Technisch Manager

Eerlijk gezegd, volg ik zo'n jongen dan helemaal niet meer. Wat in het nieuws komt lees en hoor ik natuurlijk wel, maar als hij anoniem z'n potjes speelt ga ik niet opzoeken hoe het hem vergaat.
Hangt er bij mij vanaf of ik nog toekomst in iemand zie. Ik heb bijvoorbeeld Mauro bij Heracles aardig in de gaten gehouden.

Sadilek zal ik dus niet echt in de gaten houden. :S:
 
Eerlijk gezegd, volg ik zo'n jongen dan helemaal niet meer. Wat in het nieuws komt lees en hoor ik natuurlijk wel, maar als hij anoniem z'n potjes speelt ga ik niet opzoeken hoe het hem vergaat.
Nou ja, heel soms kijk ik een wedstrijd van Sparta (of Heracles whatever) en dan kijk ik met wat meer interesse naar zo'n jongen. Ik ga hem niet helemaal volgen o.i.d. Tsjechische ploegen zie ik helemaal nooit spelen, dan is hij zeker uit beeld.
 
Is John al wakker?
John is bezig zijn kaartenbak te doorzoeken naar mogelijke versterkingen voor binnen 30 uur. Hij ziet momenteel door het oerwoud de potentiële spelers niet meer...tja, als je je huiswerk als TM/ TD niet tijdig op orde hebt, dan worden het paniekaankopen om de zaak te camoufleren naar de buitenwereld toe.
 
Eigenlijk moet hij samen met de scouting met een evaluatierapport komen over de spelers die hij vorig seizoen haalde en daar ook consequenties aan verbinden. Want dat maak je niet goed door nu te liften op het lijstje van Roger.
En ik heb het niet alleen over de 30 miljoen aan Doan, Bruma en Baumgartl. Ik heb het ook over de spelers die vorig jaar doodleuk op de bank zaten of gewoon meededen. Spelers zoals Schwaab en Afellay die nu clubloos zijn... Of een Mitroglu. Wat zegt dat over je ambities en je inzicht over wat PSV nodig heeft om kampioen te worden als je dit als bankzitters haalt? En Baumgartl was zo slecht dat hij werd ingehaald door Schwaab die nu op zoek is naar een club.
Ik vind dit toch echt hele rare en onprofessionele praktijken bij een topclub waarvan de AD graag aan de hele verteld wat je moet doen om topsport klimaat te bewerkstelligen.
 
Eigenlijk moet hij samen met de scouting met een evaluatierapport komen over de spelers die hij vorig seizoen haalde en daar ook consequenties aan verbinden. Want dat maak je niet goed door nu te liften op het lijstje van Roger.
En ik heb het niet alleen over de 30 miljoen aan Doan, Bruma en Baumgartl. Ik heb het ook over de spelers die vorig jaar doodleuk op de bank zaten of gewoon meededen. Spelers zoals Schwaab en Afellay die nu clubloos zijn... Of een Mitroglu. Wat zegt dat over je ambities en je inzicht over wat PSV nodig heeft om kampioen te worden als je dit als bankzitters haalt? En Baumgartl was zo slecht dat hij werd ingehaald door Schwaab die nu op zoek is naar een club.
Ik vind dit toch echt hele rare en onprofessionele praktijken bij een topclub waarvan de AD graag aan de hele verteld wat je moet doen om topsport klimaat te bewerkstelligen.
Helemaal mee eens....waarom kan de RvC hier niets in betekenen voor de club? Of zitten ze er voor spek en bonen bij..? Een TM/TD die al ruim 2 seizoenen wanprestaties levert, voor vele miljoenen aan waardeloos materiaal gekocht heeft, die het nu weer presteert om 35 uur voor deadline nog geen versterkingen concrete versterkingen gehaald te hebben, die steevast verzaakt om zijn huiswerk tijdig af te hebben, dat moet toch op een gegeven moment over en uit zijn..? Dit is laks beleid van PSV en ik neem het de clubleiding en RvC erg kwalijk dat dit gebeurt zonder consequenties. JDJ heeft destijds een herkansing gekregen, toen MvB ontslagen werd, wNt eigenlijk had ook JDJ ontslagen moeten worden. Maar nu na bijna een jaar is er nog helemaal niets veranderd aan aankoop en verkoop beleid en zitten we nog steeds met deze waardeloze TM/TD...ik zeg BASTA met hem...!!! :mad: :mad::mad:
 
Een TM/TD die al ruim 2 seizoenen wanprestaties levert ... die het nu weer presteert om 35 uur voor deadline nog geen versterkingen concrete versterkingen gehaald te hebben

Ik zie dit toch wel anders. Hij heeft vorige zomer inderdaad veel geld verbrast. Maar hij heeft zich afgelopen winter en deze zomer toch goed hersteld. Er zijn concrete versterkingen gekomen die qua niveau iets toevoegen aan de selectie.
Qua uitgaande transfers vind ik het ook begrijpelijk dat je die spelers verhuurd, als je ze nu zou verkopen krijg je er nauwelijks meer geld voor.

Ik zou het gek vinden om hem nu, na een redelijke transferperiode* hem alsnog te ontslaan vanwege de transferperiode afgelopen zomer.

*Onder voorbehoud dat er nog een vleugelaanvaller- en vleugelverdediger-back-up komen
 
Ik zie dit toch wel anders. Hij heeft vorige zomer inderdaad veel geld verbrast. Maar hij heeft zich afgelopen winter en deze zomer toch goed hersteld. Er zijn concrete versterkingen gekomen die qua niveau iets toevoegen aan de selectie.
Qua uitgaande transfers vind ik het ook begrijpelijk dat je die spelers verhuurd, als je ze nu zou verkopen krijg je er nauwelijks meer geld voor.

Ik zou het gek vinden om hem nu, na een redelijke transferperiode* hem alsnog te ontslaan vanwege de transferperiode afgelopen zomer.

*Onder voorbehoud dat er nog een vleugelaanvaller- en vleugelverdediger-back-up komen
En nog de toevoeging dat volgens mij die zomer hij opeens promoveerde nadat Brandts redelijk plotseling vertrok. Dus was hij afhankelijk van die beoordelingen.
 
Ik heb toch het idee dat mensen enigsinds onredelijk zijn tegenover de transfers deze periode inzake JdJ. Alles wat goed is, komt door Schmidt en alles wat slecht is is de schuld van JdJ.

Fein en Max, bijvoorbeeld, hebben geen enkele connectie met Schmidt behalve dat het Duitsers zijn, toch zie ik reacties voorbij komen dat ook deze speler weer uit de koker moet komen van Schmidt. Het kan aan mij liggen, maar het is toch niet zo raar om te denken dat PSV een bestandje heeft over een Bundesliga LB? Of dat ze vorig jaar eens zijn gaan kijken bij een 2. Bundesliga wedstrijd en daar Fein op het spoor zijn gekomen? Het is echt niet meer 1980, clubs hebben gigantische databases waar god weet hoeveel spelers in staan.

En zelfs als, als deze spelers 'uit de koker' van Schmidt komen is dat a) best wel normaal in de voetbalwereld en b) in mijn ogen zelfs een pluspunt

Van Gaal en Mourinho liggen bijvoorbeeld nog steeds te klagen over hoe een Ed Woodward ze niet steunde. Van Gaal, bijvoorbeeld, vroeg om een Müller. Mourinho en Woodward hebben het er allebei over gehad dat ze het maar niet eens konden worden over de transfertargets. Maar ook buiten United hebben de coaches macht: Is het toeval dat Chelsea Jorginho aantrok, enkele maanden nadat Sarri aangesteld was? Betwijfel het. Of wat dacht je van Inter, die nadat ze Conte hebben gehaald zowat de halve Premier League hebben aangetrokken? In het moderne voetbal hebben coaches simpelweg een steeds grotere stem.

En in het geval van Roger is dat juist *mooi*! PSV heeft nu een trainer die een reputatie heeft in het buitenland, vooral in Duitsland. Hij speelt met een redelijke unieke speelstijl waarvoor hij specifieke spelers nodig heeft. Het zou dan toch meer dan onlogisch zijn om hem niet te betrekken bij het proces? Een speler zoals Zahavi had echt niet 10 miljoen aan salaris ingeleverd om onder, ik noem maar iets, Arne Slot tegen RKC te mogen ballen. Hij kent de reputatie van Schmidt, en hij wil daardoor graag successen halen onder een topcoach. Als PSV verder wilt groeien, en bij wilt blijven bij het financiele geweld van Ajax, dan moet je toch echt gebruik maken van deze contacten. Wees daar trots op als club, dat je spelers zo iemand kan bieden. Ja, je verdient niet zoveel in NL en je speelt niet iedere week tegen de topclubs van Europa, maar je krijgt wel de kans om je te ontwikkelen bij een coach die perfect bij je speelstijl past.

Eerlijk gezegd was ik geirriteerder geweest als we *geen* gebruik zouden maken van Schmidt bij het aantrekken van spelers.

Niemand, maar dan ook niemand zal claimen dat JdJ vorig jaar een lekker seizoen heeft gedraaid. Maar dit gebeurd iedere TD wel eens; Brands heeft ook flink wat kritiek over zich heen gekregen het afgelopen jaar bij Everton, nadat ie flink had betaald voor bankzitters in Iwobi en Kean, terwijl Walcott nog steeds niet vervangen was. Dit jaar heeft Brands zich, tenminste zo lijkt het tot nu toe, hersteld en krijgt hij weer wat vertrouwen van de fans. Laten we wachten met JdJ, Schmidt en ook alle spelers te bekritiseren maar ook zeker te kronen totdat ze de tijd hebben om wat te laten zien.

Sorry, dit stukje is iets langer geworden dan ik eerst had gedacht maar ik wilde eventjes m'n gedachten kwijt.
 
En nog de toevoeging dat volgens mij die zomer hij opeens promoveerde nadat Brandts redelijk plotseling vertrok. Dus was hij afhankelijk van die beoordelingen.
Nee hoor volgens Gerbrands stond JdJ al sinds 2-3 jaar klaar om de taken van Brands over te kunnen nemen. En hij heeft 10 jaar lang meegelopen in alle geledingen binnen PSV. Ik ken geen enkel ander bedrijf die iemand 10 jaar lang mee laat lopen en hem nog na een jaar tientallen miljoen miskopen nog binnenboord houdt. En nu: nu is hij nog steeds het jongetje dat achter Schmid zijn ideeën aan loopt. Straks als bepaalde aankopen verkeerd gaan, zullen er nog mensen zijn die roepen dat het niet zijn schuld is want dit was allemaal op aanraden van Roger....
 
Gaat JDJ ons pas na het avondeten, zo rond acht uur in de avond, vertellen wie er nog bij gaan komen als aanwinst voor dit seizoen bij PSV...? Het is na het nieuws over Van Ginkel opvallend stil, terwijl we nog maar 11 uurtjes hebben voor 2 aanwinsten. Ik ga ervan uit dat Van Ginkel niet 1 van de beloofde 3 aanwinsten is, maar slechts een koopje voor erbij is.
 
Gaat JDJ ons pas na het avondeten, zo rond acht uur in de avond, vertellen wie er nog bij gaan komen als aanwinst voor dit seizoen bij PSV...? Het is na het nieuws over Van Ginkel opvallend stil, terwijl we nog maar 11 uurtjes hebben voor 2 aanwinsten. Ik ga ervan uit dat Van Ginkel niet 1 van de beloofde 3 aanwinsten is, maar slechts een koopje voor erbij is.
Wat maakt t uit hoe laat hij het vertelt? Maakt geen r**t uit voor de situatie.
 
Het erge is dat je dat dus gewoon echt niet uit mag / kunt sluiten bij PSV.
Doe maar niet nee, spelers die het primair van hun snelheid moeten hebben moet je niet op latere leeftijd halen. Daarbij, met de wedstrijd van afgelopen zondag in het achterhoofd, die gast stond toen al zo veelvuldig buitenspel (logisch met zijn speelwijze) dat ik daar ff geen zin meer in heb.
 
Doe maar niet nee, spelers die het primair van hun snelheid moeten hebben moet je niet op latere leeftijd halen. Daarbij, met de wedstrijd van afgelopen zondag in het achterhoofd, die gast stond toen al zo veelvuldig buitenspel (logisch met zijn speelwijze) dat ik daar ff geen zin meer in heb.
Toch, die goal tegen SV Ried...
 
Meer namen in zijn kaartenbak van spitsen die meteen gehaald kunnen worden voor een erg zacht prijsje heeft JDJ niet, dus daarom denk ik dat het misschien Jermaine Lens gaat worden.
 
Toch, die goal tegen SV Ried...
Ja, geweldig. Maar is hij nog zo snel...

Kon het vele buitenspel staan toen wel wegcijferen tegen die ene keer dat t geen buitenspel was en hij naar de keeper kon opstomen. Maar vrees dat zelfs Ron Vlaar m nu bij kan houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan