Suently Alberto (V)

Gini

Aanvoerder
Jeugdspeler Suently Alberto tekent bij PSV

11 juni 2012 17:30
PSV heeft jeugdspeler Suently Alberto voor 3 jaar vastgelegd. De zestienjarige Alberto komt over van Sparta Rotterdam en komt met ingang van het nieuwe seizoen uit in de B1 van de PSV Jeugdopleiding. Suently Alberto speelde twee seizoenen bij Sparta Rotterdam, daarvoor bij amateurvereniging RKSV Spartaan 1920.


8da07669-74f7-45fe-8af6-3a7223615e55_Contractondertekening_SuentlyAlberto-4682.jpg
Suently Alberto tekende maandagmiddag zijn contract bij PSV.​
PSVlogo-15x15.gif

“Ik wil me graag verder ontwikkelen”

De 16-jarige Suently Alberto maakt altijd deel uit van voor zijn leeftijd vertegenwoordigende nationale elftallen en speelt centraal achterin. Onder toeziend ook van beide ouders en zijn zaakwaarnemer zette hij zijn handtekening onder een contract bij PSV. “Toernooien met het nationale elftal zijn hartstikke goed voor mijn ontwikkeling. Ook bij PSV wil ik me graag verder ontwikkelen. Mijn droom is om uiteindelijk uit te komen voor het eerste elftal en hier in het Philips Stadion”, vertelt een Suently direct na zijn contractondertekeningen in het stadion.
f9183544-9932-4732-8cbd-dd0a25c2f2e5_Contractondertekening_SuentlyAlberto-4683.jpg
Felicitaties van Marcel Brands voor de nieuwe aanwinst.​
 
Wat komen er toch veel talenten uit die opleiding van Sparta.
Mocht ook Duarte nog naar Eindhoven komen dan krijgen we een Sparta gekleurd elftal.
 
Ze hoeven dan in ieder geval niet te wennen aan onze schitterende clubkleuren.
Dat zal de reden zijn dat ze daar zoveel shoppen, ja.:D

@Gini: Let even op je topictitel, die stond niet in de standaard lay-out. Heb 't nu al aangepast maar let er in het vervolg op aub.;)
 
Respect voor de mensen van Sparta. Zo een kleine club die in de schaduw van het grote Feyenoord staat en zoveel potentiele toppers als Strootman, Wijnaldum, Willmes, Viergever en ik vergeet nog een hoop. Daar kan psv nog wat van leren.
Benieuwd naar de kwaliteiten van deze Alberto.
 
Respect voor de mensen van Sparta. Zo een kleine club die in de schaduw van het grote Feyenoord staat en zoveel potentiele toppers als Strootman, Wijnaldum, Willmes, Viergever en ik vergeet nog een hoop. Daar kan psv nog wat van leren.
Benieuwd naar de kwaliteiten van deze Alberto.

Zolang PSV Sparta maar op tijd blijft leeg kopen hoeft PSV er niks van te leren.
 
Het lijkt me toch dat zo'n jongen zelf opleiden allicht goedkoper is dan opkopen bij andere clubs...

Ligt eraan, als PSV zo'n jongen zelf opleid en hij verkast voordat hij volgroeid is naar het buitenland of komt simpelweg kwaliteit te kort zoals 90% van de PSV jeugd, dan heb je er uiteindelijk nog niks aan.
 
Ligt eraan, als PSV zo'n jongen zelf opleid en hij verkast voordat hij volgroeid is naar het buitenland of komt simpelweg kwaliteit te kort zoals 90% van de PSV jeugd, dan heb je er uiteindelijk nog niks aan.
Dan is het opleiden an sich toch nog altijd goedkoper dan het opkopen, niet?
 
Maar dat kost toch ook iets, dat opleiden? Op een gegeven moment moet je zo'n jongen ook gaan betalen, en het personeel dat zich bezighoudt met de opleiding, en alle andere randzaken. Zo bekeek ik het eigenlijk.
Natuurlijk kost dat iets, maar dat lijkt me allicht goedkoper (zeker doordat je de personeelskosten spreidt over een heel team, in principe) dan dat je zo'n jongen telkens weg moet kopen bij bijv. een Sparta. Voor Willems is bijvoorbeeld 8 ton betaald. Als PSV die jongen zelf had opgeleid, was dat toch wel goedkoper geweest, lijkt me. Waarschijnlijk zal Willems nog wel een veelvoud van die 8 ton op gaan leveren, maar dat terzijde.
 
Het moet een combinatie zijn tussen beide, zelf opleiden en het beste (op tijd) wegkopen bij andere clubs.
Zaak is dat je regelmatig goed verdient aan dergelijke jeugdspelers dat houd je als club uit de rode cijfers.
 
Natuurlijk kost dat iets, maar dat lijkt me allicht goedkoper (zeker doordat je de personeelskosten spreidt over een heel team, in principe) dan dat je zo'n jongen telkens weg moet kopen bij bijv. een Sparta. Voor Willems is bijvoorbeeld 8 ton betaald. Als PSV die jongen zelf had opgeleid, was dat toch wel goedkoper geweest, lijkt me. Waarschijnlijk zal Willems nog wel een veelvoud van die 8 ton op gaan leveren, maar dat terzijde.

Je spreidt de kosten dan wel over een heel team, maar je schrijft ook gemiddeld 90% van dat team weer af, omdat die kwaliteit te kort komen, dus dan kom je met die 2 spelers die het wel redden waarschijnlijk zo ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Wat Gini zegt, als je een groot talent scout bij een andere club dan moet je daar voor proberen te gaan, maar uiteraard moet je niet over het hoofd zien wat je al in je eigen achtertuin hebt rondlopen. Blijkbaar liggen hier de talenten niet voor het oprapen en wordt er dus veel in Rotterdam gevist. Misschien wordt er niet goed genoeg gekeken hier, je weet het niet, als je je bedenkt dat Robben uit een of ander gehucht komt dat Bedum heet, waarom zou er dan niet een volgende Robben in een gehucht in Brabant kunnen rondlopen?
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk kost dat iets, maar dat lijkt me allicht goedkoper (zeker doordat je de personeelskosten spreidt over een heel team, in principe) dan dat je zo'n jongen telkens weg moet kopen bij bijv. een Sparta. Voor Willems is bijvoorbeeld 8 ton betaald. Als PSV die jongen zelf had opgeleid, was dat toch wel goedkoper geweest, lijkt me. Waarschijnlijk zal Willems nog wel een veelvoud van die 8 ton op gaan leveren, maar dat terzijde.

Willems kostte 8 ton, maar deze spelers zal toch niets of nauwelijks iets kosten?
 
Zolang PSV Sparta maar op tijd blijft leeg kopen hoeft PSV er niks van te leren.

Ik deel deze zakelijke en kille benadering niet.;)
Het is altijd beter voor je aanzien, zowel nationaal als internationaal als je er om bekend staat dat je goede spelers opleidt. Wij zijn geen Madrid of City die dat soort dingen niet belangrijk vinden en waar spelers omwille van geld er toch naar toe gaan. Ik hou nog altijd van romantiek in het voetbal, naast de zakelijke kant. Ik wil gevoelens van trots en traditie hebben als het om mijn club gaat en kan er niet van genieten als mijn club alleen bekend staat om het kopen kopen kopen, al haal je daarmee ook successen, alhoewel:unsure:
 
klopt, maar een speler die 16 is en in de B-jeugd komt te spelen word door buitenlandse clubs gezien als eigen opleiding.
Bij erikssen hebben ze het ook over een exponent uit de ajax jeugd.
 
klopt, maar een speler die 16 is en in de B-jeugd komt te spelen word door buitenlandse clubs gezien als eigen opleiding.
Bij erikssen hebben ze het ook over een exponent uit de ajax jeugd.

Das ook weer waar.
 
Het lijkt me toch dat zo'n jongen zelf opleiden allicht goedkoper is dan opkopen bij andere clubs...

Als PSV 17 miljoen - 8 ton winst boekt op Willems i.p.v. de volle 17 miljoen (als je hem zelf opleidt) dan praat je over te verwaarlozen verschillen. Het voordeel van talentjes oppikken op 16 a 17 jarige leeftijd bij andere clubs is dat de kans aanzienlijk groter is dat je er nog wat aan verdiend. Toptalenten die de gehele jeugdopleiding van PSV doorlopen en gespot worden door internationale scouts vertrekken doorgaans naar het buitenland. Een talent wat op 17-jarige leeftijd net begint bij PSV, zal de club niet snel binnen 1 of 2 jaar verlaten. En in de tussentijd ligt zo'n speler langdurig vast waardoor je kunt cashen.

@Iraanse PSV-fan: Depay beschouwen ook gewoon als een van onze talenten als hij straks doorbreekt, terwijl hij gewoon een Spartaan is. Ik vind het zeker wat hebben als er jeugd doorbreekt in het eerste, maar die lol ervaar ik ook als een speler maar één jaar voor de beloften heeft gespeeld en daarna naam maakt in het eerste ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan