Technisch Manager

Volgens mij worden er al een paar keer per jaar enkele PSV fans betrokken in het sportieve wel en wee van PSV. Die kunnen vragen stellen en hun mening ventileren.
 
Dat er naar kandidaten met een verleden bij de club als speler vind ik een goede zaak, maar het lijkt het enige criterium te worden. Met name bij jeugdtrainers vind ik het goed dat het aansprekende oud-spelers zijn die hun de fijne kneepjes van het vak leren. Maar er is geen enkele bewijs dat oud-voetballers goede bestuurders zijn. Voor een rol als TD zie ik liever een ervaren zaakwaarnemer met een uitgebreid netwerk die zijn zakken al gevuld heeft en nog graag een erebaan wil.
Ik ben het met je eens dat een oud-voetballer helemaal niet automatisch op een goede manier een technische of bestuurlijke functie kan vervullen. Hetzelfde geldt echter voor een zaakwaarnemer. Net zo goed een heel andere functie dan een TD. Er is wel een netwerk, maar weet die persoon wel iets over het samenstellen van een spelersgroep?
 
Ik ben het met je eens dat een oud-voetballer helemaal niet automatisch op een goede manier een technische of bestuurlijke functie kan vervullen. Hetzelfde geldt echter voor een zaakwaarnemer. Net zo goed een heel andere functie dan een TD. Er is wel een netwerk, maar weet die persoon wel iets over het samenstellen van een spelersgroep?
De vraag is of PSV een backup heeft van alle gegevens waarmee topscout en deserteur van der Zee naar Ajax is vertrokken.
 
De vraag is of PSV een backup heeft van alle gegevens waarmee topscout en deserteur van der Zee naar Ajax is vertrokken.
Als het goed is, zouden die gegevens eigendom zijn van PSV. Zou er eigenlijk geen concurrentiebeding zitten in contracten van zulke medewerkers?
 
Als het goed is, zouden die gegevens eigendom zijn van PSV. Zou er eigenlijk geen concurrentiebeding zitten in contracten van zulke medewerkers?

Lastig in de praktijk. Je neemt de namen mee, en geeft deze door bij je nieuwe club, waar ze "toevallig" ontdekt worden.
 
Dat is 12(!) jaar geleden inmiddels. Van zijn aanwezige kennis van toen kun je alleen nog spelers voor walking-voetbal vastleggen joh.
 
Dat is 12(!) jaar geleden inmiddels. Van zijn aanwezige kennis van toen kun je alleen nog spelers voor walking-voetbal vastleggen joh.

Ach ja, bij elke club* heb je fans die nogal eens in het verleden blijven hangen. Dat zal jou als Ajaxied vast niet vreemd zijn ;)

(*zo rekenen hier een groot deel van de fans de transferwaarde van Lozano nog om in guldens.. :maniac: #80miljoen)
 
Dat er naar kandidaten met een verleden bij de club als speler vind ik een goede zaak, maar het lijkt het enige criterium te worden. Met name bij jeugdtrainers vind ik het goed dat het aansprekende oud-spelers zijn die hun de fijne kneepjes van het vak leren. Maar er is geen enkele bewijs dat oud-voetballers goede bestuurders zijn. Voor een rol als TD zie ik liever een ervaren zaakwaarnemer met een uitgebreid netwerk die zijn zakken al gevuld heeft en nog graag een erebaan wil.

Dat weet ik gewoon, sorry kan niet veel info weggeven:CENSORED::sneaky:

Zeg dan niets! Alsof de directie of de leden van de RvC (ook al zouden ze dat vinden) dat tegen jou gaan zeggen. Je maakt je eigen in het geheel ongeloofwaardig door zoiets te gaan rondpompen op een forum.
 
Leer eerst quoten.
En voor de rest is jouw waardeoordeel niet echt interessant.
 
Zullen we JdJ pas na de komende transferperiode beoordelen voordat we 'm nu al op de slachtbank leggen? Niemand staat er meteen en al helemaal niet in een moeilijke rol van TD.
 
Het wordt gelijk de zomer Vd waarheid voor JdJ. Lees dat Bergwijn en lozano weg willen. Pereiro, Ramselaar, Luckassen weg moeten. Zoet, de Jong rondkijken en Schwaab ook gaat.
Goed nu is niet alles een verlies. Maar ik ben benieuwd hoeveel euro’s JdJ eruit kan halen en met name welke versterkingen hij kan halen met het geld wat hij mag investeren. Het wordt een interessante zomer. Weinig namen nog die circuleren behalve Alvarez. En wat vage half mislukte talenten die al gehaald zijn voor JPSV.
 
Zullen we JdJ pas na de komende transferperiode beoordelen voordat we 'm nu al op de slachtbank leggen? Niemand staat er meteen en al helemaal niet in een moeilijke rol van TD.
Ik weet het niet. Ben er principieel op tegen dat we “hem tijd moet gunnen” of “ niemand staat er meteen”. Van de spelers van PSV 1 verwacht ik ook dat ze er meteen staan en presteren omdat het een topclub betreft en geen lager niveau waar alles mag en niets moet. Voor de TD van PSV wil ik in deze geen uitzondering maken. Het is een grove fout van de grote clubs die denken dat een ex-prof een miljoenen bedrijf kan leiden. Bij PSV krijg je geen tijd om met de miljoenen van de club te spelen totdat je het gaat leren. Brands was hier TD geworden toen hij al die functie bij twee verschillende clubs had beoefend. Waarom moet zo een JdJ niet eerst TD worden bij ADO of Utrecht maar meteen bij PSV? Dat kan alleen als je net als Ajax al zoveel geld hebt dat je er bijna niet bij na hoeft te denken. Bij dit PSV moet je het dus hebben van je uitstraling, netwerk en ervaring. Op alle drie de fronten scoort JdJ een 0. En voor de eerste examens is hij al ruimschoots gezakt toen hij zich op zij liet zetten door MvB met Behic en Sainsbury. En de twee andere die hij nu weer binnen haalt zijn twee afdankertjes van Jong Willem II en Jong AZ.
 
Ik weet het niet. Ben er principieel op tegen dat we “hem tijd moet gunnen” of “ niemand staat er meteen”. Van de spelers van PSV 1 verwacht ik ook dat ze er meteen staan en presteren omdat het een topclub betreft en geen lager niveau waar alles mag en niets moet. Voor de TD van PSV wil ik in deze geen uitzondering maken. Het is een grove fout van de grote clubs die denken dat een ex-prof een miljoenen bedrijf kan leiden. Bij PSV krijg je geen tijd om met de miljoenen van de club te spelen totdat je het gaat leren. Brands was hier TD geworden toen hij al die functie bij twee verschillende clubs had beoefend. Waarom moet zo een JdJ niet eerst TD worden bij ADO of Utrecht maar meteen bij PSV? Dat kan alleen als je net als Ajax al zoveel geld hebt dat je er bijna niet bij na hoeft te denken. Bij dit PSV moet je het dus hebben van je uitstraling, netwerk en ervaring. Op alle drie de fronten scoort JdJ een 0. En voor de eerste examens is hij al ruimschoots gezakt toen hij zich op zij liet zetten door MvB met Behic en Sainsbury. En de twee andere die hij nu weer binnen haalt zijn twee afdankertjes van Jong Willem II en Jong AZ.
PSV heeft de keuze gemaakt om JdJ aan te stellen en zal wetende dat het een beginnende TD is ook geduld met hem moeten hebben.

Daarnaast is het wel zo dat JdJ pas afgelopen zomer is ingestapt, waardoor ik Behic en Sainsbury hem niet direct volledig wil aanrekenen. Ik vermoed dat dit met de komst en de wensen van van Bommel te maken heeft. Hij heeft ook o.a. Dumfries en Angelino vastgelegd. Dus dat vind ik dan weer positief.

Ten aanzien van de Jong W2 speler heb ik al op een andere plek aangegeven dat ik verbaasd ben over het aantal verlopende contracten met name op het middenveld van Jong PSV en PSV 019. Of de Jong daarin iets had kunnen betekenen weet ik niet. Er wordt afscheid genomen van een hoop middenvelders en misschien had hij al eerder met de anderen om tafel moeten zitten. De speler van Jong AZ is op gesprek geweest bij Chelsea. Mogelijk heeft die toch meer potential dan wij denken.

Dus ja.. ik ben het met Bouterbaas eens om eerst maar eens de aankomende transfer periode af te wachten.
 
Ik weet het niet. Ben er principieel op tegen dat we “hem tijd moet gunnen” of “ niemand staat er meteen”. Van de spelers van PSV 1 verwacht ik ook dat ze er meteen staan en presteren omdat het een topclub betreft en geen lager niveau waar alles mag en niets moet. Voor de TD van PSV wil ik in deze geen uitzondering maken. Het is een grove fout van de grote clubs die denken dat een ex-prof een miljoenen bedrijf kan leiden. Bij PSV krijg je geen tijd om met de miljoenen van de club te spelen totdat je het gaat leren. Brands was hier TD geworden toen hij al die functie bij twee verschillende clubs had beoefend. Waarom moet zo een JdJ niet eerst TD worden bij ADO of Utrecht maar meteen bij PSV? Dat kan alleen als je net als Ajax al zoveel geld hebt dat je er bijna niet bij na hoeft te denken. Bij dit PSV moet je het dus hebben van je uitstraling, netwerk en ervaring. Op alle drie de fronten scoort JdJ een 0. En voor de eerste examens is hij al ruimschoots gezakt toen hij zich op zij liet zetten door MvB met Behic en Sainsbury. En de twee andere die hij nu weer binnen haalt zijn twee afdankertjes van Jong Willem II en Jong AZ.
Zo'n belachelijk lage prijs voor Lozano vragen met nog een 4 jarig contract, tenminste als dat waar is, getuigt gewoon van financiële onkunde, en het getuigt tevens dat ze niets van de huidige markt weten op transfergebied.
Elke randdebiel kan een hoge prijs vragen voor een speler, en dan zouden we sulletje JDJ tijd moeten gunnen....:sleep:
Het is vloeken in de Kerk, maar neem een voorbeeld aan Overmars en van der Sar.
 
JDJ heeft ruim een jaar, misschien wel langer, mee kunnen kijken bij een ervaren TD als Brands. Ik vind het dan ook een zwaktebod om hem pas na de zomer te beoordelen, terwijl hij al bijna een jaar onze nieuwe TD is. Behich en Sainsbury zijn duidelijk zijn aankopen geweest ( tenminste onder zijn functie als TD). Dat Van Bommel deze 2 aankopen doorgedrukt heeft, vind ik juist heel erg zwak van JDJ, aangezien beide spelers nooit gescout zijn door PSV. Juist toen had hij zijn invloed moeten aanwenden en het juiste besluit moeten nemen, maar hij bleek juist zwak en onervaren en liet zich ompraten danwel onder druk zetten door Mark en Van Marwijk. Ook nu vind ik dat hij als signaal naar geïnteresseerde clubs voor Lozano en Bergwijn niet het onderste uit de kan haalt. Er circuleren de laatste 2 weken bedragen van 30-35 miljoen euro, terwijl enkele maanden terug het nog ging om minimaal 40 miljoen euro per speler....op voetbalzone lees ik vandaag dat PSV mikt op 60-70 miljoen euro in totaal voor beide spelers. PSV, lees JDJ, zou juist naar buiten moeten brengen dat PSV op minimaal 80 miljoen euro totaal ,mikt voor beide spelers. Dat vind ik dus zwak aan JDJ. En geloof me, PSV zal tevreden zijn met 60 miljoen euro, terwijl 75-85 miljoen er ook ingezeten had, indien JDJ daadkrachtiger zou optreden en standvastiger zou overkomen naar geïnteresseerde clubs uit het buitenland. Dat is jammer ! En ik ben bang dat ook de andere spelers die wellicht gaan ( Zoet en Luuk) of moeten vertrekken ( Ramselaar, Pereiro, Luckassen, Behich en Sainsbury) voor een appel en een ei van de hand gedaan zullen worden. Dus, JDJ beoordelen na de zomer zal funest blijken: de put pas dempen als het kalf verdronken is ?? Deze kritiek mag Gerbrands zichzelf ook aanrekenen, want ook hem vind ik soft, zonder daadkracht, uitstraling en zonder lef om drastisch in te grijpen . Denk hierbij ook aan mijn kritiek op het gehele scoutingapparaat van PSV....! :mad::sad:
 
Terug
Bovenaan Onderaan