Spaans voetbal

Opvolger van David Silva bij City?
Lukaku en Martinez bedienen bij Inter?
Of met Mbappe, Neymar en Di Maria de uitdaging aan gaan?

Ik schreef een tijdje terug al dat Messi een appartement in Milaan heeft gekocht en zijn vader had een week eerder ook al een appartement gekocht in Milaan.

17 augustus:
Hij heeft al een tijdje geleden een apartement gekocht in Milaan.
Sterker nog: Messi heeft een appartement gekocht dat uitkijkt op de kantoren van Inter. In Italië smullen ze van de geruchten.
 
Laatst bewerkt:
AS Roma? Begin deze maand overgenomen door een Amerikaanse Miljardair (Friedkin).
 
Wel een afgang voor Koeman: loopt ie in die persconferentie te vertellen van "iedere coach wil Messi in zijn team, en nou heb ik hem." Nou, niet dus. Ben benieuwd of de fans door de huidige gang van zaken in Koeman de zondebok gaan zoeken, en of sneeuwvlokje gaat smelten door het vuur van de woedende supporters.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ai ai ai.

Nu is het wel zijn moment om de 'Messi kan het overal' waar te maken. Al is dat weer een ander verhaal als hij bij PSG gaat voetballen
 
Ai ai ai.

Nu is het wel zijn moment om de 'Messi kan het overal' waar te maken. Al is dat weer een ander verhaal als hij bij PSG gaat voetballen

Hij heeft iedere verdediger van wereldklasse afgeslacht. Dat had hij in een andere competitie ook wel gedaan, zeker in zijn prime toen hij ook nog eens razendsnel was.
Trage middenvelders als David Silva en vele anderen slagen in de PL, zelfs trage spelers bij de zwakkere teams.

Nu hij 33 is, zou hij daar nog makkelijk slagen. Vorig jaar nog de gouden bal, dit seizoen met 25 goals, 21 assists topscorer en de meeste assists in La Liga, 3 goals en 4 assists in 8 Champions League wedstrijden, 3 beker wedstrijden en 3 goals.
Messi moet daar alles in zijn eentje oplossen, alles gaat via hem en dat is niet goed. Dat zag je wel als hij geblesseerd was, dan was er meteen puntverlies.
Bij een andere topclub hoef je hem alleen maar als afmaker neer te zetten, en als je al drie goede aanvallers hebt, dan schuif je hem gewoon een linie naar achteren om spelers diep te sturen.

PSG lijkt me inderdaad alleen leuk in de Champions League
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hij heeft iedere verdediger van wereldklasse afgeslacht. Dat had hij in een andere competitie ook wel gedaan, zeker in zijn prime toen hij ook nog eens razendsnel was.
Trage middenvelders als David Silva en vele anderen slagen in de PL, zelfs trage spelers bij de zwakkere teams.

Nu hij 33 is, zou hij daar nog makkelijk slagen. Vorig jaar nog de gouden bal, dit seizoen met 25 goals, 21 assists topscorer en de meeste assists in La Liga, 3 goals en 4 assists in 8 Champions League wedstrijden, 3 beker wedstrijden en 3 goals.
Messi moet daar alles in zijn eentje oplossen, alles gaat via hem en dat is niet goed. Dat zag je wel als hij geblesseerd was, dan was er meteen puntverlies.
Bij een andere topclub hoef je hem alleen maar als afmaker neer te zetten, en als je al drie goede aanvallers hebt, dan schuif je hem gewoon een linie naar achteren om spelers diep te sturen.

PSG lijkt me inderdaad alleen leuk in de Champions League
Idd. Mensen doen alsof een Hazard of Silva wel kan slagen in de PL maar Messi niet. Wat een kortzichtigheid.
Lijkt me wel wat als hij naar Juve gaat, samen met Ronaldo in een team.
Overigens lijkt Koeman opnieuw de verkeerde trein te hebben gepakt naar een bestemming in Spanje. Oranje in de steek laten, afbreken wat je zelf hebt opgebouwd en dan je als speeltje te laten gebruiken tussen de ruziënde bestuurders bij Barca waarvan diegene die jou heeft gehad binnen de kortste keren moet opdonderen....
 
Barcelona wil € 222.000.001,= ontvangen voor Messi. Dat is 1 euro meer dan het bedrag dat ze voor Neymar hebben ontvangen. Er zal geen club of sjeik zijn die dat gaat betalen. Messi heeft nog een contract bij Barcelona van slechts 9 maanden.
Als Barcelona Messi aan zijn contract wil houden zal er wel een rechtszaak volgen.
Dat wordt nog een heel circus. :maniac:
 
Afgelopen vrijdag zat Messi zelf nog om de tafel met Koeman. In dat gesprek vertelde de coach dat de privileges van de superster voorbij zijn. Spaanse media melden dat dit Messi het laatste zetje richting de uitgang gaf.

link

:unsure: Koeman heeft blijkbaar aan de noodrem getrokken in de trein die voorbij kwam. :cautious:
 
Afgelopen vrijdag zat Messi zelf nog om de tafel met Koeman. In dat gesprek vertelde de coach dat de privileges van de superster voorbij zijn. Spaanse media melden dat dit Messi het laatste zetje richting de uitgang gaf.

link

:unsure: Koeman heeft blijkbaar aan de noodrem getrokken in de trein die voorbij kwam. :cautious:
Klinkt aannemelijk... :rolleyes:
 
Messi heeft toch een stevig punt als hij zegt dat het einde van het seizoen niet in mei 2020 was, maar een week terug vanwege de Corona besluiten in het internationale voetbal? Ik denk/vind dat hij daar absoluut gelijk in heeft en dat de Fifa/Uefa/CAS hem daarin ook zal steunen als het daadwerkelijk tot een rechtzaak gaat komen. Want niemand had rekening kunnen houden met Corona toen het contract opgesteld werd...
 
Messi heeft toch een stevig punt als hij zegt dat het einde van het seizoen niet in mei 2020 was, maar een week terug vanwege de Corona besluiten in het internationale voetbal? Ik denk/vind dat hij daar absoluut gelijk in heeft en dat de Fifa/Uefa/CAS hem daarin ook zal steunen als het daadwerkelijk tot een rechtzaak gaat komen. Want niemand had rekening kunnen houden met Corona toen het contract opgesteld werd...

Dat ligt eraan hoe het in het contract staat. Als er niet bij staat dat het einde seizoen is en alleen maar een datum dan staat Messi niet zo sterk. De vraag is of Barcelona het zo op de spits wil drijven bij een speler die al 20 jaar de club trouw is gebleven en al 16 jaar in Barcelona 1 heeft gespeeld.
 
Dat ligt eraan hoe het in het contract staat. Als er niet bij staat dat het einde seizoen is en alleen maar een datum dan staat Messi niet zo sterk. De vraag is of Barcelona het zo op de spits wil drijven bij een speler die al 20 jaar de club trouw is gebleven en al 16 jaar in Barcelona 1 heeft gespeeld.
Nou Messi heeft nog maar 9 maanden volgens zijn contract....ik zou een rechtzaak aanspannen tegen Barcelona en zolang de rechter geen uitspraak gedaan heeft, wel trainen maar slechts 50% geven, blessures aanwenden, etc. 9 maanden zijn zo voorbij.
 
Dat ligt eraan hoe het in het contract staat. Als er niet bij staat dat het einde seizoen is en alleen maar een datum dan staat Messi niet zo sterk. De vraag is of Barcelona het zo op de spits wil drijven bij een speler die al 20 jaar de club trouw is gebleven en al 16 jaar in Barcelona 1 heeft gespeeld.

Contract is contract lijkt mij. Je kunt het ook de andere kant op beredeneren en jezelf afvragen of je na 20 jaar zo afscheid wil nemen bij je club
 
Dat ligt eraan hoe het in het contract staat. Als er niet bij staat dat het einde seizoen is en alleen maar een datum dan staat Messi niet zo sterk. De vraag is of Barcelona het zo op de spits wil drijven bij een speler die al 20 jaar de club trouw is gebleven en al 16 jaar in Barcelona 1 heeft gespeeld.
Contract is contract lijkt mij. Je kunt het ook de andere kant op beredeneren en jezelf afvragen of je na 20 jaar zo afscheid wil nemen bij je club

Business is business, maar ik vraag me ook af of je het Messi niet gewoon moet gunnen na al die jaren.
 
Contract is contract lijkt mij. Je kunt het ook de andere kant op beredeneren en jezelf afvragen of je na 20 jaar zo afscheid wil nemen bij je club
Je bedoelt natuurlijk of Barcelona op deze manier na 20 jaar afscheid wil nemen van zijn beste speler uit de clubhistorie. En of de club het naar de fans/supporters kan maken om op deze wijze de belangrijkste clubicoon te schofferen.
 
Je bedoelt natuurlijk of Barcelona op deze manier na 20 jaar afscheid wil nemen van zijn beste speler uit de clubhistorie. En of de club het naar de fans/supporters kan maken om op deze wijze de belangrijkste clubicoon te schofferen.

Natuurlijk dat is lastig. Maar er zijn nu eenmaal afspraken op papier gezet, die zijn er ook gemaakt om na te leven. Als dat dan moet leiden tot een complete rechtszaak zou dat wil sneu zijn voor beide partijen.
 
Blijft natuurlijk altijd een beetje raar dat als ze zakken met geld en hun zin krijgen dat de club water bij de wijn moet doen en zich moet schikken. Als het de heren spelers niet meer bevalt moet de club ook maar water bij de wijn doen en inschikken of anders wordt het een rechtszaak. Je hebt met je volle verstand getekend dus handel daar dan ook naar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan