Spaans voetbal

Ik heb vandaag genoten van zowel Brazilië als van Spanje...voor mij zijn dit dan ook de favorieten voor de eindzege met België op de 3e plaats. Een finale tussen Brazilië en een van de twee anderen zou mijn droomfinale zijn, waarbij ik vurig hoop op het 6e kampioenschap van Brasil....
Ik hoop dat Brazilië keihard afgaat. Tegenwoordig zijn het meer vervelende gemene ventjes die iedereen een rode kaart willen aannaaien. Vroeger kwamen ze het veld op om het publiek te vermaken en waren het vaak sportieve spelers. En tegen Duitsland speelden ze helemaal geen samba voetbal oid...... En dat is al heel lang zo. Opgefokte mannetjes die in 2014 dachten in eigen land alleen te kunnen winnen door de beslissingen van de scheidsrechters en het als een idioot meezingen van het volkslied.
 
Ik heb vandaag genoten van zowel Brazilië als van Spanje...voor mij zijn dit dan ook de favorieten voor de eindzege met België op de 3e plaats. Een finale tussen Brazilië en een van de twee anderen zou mijn droomfinale zijn, waarbij ik vurig hoop op het 6e kampioenschap van Brasil....
Van België verwacht ik niet zoveel. Ik denk zelf dat Brazilië en Duitsland de grootste kandidaten zijn voor de beker.
 
Laatst bewerkt:
Same here. Er zijn geen wedstrijden waar ik bewust de t.v. voor aanzet en wie er wint of wereldkampioen wordt interesseert me werkelijk niets.
Als Nederland meedoet kijk je die wedstrijden meestal wel en dan hoop je natuurlijk dat ze winnen, maar zodra ze er uit liggen is ook de zin om te kijken weer verdwenen.
O, ik vind andere wedstrijden kijken wel leuk, maar dan maakt het mij vaak niet uit wie er wint. Al heb je bepaalde ploegen, die natuurlijk niks gunt. Zoals België. Of favorieten, die afgaan. Altijd leuk, beetje voor de underdog zijn. :)
 
Van België verwacht ik niet zoveel. Ik denk zelf dat Brazilië en Duitsland de grootste kandidaten zijn voor de beker.
Vind Duistland niet echt imponeren de laatste tijd, echt exceptioneel zijn de nieuwe talenten niet meer, Sane daargelaten. Spelers als Boateng, Neuer, Hummels en Muller en zelfs Ozil lijken hun beste jaren achter zich te hebben. Wel is Duitsland een toernooi-land en hebben ze een brede selectie met heel veel gelijkwaardige spelers. Frankrijk daarentegen brengt het ene na ander groot talent voort. Alleen hebben zij een draak van een trainer en gaan ze tijdens de toernooien vaker op hun bek dan dat ze iets presteren.
Kwa selectie zijn Spanje, Brazilie en Frankrijk echt heel sterk, met afwisseling tussen jong talent en ervaren spelers. Daarna komt wat mij betreft Duitsland in beeld. En daarna nog een hoop landen als België, Engeland en Argentinië.
 
De manier van spelen van Mo Salah doet mij ontzettend veel denken aan die van Messi : onnavolgbare dribbels, balvast, overzicht, techniek, samenspel, schitterende passes en regelmatig een assist. En aangezien Barcelona Messi reeds in huis heeft, moet Real Madrid vol gaan voor Salah, ook al kost hij 150 miljoen euro....met zijn speelstijl en snelheid kan hij bij Real zelf doelpunten maken en de andere spitsen optimaal bedienen....Zidane en Flores moeten Salah direct na het WK losweken bij Liverpool en een 5-jarig contract aanbieden bij Real Madrid.....geen Kane, geen Neymar, geen Hazard, geen Lewandowski, maar MO SALAH naar Real Madrid...!!!
 
Mooie carriere heeft die man gehad, 34 titels. Enkel Maxwell en Alves doen beter :D Misschien pakt hij nog wel eentje in China. Kijk er in ieder geval naar uit hem nog een laatste keer op een groot toernooi te zien !
 
Vind Duistland niet echt imponeren de laatste tijd, echt exceptioneel zijn de nieuwe talenten niet meer, Sane daargelaten. Spelers als Boateng, Neuer, Hummels en Muller en zelfs Ozil lijken hun beste jaren achter zich te hebben. Wel is Duitsland een toernooi-land en hebben ze een brede selectie met heel veel gelijkwaardige spelers. Frankrijk daarentegen brengt het ene na ander groot talent voort. Alleen hebben zij een draak van een trainer en gaan ze tijdens de toernooien vaker op hun bek dan dat ze iets presteren.
Kwa selectie zijn Spanje, Brazilie en Frankrijk echt heel sterk, met afwisseling tussen jong talent en ervaren spelers. Daarna komt wat mij betreft Duitsland in beeld. En daarna nog een hoop landen als België, Engeland en Argentinië.

Duitsland heeft nooit een echte topper in hun team maar steeds op keer imponeren ze wel op een toernooi. Frankrijk heeft inderdaad zoveel talent dat is echt ongeloofelijk. Het is een land met de nodige historie op grote toernooien dus zij hebben zeker een kans. Boateng en Neuer liggen allebei in de lappenmand. Beide spelers zijn van cruciaal belang in een goed werkende Duitse verdediging.
 
Duitsland heeft nooit een echte topper in hun team maar steeds op keer imponeren ze wel op een toernooi. Frankrijk heeft inderdaad zoveel talent dat is echt ongeloofelijk. Het is een land met de nodige historie op grote toernooien dus zij hebben zeker een kans. Boateng en Neuer liggen allebei in de lappenmand. Beide spelers zijn van cruciaal belang in een goed werkende Duitse verdediging.
Duitsland had het idd altijd meer van het collectief maar dat collectief was sinds 2010 ontzettend talentvol en echt top. Nu zijn jongens als Özil, Hummels, Muller, Götze, Khedira, Mustafi enz eigenlijk meer over the hill dan dat ze sprankelend spel laten zien. En spelers als Kroos zijn niet de spelers die het middenveld kunnen dragen. Hij is eigenlijk momenteel de enige Duitse routinier die het goed doet bij de Europese top. Neuer kan overigens prima worden vervangen door Terstegen.
 
Deportivo La Coruna - Barcelona 2-4 (3 goals Messi :BALL::BALL::BALL:)

Barcelona is kampioen.
Deportivo La Coruna is gedegradeerd.
 
Real gaat geen erehaag vormen voor Barca. Slappe zakken.

Omdat Barca het ook niet deed, toen Real het WK voor clubteams won, gaf Zidane aan.

Het zijn 2 kleuter clubs af en toe. Zal me niks verbazen, als er vanavond een hoop theater gemaakt zullen worden. Wel opvallend, dat dit 1 van de weinige Clasico's zijn, waar nergens meer op het spel staat. Barca heeft hun dubbel binnen, en Real zit al met hun hoofd bij de CL finale.
 
Omdat Barca het ook niet deed, toen Real het WK voor clubteams won, gaf Zidane aan.

Het zijn 2 kleuter clubs af en toe. Zal me niks verbazen, als er vanavond een hoop theater gemaakt zullen worden. Wel opvallend, dat dit 1 van de weinige Clasico's zijn, waar nergens meer op het spel staat. Barca heeft hun dubbel binnen, en Real zit al met hun hoofd bij de CL finale.
Alsof anderw clubs het deden toen er eeen beker een CL of EL werd gewonnen. Het ia de traditie om dit te doen bij de kampioen niks meer of niks minder.
 
Alsof anderw clubs het deden toen er eeen beker een CL of EL werd gewonnen. Het ia de traditie om dit te doen bij de kampioen niks meer of niks minder.

CL of EL, worden ook pas gespeeld als het seizoen over is. WK voor clubteams is midden in het seizoen. Ik heb geen idee, of er ooit een erehaag is gekomen voor een club, die het WK voor clubteams wonnen.

Barca gaf bijvoorbeeld in 2008, wel een erehaag aan Real in Santiago Bernabau toen Real al kampioen was.

Tja, ik vind het ook slappe hap van Zidane. ik bedoel kom op man, geef gewoon die erehaag, laat respect zien. Nu ga je straks ontzettend veel gezeik krijgen na de wedstrijd, dat Real niet zich aan de traditie houdt etc etc. En dan wordt je gezien als een club die geen respect heeft.
 
Zidane was als speler geniaal maar oh zo kleinzielig. Als trainer is hij niet anders. Zijn gedrag past niet bij een grote club als Madrid die normaal gesproken geen moeite heeft met rekening geven aan de betere ploeg. Genoeg tegenstanders die in Santiago B. loud applaus ontvingen van de Real fans nadat ze met mooi spel Real op de knieën hadden gekregen. En je kunt eigenlijk zonder al te veel problemen met je Barca shirt tussen de normale Real fans zitten, echt! Wat dat betreft laten de Barca fans zich erg kennen en gedragen zich als de provinciale Calimero’s. Zoiets zou in Camp Nou niet kunnen.
 
Barcelona - Real Madrid 2-2. Barcelona blijft ongeslagen. Real Madrid blijft op 15 punten achter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan