Spaans voetbal

Als ik iets voor Real kan doen dan hoor ik dat graag.
 
Het is maar dat Real nog volop meedoet in de CL, anders was Zidane in de maand februari reeds weggestuurd....dit is de beste club van de wereld onwaardig hoe er gespeeld wordt, de keuzes die de coach maakt, het wisselbeleid en de instelling van de spelers. Op de wedstrijd tegen PSG na, waren de meeste wedstrijden na de winterstop erbarmelijk qua niveau....zodra Real uit de CL geknikkerd wordt, is het ook einde oefening voor Zidane en dat is volkomen terecht ...ik hoop dat Low of zie coach van Spurs volgend jaar de coach wordt van Real. In ieder geval een nieuwe coach, en een handvol nieuwe spelers, want de talenten van Real zijn nog lang niet zover om het op te nemen tegen Atletico, Barcelona , Valencia en Sevilla in de competitie, laat staan tegen Man City, Bayern, PSG, Chelsea, Liverpool, Man U , Monaco, AS Roma, etc. in de CL.....
 
Barcelona op 0-1 voor tegen Las Palmas door een schitterende vrije trap van Lionel Messi.
 
Las Palmas - Barcelona 1-1. o.O Dat zijn dure verliespunten voor Barcelona. Zondag is Barcelona - Atletico Madrid. Als Atletico Madrid deze wedstrijd wint kunnen ze tot op 2 punten komen.
Las Palmas kan het punt heel goed gebruiken tegen de degradatie.
 
Las Palmas - Barcelona 1-1. o.O Dat zijn dure verliespunten voor Barcelona. Zondag is Barcelona - Atletico Madrid. Als Atletico Madrid deze wedstrijd wint kunnen ze tot op 2 punten komen.
Las Palmas kan het punt heel goed gebruiken tegen de degradatie.
Jammer, niet omdat Barca verliespunten lijdt maar meer omdat ik het Seedorf en Depor het gun om er in te blijven dan een Las Palmas.
 
Ik heb ook altijd een zwak gehad voor onze penalty killer...

Doet me toch nog altijd denken aan een Tilburgs bandje SITP die voor de Dynamo het nummer "Seedorf mist een penalty" speelden. Een soort van Atari Teenage Riot die zijn frustratie over die penalty aan het wegschreeuwen was. Echt pre-mobieltjes tijd, dus waarschijnlijk niets meer van terug te vinden.

"Fucking Seedorf"
 
Doet me toch nog altijd denken aan een Tilburgs bandje SITP die voor de Dynamo het nummer "Seedorf mist een penalty" speelden. Een soort van Atari Teenage Riot die zijn frustratie over die penalty aan het wegschreeuwen was. Echt pre-mobieltjes tijd, dus waarschijnlijk niets meer van terug te vinden.

"Fucking Seedorf"
Die van 1996 kan ik me nog héél goed herinneren. Ik vierde die zaterdag mijn verjaardag. TV buiten neergezet, hoop volk...Mist 'ie 'm! Eruit tegen de Fransen... (Het feestje heeft er gelukkig niets onder geleden)
 
Die van 1996 kan ik me nog héél goed herinneren. Ik vierde die zaterdag mijn verjaardag. TV buiten neergezet, hoop volk...Mist 'ie 'm! Eruit tegen de Fransen... (Het feestje heeft er gelukkig niets onder geleden)

Die van 1992. Mist van Basten de penalty. Zijn we toch maar naar de kermis van Riethoven gegaan om ons af te reageren. Op de boksbal en de botsauto's welteverstaan. Er was verder ook geloof ik niemand...
 
Die van 1992. Mist van Basten de penalty. Zijn we toch maar naar de kermis van Riethoven gegaan om ons af te reageren. Op de boksbal en de botsauto's welteverstaan. Er was verder ook geloof ik niemand...
Ja, die weet ik ook nog goed. We gingen wel even winnen van die ongeplaatste Denen. Met een kleine 150 man kijken in de voetbalkantine... Ik zie 'm die bal nog nemen. Vooral het shot van achter de goal herinner ik me nog veel te goed. Links in de hoek, niet eens heel slecht genomen (iets te zacht, maar acceptabel geplaatst) en Schmeichel die de goede hoek had gekozen... Man, wat een køtdagwas dat!
 
Ja, die weet ik ook nog goed. We gingen wel even winnen van die ongeplaatste Denen. Met een kleine 150 man kijken in de voetbalkantine... Ik zie 'm die bal nog nemen. Vooral het shot van achter de goal herinner ik me nog veel te goed. Links in de hoek, niet eens heel slecht genomen (iets te zacht, maar acceptabel geplaatst) en Schmeichel die de goede hoek had gekozen... Man, wat een køtdagwas dat!

Een Penalty die er niet in gaat is per per definitie slecht genomen. :p
 
Het is maar dat Real nog volop meedoet in de CL, anders was Zidane in de maand februari reeds weggestuurd....dit is de beste club van de wereld onwaardig hoe er gespeeld wordt, de keuzes die de coach maakt, het wisselbeleid en de instelling van de spelers. Op de wedstrijd tegen PSG na, waren de meeste wedstrijden na de winterstop erbarmelijk qua niveau....zodra Real uit de CL geknikkerd wordt, is het ook einde oefening voor Zidane en dat is volkomen terecht ...ik hoop dat Low of zie coach van Spurs volgend jaar de coach wordt van Real. In ieder geval een nieuwe coach, en een handvol nieuwe spelers, want de talenten van Real zijn nog lang niet zover om het op te nemen tegen Atletico, Barcelona , Valencia en Sevilla in de competitie, laat staan tegen Man City, Bayern, PSG, Chelsea, Liverpool, Man U , Monaco, AS Roma, etc. in de CL.....

Zou het juist respectloos vinden als Zidane wordt ontslagen, wanneer die uit de CL ligt. Geef de beste man eens wat meer krediet. Sinds Janauri 2016, 8 prijzen gepakt waaronder back to back CL.

Dit jaar is het inderdaad dramatisch. Maar iedere topclub, heeft wel is een mindere jaar achter de rug, ook Real Madrid. Vergeet ook niet dat Real kwaliteit heeft ingeleverd. Ze hadden een sterke bank met James, Morata, Danilo en Pepe. Allemaal vertrokken en dan haal je spelers als Theo en Ceballos, die het niveau bij lange na niet aan kunnen. En van Llorente en Hakimi, moet je helemaal geen wonderen verwachten. Die kunnen het niveau ook totaal niet aan.

Denk ook dat Perez de boel heeft onderschat. Leuke talentjes halen, maar uiteindelijk win je daar de oorlog niet mee. Zal me niks verbazen als er veel gaat veranderen bij Real in de zomer. Zal wel moeten, anders ga je weer niet meedoen om de prijzen.
 
Maar als Zidane keer op keer Benzema in de basis laat starten, terwijl Benzema al vanaf het begin van dit seizoen enorm slecht presteert, dan is het toch ook de coach die verantwoordelijk is voor de vele verliespartijen en gelijke spelen van Real dit seizoen. Het is hetzelfde als vorig seizoen bij PSV: keer op keer stond Luuk in de basis en bakte er niets van. Toen was het toch ook aan Cocu te wijten dat PSV al vroeg afhaakte voor het kampioenschap..??
Goed, dir seizoen doet PSV het veel beter, maar Real is een club waar het echt om prestaties gaat en als Real dit seizoen helemaal geen prijzen pakt, dan is het echt einde oefening voor Zidane....Real is geen club als PSV of Feyenoord waar de coach 5 jaar mag zitten en matig presteert....
 
Ja maar, heeft Real op dit moment een concurrent voor Benzema? Tuurlijk niet, of je moet Mayoral zeggen, maar die was zelfs 4e spits vorig jaar achter Mariano Diaz die nu bij Lyon zit en dezelfde Mayoral, zit heel vaak niet bij de selectie, of je moet Ronaldo uit zijn beste positie halen en naar de spitspositie schuiven. Dat gaat Zidane natuurlijk nooit doen. Benzema blijft een spits met klasse, maar dit jaar is ie wel echt verschrikkelijk slecht. Daarom moet Real ook een goede tweede spits halen. Het grote probleem bij Real zit dat men geen concurrentie binnen het team hebben. Van Theo, Ceballos, Llorente, Hakimi, wordt niemand bang van. Vazquez is ook geen topper en is alleen een leuke spelertje als het team goed draait. Asensio vind ik wel een topper in wording, zijn tijd komt nog wel.

Slaat nergens op als ze Zidane ontslaan als die deze keer niks wint. Maar oke, dat zou wel typisch Real zijn.
 
Ja maar, heeft Real op dit moment een concurrent voor Benzema? Tuurlijk niet, of je moet Mayoral zeggen, maar die was zelfs 4e spits vorig jaar achter Mariano Diaz die nu bij Lyon zit en dezelfde Mayoral, zit heel vaak niet bij de selectie, of je moet Ronaldo uit zijn beste positie halen en naar de spitspositie schuiven. Dat gaat Zidane natuurlijk nooit doen. Benzema blijft een spits met klasse, maar dit jaar is ie wel echt verschrikkelijk slecht. Daarom moet Real ook een goede tweede spits halen. Het grote probleem bij Real zit dat men geen concurrentie binnen het team hebben. Van Theo, Ceballos, Llorente, Hakimi, wordt niemand bang van. Vazquez is ook geen topper en is alleen een leuke spelertje als het team goed draait. Asensio vind ik wel een topper in wording, zijn tijd komt nog wel.

Slaat nergens op als ze Zidane ontslaan als die deze keer niks wint. Maar oke, dat zou wel typisch Real zijn.
Llorente is toch een spits?
 
Ja maar, heeft Real op dit moment een concurrent voor Benzema? Tuurlijk niet, of je moet Mayoral zeggen, maar die was zelfs 4e spits vorig jaar achter Mariano Diaz die nu bij Lyon zit en dezelfde Mayoral, zit heel vaak niet bij de selectie, of je moet Ronaldo uit zijn beste positie halen en naar de spitspositie schuiven. Dat gaat Zidane natuurlijk nooit doen. Benzema blijft een spits met klasse, maar dit jaar is ie wel echt verschrikkelijk slecht. Daarom moet Real ook een goede tweede spits halen. Het grote probleem bij Real zit dat men geen concurrentie binnen het team hebben. Van Theo, Ceballos, Llorente, Hakimi, wordt niemand bang van. Vazquez is ook geen topper en is alleen een leuke spelertje als het team goed draait. Asensio vind ik wel een topper in wording, zijn tijd komt nog wel.

Slaat nergens op als ze Zidane ontslaan als die deze keer niks wint. Maar oke, dat zou wel typisch Real zijn.
Als Real spelers van bijna 90 miljoen (Jamez) voor de bank haalt dan mag men niet klagen over een gebrek aan kwaliteit.... En dan wil die speler na 2 seizoenen banken ook gewoon weg. Hetzelfde geldt voor Morata. Je kunt geen sterren kopen en verwachten dat ze genoegen nemen met de bank van Real. Bij Barca zitten ook vaak talenten of spelers als Aleix Vidal (wie??) of Gomez op de bank. Dat geldt ook voor alle andere grote clubs. Real is juist de enige club waar men een Isco op de bank durft te zetten. Bij elke andere club zou hij wekelijks in de basis staan. En als je nog eens een Asensio als invaller in het elftal laat komen, dan heb je helemaal niets te klagen.
Dat Real moet doorselecteren is een feit maar ga niet klagen over een gebrek aan kwaliteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan