Spaans voetbal

Vind ik eigenlijk wel typisch Messi. Nu een coach hem niet direct op een voetstuk plaatst, gaat het kopje hangen en is meneer er van tussen.
Toch best ironisch, Ronaldo maakt altijd een grote show voor zichzelf, maar kan wel een team meeslepen, terwijl Messi zo timide lijkt, maar uiteindelijk gaat het alleen maar om de Messi-show.
Ja klopt. Hij heeft Barca ook nog nooit meegesleept, nee ben je gek?!
Messi is itt Ronaldo namelijk wel met de club bezig en dat doen juist de grote spelers, zich bemoeien met het beleid en de politiek binnen de club. Messi geeft al sinds 2 jaar aan dat de club verkeerde aankopen doet die niet passen in het spel van Barca en dat is ook steeds gebleken: Abidal heeft onder toeziend van deze voorzitter voor 400 miljoen aan spelers gehaald die totaal niet passen bij Barca of gewoon het niveau niet hadden en hebben. En deze voorzitter lekt alles naar de media en is onbetrouwbaar. Daar mag de beste speler uit de historie van de club best wel wat van vinden en zeggen. En dit alles heeft niets met Koeman te maken en gebeurde al ruim voor zijn komst...
Ronaldo, tja die vindt alleen scoren belangrijk en zijn eigen statistieken en voor de rest interesseert het hem allemaal geen zak!
 
'Barcelona wil niet om tafel met Messi: vertrek is onbespreekbaar'

link

Het initiatief van Lionel Messi om met Barcelona om tafel te gaan om de voorwaarden van zijn vertrek te bespreken, krijgt nog geen gehoor in Camp Nou. Voorzitter Josep Maria Bartomeu is niet van plan de Argentijnse sterspeler te laten vertrekken.

Op dit moment wil Barça alleen aan tafel met de 33-jarige aanvoerder om de verlenging van diens contract, dat afloopt in 2021, te bespreken.

Het vertrek van Messi is niet bespreekbaar.

Guardiola gespot in Barcelona: 'Meeting met Messi aanstaande'


link


Guardiola zou nog dit weekend met zijn voormalige pupil bij Barcelona spreken, om zijn plannen bij City met hem door te nemen.

:unsure: We zullen het zien wat er gebeurt en anders zijn we het niet. :sleep:
 
'Messi komt zondag niet naar FC Barcelona voor fysieke testen'

link

Lionel Messi meldt zich zondag niet bij FC Barcelona voor enkele fysieke testen. Dat meldden verschillende Spaanse media, op basis van bronnen rond de Argentijnse aanvaller.

:unsure: Hij neemt een dagje vrij. Onbetaald verlof. :lmao:
 
'Messi komt zondag niet naar FC Barcelona voor fysieke testen'

link

Lionel Messi meldt zich zondag niet bij FC Barcelona voor enkele fysieke testen. Dat meldden verschillende Spaanse media, op basis van bronnen rond de Argentijnse aanvaller.

:unsure: Hij neemt een dagje vrij. Onbetaald verlof. :lmao:
In de hoop dat hij ontslagen wordt xD
 
Messi is niet bij de Corona test gekomen vandaag. Ik blij me verbazen over zijn opstelling. Je kan het oneens zijn over het beleid en als grote man je daar mee willen bemoeien kan ik me ook voorstellen. Maar zo rebelleren tegen de club waar je al 20 jaar bent, die jij hebt groot gebracht maar die jou ook groot heeft gemaakt is voor mij niet te bevatten. Ik ben een Messi liefhebber maar dat wordt met de dag minder.
 
Messi is niet bij de Corona test gekomen vandaag. Ik blij me verbazen over zijn opstelling. Je kan het oneens zijn over het beleid en als grote man je daar mee willen bemoeien kan ik me ook voorstellen. Maar zo rebelleren tegen de club waar je al 20 jaar bent, die jij hebt groot gebracht maar die jou ook groot heeft gemaakt is voor mij niet te bevatten. Ik ben een Messi liefhebber maar dat wordt met de dag minder.
Messi heeft al 2 jaar strijd gevoerd tegen deze voorzitter en Abidal. In plaats van de speler met wie ze 35 prijzen hebben gewonnen (voor zijn tijdperk won Barca gemiddeld 1x per 10 jaar prijs...), serieus te nemen, begonnen ze een strijd tegen hem in de media. De voorzitter lekte keer op keer naar de media en zette Messi in een kwaad daglicht. En nu kwam er een nieuwe “vijand”, Koeman, er ook nog bij die hem vertelde dat het leuk en aardig was wat ie voor de club allemaal had gewonnen, maar dat hij geen privileges mocht verwachten. Koeman heeft zich laten misbruiken door deze voorzitter die hoe dan ook toch moet opdonderen.
Ik zou als Messi precies hetzelfde hebben gedaan, genoeg is genoeg! Hij heeft al zo vaak het wanbeleid aangekaart dat het geen zin meer heeft. Als hij zo lang genegeerd was maar Abidal en Bartomeu met hun beleid het ongelijk van Messi hadden bewezen, dan kon ook hij er misschien mee leven maar zij hebben van een stabiele club een grote puinhoop gemaakt.
 
Messi heeft al 2 jaar strijd gevoerd tegen deze voorzitter en Abidal. In plaats van de speler met wie ze 35 prijzen hebben gewonnen (voor zijn tijdperk won Barca gemiddeld 1x per 10 jaar prijs...), serieus te nemen, begonnen ze een strijd tegen hem in de media. De voorzitter lekte keer op keer naar de media en zette Messi in een kwaad daglicht. En nu kwam er een nieuwe “vijand”, Koeman, er ook nog bij die hem vertelde dat het leuk en aardig was wat ie voor de club allemaal had gewonnen, maar dat hij geen privileges mocht verwachten. Koeman heeft zich laten misbruiken door deze voorzitter die hoe dan ook toch moet opdonderen.
Ik zou als Messi precies hetzelfde hebben gedaan, genoeg is genoeg! Hij heeft al zo vaak het wanbeleid aangekaart dat het geen zin meer heeft. Als hij zo lang genegeerd was maar Abidal en Bartomeu met hun beleid het ongelijk van Messi hadden bewezen, dan kon ook hij er misschien mee leven maar zij hebben van een stabiele club een grote puinhoop gemaakt.

Ik zou altijd de eer aan mezelf houden. Ik ben wel eens zwaar kut behandeld door een ex-baas. Ik heb wel gezorgd dat mijn klanten en collega's tot en met mijn laatste werkdag geen reden hadden om over me te klagen. Uiteindelijk is de wereld te klein om mensen tegen je in het harnas te jagen.

Het scheelt natuurlijk wel dat ik niet financieel onafhankelijk ben en dat ik niet dusdanig goed ben in mijn werk dat ik bij vrijwel elk bedrijf kan binnenlopen en aangenomen wordt.
 
Messi gedraagt zich groter dan de club.. En dat zou een speler nooit mogen zijn
Nee hoor niets groter voelen dan de club. Hij strijdt al sinds 2 jaar met twee incapabele mannen aan het stuur die Barca hebben gemaakt tot een financieel en sportief gezien middelmaat van Europa. Na 2 jaar strijd en frustratie is de pijp leeg. Hij laat het voor wat het is en de club wil nu een serieuze oorlog door 700 miljoen te eisen. Messi kon 4 jaar geleden al voor 250 miljoen gekocht worden en ook toen wilde City toeslaan maar hij verlengde steeds zijn contract. Een speler die daar al 20 jaar speelt, kan niemand betichten van gebrek aan loyaliteit. Voor zijn tijd bestond de club allang maar hadden in die 60 jaar niet eens 20 prijzen gewonnen. Sinds 15 jaar Messi wonnen ze er 34!
 
'Negentig procent kans dat Messi blijft'

link

Het onderhoud tussen vader Jorge Messi en Josep Maria Bartomeu leverde woensdag zoals verwacht geen oplossing op voor de impasse. De twee partijen hebben hun, onwrikbare, standpunten kenbaar gemaakt en er lijkt geen ruimte voor een compromis. Messi wil nog steeds transfervrij vertrekken, terwijl Barcelona vasthoudt aan de afkoopsom van 700 miljoen euro.

'Er is een kans van negentig procent dat hij blijft', zegt Martín Arévalo, de journalist die ook het nieuws van de aangetekende brief van Messi met zijn vertrekwens als eerste bracht.
'Donderdag zal hij een beslissing maken', aldus de Argentijnse journalist. 'Er ligt de optie dat hij tot medio 2021 blijft. Hij is dat nu aan het overwegen. De clubleiding heeft hem gevraagd te blijven. Leo zal snel met een antwoord komen en dat naar buiten brengen.'

We zullen het wel zien en horen. En anders niet. :sleep:
 
Catalaanse politie beschuldigt de Barcelona-voorzitter Bartomeu van corruptie

volgens El Mundo heeft de Catalaanse politiemacht Los Mossos bewijs dat de voorzitter wel degelijk betrokken is geweest bij corruptie. Hij zou ook financieel profijt hebben gehad van zaken die Barcelona gedaan heeft.

link

Tsja ... Messi blijft bij Barcelona en Bartomeu gaat de bak in. :maniac:
 
Messi heeft al 2 jaar strijd gevoerd tegen deze voorzitter en Abidal. In plaats van de speler met wie ze 35 prijzen hebben gewonnen (voor zijn tijdperk won Barca gemiddeld 1x per 10 jaar prijs...), serieus te nemen, begonnen ze een strijd tegen hem in de media. De voorzitter lekte keer op keer naar de media en zette Messi in een kwaad daglicht. En nu kwam er een nieuwe “vijand”, Koeman, er ook nog bij die hem vertelde dat het leuk en aardig was wat ie voor de club allemaal had gewonnen, maar dat hij geen privileges mocht verwachten. Koeman heeft zich laten misbruiken door deze voorzitter die hoe dan ook toch moet opdonderen.
Ik zou als Messi precies hetzelfde hebben gedaan, genoeg is genoeg! Hij heeft al zo vaak het wanbeleid aangekaart dat het geen zin meer heeft. Als hij zo lang genegeerd was maar Abidal en Bartomeu met hun beleid het ongelijk van Messi hadden bewezen, dan kon ook hij er misschien mee leven maar zij hebben van een stabiele club een grote puinhoop gemaakt.

Absoluut!
 
Reünie Depay, Wijnaldum en Koeman bij Barça gloort

link

Zowel Georginio Wijnaldum als Memphis Depay is dicht bij een overstap naar FC Barcelona. Het wachten is alleen nog op de grote uitverkoop in Camp Nou.

:unsure: Het zou wel mooi zijn Wijnaldum en Depay en Frenky de Jong in 1 team, maar maakt Koeman niet de fout die al zo vaak gemaakt is? Een trainer die in het buitenland veel landgenoten om zich heen verzamelt. Dat loopt vaak niet goed af. :cautious:
 
Reünie Depay, Wijnaldum en Koeman bij Barça gloort

link

Zowel Georginio Wijnaldum als Memphis Depay is dicht bij een overstap naar FC Barcelona. Het wachten is alleen nog op de grote uitverkoop in Camp Nou.

:unsure: Het zou wel mooi zijn Wijnaldum en Depay en Frenky de Jong in 1 team, maar maakt Koeman niet de fout die al zo vaak gemaakt is? Een trainer die in het buitenland veel landgenoten om zich heen verzamelt. Dat loopt vaak niet goed af. :cautious:

Ik zie in Depay en Wijnaldum nou ook niet de toppers die Barcelona weer groot moeten maken?
 
Ik zie in Depay en Wijnaldum nou ook niet de toppers die Barcelona weer groot moeten maken?
Die kan Barca ook niet betalen?
Gini lijkt me wel een nuttige kracht voor Barca. Hij is geen Xavi, Iniesta of Modric maar ik denk dat zijn dynamiek gekoppeld aan zijn veelzijdigheid en goede instelling wel een match kunnen zijn met wat Barca op dit moment kan gebruiken.
Hij kost erg weinig en misschien rendeert De Jong ook wel beter met hem in op het middenveld.
Gini heeft zich ook bewezen bij de Champions League winnaar van vorig seizoen, de kampioen van Engeland. Ik denk dat hij genoeg technische vaardigheden heeft om ook in La Liga uit de voeten te kunnen.

Depay is ook erg goedkoop maar bij hem heb ik meer twijfels. Wijnaldum zou ik gewoon halen.
 
Blijft een vage soap, hij heeft toch een clausule dat hij eenzijdig zijn contract mag opzeggen, of die dan een vuilnisman word of bij iemand anders gaat is niet belangrijk. De 700m clausule is als er een club zich meld bij Barca dat ze hem willen kopen, en dus via Barca hem willen hebben voor hij zelf gebruik maakt van de vrijwillige exit-clausule.

Misschien is mijn MBO4 niveau niet hoog genoeg voor dit, maar hij heeft toch de optie om te kappen zonder reden nu, speelt die 700m totaal geen belang
 
Terug
Bovenaan Onderaan