Steven Bergwijn (A)

referee_ismail_elfath.jpg_1159711837.jpg

Mooi. Hoeven we die droeftoeter niet meer te zien voorlopig.

Hoe je talent kan vergooien, zagen we bij Mo.
Hoe je zeer lucratief je talent kan vergooien, zien we bij Bergwijn.
Falen heeft nog nooit zoveel opgeleverd.
Toch een rolmodel voor andere falers!

Mooi. Hoeven we die droeftoeter niet meer te zien voorlopig.

Hoe je talent kan vergooien, zagen we bij Mo.
Hoe je zeer lucratief je talent kan vergooien, zien we bij Bergwijn.
Falen heeft nog nooit zoveel opgeleverd.
Toch een rolmodel voor andere falers!

Jarenlang niet presteren en dan zo'n miljoenensalaris pakken, zo gek vind ik Bergwijn zijn keuze ook weer niet. Andere opties waren een gehate speler bij Ajax blijven of spelen voor een weinigzeggende club in Europa. Hij kan over een paar jaar altijd nog terug naar Europa.

Jarenlang niet presteren en dan zo'n miljoenensalaris pakken, zo gek vind ik Bergwijn zijn keuze ook weer niet. Andere opties waren een gehate speler bij Ajax blijven of spelen voor een weinigzeggende club in Europa. Hij kan over een paar jaar altijd nog terug naar Europa.
In die zin inderdaad begrijpelijk. Maar hij moet niet gaan klagen dat hij uit beeld is voor het Nederlands elftal. Want ik vind Koeman's motivatie prima...geen spotieve ambitie tonen, dan ook geen NL elftal.

Wat jij zegt spreekt toch niet tegen wat ik zeg?

Dusss. als je 1x in de basis staat bij ajaks heb je kans om geselecteerd te worden
Speel je de sterren van de hemel in de zandbak dan is er geen plek voor je.

Dat is een keuze.

In die zin inderdaad begrijpelijk. Maar hij moet niet gaan klagen dat hij uit beeld is voor het Nederlands elftal. Want ik vind Koeman's motivatie prima...geen spotieve ambitie tonen, dan ook geen NL elftal.

Ben ik benieuwd of een journalist zo slim was om een link te leggen naar het selecteren van Wijnaldum 🤔

Dusss. als je 1x in de basis staat bij ajaks heb je kans om geselecteerd te worden

Dat is een keuze.
Een van de vele voorbeelden van de kortzichtige westerling die vindt dat alles van ons beter is en wanneer je kiest voor de ander komen de waardeoordelen je om de oren gevlogen

Ben ik benieuwd of een journalist zo slim was om een link te leggen naar het selecteren van Wijnaldum 🤔
Volgens mij was de verklaring dat Wijnaldum anders niet aan spelen toekwam bij PSG ofzo, en dat Bergwijn bij ajax had kunnen blijven.

Een van de vele voorbeelden van de kortzichtige westerling die vindt dat alles van ons beter is en wanneer je kiest voor de ander komen de waardeoordelen je om de oren gevlogen

Mwah, dat gaat wel heel rap in conclusievorming.

Denk dat veel mensen wel t beeld hebben dat in S-A de competitie geen reet voorstelt. Kunnen ze een paar sterren binnenharken, dat maakt niet dat t voetbal hoogstaand is.

Heeft geen (voet)bal met westerling of niet te maken.

Dat een speler na 1 wedstrijd in Ajax-1 geselecteerd wordt is raar. Maar dat maakt de kwaliteit van de S-A competitie er niet beter op.

Dat is een keuze.

Iemand die de sterren vd hemel speelt in de KKD komt doorgaans ook niet bij het NL elftal terecht? :shrug:

Denk dat veel mensen wel t beeld hebben dat in S-A de competitie geen reet voorstelt. Kunnen ze een paar sterren binnenharken, dat maakt niet dat t voetbal hoogstaand is.

Dat een speler na 1 wedstrijd in Ajax-1 geselecteerd wordt is raar. Maar dat maakt de kwaliteit van de S-A competitie er niet beter op.
Die ook nog nooit een seconde van die competitie hebben gezien.

Ik denk dus dat dat vooral voort komt uit het idee dat wij hier in het westen beter zijn dan de rest van de wereld. Misschien zit dat 'm vooral in dat mensen onszelf wat rooskleuriger wegzetten dan dat we daadwerkelijk zijn in plaats van dat zij beter zijn dan wij stellen

Precies. Natuurlijk is het beter geworden nadat er wat betere spelers heen gegaan zijn. Maar het blijft een gemaakte competitie waar (veelal over the hill-) spelers heen gelokt worden met veel geld.
Net als China een tijd terug, zelfde verhaal.

Die ook nog nooit een seconde van die competitie hebben gezien.

Ik denk dus dat dat vooral voort komt uit het idee dat wij hier in het westen beter zijn dan de rest van de wereld. Misschien zit dat 'm vooral in dat mensen onszelf wat rooskleuriger wegzetten dan dat we daadwerkelijk zijn in plaats van dat zij beter zijn dan wij stellen
Dankzij het feit dat meneer Ronaldo er speelt zie ik er wel eens wat van. Dan ben ik niet onder de indruk van wat ik zie.

Dankzij het feit dat meneer Ronaldo er speelt zie ik er wel eens wat van. Dan ben ik niet onder de indruk van wat ik zie.
Maar ben je dat dan wel over de gemiddelde Eredivisie wedstrijd? Dat vraag ik me dus af of we het hier niet allemaal veel rooskleuriger inschatten en daar veel kritischer op zijn.

Maar ben je dat dan wel over de gemiddelde Eredivisie wedstrijd? Dat vraag ik me dus af of we het hier niet allemaal veel rooskleuriger inschatten en daar veel kritischer op zijn.
Ik ben kritisch op het feit dat er uit het niets een zogenaamd grote competitie (een beeld dat ook gepoogd wordt te creeeren in sociale media en door de spelers die er heen zijn gegaan zelf) wordt gecreeerd met veel geld. Spelers gaan er alleen heen omdat er bedragen worden geboden waar de meeste andere competities niet mee kunnen concurreren. Dat heeft dus (voor mij) weinig met westerling zijn te maken; als het niet SA maar bij wijze van spreken Luxemburg of Liechtenstein was geweest, had ik dezelfde mening gehad.

Voor wie zin heeft op basis van wat gegevens hierop door te gaan, met de aankoop van Bergwijn zou de SA league qua metrics de eredivisie best al eens voorbij kunnen zijn dit seizoen. https://blog.transferroom.com/where...ank-in-world-football-player-ratings-revealed

Waarbij je de nodige vraagtekens kunt zetten bij de duurzaamheid van deze metrics. Vooral het uitgeven van heel veel geld door rijke eigenaren (SA) versus een bedrijfssysteem dat zichzelf bedruipt en een competitie die globaal waarde genereerd (NL) versus laat verdampen (SA). Waarbij het nog ver weg lijkt maar niet ondenkbaar is dat t volgende doel van de Saudi’s ook de handel in talenten (en verhuur/doorverkoop) zal worden (a la Citigroup) (vergelijkbaar met de hobbie kunsthandel)? Voor nu is aanzien vergroten van de eigen league nog prioriteit lijkt t.

Terug
Bovenaan Onderaan