Technisch Manager

En de Jong is technisch manager, weet iemand overigens welke spelers direct door hem gescout zijn?
 
Wel mooi dat er weinig van buitenaf wordt gehaald. Faber --> Hoofd jeugdopleiding. J. de Jong ---> Technisch manager. Mark van Bommel ----> Coach. Van Nistelrooy ---> Trainer O19. Daarnaast nog Ooijer, Zenden, Dirkx en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Kortom: Rust in de tent en goed beleid.
 
Wel mooi dat er weinig van buitenaf wordt gehaald. Faber --> Hoofd jeugdopleiding. J. de Jong ---> Technisch manager. Mark van Bommel ----> Coach. Van Nistelrooy ---> Trainer O19. Daarnaast nog Ooijer, Zenden, Dirkx en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Kortom: Rust in de tent en goed beleid.

Iemand van buitenaf, met een frisse blik en nieuwe inzichten, kan een organisatie ook goed doen. Allemaal oude bekenden hoeft van mij dus niet per se. Het is niettemin een mooi clubje, al vind ik dat Gebrands zich er met Faber makkelijk van afgemaakt heeft.
 
Wel mooi dat er weinig van buitenaf wordt gehaald. Faber --> Hoofd jeugdopleiding. J. de Jong ---> Technisch manager. Mark van Bommel ----> Coach. Van Nistelrooy ---> Trainer O19. Daarnaast nog Ooijer, Zenden, Dirkx en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Kortom: Rust in de tent en goed beleid.
Ik weet het niet hoor. Er zitten niet alleen voordelen aan maar ook de ons-kent-ons nadelen. Een sfeer waarbij de vriendjes elkaar de hand boven het hoofd houden en er geen kritische kijk is op elkaars functioneren. Iemand van buiten is wel eens goed om de bezem er door heen te halen. Maar zolang ze innovatief en inventief zijn hoor je mij niet klagen.
En ik ben het met vb0ss eens dat Gerbrands best wel verder kon gaan zoeken dan Faber. Ik heb Ernst namelijk nog niet kunnen betrappen op goed werk en de positie van hoofd opleiding is tegenwoordig ook voor PSV erg belangrijk.
 
Wel mooi dat er weinig van buitenaf wordt gehaald. Faber --> Hoofd jeugdopleiding. J. de Jong ---> Technisch manager. Mark van Bommel ----> Coach. Van Nistelrooy ---> Trainer O19. Daarnaast nog Ooijer, Zenden, Dirkx en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Kortom: Rust in de tent en goed beleid.
Berry van Aerle.
 
Wel mooi dat er weinig van buitenaf wordt gehaald. Faber --> Hoofd jeugdopleiding. J. de Jong ---> Technisch manager. Mark van Bommel ----> Coach. Van Nistelrooy ---> Trainer O19. Daarnaast nog Ooijer, Zenden, Dirkx en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar. Kortom: Rust in de tent en goed beleid.
Vind het zeker goed dat er "echte" PSV'ers in de club aanwezig zijn. Maar er moet altijd mensen van buitenaf bij komen voor andere denkbeelden omdat je anders teveel een inteelt kliekje krijgt. Met mensen van buitenaf is er meer reden om bestaande processes te heroverwegen en minder reden om elkaar de hand boven het hoofd te houden als zaken verkeert gaan.

Je hebt bij Ajax ook gezien dat de wens om vooral Ajacieden in de organisatie te hebben belangrijker werd gevonden dan de beste persoon voor die functie te halen. En we hebben allemaal kunnen zien dat dit heeft geleid tot een vrienden kliekje dat elkaar de hand boven de hoofd houd en eigenlijk niet capabel genoeg is voor die functies.

Als de persoon geschikt genoeg is voor een positie dan heb ik een voorkeur voor een PSV'er, maar zijn/haar capaciteiten zijn belangrijker dan zijn/haar verleden.
 
So far so good voor De Jong.

Heeft afgelopen zomer waarschijnlijk gewerkt op de voorzetten van Brands, maar hij heeft ze wel allemaal goed afgemaakt.
Volgende zomer zien of hij het helemaal zelf kan.

Hij lijkt me geen domme jongen, ik zie het wel zitten. Alleen qua netwerk heb ik m'n twijfels, maar een keer NIET bij AZ shoppen is ook wel verfrissend.

Ik zou zeggen gefeliciteerd en zet 'm op!
 
De Jong heeft mij positief verrast. Dus ik vind dit niet per se slecht.
Ik weet inmiddels dat hij ook in het echt een vreemd hoofd heeft. Ben benieuwd wat Ralf Edström daar van vindt... ;P
 
De Jong heeft mij positief verrast. Dus ik vind dit niet per se slecht.
Ik weet inmiddels dat hij ook in het echt een vreemd hoofd heeft. Ben benieuwd wat Ralf Edström daar van vindt... ;P
Laten we het erop houden dat inhoud belangrijker is in zijn functie.
 
Technisch directeur John de Jong: 'Gaan snel praten met Pablo Rosario over zijn contract'

link

John de Jong werd maandagavond officieel benoemd tot nieuwe technisch directeur van PSV. Een van de eerste taken van De Jong is om de goed presterende middenvelder Pablo Rosario langer te binden. Verder vertelt De Jong over de druk en over zijn relatie met zijn voorganger Marcel Brands.
 
Die hele aanstelling was bij het vertrek van Brands natuurlijk al zo goed als definitief. Successieplanning van Marcel hadden ze gewoon goed op orde met John. Ze hebben - zeer verstandig - gekozen voor die interim-aanpak omdat John daardoor de hele zomer buiten de spotlights gehouden kon worden. Ik zie ook niet zozeer andere kandidaten rondlopen. Een buitenlandse TD zie ik niet zozeer zitten, wie heb je dan nog verder in Nederland? Huibers van AZ gaf volgens mij al eerder aan sowieso niet te willen, veel verder kom ik niet.
 
Overal op de foto in trainingskloffie met korte broek tijdens het trainingskamp. Ik wil de Technisch Directeur eigenlijk niet in korte broek zien. Misschien ouderwetse beeldvorming, maar ik vind dat het niet hoort zo.
Hij zei meteen al dat hij representatief niet aan de normen zou voldoen, maar zich meer wilde richten op het trainingsveld. Geen idee of het een voordeel is, eigenlijk.
 
Overal op de foto in trainingskloffie met korte broek tijdens het trainingskamp. Ik wil de Technisch Directeur eigenlijk niet in korte broek zien. Misschien ouderwetse beeldvorming, maar ik vind dat het niet hoort zo.
Eens! Je staat als TD boven de partijen en niet tussen hen. Hij moet dat ook uitstralen naar zowel de groep als naar de buitenwereld toe, zeker omdat hij zelf geen naam heeft in de voetbalwereld. Brands heeft nu binnen 4 maanden al promotie gemaakt bij Everton; hij zit nu ook in het bestuur. Met zijn korte broek tussen de Everton jongens was het hem zeker niet gelukt.
 
De Jong is druk bezig met verlengen vd contracten. Hierin in ieder geval scherp! Ben zeer benieuwd hoe de zomer zal gaan met aan en verkoop.
 
Vooralsnog heeft hij wat mij betreft nog geen deals of transfers bewerkstelligd waarvan we zouden zeggen wow goed werk! Toen hij zelf iets mocht vinden faalde hij behoorlijk: Behic en Sainsbury binnen halen nadat Brands al 2 transfervrije cv’s binnen had gehaald. Het was zijn kans om meteen zijn stempel te drukken: 1 voor de PSV begrippen een geweldige cv halen voor naast Schwaab/Viergever. Want de twee backs waren al door Brands binnen gehaald. Hij heeft zich laten overroeien door een jonge trainer met geen enkele ervaring op de transfermarkt. Je kunt dan zien dat je TD opkijkt tegen je trainer wegens diens persoonlijkheid en verdiensten. Maar zo moet het niet werken. De TD van een topclub staat zijn mannetje wel. Ik heb vooralsnog geen vertrouwen in JdJ. Aardige en volgens mij ook intelligente jongen maar is gewoon nog een broekie in dat wereldje. PSV is geen stageplek. Zoals ik van de spelers verwacht dat ze er meteen staan, verwacht ik dat ook van de beleidmakers en van hen misschien nog veel meer. We hebben al een onervaren hoofdtrainer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan