Spaans voetbal

Coach Guardiola van ManCity wijst komst Messi resoluut af​

link

"Absoluut niet", reageerde de voormalige trainer van FC Barcelona op de vraag of zijn club een poging gaat doen om de 34-jarige grootmeester in te lijven.

Ook zijn collega Mauricio Pochettino, de Argentijnse coach van Paris Saint-Germain, moest vragen over zijn landgenoot Messi beantwoorden. De Franse club, die eveneens over heel veel financiële slagkracht beschikt, toonde eerder al interesse in de topscorer van FC Barcelona. "We weten allemaal wat er is gebeurd", doelde Pochettino op de sensationele breuk tussen Messi en Barça. Verder wilde hij er niet veel over kwijt. Pochettino ontkende nog wel dat hij Messi inmiddels telefonisch zou hebben gesproken

Messi gaat dus naar Paris Saint Germain. :rolleyes: Of hij stopt gewoon. ;)
 
Stugge vent hoor, die Relix
Het was denk ik al bekend maar heb ook nul sympathie voor superleague proponenten. Kan dat gejank van Barca die t op die stugge spaanse bond en financial caps afwenteld ook zeer slecht hebben. Dat het romantische beeld over Messi of Barça dat anderen koesteren daar de dupe van is neem ik dan voor lief. (Sorry IPF ;) )
 
Ik heb niet veel met messi, en vindt de bedragen, constructies met zijn pa, belastingschandalen en moeite bij elke contractonderhandeling (vanwege exorbitante eissen) bij n club - die ik vanwege zijn schuld zelf ook niet kan uitstaan - helemaal niks. Is niet objectief of 100% rationeel. En voor totti spreekt zijn band met de club toch echt tot de verbeelding, die had sportief en financieel n tree hoger gekunt. Bij Barca is dat lastig, sportief gewoon wereldtop en titelkandidaat ieder jaar in imo de sterkste voetbalcompetitie, dus sportief een tree hoger is daar niet/minder meespelend. Maar goed, dit is ook deels zoeken naar argumenten die passen bij mijn beeld/gevoel van Messi. Ik snap dat velen positiever over m denken. Ik vertrouw zijn clubliefde niet zo.
Ik geloof sowieso niet in clubliefde dus ook niet in die van een Totti. Wat ik al zei: hij verdiende miljoenen alsof hij bij een Inter of Juve voetbalde en niet bij de relatief kleine club Roma. En daar was hij de absolute held waar alle ballen naar toe werden gespeeld. Bij een overstap zou dat wel erg de vraag zijn geweest. Hetzelfde geldt voor Messi: Barca is zijn thuis, kreeg hij er erg goed voor betaald en alle ballen gingen naar Messi, ongeacht waar en hoe hij op het veld stond. Ik vond daarom je vergelijking met Neymar en CR mank gaan. Dat zijn clubhoppers.
En verder zijn alle bedragen tegenwoordig absurd.. Het is ook absurd dat PSV spelers in dienst heeft die 2-3 miljoen per jaar verdienen. Of dat Berghuis 4 miljoen krijgt bij Ajax of dat Feyenoord spelers heeft die 2 miljoen per jaar krijgen. PSV en Feyenoord hebben niet de financiële middelen van een Real of City of Barca. Anders hadden ze net zo goed meegedaan met die grote jongens.
 
Ik geloof sowieso niet in clubliefde dus ook niet in die van een Totti. Wat ik al zei: hij verdiende miljoenen alsof hij bij een Inter of Juve voetbalde en niet bij de relatief kleine club Roma. En daar was hij de absolute held waar alle ballen naar toe werden gespeeld. Bij een overstap zou dat wel erg de vraag zijn geweest. Hetzelfde geldt voor Messi: Barca is zijn thuis, kreeg hij er erg goed voor betaald en alle ballen gingen naar Messi, ongeacht waar en hoe hij op het veld stond. Ik vond daarom je vergelijking met Neymar en CR mank gaan. Dat zijn clubhoppers.
En verder zijn alle bedragen tegenwoordig absurd.. Het is ook absurd dat PSV spelers in dienst heeft die 2-3 miljoen per jaar verdienen. Of dat Berghuis 4 miljoen krijgt bij Ajax of dat Feyenoord spelers heeft die 2 miljoen per jaar krijgen. PSV en Feyenoord hebben niet de financiële middelen van een Real of City of Barca. Anders hadden ze net zo goed meegedaan met die grote jongens.
Dan zitten we in t verkeerde topic, ik vergelijk die drie als in voorbeelden dat er weinig sprake is van clubliefde. Lees mijn eerste post er maar op terug.Gezien je eerste zin in de reactie hierboven zijn we dat dus eens. 👍

Dan blijft over dat ik Totti en Batistuta voorbeelden van clublegendes vind die wel clubliefde hadden (maar daar geloof jij dus niet in). Die discussie lijkt me in serie-A thuis te horen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik zou het toch even proberen als ik PSV was. Mooie stereo-toren ertegenaan, mag wat kosten….wie weet?

En die nieuwe club verdient dat ook weer makkelijk terug met shirt verkoop, sponsoring etc.
Philips slaat toe. Heeft nog een stereo installatie in de kast liggen en ziet het wel zitten om weer voor op het shirt te staan.

E8Dgy0-X0AAC1jT


;)
 

Indrukwekkend Messie in tranen
Tranen die verdwijnen zodra PSG de eerste weekloon heeft overgemaakt. Hij kon ook blijven voor 100 euro per maand. Wanneer je zoveel geld hebt kies je toch voor de plek waar je het liefste bent?
 
Tranen die verdwijnen zodra PSG de eerste weekloon heeft overgemaakt. Hij kon ook blijven voor 100 euro per maand. Wanneer je zoveel geld hebt kies je toch voor de plek waar je het liefste bent?
Volgens mij is dat allemaal veel ingewikkelder dan jij stelt. Zo een ster met tientallen contracten, sponsoren en zoveel management bureaus enz om zich heen kan echt niet zeggen dat hij gratis blijft voetballen. Hij is tot het uiterste gegaan om te kunnen blijven maar meer zat er gewoon niet in. La Liga gaat nu zelfs moeilijk doen over het inschrijven van Memphis en Aguero. Zo slecht staat Barca er wel voor.
 
Volgens mij is dat allemaal veel ingewikkelder dan jij stelt. Zo een ster met tientallen contracten, sponsoren en zoveel management bureaus enz om zich heen kan echt niet zeggen dat hij gratis blijft voetballen. Hij is tot het uiterste gegaan om te kunnen blijven maar meer zat er gewoon niet in. La Liga gaat nu zelfs moeilijk doen over het inschrijven van Memphis en Aguero. Zo slecht staat Barca er wel voor.
Ze zullen het er wel naar gemaakt hebben. Of is dit een verrassing voor Barcelona?
 
Ze zullen het er wel naar gemaakt hebben. Of is dit een verrassing voor Barcelona?
Nee denk het niet. Gewoon wanbeleid van de laatste 10 jaar. Abidal heeft in zijn eentje Barca naar de afgerond gebracht. Had ie maar nooit hartproblemen gehad; dan had hij nooit deze functie gekregen bij een miljarden bedrijf. Echt onthutsend slecht beleid en totaal geen controle op de financiële huishouding. Nu moet Laporta heel veel puin gaan ruimen.
 
Tranen die verdwijnen zodra PSG de eerste weekloon heeft overgemaakt. Hij kon ook blijven voor 100 euro per maand. Wanneer je zoveel geld hebt kies je toch voor de plek waar je het liefste bent?
Inderdaad. Hij zal wel verdrietig zijn, maar hij kan gaan en staan waar hij wil.
Als hij er zoveel verdriet van heeft kan hij desnoods voor € 0,00 in Barcelona gaan voetballen.
 
Klaarblijkelijk zou dat ook niet mogen. Aldus mevr. Mikasa.
Dan heeft hij hele vreemde contracten gesloten. Van die half miljard die hij verdiend heeft kan hij vast wel een batterij advocaten inhuren om daar eens naar te kijken. Waar een wil is is een weg. En nu is de wil weggaan. Rest alleen nog wat krokodillentranen.
 
Messi:"Ik heb veel moeten nadenken de laatste dagen. Dit is zo moeilijk voor mij, na al die jaren. Ik ben hier niet klaar voor. Ik en mijn familie waren ervan overtuigd dat we hier zouden blijven, dit is ons thuis", zei Messi zondag op een speciale persconferentie in Camp Nou.

"De tijd hier in Barcelona is geweldig geweest. Ik wilde graag blijven en dat was ook het plan, maar vandaag moet ik vaarwel zeggen tegen mijn hele leven hier. Ik had me mijn afscheid anders voorgesteld, in een vol stadion met publiek. Vorig jaar wilde ik niet blijven, maar nu wel en nu kan het niet meer."


Het hoeft niet hè. Hij kan gewoon in Barcelona blijven wonen.
En wat als hij vorig jaar was weggegaan en Barcelona hem niet aan zijn contract had gehouden. Was dan zijn gevoel anders geweest? Dan had hij nu al bij PSG gespeeld en in Parijs gewoond. :rolleyes:
Of was het toen allemaal bluf? :sneaky:
 
Hij denkt nog ff snel half tot 1 miljard nog bij elkaar sprokkelen voor het einde van zijn carrière, dus geef hem is ongelijk. Het is niet dat die van een vila in Barcelona naar een rijtjeshuis gaat nu. Voor voetbal in het algemeen is dit een zwart scenario, voor hem persoonlijk zeer lucratief. Mijn droomscenario zou zijn Messi & Juventus :love:

E8Q9jDgXIAAzFOR
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag, puur theoretisch: had hij niet op amateurbasis kunnen uitkomen voor Barca?
 
Terug
Bovenaan Onderaan