Sturm Graz - PSV | Donderdag 30 september | Eindstand 1-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik hoop het. Vooralsnog geen schim van vroeger.
Juist zijn kracht doet hij niet. Nml naar voren gaan en in het strafschopgebied opkomen. Of dat is omdat hij dat niet mag vanuit zijn rol of dat hij dat niet meer kan belopen weet ik niet. Maar vooralsnog is het alleen balletje kaatsen (en vaak ook nog eens te traag) en lekker statisch blijven staan. Jammer
 
Juist zijn kracht doet hij niet. Nml naar voren gaan en in het strafschopgebied opkomen. Of dat is omdat hij dat niet mag vanuit zijn rol of dat hij dat niet meer kan belopen weet ik niet. Maar vooralsnog is het alleen balletje kaatsen (en vaak ook nog eens te traag) en lekker statisch blijven staan. Jammer
Misschien is mijn herinnering aan hem niet juist, maar volgens mij deed hij dat in de jaren dat hij hier als huurling was ook niet echt veel. 29 doelpunten in de competitie, waarvan 10 penalty's. Komt niet op mij over alsof hij de helft van de tijd in het strafschopgebied te vinden was. Dat zijn spel beter kan, lijdt geen twijfel.
 
Wel leuk hoe verschillend opvattingen kunnen zijn. Ik denk ik geef maar mijn feedback op Kruspes mooie overzicht om wat discussie en evaluatie op te werpen. Met een groot deel van Kruspes cijfers was ik het (dacht ik) best eens, maar uiteindelijk heb ik toch aardig wat kleine wijzigingen gemaakt. Misschien zat ik er wat naast want mijn top 3 (Gotze, Max, Vertessen) week blijkbaar nogal af. Vooral Gakpo die bij het gros op 1 stond had ik gister juist het idee dat het allemaal wat tegenviel qua juiste keuze/timing, ondanks dat hij gewoon goed speelde en aardig succesvolle acties maakte (7)
Drommel =7
Mwene =7
Ramalho =6
Boscagli -1 (5 dus), vond hem echt niet schep in zijn passing. Veel onnodig ballen verspeeld. Een-na-slechtste speler op het veld imo, na van Ginkel natuurlijk.
Max +1 (8 dus), positioneel en in combinaties met Gakpo enorm veel gebracht deze pot. Goede passing, aantal crosses die een betere eindfase verdienden. En wat een geweldige goal. Sterkste pot van Max van dit seizoen.
Ginkel =5 (Best gul nog, voor een aanvoerder). Geen goeie pot, positioneel niet, passing/keuzes niet, en zonder bal was het weer om te janken als de tegenstander aan zet was, voert echt veel te weinig verdedigende taken uit. Zijn gewapper en gewijs slaat ook nergens op, mist zelf het inzicht lijkt het soms maar doet alsof hij anderen wil coachen. Kan echt niet voor een speler met zijn ervaring en waardering. Hij kan ook echt veel beter.
Sangare -1 (7). Buiten dat de kaarten niet terecht waren (en dus geen aftrek voor zijn rood) vond ik hem toch wat minder snel en scherp spelen, kostte toch net vaak die paar seconden waarop een speler ruimte zou hebben gehad. Wel een lekkere openingsgoal natuurlijk. En Fysiek/inzets-gewijs echt fan van deze gast. Beetje mijn nieuwe Dumfries.
Götze +1 (8 dus), wat die zonder bal doet maakt de ruimtes voor de rest om te passen, valt terug wanneer een ander gaat, wijst en ziet het spel, en een paar heerlijke balletjes. Man van de wedstrijd voor mij. Beetje extra gelet op zijn positie en kijkgedrag (naar aanleiding van het artikel van de Vrij; wellicht vandaar mijn grotere waardering.
Doan = (al ga ik richting 6.5), hielt het veld breed, balvast, goed overzicht. Vond hem iets te voorzichtig/conservatief. Gooi er maar wat vaker een actie, afstandschot of bal richting de 16.
Vertessen =7
Zahavi +1 (6) prima goal hoor, positioneel vond ik hem te statisch en te vaak ver terugzakken.
Vinicious +1 (6) bal moest erin maar vind het wel een mooi vechtertje hoor. Ik zie juist steeds meer aanknopingspunten dat dit een hele goeie kan worden, geef hem ritme en binnenkort eens een basisplaats en voor je het weet schiet hij ze er bij bosjes in. Beetje raar misschien dat optimisme waarin de helft enkel en alleen zijn opzichtige gemiste kans benoemd maar goed, ik baseer me liever op alles wat ie doet.
Gakpo -1 (7) Aanvoerder waardig (meer als Marco) en gewoon een goede pot, maar vond hem gister niet de uitblinker. Daarvoor had hij echt meer moeten en kunnen doen tegen deze tegenstanders.

Ik vind Ramalho ook veel meer een aanvoerder. Gakpo mag van mij reserve blijven. Van Ginkel vind ik voor de camera prima, maar in het veld geen geweldige aanvoerder en hij worstelt momenteel met zichzelf.
 
Ik vind Ramalho ook veel meer een aanvoerder. Gakpo mag van mij reserve blijven. Van Ginkel vind ik voor de camera prima, maar in het veld geen geweldige aanvoerder en hij worstelt momenteel met zichzelf.
Eens, al vind ik Gakpo als Eindhovenaar en echte PSVer wel iets mooier/romantischer, Ramalho zou zeker een goede zijn, als voelt dat een beetje mwah als nieuwkomer na +/- 6 wedstrijden. Maar of die band erom zit of niet, hij geeft goed leiding en heeft een zeer hoge gun-factor voor mij gezien zijn interviews en spel in de eerste potjes (laatste twee week iets minder). Heeft wel de meest natuurlijke leiderschapsvaardigheden van het stel (wellicht met Zahavi maar die is dan in mijn ogen geen vaste basisplek voor het hele seizoen).
 
Niet gezien. Resultaat prima, voetbal was kennelijk niet je van het.
Bij vlagen was het redelijk. 75 min probleemloos. Alleen na de 1-2 effies in de war.
En toch al een enorme vooruitgang met vorig jaar. Weet je wel, toen we koning Pablo daar nog hadden staan🤧
Ik vraag me af of Van Ginkel zoveel meer toevoegt dan Rosario. Het ligt meer aan het systeem.
 
Als je de wedstrijd niet gezien hebt, is het interessant om de visie van de tegenstander te zien:
'

De Oostenrijkse media zagen donderdagavond een groot klassenverschil tussen Sturm Gruz en PSV. ‘Geen kans: PSV geeft Sturm Graz een bittere les’, kopte de Kronen Zeitung. ‘Sturm Graz had de eerste groepswedstrijd in eigen huis sinds tien jaar heel anders voorgesteld’, schreef Kurier. ‘Tegen PSV kwam de ploeg erachter dat het niveau in Europa veel hoger is dan in de eigen Bundesliga.’

Ook de staf van Sturm Graz zag dat PSV een versnelling hoger wist te acteren als de situatie daar om vroeg. ‘We waren dicht bij de gelijkmaker, daardoor hadden we de wedstrijd misschien weer in handen kunnen krijgen’, begon trainer Ilzer tegen Laola1.

De trainer van Sturm Graz vond dat zijn ploeg een goede tweede helft speelde maar zag ook de tekortkomingen. ‘Het was de beste helft tot nu toe in Europa, ondanks de drie tegengoals. We speelden op de manier waarop we in de competitie ook spelen, met emotie en passie. In de eerste helft kwamen we er niet aan te pas, maar daarna hadden we een fase waarin we het PSV moeilijk maakten en kansen creëerden.’

Aanvoerder Stefan Hierländer kon zich vinden in die lezing en zag PSV excelleren als de ploeg van Schmidt gas gaf. ‘Als we tien keer schieten, gaat de bal er waarschijnlijk negen keer niet in. Het zat ons niet mee, dan wordt het lastig. In de competitie scoren we vaak op het juiste moment. Dat was vandaag niet het geval en dan zie je de kwaliteiten van PSV. In de Europa League heb je een topprestatie nodig. Negentig minuten lang en niet twintig, zoals wij deden.’
 
Als je de wedstrijd niet gezien hebt, is het interessant om de visie van de tegenstander te zien:
'

De Oostenrijkse media zagen donderdagavond een groot klassenverschil tussen Sturm Gruz en PSV. ‘Geen kans: PSV geeft Sturm Graz een bittere les’, kopte de Kronen Zeitung. ‘Sturm Graz had de eerste groepswedstrijd in eigen huis sinds tien jaar heel anders voorgesteld’, schreef Kurier. ‘Tegen PSV kwam de ploeg erachter dat het niveau in Europa veel hoger is dan in de eigen Bundesliga.’

Ook de staf van Sturm Graz zag dat PSV een versnelling hoger wist te acteren als de situatie daar om vroeg. ‘We waren dicht bij de gelijkmaker, daardoor hadden we de wedstrijd misschien weer in handen kunnen krijgen’, begon trainer Ilzer tegen Laola1.

De trainer van Sturm Graz vond dat zijn ploeg een goede tweede helft speelde maar zag ook de tekortkomingen. ‘Het was de beste helft tot nu toe in Europa, ondanks de drie tegengoals. We speelden op de manier waarop we in de competitie ook spelen, met emotie en passie. In de eerste helft kwamen we er niet aan te pas, maar daarna hadden we een fase waarin we het PSV moeilijk maakten en kansen creëerden.’

Aanvoerder Stefan Hierländer kon zich vinden in die lezing en zag PSV excelleren als de ploeg van Schmidt gas gaf. ‘Als we tien keer schieten, gaat de bal er waarschijnlijk negen keer niet in. Het zat ons niet mee, dan wordt het lastig. In de competitie scoren we vaak op het juiste moment. Dat was vandaag niet het geval en dan zie je de kwaliteiten van PSV. In de Europa League heb je een topprestatie nodig. Negentig minuten lang en niet twintig, zoals wij deden.’

Zo zie je maar, hoe kritisch wij ook zijn op onze club (en terecht, daar niet van), in het buitenland hebben we toch zeker wel een bepaalde status. Dat zal ook zeker komen door het feit dat de Eredivisie momenteel gewoon hoog staat op de Coefficientenlijst. Het is eigenlijk alleen maar goed voor de competitie dat andere competities buiten de topcompetities zo naar ons kijken, want dat maakt het ook makkelijker om grotere namen naar de competitie te halen. Er zijn toch behoorlijke namen of talenten naar de Eredivisie gekomen die 5 jaar geleden vriendelijk hadden bedankt.

En dit bedoel ik dus ook met het belang van Europese wedstrijden winnen, buiten de directe opbrengsten. Andere landen laten hun waardering dan blijken en je kweekt status. Geeft de status van je competitie en je club toch op den duur een boost. Als je alleen in de Eredivisie presteert zal men toch sneller geneigd zijn te denken ''Leuk dat ze in de Eredivisie top zijn, maar in Europa stellen ze niet zo veel voor. Dan zal de Eredivisie ook niet zo veel voorstellen. Ajax laat die competitie er beter uit zien dan ie is.''
 
Volgende ronde wordt pittiger:
Ajax - dortmund
PSV - Monaco
Feyenoord - Union Berlin
AZ - Cluj
Vitesse - Spurs
 
Volgende ronde wordt pittiger:
Ajax - dortmund
PSV - Monaco
Feyenoord - Union Berlin
AZ - Cluj
Vitesse - Spurs

Ajax - Dortmund: kan echt alle kanten op, maar ik denk een gelijkspel.
PSV - Monaco: we spelen thuis, ik denk ook hier een gelijkspel.
Feyenoord - Union: gelijkspel of winst. Feyenoord staat er wel in dat soort potten.
AZ - Cluj: dit moet AZ gewoon winnen als ze iets willen in de poule.
Vitesse - Spurs: kansloos verhaal.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan