Technisch Manager

Nou nou 10 jaar meegelopen en analyses gedaan naast Brands. Het resultaat van het eerste jaar: Behic en Sainsbury.
En nu: Lukassen terughalen en Berghuis voor bijna 10 miljoen halen.
Ajax blaft en toont even de spierballen en meneer gaat meteen als een jochie om zich heen slaan i.p.v. heel volwassen te zeggen dat “Steven blijft bij PSV maar wanneer de geïnteresseerde clubs 60 miljoen willen neerleggen, dan zijn wij bereid om te praten”. Je noemt Ajax niet en geeft ze geen aandacht in de media en ze zullen enorm balen want dat wilden ze juist heel graag.
Op zooooveel creativiteit, netwerk om met verassende namen te komen en fantasie had ik niet gerekend. JdJ verrast mij telkens opnieuw.
Behich en Sainsburry is duidelijk verhaal. Luckassen terughalen? In mijn optiek is dat een verhuur boemerang. Als dat contract daar afloopt komen spelers weer terug he..... Ik wil nog geen oordeel vellen tot aan het eind van deze periode. Het zijn voor nu vooral geruchten. Laatste gerucht is dat Bergwijn naar Tottenham vertrekt. Ik wil eerst feiten afwachten.
 
Behich en Sainsburry is duidelijk verhaal. Luckassen terughalen? In mijn optiek is dat een verhuur boemerang. Als dat contract daar afloopt komen spelers weer terug he..... Ik wil nog geen oordeel vellen tot aan het eind van deze periode. Het zijn voor nu vooral geruchten. Laatste gerucht is dat Bergwijn naar Tottenham vertrekt. Ik wil eerst feiten afwachten.
Ik bedoel dat we na 1 jaar TD te zijn en als we Gerbrands mogen geloven, na 10 jaar naast Brands te hebben gestaan en scoutingswerk te hebben gedaan, totaal geen verrassende namen horen. Lukassen komt idd een keer terug maar ik hoor geen nieuws die ons verder blij maakt. Berghuis: is dat het resultaat van 10 jaar scouting van hem? Er worden ook totaal geen nieuwe namen meer gelinkt aan PSV sinds het vertrek van Brands.
En vwb Bergwijn zeg ik niet waar hij naar toe zal gaan maar dat de reactie van JdJ de reactie van een onervaren jongetje was en niet van iemand die 10 jaar heeft mogen kijken hoe Brands het deed. Ik vond de reactie “ we verkopen hem niet aan Ajax voor 40,50,60 of zelfs 70 miljoen” ronduit paniekerig en amateuristisch. Bij Ajax hebben ze hard gelachen om deze angst-reactie.
 
Ik bedoel dat we na 1 jaar TD te zijn en als we Gerbrands mogen geloven, na 10 jaar naast Brands te hebben gestaan en scoutingswerk te hebben gedaan, totaal geen verrassende namen horen. Lukassen komt idd een keer terug maar ik hoor geen nieuws die ons verder blij maakt. Berghuis: is dat het resultaat van 10 jaar scouting van hem? Er worden ook totaal geen nieuwe namen meer gelinkt aan PSV sinds het vertrek van Brands.
En vwb Bergwijn zeg ik niet waar hij naar toe zal gaan maar dat de reactie van JdJ de reactie van een onervaren jongetje was en niet van iemand die 10 jaar heeft mogen kijken hoe Brands het deed. Ik vond de reactie “ we verkopen hem niet aan Ajax voor 40,50,60 of zelfs 70 miljoen” ronduit paniekerig en amateuristisch. Bij Ajax hebben ze hard gelachen om deze angst-reactie.
Het gaat mij niet om transfer geruchten of namen gelinkt aan PSV maar om de uiteindelijke resultaten. Ik heb de reactie of een mogelijke transfer van Bergwijn naar Ajax enkel gelezen en niet gezien. Als naar dat artikel kijk dan had die reactie had inderdaad heel anders gekund. Maar ook dat vind ik ondergeschikt aan de daadwerkelijke transfers. Ik wacht nog ff af.
 
Hopelijk komt JDJ niet nog meer lijken uit de kast tegen. Erg jaloersmakend is zijn positie op dit moment niet. Eerst een dure flop afschrijven en nu Angelino na 1 jaar al en dat op deze manier moeten laten gaan.
 
Dat is nou juist de ellende en dat heb ik in dit topic zo vaak aangekaart: JdJ heeft zich op zij laten zetten door MvB. Dit, omdat hij geen grote persoonlijkheid is geweest, als voetballer niet en als TD al helemaal niet. MvB is binnen PSV een begrip en heeft bovendien een dominant karakter. Bij Brands zou hij niet zomaar naar binnen hebben gelopen om te zeggen dat Behic en Sainsbury moesten komen... Kijk, ik was er vaak met Brands zijn keuzes niet eens en dit geval ook niet maar toen Advocaat bij hem langs ging om te zeggen dat er een nieuwe verdediger moest komen, zei hij “dat doen we niet”. Vervolgens haalde hij gewoon doodleuk Hiljemark. Niet dat ik dat wel een goede zet vond, maar het bewijst dat hij als TD onafhankelijk was. JDJ gaat nog in zijn korte broek langs het veld staan. Nou dan vraag je er om als TD zijnde.


:D die korte broek zit je wel hoog he? Verder eens hoor.
 
Dat is nou juist de ellende en dat heb ik in dit topic zo vaak aangekaart: JdJ heeft zich op zij laten zetten door MvB. Dit, omdat hij geen grote persoonlijkheid is geweest, als voetballer niet en als TD al helemaal niet. MvB is binnen PSV een begrip en heeft bovendien een dominant karakter. Bij Brands zou hij niet zomaar naar binnen hebben gelopen om te zeggen dat Behic en Sainsbury moesten komen... Kijk, ik was er vaak met Brands zijn keuzes niet eens en dit geval ook niet maar toen Advocaat bij hem langs ging om te zeggen dat er een nieuwe verdediger moest komen, zei hij “dat doen we niet”. Vervolgens haalde hij gewoon doodleuk Hiljemark. Niet dat ik dat wel een goede zet vond, maar het bewijst dat hij als TD onafhankelijk was. JDJ gaat nog in zijn korte broek langs het veld staan. Nou dan vraag je er om als TD zijnde.


Hier een zeer actueel voorbeeld. Ik weet natuurlijk niet of JdJ en MvB dit hebben afgesproken, maar ik vraag me af of het aan Mark is om dit sorrt statements in de ether te slingeren:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...de-juiste-prijs-zal-bergwijn-vertrekken-.html
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Schiet is op kerel. CL wacht al binnenkort. Nog steeds geen fatsoenlijke verdediging. Lozano, Bergwijn, Angelino, en Pereiro staan op de lijst om te vertrekken. Gaat Zoet nog weg, of hoe zit het?

Duurt weer allemaal veel te lang. Wedden dat er weer geen fatsoenlijke verdediging staat als we aan de voorronde's van de CL beginnen? Lekker met Sainsbury en Viergever starten.
 
Schiet is op kerel. CL wacht al binnenkort. Nog steeds geen fatsoenlijke verdediging. Lozano, Bergwijn, Angelino, en Pereiro staan op de lijst om te vertrekken. Gaat Zoet nog weg, of hoe zit het?

Duurt weer allemaal veel te lang. Wedden dat er weer geen fatsoenlijke verdediging staat als we aan de voorronde's van de CL beginnen? Lekker met Sainsbury en Viergever starten.
En als ze niet weggaan? Ik denk echt dat er eerst geld binnen moet komen. Dat er helemaal geen back up is sluit is ook zeker niet uit hoor.
 
Dat is nou juist de ellende en dat heb ik in dit topic zo vaak aangekaart: JdJ heeft zich op zij laten zetten door MvB. Dit, omdat hij geen grote persoonlijkheid is geweest, als voetballer niet en als TD al helemaal niet. MvB is binnen PSV een begrip en heeft bovendien een dominant karakter. Bij Brands zou hij niet zomaar naar binnen hebben gelopen om te zeggen dat Behic en Sainsbury moesten komen... Kijk, ik was er vaak met Brands zijn keuzes niet eens en dit geval ook niet maar toen Advocaat bij hem langs ging om te zeggen dat er een nieuwe verdediger moest komen, zei hij “dat doen we niet”. Vervolgens haalde hij gewoon doodleuk Hiljemark. Niet dat ik dat wel een goede zet vond, maar het bewijst dat hij als TD onafhankelijk was. JDJ gaat nog in zijn korte broek langs het veld staan. Nou dan vraag je er om als TD zijnde.

Beide soorten TD's hebben zo zijn voor- en nadelen zoals je al aangeeft met voorbeelden. Want leuk, zo'n onafhankelijke TD die zijn schijt heeft aan de wensen van de coach en gewoon spelers aantrekt naar believen. Dat werkt alleen als de TD weet hoe hij een elftal moet samenstellen; Brands kon dat niet. In zo'n geval kun je dan beter een TD hebben die luistert naar de wensen van de coach. Enige wat je dan nodig hebt is een coach die ook echt weet wie hij waar wil hebben en of ze ook aan het niveau kunnen voldoen. Dat gezegd hebbende, vooralsnog staat JdJ op flinke achterstand.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Goed dan een uitdaging voor een ieder hier. Noem eens 10 clubs in Europa die hun selectie op dit moment op orde hebben
Ik bedoel dat we na 1 jaar TD te zijn en als we Gerbrands mogen geloven, na 10 jaar naast Brands te hebben gestaan en scoutingswerk te hebben gedaan, totaal geen verrassende namen horen. Lukassen komt idd een keer terug maar ik hoor geen nieuws die ons verder blij maakt. Berghuis: is dat het resultaat van 10 jaar scouting van hem? Er worden ook totaal geen nieuwe namen meer gelinkt aan PSV sinds het vertrek van Brands.
En vwb Bergwijn zeg ik niet waar hij naar toe zal gaan maar dat de reactie van JdJ de reactie van een onervaren jongetje was en niet van iemand die 10 jaar heeft mogen kijken hoe Brands het deed. Ik vond de reactie “ we verkopen hem niet aan Ajax voor 40,50,60 of zelfs 70 miljoen” ronduit paniekerig en amateuristisch. Bij Ajax hebben ze hard gelachen om deze angst-reactie.

Wat een gezever en wat een onzin. Brands wordt opeens opgehemeld, terwijl destijds de klacht was dat Brands alleen spelers of ex-spelers van AZ haalde (op die Mexicaan) na. Brands werd elke transferwindow hier bijkans belachelijk gemaakt, omdat hij weer niemand voor de verdediging had gevonden die echt een versterking was. Dezelfde argumenten krijgt JdJ nu tegen zich te horen. Zoals vaker gezegd nieuwe spelers zijn er wel, maar als PSV gaat scouten zit daar ook City, United, PSG en nog een leger van clubs op de tribune. Je bent bijna kansloos tegen dit financiële geweld en je bent afhankelijk van je contacten en creativiteit, maar dit betekent tevens dat je pas op een laat moment als het goed gaat over een speler kan beschikken.
En dan wat Bergwijn betreft: JdJ had zeker moeten zeggen "doe maar een bod Ajax". Dan was de wereld hier te klein geweest en was hij al bijkans verkocht voor € 20 mln. Dan hadden ze pas bij Ajax hard gelachen. JdJ gaf de enige reactie die gepast was, want met een contract van nog 3 jaar hoeft Bergwijn helemaal niet verkocht te worden.

Verder is het in het voetballandschap helaas zo dat op dit moment vrijwel geen enkele club zijn selectie compleet heeft en alleen de grote en rijke clubs zijn in staat om spelers te houden. In Nederland en België is geen enkele club die zijn selectie al voor 100% op orde heeft, sterker nog er zijn heel erg weinig transacties. Voor de duidelijkheid ik had ook liever dat de selectie op dit moment gereed was, maar dat is helaas niet zo en dat lijkt elk jaar moeilijker te worden.
 
Hier een zeer actueel voorbeeld. Ik weet natuurlijk niet of JdJ en MvB dit hebben afgesproken, maar ik vraag me af of het aan Mark is om dit sorrt statements in de ether te slingeren:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...de-juiste-prijs-zal-bergwijn-vertrekken-.html
Kijk, dankjewel! Dat bevestigt mijn idee en mijn posts hierboven nogmaals... MvB moet ook gewoon ophouden met zich te bemoeien met alles en nog wat. Is hij soms vergeten dat ie ons heeft opgezadeld met Sainsbury en Behic?
 
Er is wel een verschil tussen je selectie niet op orde hebben, en je selectie niet op orde hebben omdat je slechts 1 of 2 verdedigers hebt. Ik heb hier te vaak, ook met Brands, zitten wachten op die versterking achterin. Vaak tot 31 augustus 23:59 uur (of welke afwijkende tijd dan ook). Ondertussen heb ik ons team zien falen met als dieptepunt de tragedie tegen Osijek. Het niveau van de centrumverdedigers is de afgelopen jaren flink gekelderd, ook alle ambities van PSV op die positie lijken verdwenen

Kijk, dankjewel! Dat bevestigt mijn idee en mijn posts hierboven nogmaals... MvB moet ook gewoon ophouden met zich te bemoeien met alles en nog wat. Is hij soms vergeten dat ie ons heeft opgezadeld met Sainsbury en Behic?

Je zal toch wel begrijpen dat JdJ gewoon het verlengstuk van van Bommel is? Hier is hij zijn rol even vergeten om het via zijn spreekbuis te laten lopen, die eigenlijk zijn meerdere zou moeten zijn..
 
Kijk, dankjewel! Dat bevestigt mijn idee en mijn posts hierboven nogmaals... MvB moet ook gewoon ophouden met zich te bemoeien met alles en nog wat. Is hij soms vergeten dat ie ons heeft opgezadeld met Sainsbury en Behic?

Mark moet inderdaad zich gewoon bezighouden met de training en de opstelling maken. Als ik kijk naar dat laatste in de tweede seizoenshelft, is dat ook al meer dan genoeg uitdaging voor hem.
 
Er is wel een verschil tussen je selectie niet op orde hebben, en je selectie niet op orde hebben omdat je slechts 1 of 2 verdedigers hebt. Ik heb hier te vaak, ook met Brands, zitten wachten op die versterking achterin. Vaak tot 31 augustus 23:59 uur (of welke afwijkende tijd dan ook). Ondertussen heb ik ons team zien falen met als dieptepunt de tragedie tegen Osijek. Het niveau van de centrumverdedigers is de afgelopen jaren flink gekelderd, ook alle ambities van PSV op die positie lijken verdwenen

Dit ja! Opdat we Osijek niet vergeten...
En het is weliswaar zo dat er tig ploegen zijn die hun selectie niet op orde hebben, maar die spelen niet allemaal voorronde CL.
Gaan we ons kwalificeren met een verdediging met Obispo, Viergever, Sainsbury en Dumfries (en dan moeten we nog hopen dat Viergever en Dumfries niet vertrekken)?
 
Dit ja! Opdat we Osijek niet vergeten...
En het is weliswaar zo dat er tig ploegen zijn die hun selectie niet op orde hebben, maar die spelen niet allemaal voorronde CL.
Gaan we ons kwalificeren met een verdediging met Obispo, Viergever, Sainsbury en Dumfries (en dan moeten we nog hopen dat Viergever en Dumfries niet vertrekken)?

Dat gaat niet gebeuren kan ik je vertellen want Obispo is reeds verhuurd.

Verder verwacht ik wel een paar uitzonderlijk sterke aankopen anders begrijp ik de ogenschijnlijke gemakkelijke uittocht van veel spelers niet.
 
Dat gaat niet gebeuren kan ik je vertellen want Obispo is reeds verhuurd.

Verder verwacht ik wel een paar uitzonderlijk sterke aankopen anders begrijp ik de ogenschijnlijke gemakkelijke uittocht van veel spelers niet.

Nog erger dus! ;)

En al halen ze wel nieuwe spelers, die moeten kort voor die wedstrijden dan volledig ingepast zijn?
 
Dat gaat niet gebeuren kan ik je vertellen want Obispo is reeds verhuurd.

Verder verwacht ik wel een paar uitzonderlijk sterke aankopen anders begrijp ik de ogenschijnlijke gemakkelijke uittocht van veel spelers niet.

Gemakkelijk is het tot nu toe allemaal niet, toch?

Behich is 'n totale flop geweest, dus snap dat je die wegdoet. Het al dan niet halen van de CL hangt hopelijk ook niet af van Behich. Mooi dat er nog iets voor gevangen is, waardoor de schade meevalt.

Schwaab wilde zelf niet verlengen, Obispo verhuurd omdat 'ie niet speelde hier en Angelino weg door 'n clausule, anders zou PSV wel meer hebben gevraagd.
 
Nog erger dus! ;)

En al halen ze wel nieuwe spelers, die moeten kort voor die wedstrijden dan volledig ingepast zijn?

Klopt dat zal altijd lastig zijn maar het zal natuurlijk verschillen of je een speler van het kaliber Alex of van het Kaliber Davy Oyen haalt die eerste zal door zijn individuele kwaliteiten eerder een meerwaarde zijn en waarschijnlijk ook eerder ingespeeld.
 
Klopt dat zal altijd lastig zijn maar het zal natuurlijk verschillen of je een speler van het kaliber Alex of van het Kaliber Davy Oyen haalt die eerste zal door zijn individuele kwaliteiten eerder een meerwaarde zijn en waarschijnlijk ook eerder ingespeeld.

Wellicht. Maar het is nog maar een maand tot de eerste wedstrijd en voorlopig hebben we nog helemaal niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan