Spaans voetbal

Even een vraag, puur theoretisch: had hij niet op amateurbasis kunnen uitkomen voor Barca?
Volgens vrouw van Mikasa mag dat niet. En als die het zegt. :)
:unsure: Nu weet ik niet of dat alleen theoretisch is of ook praktisch. :confused:
 

Messi bevestigt aanbod van PSG: ‘Ik wil blijven vechten voor de prijzen’​

link

Er ligt volgens diverse buitenlandse media in Parijs een tweejarig contract ter waarde van 70 miljoen euro klaar voor de Argentijn.
Tranen zijn nog niet opgedroogd en doorrr ...

10.jpgdoorrr.png
 
Hij denkt nog ff snel half tot 1 miljard nog bij elkaar sprokkelen voor het einde van zijn carrière, dus geef hem is ongelijk. Het is niet dat die van een vila in Barcelona naar een rijtjeshuis gaat nu. Voor voetbal in het algemeen is dit een zwart scenario, voor hem persoonlijk zeer lucratief. Mijn droomscenario zou zijn Messi & Juventus :love:

E8Q9jDgXIAAzFOR
Hoe ziek dat één speler twintig procent van de omzet verdiende. Verder vind ik het stiekem wel leuk om Messi bij een andere club te gaan zien voetballen.
 
Messi:"Ik heb veel moeten nadenken de laatste dagen. Dit is zo moeilijk voor mij, na al die jaren. Ik ben hier niet klaar voor. Ik en mijn familie waren ervan overtuigd dat we hier zouden blijven, dit is ons thuis", zei Messi zondag op een speciale persconferentie in Camp Nou.

"De tijd hier in Barcelona is geweldig geweest. Ik wilde graag blijven en dat was ook het plan, maar vandaag moet ik vaarwel zeggen tegen mijn hele leven hier. Ik had me mijn afscheid anders voorgesteld, in een vol stadion met publiek. Vorig jaar wilde ik niet blijven, maar nu wel en nu kan het niet meer."


Het hoeft niet hè. Hij kan gewoon in Barcelona blijven wonen.
En wat als hij vorig jaar was weggegaan en Barcelona hem niet aan zijn contract had gehouden. Was dan zijn gevoel anders geweest? Dan had hij nu al bij PSG gespeeld en in Parijs gewoond. :rolleyes:
Of was het toen allemaal bluf? :sneaky:
Het hele stuk met Bartomeu soms gemist?
 
Zo eens. Ik denk dat die laatste 2 zijn aangetrokken met als uitgangspositie dat een paar grootverdieners weg zouden gaan. Dat lijkt vooralsnog niet te gebeuren. Heerlijk!

giphy.gif
Dus als Barcelona Griezmann gratis aan PSV geeft, en die zich een beetje schappelijk opstelt met z‘n salaris dan kan Messi daar blijven? :unsure:
 
Even een vraag, puur theoretisch: had hij niet op amateurbasis kunnen uitkomen voor Barca?
Ik las vandaag ergens in de vi blog dat dit ook niet kan ivm Spaanse wetgeving. Die verbiedt het om ineens meer dan 50% van je salaris te korten in nieuwe contracten. Om te voorkomen dat er misbruik gemaakt wordt van werknemers meen ik.
 
Ik las vandaag ergens in de vi blog dat dit ook niet kan ivm Spaanse wetgeving. Die verbiedt het om ineens meer dan 50% van je salaris te korten in nieuwe contracten. Om te voorkomen dat er misbruik gemaakt wordt van werknemers meen ik.
Oké dat verklaart een hoop. Hopelijk weten diegene die Messi in de afgelopen dagen hebben beticht van weinig clubliefde enz, dat nu ook.
 
Heeft Real hier ook last van? Of hebben die de zaakjes beter op orde?
Willen ook al heel lang Mbappe halen, maar lukt ook maar niet. Ook daar zijn Varane en Ramos weggegaan, en is alleen (?) Alaba gratis gekomen.

Lijkt iets beter op orde dus, maar ben ook daar benieuwd hoe het gaat lopen.
 
Maar als een salaris van 1 euro ook nog te veel is. Betekent dat dan niet dat er ook andere spelers weg moeten vanwege FFP? Waarom lijkt dit tot nu toe alleen Messi te betreffen?
Is ook zo. Als Barca niks kan lozen, kunnen Memphis en Aguero niet ingeschreven worden voor de competitie. Of het daadwerkelijk zo scherp gespeeld gaat worden is natuurlijk maar de vraag, de spaanse knvb zal ook wel de ksbb zijn
 
En wij maar schelden op JdJ. Blijkt het allemaal best wel moeilijk te zijn: geen middelmaat kopen en daarna die weer te verpatsen.
Volgens mij is een probleem dat ze allemaal een zeer aantrekkelijk salaris hebben wat bijna wegviel tegen het salaris van Messi. En er zijn maar weinig clubs die middelmaat zoveel salaris willen geven.
 
Volgens mij is een probleem dat ze allemaal een zeer aantrekkelijk salaris hebben wat bijna wegviel tegen het salaris van Messi. En er zijn maar weinig clubs die middelmaat zoveel salaris willen geven.
PSV, met Bruma, Baumi, Guti, etc. etc.
 
Maar als een salaris van 1 euro ook nog te veel is. Betekent dat dan niet dat er ook andere spelers weg moeten vanwege FFP? Waarom lijkt dit tot nu toe alleen Messi te betreffen?

Men vergeet het belangrijkste, Messi is een nieuwe inschrijving als die een nieuw contract tekent, officieel is hij clubloos. Dat is het probleem of die dan gratis speelt of voor 500 miljoen ze mogen niks meer inschrijven. De rest van het team is safe en zou Messi ook zijn als die een lopend contract had. Dan had Barca moeten goochelen hoe ze de salarislasten naar <70% konden krijgen onderling, schop je iemand weg moet je als nog zijn overgebleven contract uitbetalen dus zou het een heel uitdaging zijn.

Als Messi niet was gaan huilen vorig jaar en gewoon toen zijn contract had verlengt met x-jaar, was die nu nog safe. Weliswaar met minder salaris maar had die niet hoeven huilen en verhuizen..
 
Men vergeet het belangrijkste, Messi is een nieuwe inschrijving als die een nieuw contract tekent, officieel is hij clubloos. Dat is het probleem of die dan gratis speelt of voor 500 miljoen ze mogen niks meer inschrijven. De rest van het team is safe en zou Messi ook zijn als die een lopend contract had. Dan had Barca moeten goochelen hoe ze de salarislasten naar <70% konden krijgen onderling, schop je iemand weg moet je als nog zijn overgebleven contract uitbetalen dus zou het een heel uitdaging zijn.

Als Messi niet was gaan huilen vorig jaar en gewoon toen zijn contract had verlengt met x-jaar, was die nu nog safe. Weliswaar met minder salaris maar had die niet hoeven huilen en verhuizen..
Maar als Barcelona gewoon een normaal salarisbeleid had gevoerd dan had Messi nu ook kunnen verlengen en kunnen blijven. Ik vind Messi niet heilig en het is gewoon een mens. Maar de informatie die nu uitkomt lijkt me dit meer de schuld van het wanbeleid van Barca dan van Messi.
 
Maar als Barcelona gewoon een normaal salarisbeleid had gevoerd dan had Messi nu ook kunnen verlengen en kunnen blijven. Ik vind Messi niet heilig en het is gewoon een mens. Maar de informatie die nu uitkomt lijkt me dit meer de schuld van het wanbeleid van Barca dan van Messi.

Wanbeleid wat al velen jaren duurt + Messi die zich zelf in zijn voet schoot vorig jaar en nu pas mag bloeden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan