Sturm Graz - PSV | Donderdag 30 september | Eindstand 1-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Is er iets of iemand bij psv die je nog niet hebt afgeschreven?

Zal ik het ff snel voor je samenvatten dan,


DF
Ok..Jordan Teze
4DFBruikbaarArmando Obispo
5DFBruikbaarAndré Ramalho (vice-captain)
6MFBruikbaarIbrahim Sangaré
7FWMatigEran Zahavi
8MFMatigMarco van Ginkel (captain)
9FWAfgeschreven miskoopCarlos Vinícius (on loan from Benfica)
10FWZeer goedNoni Madueke
11FWZeer goedCody Gakpo
13GK/Vincent Müller
14MFBruikbaarDavy Pröpper
15MFwie?Érick Gutiérrez
16GKDorpsgenoot dus de bestuhhJoël Drommel
17MFZeer matig Mauro Júnior
 
Mijn samenvatting van onze selectie;
Allemaal goed en/of bruikbaar.
Een paar heel goed, afhankelijk van wat je als mooi voetbal ziet.
Dat verschilt per supporter. :)

Geweldige zege trouwens.
Veel mooier dan wat zuurpruimen Kieft en Derksen na afloop erover zeiden.
 
Zal ik het ff snel voor je samenvatten dan,


DF
Ok..Jordan Teze
4DFBruikbaarArmando Obispo
5DFBruikbaarAndré Ramalho (vice-captain)
6MFBruikbaarIbrahim Sangaré
7FWMatigEran Zahavi
8MFMatigMarco van Ginkel (captain)
9FWAfgeschreven miskoopCarlos Vinícius (on loan from Benfica)
10FWZeer goedNoni Madueke
11FWZeer goedCody Gakpo
13GK/Vincent Müller
14MFBruikbaarDavy Pröpper
15MFwie?Érick Gutiérrez
16GKDorpsgenoot dus de bestuhhJoël Drommel
17MFZeer matigMauro Júnior
Dus Vinicius heb jij na 4 wedstrijdjes, waar hij net een uurtje in heeft gespeeld, al afgeschreven, maar over Romero, die al bijna 3 jaar geen volledige wedstrijd heeft gespeeld omdat hij blijkbaar fysiek nauwelijks geschikt is voor profvoetbal (of hij heeft constant pech), heb jij geen mening? Opmerkelijk:unsure:.....
 
Toch heb ik Vinicius nog niet afgeschreven. Natuurlijk moet hij die bal erin schieten. Toch heb ik een paar dingen gezien van hem die me bevielen.
Ik zou hem graag een wedstrijd of 3 vanaf het begin willen zien, voordat ik hem afschrijf. Dan hebben we tenminste wat meer argumenten.

Blijft wel staan dat ik hem tot nu toe vind tegenvallen. De verhalen uit Benfica en Spurs hoek waren louter positief, dus misschien heb ik mij daarin laten meeslepen.
 
Dus Vinicius heb jij na 4 wedstrijdjes, waar hij net een uurtje in heeft gespeeld, al afgeschreven, maar over Romero, die al bijna 3 jaar geen volledige wedstrijd heeft gespeeld omdat hij blijkbaar fysiek nauwelijks geschikt is voor profvoetbal (of hij heeft constant pech), heb jij geen mening? Opmerkelijk:unsure:.....

Bij sommige mensen zie je potentie, wil of iets gelijk al, bij hem zie je helemaal niks gewoon. Goed koppie, kan zo fotomodel worden voor een zonnebrilmerk, maar als voetballer is het sloom, houterig en totaal niet scherp of creatief, of boeiend om naar te kijken. Romero ben ik mild mee door zijn fysieke toestand, het is te makkelijk om hem dan af te kraken op dat punt want misschien is het wel pech steeds. Dat die 3 jaar 0% waarde heeft lijkt me logisch
 
Bij sommige mensen zie je potentie, wil of iets gelijk al, bij hem zie je helemaal niks gewoon. Goed koppie, kan zo fotomodel worden voor een zonnebrilmerk, maar als voetballer is het sloom, houterig en totaal niet scherp of creatief, of boeiend om naar te kijken. Romero ben ik mild mee door zijn fysieke toestand, het is te makkelijk om hem dan af te kraken op dat punt want misschien is het wel pech steeds. Dat die 3 jaar 0% waarde heeft lijkt me logisch
Dus een speler als Ginkel die door zijn fysiek op 80 procent speelt is zowat afgeschreven, maar Romero door zijn fysiek geef je nog een kans? Tuurlijk Kwak. Dat maakt je lijstje niet echt geloofwaardig
 
Dus een speler als Ginkel die door zijn fysiek op 80 procent speelt is zowat afgeschreven, maar Romero door zijn fysiek geef je nog een kans? Tuurlijk Kwak. Dat maakt je lijstje niet echt geloofwaardig

Lezen jij, een / staat niet voor een kans, maar gewoon neutraal. Van ginkel had nooit gekocht mogen worden, te grote gok gewoon.
 
Een Van Ginkel op 80% is gewoon meer dan prima voor de Ere en UEL, dat verlies weet ie wel ruimsschoots te compenseren met zijn drive, rol binnen het team en laatste maar des te belangrijker ‘voetbalinteligentie’, welke ruimschoots aanwezig is bij hem.
 
Haha, speciaal voor jou dan een korte:

Drommel: 7. Twee goede reddingen, al vond ik dat hij bij de goal wat meer had mogen heersen.

Mwene: 7. Nog steeds geen fan, maar hij leek zich vandaag voor de ogen van de bondscoach te willen bewijzen. Verdedigend betrouwbaarder dan Teze op rb, en is aan de bal sneller. Wel heel veilig.
Ramalho: 6. Niet echt bijzonder. Vond hem niet heersen, maar ook niet heel erg in de problemen gekomen.
Boscagli: 6. De lange passing wordt steeds belabberder, als in ballen die over de zijlijn of richting doelman vliegen. Verdedigend wel goed.
Max: 7. Speelde een goede pot op zijn verjaardag, en bekroonde het met een mooie en belangrijke goal.

Van Ginkel: 5. Mag wat mij betreft er uit. Sangaré haalt alles er verdedigend wel uit, en dan kan je een voetballer opstellen die tenminste wel diep gaat en niet alleen terugkaatst. Doe maar Doan naast Götze.
Sangaré: 8. Achterlijke kaart, verder echt geweldig. PSV met of zonder Sangaré is een wereld van verschil. Onderschept zo veel, loopt goed en krijg je nauwelijks van de bal. Zelfs zijn passing is dit seizoen beter.
Götze: 7. Prima pot. Niet zo dwingend als normaal, maar wel belangrijk.

Doan: 6. Vandaag minder dan tegen Willem II, maar hij is flink gegroeid in Duitsland zeg. Vind het een fijne voetballer om naar te kijken, al denk ik wel dat het meer een middenvelder is. Vertessen (7) viel goed in, mooie goal en dreigend.
Zahavi: 5. Wederom slecht. De goal viel gelukkig nog goed (meer geluk dan wijsheid), maar dit is hem echt niet. Zijn invaller vond ik beter invallen, maar wat een beroerde manier om met zo een open en belangrijke kans om te gaan zeg. Krijgt daarom ook een 5 (Vinicius).
Gakpo: 8. Geen goal of assist op papier, maar wat een geweldenaar. De bal aan een touwtje, en zo snel. Een plaag voor de Oostenrijkers.

Wat een naar team zeg. Eerst al die hooligans, dan die smerige coach die de hele tijd in beeld zat te janken, en dan nog dat acteerwerk. Blij dat Vinicius er nog eentje op het strottenhoofd wist te raken. Wel mooie sfeer op de tribunes.
Wel leuk hoe verschillend opvattingen kunnen zijn. Ik denk ik geef maar mijn feedback op Kruspes mooie overzicht om wat discussie en evaluatie op te werpen. Met een groot deel van Kruspes cijfers was ik het (dacht ik) best eens, maar uiteindelijk heb ik toch aardig wat kleine wijzigingen gemaakt. Misschien zat ik er wat naast want mijn top 3 (Gotze, Max, Vertessen) week blijkbaar nogal af. Vooral Gakpo die bij het gros op 1 stond had ik gister juist het idee dat het allemaal wat tegenviel qua juiste keuze/timing, ondanks dat hij gewoon goed speelde en aardig succesvolle acties maakte (7)
Drommel =7
Mwene =7
Ramalho =6
Boscagli -1 (5 dus), vond hem echt niet schep in zijn passing. Veel onnodig ballen verspeeld. Een-na-slechtste speler op het veld imo, na van Ginkel natuurlijk.
Max +1 (8 dus), positioneel en in combinaties met Gakpo enorm veel gebracht deze pot. Goede passing, aantal crosses die een betere eindfase verdienden. En wat een geweldige goal. Sterkste pot van Max van dit seizoen.
Ginkel =5 (Best gul nog, voor een aanvoerder). Geen goeie pot, positioneel niet, passing/keuzes niet, en zonder bal was het weer om te janken als de tegenstander aan zet was, voert echt veel te weinig verdedigende taken uit. Zijn gewapper en gewijs slaat ook nergens op, mist zelf het inzicht lijkt het soms maar doet alsof hij anderen wil coachen. Kan echt niet voor een speler met zijn ervaring en waardering. Hij kan ook echt veel beter.
Sangare -1 (7). Buiten dat de kaarten niet terecht waren (en dus geen aftrek voor zijn rood) vond ik hem toch wat minder snel en scherp spelen, kostte toch net vaak die paar seconden waarop een speler ruimte zou hebben gehad. Wel een lekkere openingsgoal natuurlijk. En Fysiek/inzets-gewijs echt fan van deze gast. Beetje mijn nieuwe Dumfries.
Götze +1 (8 dus), wat die zonder bal doet maakt de ruimtes voor de rest om te passen, valt terug wanneer een ander gaat, wijst en ziet het spel, en een paar heerlijke balletjes. Man van de wedstrijd voor mij. Beetje extra gelet op zijn positie en kijkgedrag (naar aanleiding van het artikel van de Vrij; wellicht vandaar mijn grotere waardering.
Doan = (al ga ik richting 6.5), hielt het veld breed, balvast, goed overzicht. Vond hem iets te voorzichtig/conservatief. Gooi er maar wat vaker een actie, afstandschot of bal richting de 16.
Vertessen =7
Zahavi +1 (6) prima goal hoor, positioneel vond ik hem te statisch en te vaak ver terugzakken.
Vinicious +1 (6) bal moest erin maar vind het wel een mooi vechtertje hoor. Ik zie juist steeds meer aanknopingspunten dat dit een hele goeie kan worden, geef hem ritme en binnenkort eens een basisplaats en voor je het weet schiet hij ze er bij bosjes in. Beetje raar misschien dat optimisme waarin de helft enkel en alleen zijn opzichtige gemiste kans benoemd maar goed, ik baseer me liever op alles wat ie doet.
Gakpo -1 (7) Aanvoerder waardig (meer als Marco) en gewoon een goede pot, maar vond hem gister niet de uitblinker. Daarvoor had hij echt meer moeten en kunnen doen tegen deze tegenstanders.
 
Een Van Ginkel op 80% is gewoon meer dan prima voor de Ere en UEL, dat verlies weet ie wel ruimsschoots te compenseren met zijn drive, rol binnen het team en laatste maar des te belangrijker ‘voetbalinteligentie’, welke ruimschoots aanwezig is bij hem.
Haha, zoals na mijn voorgaande cijfertjes vind ik dat dus vaak (en zeker gisteren) ontzettend tegenvallen. Zeker van Ginkel als aanvoerder mag en kan niet 80% geven en het dan wel prima vinden (en imo mogen wij als supporters dit ook niet denken). Tegen een betere tegenstander word je middenveld overlopen als van Ginkel zo speelt. Zeker als Sangare er tegen Monaco niet bij is maak ik me om het middelveld de meeste zorgen.
 
Dat die er niks van kan of dat die niet fit is, of beide..
Ik heb hem hoe dan ook afgeschreven
Conditiewise. Maar ook dat ie er niets van kan. Ja die goal moest erin. Maar een paar keer had hij goede balcontrole. Waardoor ik wel hoop heeft dat hij iets van techniek heeft.

Maar goed een hele goede indruk heeft hij (nog) niet achtergelaten. Dat kan ik niet ontkennen.
 
Dus een speler als Ginkel die door zijn fysiek op 80 procent speelt is zowat afgeschreven, maar Romero door zijn fysiek geef je nog een kans? Tuurlijk Kwak. Dat maakt je lijstje niet echt geloofwaardig
Van Ginkel is nu fit bevonden, maar maakt dat absoluut nog niet waar.

Romero heeft nog geen fitte periode gehad. Dus over zijn voetballende kwaliteiten kunnen we nog niet te veel zeggen. Zijn fysiek biedt helaas weinig hoop.

Maar ik snap het onderscheid van Q wel.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Prima wedstrijd, alhoewel het na de 1-2 even lastig werd. Daar zag je dat het vertrouwen heel fragiel is momenteel. Bij de eerste de beste tegenslag lijkt iedereen vergeten wat er in de tijd daarvoor is gebeurd.
Naast een uitstekende Sangaré en een Gakpo die alleen maar mooie dingen laat zien, ben ik ook wel blij met Vertessen. Die laat toch zien waarom hij regelmatig mag spelen.
 
Toch heb ik Vinicius nog niet afgeschreven. Natuurlijk moet hij die bal erin schieten. Toch heb ik een paar dingen gezien van hem die me bevielen.
Vooralsnog ben ik niet overtuigd can zijn kunnen, maar ik acht de kans aanwezig dat dit nog komt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan