Stef Nijland

Dat Nijland het niet meer zou maken bij PSV, dat stond al lange tijd vast. Maar ik wijger een beschuldigende vinger uit te steken naar Stef. Velen van ons behandelen hem hier als een crimineel die PSV alleen maar ondeugd heeft aangedaan. PSV heeft hem met volle verstand een contract aangeboden, zoals vele andere spelers bij PSV die het niet gemaakt hebben. Het is of een verkeerde inschatting van al die deskundigen die er bij PSV rondlopen, of je krijgt geen kans, of een trainer zit er naast door hem te weinig speeltijd te verlenen. Het kan van alles zijn en daarom slagen er ook te weinig van die aankopen.

Overigens ben ik het ook niet eens met diegene die stellen, dat Stef er niets van kan. Onzin. wat ik van die jongen heb gezien in Jong PSV en PSV 1, bij Willem II was absoluut niet slecht. Kijk de video's er maar eens op na, hoeveel mooie goals hij heeft gemaakt en vele mooi steekpasjes heeft gegeven. Ik blijf er bij dat Fred Rutte en Stef niet door een deur konden, zelfs in een tijd dat er een waardeloze Berg steeds werd opgesteld. Ik wil niet te veel in ouderwetse herhaling vervallen, maar wij hebben ook talentvolle spelers niet aan ons eigen PSV kunnen binden. Waarbij ik altijd verwijs naar Huntelaar, die ook weinig kans en speeltijd heeft gehad. Zelfs een seizoen bij AGOVV speelde en bij Heerenveen tot wasdom is gekomen. Ik wens Stef het allerbeste en hoop dat hij nog iets moois uit zijn carriere kan halen.

Zo negatief richting Nijland als de rest hier ben ik ook absoluut niet. Ben wel een liefhebber van zijn stijl, en weet ook nog toen hij in Jong PSV zo ongeveer duizend assists op Reis gaf. Hij heeft bij zijn verhuren gewoon domme pech gehad, steeds weer. Blessures, niet op zijn eigen plek kunnen spelen (die verdween door een systeemwisseling, enz). Ik ben er ook van overtuigd dat hij het niet slechter zou doen dan Wijnaldum de laatste maanden, maar dat is, toegegeven, niet erg moeilijk.

Waar ik wel tegenin ga is je verhaal over Huntelaar. Dat hoor ik vaker, maar wat dat betreft verwijt ik PSV helemaal niets. Wat hadden ze moeten doen, Kezman en Vennegoor of Hesselink aan de kant moeten zetten voor een talent die vaak scoorde bij AGOVV in de eerste divisie? Yeah right..
 
Zo negatief richting Nijland als de rest hier ben ik ook absoluut niet. Ben wel een liefhebber van zijn stijl, en weet ook nog toen hij in Jong PSV zo ongeveer duizend assists op Reis gaf. Hij heeft bij zijn verhuren gewoon domme pech gehad, steeds weer. Blessures, niet op zijn eigen plek kunnen spelen (die verdween door een systeemwisseling, enz). Ik ben er ook van overtuigd dat hij het niet slechter zou doen dan Wijnaldum de laatste maanden, maar dat is, toegegeven, niet erg moeilijk.

Waar ik wel tegenin ga is je verhaal over Huntelaar. Dat hoor ik vaker, maar wat dat betreft verwijt ik PSV helemaal niets. Wat hadden ze moeten doen, Kezman en Vennegoor of Hesselink aan de kant moeten zetten voor een talent die vaak scoorde bij AGOVV in de eerste divisie? Yeah right..

Dat laatste begrijp ik ook wel, maar men had Huntelaar minstens aan ons kunnen binden. Nu is hij goedkoop opgepikt door Heerenveen en vlot verkocht aan Ajax, die er goede zaken mee heeft gedaan.
 
Dat laatste begrijp ik ook wel, maar men had Huntelaar minstens aan ons kunnen binden. Nu is hij goedkoop opgepikt door Heerenveen en vlot verkocht aan Ajax, die er goede zaken mee heeft gedaan.

Dat wilde Huntelaar zelf niet, die wilde per se weg om te spelen.
 
FC Groningen overwoog Nijland te huren van PSV

FC Groningen stond in de winterstop op het punt om Stef Nijland te huren van PSV. De aanvaller was met Groningen in gesprek om de rest van het seizoen in de Euroborg te spelen.

Uiteindelijk kwam het niet tot een overgang, omdat er binnen Groningen nog discussie was over de meerwaarde van Nijland. "We hadden intern nog discussie over Stef Nijland. Daarop heeft Stef zelf aangegeven niet te willen komen, aangezien er bij ons nog twijfels waren over hem", aldus Groningen-trainer Robert Maaskant.

Niet veel later maakte Stef Nijland de overstap naar het Australische Brisbane Roar. De Australische club huurt de aanvaller voor een half jaar van PSV. Nijland doet het zo goed bij Brisbane Roar dat ze hem voor volgend seizoen een contract willen aanbieden. Nijland is in afwachting van een voorstel en staat niet onwelwillend tegenover een langer verblijf.

Niet gek dat hij daar niet voor gekozen heeft als de trainer niet van hem overtuigd was. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het verhaal in Australië financieel niet eens zoveel minder zou zijn dan als hij transfervrij bij een willekeurige eredivisieclub zou tekenen. Dan is het nog niet zo verkeerd om in een land als Australië te gaan leven.
 
Niet gek dat hij daar niet voor gekozen heeft als de trainer niet van hem overtuigd was. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het verhaal in Australië financieel niet eens zoveel minder zou zijn dan als hij transfervrij bij een willekeurige eredivisieclub zou tekenen. Dan is het nog niet zo verkeerd om in een land als Australië te gaan leven.

Het hoeft toch niet zo te zijn dat de trainer geen vertrouwen in hem heeft? Kan toch iemand uit de technische staf/technische zaken zijn geweest? Zijn vader waarschijnlijk niet natuurlijk.
 
Het hoeft toch niet zo te zijn dat de trainer geen vertrouwen in hem heeft? Kan toch iemand uit de technische staf/technische zaken zijn geweest? Zijn vader waarschijnlijk niet natuurlijk.

Nou ja, het lijkt me dat het in deze toch vooral draait om het oordeel van de trainer, en of die in hem een potentiële basisspeler ziet? Ik denk dat z'n vader zich erbuiten heeft gehouden, overigens.
 
Ook Nijland kunnen we verder bespreken in Oud-PSV'ers. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan