Steven Bergwijn (A)

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Het is slechts een statistiek, maar hij staat toch op 6 assists, meer dan elke andere PSV speler momenteel. Ook een aantal voorassists staan op zijn naam en dan vergeet je bijna dat hij dit seizoen veelal niet op zijn vertrouwde positie heeft gespeeld. Eens dat het rendement omhoog moet, hoewel ik op zich van mening ben dat het mij niet uitmaakt wie de goals maakt. Zoals gezegd, ook andere spelers scoren nog niet zoveel, daar vooral Malen ze maakt. Buiten Malen is de resterende doelpuntenproductie behoorlijk evenredig verdeeld.
Zal je eerlijk zeggen dat het me verrast van de assists. Prima statistiek in deze fase.

Mohr

Routinier
Vergeet ook niet dat de aanval erg veranderd is. Waar we eerst twee handige, snelle spelers hadden, een statige spits en een statige nummer 10 hebben we nu 4 snelle handige spelers daar lopen.

Dat is niet alleen wennen maar dat betekend dat er ook minder ruimte is om de acties te maken voor Bergwijn.

Buitenspelgoal

Basisspeler
Vergeet ook niet dat de aanval erg veranderd is. Waar we eerst twee handige, snelle spelers hadden, een statige spits en een statige nummer 10 hebben we nu 4 snelle handige spelers daar lopen.

Dat is niet alleen wennen maar dat betekend dat er ook minder ruimte is om de acties te maken voor Bergwijn.
Luuk de Jong was ook heel gevaarlijk in de lucht, die kon ballen afleggen en trok daardoor al snel verdedigers naar zich toe. Dat is nu wel anders, gezien er nu geen van de voorste 4 echt sterk zijn in de lucht. Ruimtes zijn dus inderdaad veel kleiner.

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Hoorde net op VI dat Bergwijn tot zijn goal een percentage van geslaagde passes van 100 procent had. Da's toch voor een aanvallende speler ongehoord...

Der Jaufe

Bondscoach
Hoorde net op VI dat Bergwijn tot zijn goal een percentage van geslaagde passes van 100 procent had. Da's toch voor een aanvallende speler ongehoord...
Zegt niet alles, hoeveel had hij er afgeleverd? Maar niettemin, hij draait echt lekker alleen ziet niet iedereen dat omdat hij weinig scoort.

Buitenspelgoal

Basisspeler
Nooit getwijfeld aan hem. Moest ook duidelijk wennen aan een ander soort spits in de voorhoede, maar het gemak waarmee Bergwijn voetbalt getuigt van veel klasse.

• Leuk
Reactions: IPF

Metalium

International
Ik ben erg blij voor Bergwijn dat hij weer eens gescoord heeft. Natuurlijk is het een uitstekende speler, maar het was de laatste tijd niet echt top.
Elke speler krijgt op zijn tijd een kleine terugval, dat is heel normaal. Hopelijk voor in de eerste plaats hemzelf, en ook voor ons gaat het nu weer crescendo met hem.
Omdat het 0-0 stond tegen VVV, dacht ik dat het beter was hem te vervangen door Gakpo. Gelukkig heeft hij die gedachte van mij gelogenstraft.

Bovenaan Onderaan