Selectie PSV: Algemeen

Kira

Aanvoerder
Vind het niet gek. Schmidt weet dat de middelen beperkt zijn.

Als hij nu roept dat het een must is. Dan gaan alleen maar de prijzen omhoog en demotiveert de huidige spelers.
Dit is zoiets dat we pas echt weten aan het einde van de transfermarkt. Duidelijke signalen dat PSV rondkijkt.
Of er iets komt dat zal spannend zijn. Maar uit bericht kan ik niet halen dat er een streept doorheen staat. Dit zouden meerdere coaches zeggen in zijn situatie.

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Vind het niet gek. Schmidt weet dat de middelen beperkt zijn.

Als hij nu roept dat het een must is. Dan gaan alleen maar de prijzen omhoog en demotiveert de huidige spelers.
Dit is zoiets dat we pas echt weten aan het einde van de transfermarkt. Duidelijke signalen dat PSV rondkijkt.
Of er iets komt dat zal spannend zijn. Maar uit bericht kan ik niet halen dat er een streept doorheen staat. Dit zouden meerdere coaches zeggen in zijn situatie.
Zou Alderweireld nog in beeld zijn? Dat lijkt me wel iemand met voldoende niveau en ervaring (maar waarschijnlijk veel te hoog salaris).

Kira

Aanvoerder
Zou Alderweireld nog in beeld zijn? Dat lijkt me wel iemand met voldoende niveau en ervaring (maar waarschijnlijk veel te hoog salaris).
Tijdelijk zou dat wellicht ideaal zijn. Maar ik vrees dat die te duur (qua salaris) is. Maar ik weet zijn huidige situatie niet. Nu bij een club in Qatar/S-A toch?

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
PSV maakt wat dat het gaat een goede keuze. Die 75% neem ik met een korreltje zout. Het is een ambitie en die mag je hebben. In de uitvoering wijk je vaak af van de vele onhaalbare ambities. Het gaat mij om de gedachten daarachter. Je kunt tegenwoordig alleen nog winst maken op twee manieren:
Zeer goede jeugd a la Memphis opleiden die je voor een groot bedrag verkoopt.
Plus dat je de grootste talenten elders en uit het buitenland hier heen haalt. Dat laatste blijkt erg moeilijk voor PSV. Ajax heeft momenteel betere scouting in een aantal landen.
Desondanks zou ik hier heel erg op gaan inzetten. PSV kan niet doorgaan met de scouting in het buitenland ( verre landen) zoals dat nu het geval is. Want anders kun je een nieuwe Lozano gewoon vergeten.
Maar dat je een signaal afgeeft richting vele talenten is goed. Wie weet trek je hierdoor ook de Ajax talenten hier heen die nu niet aan de bak komen, omdat Ajax maar blijft kopen.

IPF

Een grote zorg is hoe de groep reageert op het vertrek van Schmidt, op het veld dan. De ervaring leert dat het weinig goeds belooft. Spelers lopen bijna nooit zo hard voor een vertrekkende trainer. Vaak is er dan sprake van gelatenheid en minder motivatie. Want, straks is het nieuwe ronde nieuwe kansen en hij gaat toch weg.

Mikasa

Internationale Legende
Een grote zorg is hoe de groep reageert op het vertrek van Schmidt, op het veld dan. De ervaring leert dat het weinig goeds belooft. Spelers lopen bijna nooit zo hard voor een vertrekkende trainer. Vaak is er dan sprake van gelatenheid en minder motivatie. Want, straks is het nieuwe ronde nieuwe kansen en hij gaat toch weg.
Ik vind dat altijd vreemd, want je speelt voor het team en jezelf. 2 punten achter Ajax en dan maar de handdoek gooien?

IPF

Ik vind dat altijd vreemd, want je speelt voor het team en jezelf. 2 punten achter Ajax en dan maar de handdoek gooien?
Klopt. Alleen is dit rationeel naar de zaak kijken. Veel dingen spelen zonder dat je het bewust doet, gewoon mee in je achterhoofd. Topsport is ook veel emotie, banden met elkaar en vandaar uit motivatie putten. Want dat wat je zegt moet altijd wel gelden, maar je ziet bijv dat je een kleine tegenstander onderschat enz. Dat doe je niet bewust allemaal.

PEEL

Routinier
Ja, het zou ook niet uit moeten maken, maar dat kan het in de praktijk wel doen. In theorie zou je als je naast de basis valt, ook niet moeten gaan zeuren (voor het team) en beter je best doen (voor jezelf), maar dat gebeurt ook niet altijd.

Bovenaan Onderaan