Wel leuk hoe verschillend opvattingen kunnen zijn. Ik denk ik geef maar mijn feedback op Kruspes mooie overzicht om wat discussie en evaluatie op te werpen. Met een groot deel van Kruspes cijfers was ik het (dacht ik) best eens, maar uiteindelijk heb ik toch aardig wat kleine wijzigingen gemaakt. Misschien zat ik er wat naast want mijn top 3 (Gotze, Max, Vertessen) week blijkbaar nogal af. Vooral Gakpo die bij het gros op 1 stond had ik gister juist het idee dat het allemaal wat tegenviel qua juiste keuze/timing, ondanks dat hij gewoon goed speelde en aardig succesvolle acties maakte (7)
Drommel =7
Mwene =7
Ramalho =6
Boscagli -1 (5 dus), vond hem echt niet schep in zijn passing. Veel onnodig ballen verspeeld. Een-na-slechtste speler op het veld imo, na van Ginkel natuurlijk.
Max +1 (8 dus), positioneel en in combinaties met Gakpo enorm veel gebracht deze pot. Goede passing, aantal crosses die een betere eindfase verdienden. En wat een geweldige goal. Sterkste pot van Max van dit seizoen.
Ginkel =5 (Best gul nog, voor een aanvoerder). Geen goeie pot, positioneel niet, passing/keuzes niet, en zonder bal was het weer om te janken als de tegenstander aan zet was, voert echt veel te weinig verdedigende taken uit. Zijn gewapper en gewijs slaat ook nergens op, mist zelf het inzicht lijkt het soms maar doet alsof hij anderen wil coachen. Kan echt niet voor een speler met zijn ervaring en waardering. Hij kan ook echt veel beter.
Sangare -1 (7). Buiten dat de kaarten niet terecht waren (en dus geen aftrek voor zijn rood) vond ik hem toch wat minder snel en scherp spelen, kostte toch net vaak die paar seconden waarop een speler ruimte zou hebben gehad. Wel een lekkere openingsgoal natuurlijk. En Fysiek/inzets-gewijs echt fan van deze gast. Beetje mijn nieuwe Dumfries.
Götze +1 (8 dus), wat die zonder bal doet maakt de ruimtes voor de rest om te passen, valt terug wanneer een ander gaat, wijst en ziet het spel, en een paar heerlijke balletjes. Man van de wedstrijd voor mij. Beetje extra gelet op zijn positie en kijkgedrag (naar aanleiding van het artikel van de Vrij; wellicht vandaar mijn grotere waardering.
Doan = (al ga ik richting 6.5), hielt het veld breed, balvast, goed overzicht. Vond hem iets te voorzichtig/conservatief. Gooi er maar wat vaker een actie, afstandschot of bal richting de 16.
Vertessen =7
Zahavi +1 (6) prima goal hoor, positioneel vond ik hem te statisch en te vaak ver terugzakken.
Vinicious +1 (6) bal moest erin maar vind het wel een mooi vechtertje hoor. Ik zie juist steeds meer aanknopingspunten dat dit een hele goeie kan worden, geef hem ritme en binnenkort eens een basisplaats en voor je het weet schiet hij ze er bij bosjes in. Beetje raar misschien dat optimisme waarin de helft enkel en alleen zijn opzichtige gemiste kans benoemd maar goed, ik baseer me liever op alles wat ie doet.
Gakpo -1 (7) Aanvoerder waardig (meer als Marco) en gewoon een goede pot, maar vond hem gister niet de uitblinker. Daarvoor had hij echt meer moeten en kunnen doen tegen deze tegenstanders.