Technisch Manager

JDJ heeft ruim een jaar, misschien wel langer, mee kunnen kijken bij een ervaren TD als Brands. Ik vind het dan ook een zwaktebod om hem pas na de zomer te beoordelen, terwijl hij al bijna een jaar onze nieuwe TD is. Behich en Sainsbury zijn duidelijk zijn aankopen geweest ( tenminste onder zijn functie als TD). Dat Van Bommel deze 2 aankopen doorgedrukt heeft, vind ik juist heel erg zwak van JDJ, aangezien beide spelers nooit gescout zijn door PSV. Juist toen had hij zijn invloed moeten aanwenden en het juiste besluit moeten nemen, maar hij bleek juist zwak en onervaren en liet zich ompraten danwel onder druk zetten door Mark en Van Marwijk. Ook nu vind ik dat hij als signaal naar geïnteresseerde clubs voor Lozano en Bergwijn niet het onderste uit de kan haalt. Er circuleren de laatste 2 weken bedragen van 30-35 miljoen euro, terwijl enkele maanden terug het nog ging om minimaal 40 miljoen euro per speler....op voetbalzone lees ik vandaag dat PSV mikt op 60-70 miljoen euro in totaal voor beide spelers. PSV, lees JDJ, zou juist naar buiten moeten brengen dat PSV op minimaal 80 miljoen euro totaal ,mikt voor beide spelers. Dat vind ik dus zwak aan JDJ. En geloof me, PSV zal tevreden zijn met 60 miljoen euro, terwijl 75-85 miljoen er ook ingezeten had, indien JDJ daadkrachtiger zou optreden en standvastiger zou overkomen naar geïnteresseerde clubs uit het buitenland. Dat is jammer ! En ik ben bang dat ook de andere spelers die wellicht gaan ( Zoet en Luuk) of moeten vertrekken ( Ramselaar, Pereiro, Luckassen, Behich en Sainsbury) voor een appel en een ei van de hand gedaan zullen worden. Dus, JDJ beoordelen na de zomer zal funest blijken: de put pas dempen als het kalf verdronken is ?? Deze kritiek mag Gerbrands zichzelf ook aanrekenen, want ook hem vind ik soft, zonder daadkracht, uitstraling en zonder lef om drastisch in te grijpen . Denk hierbij ook aan mijn kritiek op het gehele scoutingapparaat van PSV....! :mad::sad:

Ik kan me wel vinden in je commentaren en zeker t.a.v. de "lage" vraagprijzen. Dat lijkt ene hardnekkige PSV ziekte te zijn. Feit is wel dat ex-PSV-ers het niet al te vaak goed doet buiten Eindhoven. Mertens, Gini, zijn zeer positieve uitschieters. Depay doet het aardig tegenwoordig, maar speelt niet consistent genoeg. Dat zet de prijzen wel onder druk.
 
PSV heeft de keuze gemaakt om JdJ aan te stellen en zal wetende dat het een beginnende TD is ook geduld met hem moeten hebben.

Daarnaast is het wel zo dat JdJ pas afgelopen zomer is ingestapt, waardoor ik Behic en Sainsbury hem niet direct volledig wil aanrekenen. Ik vermoed dat dit met de komst en de wensen van van Bommel te maken heeft. Hij heeft ook o.a. Dumfries en Angelino vastgelegd. Dus dat vind ik dan weer positief.

Ten aanzien van de Jong W2 speler heb ik al op een andere plek aangegeven dat ik verbaasd ben over het aantal verlopende contracten met name op het middenveld van Jong PSV en PSV 019. Of de Jong daarin iets had kunnen betekenen weet ik niet. Er wordt afscheid genomen van een hoop middenvelders en misschien had hij al eerder met de anderen om tafel moeten zitten. De speler van Jong AZ is op gesprek geweest bij Chelsea. Mogelijk heeft die toch meer potential dan wij denken.

Dus ja.. ik ben het met Bouterbaas eens om eerst maar eens de aankomende transfer periode af te wachten.
Dat PSV al die keuze heeft gemaakt wil niet zeggen dat ik of jij ook maar hier akkoord mee moet gaan;) Bovendien is een topclub geen stageplek voor onervaren mensen om ze hun falen maar niet af te gaan rekenen. Ik denk dus dat PSV de keuze heeft gemaakt met volle overtuiging dat hij er meteen zal staan. Hoezo verwachten we van MvB meteen een kampioenschap maar moet JdJ alle tijd krijgen? En hij is nu ruim een jaar bezig maar ik zie vooralsnog geen optredens van hem in de media, aan verschillende tafels waar hij zijn plannen bekend maakt etc. Wij weten niet eens wat hij kan en wie hij is als TD maar zien hem wel in zijn korte broekie tussen de spelers en zijn oude collega’s met een voetbal onder zijn kont zitten en blij kijken. Dat zag ik Brands nooit doen en dat zie ik Overmars of van Geel ook niet doen...Hij lijkt meer op een jeugdtrainer dan een TD bij een topclub.
En als hij echt talenten bij AZ kon weghalen, dan had hij al die andere toptalenten die nu naar Ajax gaan opgehaald. Hij heeft geen netwerk, geen ervaring en geen uitstraling. Wat mij betreft mogen dit soort mensen eerst elders ervaring opdoen en aan hun uitstraling en netwerk gaan werken voordat zij bij de grote jongens gaan spelen. PSV is verkeerd bezig maar dat heb ik al eerder aangegeven ook toen Faber zomaar hoofd opleidingen werd.
En over Behic en Sainsbury: Brands zei een tijd geleden al dat JdJ in die situatie zich op zij heeft laten zetten door een grote persoonlijke als MvB. En dat bedoel ik dus ook met alles wat ik hierboven aangeef.
 
JDJ heeft ruim een jaar, misschien wel langer, mee kunnen kijken bij een ervaren TD als Brands. Ik vind het dan ook een zwaktebod om hem pas na de zomer te beoordelen, terwijl hij al bijna een jaar onze nieuwe TD is. Behich en Sainsbury zijn duidelijk zijn aankopen geweest ( tenminste onder zijn functie als TD). Dat Van Bommel deze 2 aankopen doorgedrukt heeft, vind ik juist heel erg zwak van JDJ, aangezien beide spelers nooit gescout zijn door PSV. Juist toen had hij zijn invloed moeten aanwenden en het juiste besluit moeten nemen, maar hij bleek juist zwak en onervaren en liet zich ompraten danwel onder druk zetten door Mark en Van Marwijk. Ook nu vind ik dat hij als signaal naar geïnteresseerde clubs voor Lozano en Bergwijn niet het onderste uit de kan haalt. Er circuleren de laatste 2 weken bedragen van 30-35 miljoen euro, terwijl enkele maanden terug het nog ging om minimaal 40 miljoen euro per speler....op voetbalzone lees ik vandaag dat PSV mikt op 60-70 miljoen euro in totaal voor beide spelers. PSV, lees JDJ, zou juist naar buiten moeten brengen dat PSV op minimaal 80 miljoen euro totaal ,mikt voor beide spelers. Dat vind ik dus zwak aan JDJ. En geloof me, PSV zal tevreden zijn met 60 miljoen euro, terwijl 75-85 miljoen er ook ingezeten had, indien JDJ daadkrachtiger zou optreden en standvastiger zou overkomen naar geïnteresseerde clubs uit het buitenland. Dat is jammer ! En ik ben bang dat ook de andere spelers die wellicht gaan ( Zoet en Luuk) of moeten vertrekken ( Ramselaar, Pereiro, Luckassen, Behich en Sainsbury) voor een appel en een ei van de hand gedaan zullen worden. Dus, JDJ beoordelen na de zomer zal funest blijken: de put pas dempen als het kalf verdronken is ?? Deze kritiek mag Gerbrands zichzelf ook aanrekenen, want ook hem vind ik soft, zonder daadkracht, uitstraling en zonder lef om drastisch in te grijpen . Denk hierbij ook aan mijn kritiek op het gehele scoutingapparaat van PSV....! :mad::sad:
Het is allemaal zo moeilijk niet. Ik vrees dat JDJ denkt dat hij een reuzeklapper maakt als hij Lozano voor 40M en Bergwijn voor 30M verkoopt. Ik vrees dan ook dat hij niet geschikt, of zelfs totaal ongeschikt, is voor deze job. Gewoon wat Razinho ook zegt, 10-15M meer vragen voor zowel Bergwijn als Lozano, dan de prijs die je in gedachten hebt. Dan kun je spreken van een zéér goed transferbeleid, anders is er sprake van financieel wanbeleid. Hallo het gaat hier wel om de toekomst van PSV, geen FC bal op het dak of IJsselmeervogels. Met alle respekt voor beide laatstgenoemde clubs overigens...
 
Ik zet dit er ff bewust boven.. deze quote van mijzelf triggerde jouw reactie:
Be The Ball zei:
PSV heeft de keuze gemaakt om JdJ aan te stellen en zal wetende dat het een beginnende TD is ook geduld met hem moeten hebben.

Dat PSV al die keuze heeft gemaakt wil niet zeggen dat ik of jij ook maar hier akkoord mee moet gaan;)
Eens ;), maar daar kan ik niets aan veranderen.

Bovendien is een topclub geen stageplek voor onervaren mensen om ze hun falen maar niet af te gaan rekenen. Ik denk dus dat PSV de keuze heeft gemaakt met volle overtuiging dat hij er meteen zal staan. Hoezo verwachten we van MvB meteen een kampioenschap maar moet JdJ alle tijd krijgen?En hij is nu ruim een jaar bezig maar ik zie vooralsnog geen optredens van hem in de media, aan verschillende tafels waar hij zijn plannen bekend maakt etc.
Oh ik vind ook dat een nieuwe TD er direct moet staan. Maar hij is nog geen jaar verantwoordelijk als TD. En dat hij niet direct verschijnt in de media vind ik juist goed. Eerst maar eens de focus op PSV en daarna de media.

Wij weten niet eens wat hij kan en wie hij is als TD maar zien hem wel in zijn korte broekie tussen de spelers en zijn oude collega’s met een voetbal onder zijn kont zitten en blij kijken. Dat zag ik Brands nooit doen en dat zie ik Overmars of van Geel ook niet doen...Hij lijkt meer op een jeugdtrainer dan een TD bij een topclub.
Onbekend maakt onbemind? Ik wil iemand niet afrekenen op het feit dat hij een kort broekie draagt. Anderzijds zie ik de Jong als TD niet over het gras glijden in zijn pak zoals Overmars. Ik beoordeel hem liever op basis van feiten.

En als hij echt talenten bij AZ kon weghalen, dan had hij al die andere toptalenten die nu naar Ajax gaan opgehaald.
Dat toptalenten naar Ajax gaan en vooral in het westen van het land, vind ik niet vreemd. Ajax heeft op basis van jeugd meer naam en biedt meer salaris. Dat is/was onder Brands voorheen ook niet gelukt.

Hij heeft geen netwerk, geen ervaring en geen uitstraling. Wat mij betreft mogen dit soort mensen eerst elders ervaring opdoen en aan hun uitstraling en netwerk gaan werken voordat zij bij de grote jongens gaan spelen. PSV is verkeerd bezig maar dat heb ik al eerder aangegeven ook toen Faber zomaar hoofd opleidingen werd. En over Behic en Sainsbury: Brands zei een tijd geleden al dat JdJ in die situatie zich op zij heeft laten zetten door een grote persoonlijke als MvB. En dat bedoel ik dus ook met alles wat ik hierboven aangeef.
Of PSV er verstandig aan doet om alles via eigen personeel in te vullen op zulke kritische posten is inderdaad de vraag. Het hebben van een netwerk en ervaring bespaart geld en het wordt makkelijker om spelers te halen.

Het is overigens ook niet zo dat JdJ deze baan met een spoedcursusje heeft gekregen. Volgens Gerbrands heeft JdJ de voorbije jaren intensief met Brands meegekeken en Brands ondersteund.

Van Bommel heeft handig ingespeeld op de wisseling van de wacht. Dat Behich en Sainsburry fouten zijn die De Jong heeft gemaakt zal niemand ontkennen. Maar de verwachting van zowel Brands als mij is dat hij dat geen tweede keer zal doen. De volgende keer worden weer enkel spelers vastgelegd die op de scoutinglijst staan.

Samengevat: Ik heb ook twijfels heb over met name de ervaring en netwerk, maar om de Jong nu al de nek om te draaien vind ik wat vroeg. Ik zie ook andere zaken(aflopen contracten jeugd) waarbij ik twijfels heb, maar ik kan daar inhoudelijk niet over oordelen en ik wacht daarom nog even af tot de aankomende transferperiode.

(Een aantal edits uitgevoerd, excuus hiervoor - dit is de final)
 
Laatst bewerkt:
‘PSV komt altijd wel weer met iets verrassends’
INTERVIEW JOHN DE JONGHet technisch beleid bij PSV droeg lang het stempel van Marcel Brands. Nu kijkt iedereen naar opvolger John de Jong (42). Wat vond hij raar in zijn eerste jaar? Wat zijn de plannen met spelers als ‘Guti’ en Romero? Hoe ziet hij de concurrentiestrijd met het rijkere Ajax? Een interview in het ED: https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-komt-altijd-wel-weer-met-iets-verrassends~ae8781f0/

Ik vond op het interview weinig aan te merken.
 
‘PSV komt altijd wel weer met iets verrassends’
INTERVIEW JOHN DE JONGHet technisch beleid bij PSV droeg lang het stempel van Marcel Brands. Nu kijkt iedereen naar opvolger John de Jong (42). Wat vond hij raar in zijn eerste jaar? Wat zijn de plannen met spelers als ‘Guti’ en Romero? Hoe ziet hij de concurrentiestrijd met het rijkere Ajax? Een interview in het ED: https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-komt-altijd-wel-weer-met-iets-verrassends~ae8781f0/

Ik vond op het interview weinig aan te merken.

Ik ook. Leuk om te lezen. Deze zomer z'n eerste grote, zichtbare test als TD. Ik hoop voor 'm dat hij gaat schitteren (en voor ons).
 
Hugo borst is positief over John de Jong, in ieder geval in vergelijking tot....Sjaak Troost. Wel interessant om te zien wat er allemaal op het bordje ligt van JdJ. Enorme klus.

Rechter muisknop en dan een incognitotab openen voor fijn leesplezier.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/schrijnend-contrast-tussen-de-jong-en-troost~a94da563/
Troost wordt door Hugo inderdaad geciteerd met rare uitspraken. Troost voor Feyenoord is wel dat hij ad interim is. Het is voor hun te hopen dat er snel een goede opvolger gehaald wordt. Hij haalt ook Ted van Leeuwen aan. Die is wel heel creatief en zou best een goede kunnen zijn voor Feyenoord. Daarmee kun je misschien de aansluiting maken.
 
‘PSV komt altijd wel weer met iets verrassends’
INTERVIEW JOHN DE JONGHet technisch beleid bij PSV droeg lang het stempel van Marcel Brands. Nu kijkt iedereen naar opvolger John de Jong (42). Wat vond hij raar in zijn eerste jaar? Wat zijn de plannen met spelers als ‘Guti’ en Romero? Hoe ziet hij de concurrentiestrijd met het rijkere Ajax? Een interview in het ED: https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-komt-altijd-wel-weer-met-iets-verrassends~ae8781f0/

Ik vond op het interview weinig aan te merken.

Goed interview zelfs, krijg er zowaar wat vertrouwen in zo. Onderstaande klinkt mij wel goed:

Meer dan tien jaar bracht de 42-jarige Hagenaar over de hele wereld voetballers in kaart als scout van PSV. Vanaf 2013 als hoofdscout. Als speler was hij zelf een creatieve middenvelder. Een liefhebber. Een wandelende voetbalencyclopedie. Als Jong Oranje-speler kwam hij na een training gerust bij verslaggevers zitten in het gras en dan kon je al gauw in een spontane voetbalquiz belanden.

Ik heb de top niet gehaald, maar kon vanaf mijn 30ste al wel leren hoe alles werkt rónd het veld. Analyseren, strategisch vooruitdenken, dat heeft me altijd getrokken. Als speler keek ik: waar liggen zwaktes van tegenstanders? Waar vallen ruimtes om in te duiken? Nu is het: welke type spelers passen bij elkaar in een elftal? En dat binnen een budget.

In mijn rol beweeg je mee met wat er allemaal gebeurt rond een selectie. Je moet weten met welke spelersprofielen een trainer bij PSV, nu dus Mark, graag werkt. Latijns-Amerika en Midden-Amerika zijn hartgebieden in de scouting. Dat blijven het. Maar meebewegen deden we ook onder Marcel. Het is voor mij hetzelfde als dat een trainer 4-4-2 wil spelen, dan ga je niet een echte nummer 9 halen als kapstokspits.

Deze doet me ook wel goed:

Hij houdt rekening met het vertrek van een speler of zes deze zomer. En is duidelijk over hoe hij het voorbije seizoen beoordeelt: ,,Als teleurstellend. PSV moet altijd iets winnen. Anders is het teleurstellend. Zo zwart-wit zie ik het. Voor mij is heel helder waar we het kampioenschap hebben verspeeld. Twee keer kun je acht punten voor komen, uit bij Utrecht en uit bij Ajax. Twee keer lukt dat niet. De evaluatie die we momenteel maken gaat wel met nuances.

Ook het stukje over de Herdgang is mooi om te lezen. Prima interview al met al.
 
Dat past niet echt bij een topclub toch, ik vind dat we hem tot zo rond de derde week van juni moeten geven, en daarna kunnen we hem tot de grond toe afbranden.:D
Waarom wachten? We schuiven hem gewoon de schuld van Lucassen en het gebrek aan verdedigers onder Advocaat in de schoenen. Hup, wieberen met die korte broek!
;)
 
Goed interview zelfs, krijg er zowaar wat vertrouwen in zo. Onderstaande klinkt mij wel goed:







Deze doet me ook wel goed:



Ook het stukje over de Herdgang is mooi om te lezen. Prima interview al met al.

Vind dat ie wel een uitspraak doet over dat meebewegen met de trainer van nu met de TD destijds. Hij is nu de TD, dus hij moet helemaal niet meebewegen met trainers. Daardoor zaten/zitten we met Behich en Sainsburry opgezadeld. Verder op zich een prima interview maar geeft mij nog zeker niet geruststelling dat hij uit het juiste hout is gesneden als TD. Hij kan met zijn intelligentie misschien analytisch van waarde zijn in zijn oude rol als scout. Maar als TD moet je een personality zijn die kan dealen met zaakwaarnemers en hard kan onderhandelen. We zullen het zien...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Vind dat ie wel een uitspraak doet over dat meebewegen met de trainer van nu met de TD destijds. Hij is nu de TD, dus hij moet helemaal niet meebewegen met trainers. Daardoor zaten/zitten we met Behich en Sainsburry opgezadeld.

Zo kan je het inderdaad ook interpreteren; ik zag het meer als zijn aankopen aanpassen aan de speelwijze die de huidige trainer hanteert, en dan vind ik het wel goed. Hij geeft daarna ook aan dat ze elkaar goed de waarheid durven zeggen wanneer ze het niet met elkaar eens zijn. Maar als het meebewegen een meebewegen is als de aankopen Behich/Sainsbury, dan is het uiteraard geen goede zaak.
 
Nou nou 10 jaar meegelopen en analyses gedaan naast Brands. Het resultaat van het eerste jaar: Behic en Sainsbury.
En nu: Lukassen terughalen en Berghuis voor bijna 10 miljoen halen.
Ajax blaft en toont even de spierballen en meneer gaat meteen als een jochie om zich heen slaan i.p.v. heel volwassen te zeggen dat “Steven blijft bij PSV maar wanneer de geïnteresseerde clubs 60 miljoen willen neerleggen, dan zijn wij bereid om te praten”. Je noemt Ajax niet en geeft ze geen aandacht in de media en ze zullen enorm balen want dat wilden ze juist heel graag.
Op zooooveel creativiteit, netwerk om met verassende namen te komen en fantasie had ik niet gerekend. JdJ verrast mij telkens opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
Nou nou 10 jaar meegelopen en analyses gedaan naast Brands. Het resultaat van het eerste jaar: Behic en Sainsbury.
En nu: Lukassen terughalen en Berghuis voor bijna 10 miljoen halen.
Ajax blaft en toont even de spierballen en meneer gaat meteen als een jochie om zich heen slaan i.p.v. heel volwassen te zeggen dat “Steven blijft bij PSV maar wanneer de geïnterneerde clubs 60 miljoen willen neerleggen, dan zijn wij bereid om te praten”. Je noemt Ajax niet en geeft ze geen aandacht in de media en ze zullen enorm balen want dat wilden ze juist heel graag.
Op zooooveel creativiteit, netwerk om met verassende namen te komen en fantasie had ik niet gerekend. JdJ verrast mij telkens opnieuw.
Is het niet opvallender dat Van Bommel op de officiële social media van PSV zich er zo over uitsprak. Het is zijn werkterrein niet om zich te bemoeien met het aantrekken en verkopen van spelers. Van De Jong kan ik het me beter voorstellen dat hij meteen duidelijkheid wilde verschaffen
 
Is het niet opvallender dat Van Bommel op de officiële social media van PSV zich er zo over uitsprak. Het is zijn werkterrein niet om zich te bemoeien met het aantrekken en verkopen van spelers. Van De Jong kan ik het me beter voorstellen dat hij meteen duidelijkheid wilde verschaffen in de pers
Dat is nou juist de ellende en dat heb ik in dit topic zo vaak aangekaart: JdJ heeft zich op zij laten zetten door MvB. Dit, omdat hij geen grote persoonlijkheid is geweest, als voetballer niet en als TD al helemaal niet. MvB is binnen PSV een begrip en heeft bovendien een dominant karakter. Bij Brands zou hij niet zomaar naar binnen hebben gelopen om te zeggen dat Behic en Sainsbury moesten komen... Kijk, ik was er vaak met Brands zijn keuzes niet eens en dit geval ook niet maar toen Advocaat bij hem langs ging om te zeggen dat er een nieuwe verdediger moest komen, zei hij “dat doen we niet”. Vervolgens haalde hij gewoon doodleuk Hiljemark. Niet dat ik dat wel een goede zet vond, maar het bewijst dat hij als TD onafhankelijk was. JDJ gaat nog in zijn korte broek langs het veld staan. Nou dan vraag je er om als TD zijnde.
 
Dat is nou juist de ellende en dat heb ik in dit topic zo vaak aangekaart: JdJ heeft zich op zij laten zetten door MvB. Dit, omdat hij geen grote persoonlijkheid is geweest, als voetballer niet en als TD al helemaal niet. MvB is binnen PSV een begrip en heeft bovendien een dominant karakter. Bij Brands zou hij niet zomaar naar binnen hebben gelopen om te zeggen dat Behic en Sainsbury moesten komen... Kijk, ik was er vaak met Brands zijn keuzes niet eens en dit geval ook niet maar toen Advocaat bij hem langs ging om te zeggen dat er een nieuwe verdediger moest komen, zei hij “dat doen we niet”. Vervolgens haalde hij gewoon doodleuk Hiljemark. Niet dat ik dat wel een goede zet vond, maar het bewijst dat hij als TD onafhankelijk was. JDJ gaat nog in zijn korte broek langs het veld staan. Nou dan vraag je er om als TD zijnde.
Vraag me af of dit onder opzij zetten van De Jong valt. Van Bommel kan dit via het mediateam gespeeld hebben en gedacht hebben zo duidelijkheid te verschaffen. (Valt onder beginnersfout lijkt me). Als blijkt dat dit niet onder zijn verantwoordelijkheid valt dan is het aan Gerbrands om hem te corrigeren. Niet aan De Jong lijkt me. Die kan best stoïcijns zijn doorgegaan met waar hij mee bezig was. Zonder zich ook maar iets aan te trekken van Van Bommel zn fratsen
 
Terug
Bovenaan Onderaan