de selectie te maken.

PSV had overigens ook best wat rondlopen: de beste rechtsback van de eredivisie, de beste linksback. De beste spits. En met Bergwijn en Lozano ook nog prima vleugelspelers, die als het niet de beste vleugelspelers waren, toch weinig onderdeden voor wie dan wel de beste zouden moeten zijn. PSV had op meerdere posities betere spelers dan Ajax en op alle posities betere spelers dan Feijenoord, AZ of wie dan ook. En toch ging het mis. Tegen Feijenoord. En tegen AZ. En tegen Emmen.

Hier ben ik het wel mee eens. Al won Ajax dat seizoen de wereldbeker, wij hadden dat seizoen echt kampioen moeten worden. Maar we verkloten het uit tegen Emmen, Heerenveen en Vitesse. En ook uit bij Ajax door een domme wissel. Ik vind het sowieso raar dat ik deze discussie speelt, volgens mij ging het er toen nog over dat dit allemaal dankzij bepaalde keuzes van die laffe Van Bommel kwam.
 
Nog 4 uur te gaan....voorzichtige conclusie dat er na Fein en Van Ginkel niemand meer bijkomt als versterking?
 
2018-2019 is 100% de schuld van Van Bommel. 2019-2020 is deels de schuld van Van Bommel. Die aap was al lang uit de mouw, maar daar heb ik niks mee te maken.

Hartstikke leuk dat Ajax zo'n goed seizoen had in Europa. Het kwartje had overigens ook de andere kant op kunnen vallen en dan waren ze na de 8e finales al weer klaar geweest, maar dat terzijde. Het is allemaal niet relevant; PSV heeft het zelf uit handen gegeven. PSV draaide een prima serie aan het begin van het seizoen, en daarna stortte het finaal in. Kijk, dat je gedurende het seizoen af en toe punten laat liggen is een gegeven. Maar PSV gaf er in de tweede seizoenshelft een hele hoop weg, en veelal volkomen onnodig. En dat heeft niks met de kwaliteit van de selectie te maken.

PSV had overigens ook best wat rondlopen: de beste rechtsback van de eredivisie, de beste linksback. De beste spits. En met Bergwijn en Lozano ook nog prima vleugelspelers, die als het niet de beste vleugelspelers waren, toch weinig onderdeden voor wie dan wel de beste zouden moeten zijn. PSV had op meerdere posities betere spelers dan Ajax en op alle posities betere spelers dan Feijenoord, AZ of wie dan ook. En toch ging het mis. Tegen Feijenoord. En tegen AZ. En tegen Emmen.


Verder: Wat ik beweer over scouting is niks nieuws en heeft geen betrekking op PSV specifiek of veranderingen binnen PSV, maar op hoe voetbalclubs werken. Daar valt niet zoveel aan te bewijzen. Maar als je bewijs wil hebben: PSV maakt bijvoorbeeld gebruik van Wyscout, zo staat in dit artikel te lezen.

Maar daar ging het niet zozeer om. Jij beweert, met zoveel woorden, dat alle spelers die dit seizoen aangetrokken zijn, zijn aangedragen door Roger Schmidt, want John de Jong is niet in staat om bij dergelijke spelers uit te komen. Als dat zo is, vraag ik me af hoe hij vorig seizoen wel bij Lyanco uitkwam, of bij Madueke. En ik vraag me af hoe dan de lijntjes van Schmidt lopen, want ik vind het bijvoorbeeld niet zo voor de hand liggen dat een Duitse coach die in Oostenrijk, Duitsland en China heeft gewerkt, dan precies uit moet komen bij een speler die in de Franse Ligue 2 zou gaan spelen. Ik vind het allemaal niet zo voor de hand liggen, maar jij kennelijk wel?
Weet je we worden het aangaande MvB helemaal niet eens met elkaar. Je hebt al heel lang iets tegen hem al ga je dit nu gelijk weer betwisten, en ik vind Mark een club icoon die deels door zijn eigen gedrag maar grotendeels door de miskopen en slecht transferbeleid ( je vergat nog de bankzitters van vorig jaar die nu allemaal clubloos zijn...).
En die e-scout: dat zal wel. Dat vind ik een zwak argument. Is het echt binnen 3 maanden ineens heel anders dan toen Baumi en Co werden gehaald?? Dat geloof je zelf toch ook niet?
En voor de rest drijf je de discussie steeds op de spits door alles wat een ander zegt gezeik, geleuter en verzinsel te noemen. Dan gaan mensen niet meer naar de rest van je argumenten waar je misschien her der wel gelijk in kan hebben, luisteren.
Voor de rest no hard feelings! We zijn allemaal voor PSV.
 
JDJ, mijn complimenten voor de vele aankopen van de afgelopen 2 weken...inmiddels is Zahavi wel speelgerechtigd en heeft zowaar al gespeeld in het shirt van PSV. Echter Sangare is nog steeds niet speelgerechtigd. Hoe lang gaat het duren voordat naast Sangare, ook de aankopen Fein, Van Ginkel en Gotze speelgerechtigd zullen zijn? Gaat het je lukken om dat voor 16 oktober voor elkaar te krijgen, zodat ze, mits ze fit zijn, ingezet kunnen worden tegen Pec Zwolle op zondag 18 oktober..?
 
JDJ, mijn complimenten voor de vele aankopen van de afgelopen 2 weken...inmiddels is Zahavi wel speelgerechtigd en heeft zowaar al gespeeld in het shirt van PSV. Echter Sangare is nog steeds niet speelgerechtigd. Hoe lang gaat het duren voordat naast Sangare, ook de aankopen Fein, Van Ginkel en Gotze speelgerechtigd zullen zijn? Gaat het je lukken om dat voor 16 oktober voor elkaar te krijgen, zodat ze, mits ze fit zijn, ingezet kunnen worden tegen Pec Zwolle op zondag 18 oktober..?
Gewoon ff genieten van de roes van transfer D-Day jongen. Morgen zijn we weer kritisch (of nog laveloos)
 
Weet je we worden het aangaande MvB helemaal niet eens met elkaar. Je hebt al heel lang iets tegen hem al ga je dit nu gelijk weer betwisten, en ik vind Mark een club icoon die deels door zijn eigen gedrag maar grotendeels door de miskopen en slecht transferbeleid ( je vergat nog de bankzitters van vorig jaar die nu allemaal clubloos zijn...).

Van Bommel ís ook een clubicoon, maar dat wil niet zeggen dat je geen kritiek mag leveren op zijn prestaties als coach. En die zijn, na een goed begin, ondermaats. Daarnaast heb ik me gestoord aan het gedrag van Van Bommel richting pers, coach tegenstander en vierde man. Dat vind ik PSV, en een clubicoon van PSV, onwaardig. Dus wat mij betreft is Van Bommel wel een beetje clubicoon-af.

En die e-scout: dat zal wel. Dat vind ik een zwak argument. Is het echt binnen 3 maanden ineens heel anders dan toen Baumi en Co werden gehaald?? Dat geloof je zelf toch ook niet?

Nee, ik geloof inderdaad niet dat het anders is. Sterker nog, ik geloof dat het bij die spelers exact hetzelfde is gegaan: op basis van een bestand is een selectie gemaakt van verdedigers met bepaalde fysieke kwaliteiten (lengte/gewicht), leeftijd en status. En dat lijstje, is op volgorde van prioriteit, afgewerkt.

Leg Lyanco en Baumgartl maar eens naast elkaar: Beiden (destijds) 22, beiden lange, fysiek sterke verdedigers. Beiden jeugdinternationals, die het jaar ervoor in een grote competitie hadden gespeeld maar niet interessant genoeg waren voor de betere clubs in die competities, en dus geen vooruitzicht op Europees voetbal. Met andere woorden: spelers, met (op papier) talent, kwaliteit en voor PSV bruikbare ervaring. En PSV had deze spelers wat te bieden, namelijk spelen voor het kampioenschap, Europees voetbal en dus de mogelijkheid om zich verder in de kijken te spelen, en daardoor waren ze op zich haalbaar. Lyanco stond bovenaan het lijstje, daar is het niet mee gelukt, daarna is doorgeschakeld naar Baumgartl.

En voor de rest drijf je de discussie steeds op de spits door alles wat een ander zegt gezeik, geleuter en verzinsel te noemen. Dan gaan mensen niet meer naar de rest van je argumenten waar je misschien her der wel gelijk in kan hebben, luisteren.

Zeker niet bij alles. Maar dat netwerkverhaal en alles-komt-uit-de-koker-van-Schmidt wordt hier tot in den treure herhaald, zonder verdere onderbouwing en zonder dat er een link te ontdekken is tussen diverse spelers en Schmidt. En ik heb al eerder gevraagd naar de verklaring waarom bijvoorbeeld Max dan vanuit Schmidt zou moeten komen, daar komt geen antwoord op maar een week later wordt het gewoon weer gepresenteerd als feit en als argument dat De Jong een slechte TD is. Daar kan ik dan slecht tegen. Prima om kritisch te zijn op het transferbeleid en op deze zonnebank-koning, maar wel graag op basis van echte feiten. Op deze manier wordt het een cirkelredenering. De Jong is een slechte TD. Hoezo? Nou, hij doet alleen miskopen en heeft geen netwerk. Een aantal spelers zijn wel geslaagd? Ja, maar dat zijn geen aankopen van De Jong. Want De Jong is een slechte TD, die alleen miskopen doet en geen netwerk heeft...

Voor de rest no hard feelings! We zijn allemaal voor PSV.

Dat sowieso.
 
Weet je we worden het aangaande MvB helemaal niet eens met elkaar. Je hebt al heel lang iets tegen hem al ga je dit nu gelijk weer betwisten, en ik vind Mark een club icoon die deels door zijn eigen gedrag maar grotendeels door de miskopen en slecht transferbeleid ( je vergat nog de bankzitters van vorig jaar die nu allemaal clubloos zijn...).
En die e-scout: dat zal wel. Dat vind ik een zwak argument. Is het echt binnen 3 maanden ineens heel anders dan toen Baumi en Co werden gehaald?? Dat geloof je zelf toch ook niet?
En voor de rest drijf je de discussie steeds op de spits door alles wat een ander zegt gezeik, geleuter en verzinsel te noemen. Dan gaan mensen niet meer naar de rest van je argumenten waar je misschien her der wel gelijk in kan hebben, luisteren.
Voor de rest no hard feelings! We zijn allemaal voor PSV.
Van Bommel is natuurlijk een geweldenaar maar het is wel heel bijzonder dat hij een half jaar lang top speelt met PSV en dat we daarna zo instorten. Als je naar dat eerste gedeelte kijkt, dan zat er toch meer in die selectie. Er stond geen team meer wat er voor vocht. Ik vind dat JdJ, MvB, Toon en anderen er samen een potje van hebben gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan