Selectie PSV: Algemeen

Ik volg Jong PSV nauwelijks maar verbaasde me er over dat die Markelo al 23 is. Touré gold bij Feyenoord als een aardig talent, in het Toure topic waren we inderdaad niet heel erg enthousiast.
Die gaan vast naar de eerste divisie ofzo?

Markelo werd gehaald omdat onze enige rechtsback bij JPSV lang geblesseerd is (Sambo), zelfde geldt voor Bahadir. Touré deed het volgens mij in de Feyenoord jeugd heel goed maar heeft toen ook een lange blessure gehad waarna het een stuk minder werd.
 
Ik vind eigenlijk het idee en systeem wat Jürgen Klopp hanteert, heel interessant: 4 goede tot geweldige verdedigers, 3 geweldige aanvallers en 3 middenvelders die misschien bij andere topclubs niet eens in de basis zouden staan, lees: meer waterdragers dan echt geweldige voetballers. Natuurlijk gaat het in het geval van PSV om haalbare geweldige aanvallers en verdedigers. Maar als je naar Liverpool kijkt, dan zie je waarom ze een machine zijn. Klopp investeert nooit echt tientallen miljoenen in zijn middenveld. Af en toe een dure middenvelder halen en that’s it. Maar voor de verdediging en aanval trekken zij altijd de portemonnee. De middenvelders zijn alledrie vooral dienend en atletisch. Zelfs een Thiago die bij Bayern een beetje arrogant de ballen rechts en links plaatste, is nu een dienende middenvelder bij Liverpool.
 
Ik vind eigenlijk het idee en systeem wat Jürgen Klopp hanteert, heel interessant: 4 goede tot geweldige verdedigers, 3 geweldige aanvallers en 3 middenvelders die misschien bij andere topclubs niet eens in de basis zouden staan, lees: meer waterdragers dan echt geweldige voetballers. Natuurlijk gaat het in het geval van PSV om haalbare geweldige aanvallers en verdedigers. Maar als je naar Liverpool kijkt, dan zie je waarom ze een machine zijn. Klopp investeert nooit echt tientallen miljoenen in zijn middenveld. Af en toe een dure middenvelder halen en that’s it. Maar voor de verdediging en aanval trekken zij altijd de portemonnee. De middenvelders zijn alledrie vooral dienend en atletisch. Zelfs een Thiago die bij Bayern een beetje arrogant de ballen rechts en links plaatste, is nu een dienende middenvelder bij Liverpool.
Snap je gedachte alleen heeft Liverpool Fabinho voor 45 miljoen gekocht en Keita kostte 65 miljoen. Toch best wat voor 2 van je 3 middenvelders
 
Snap je gedachte alleen heeft Liverpool Fabinho voor 45 miljoen gekocht en Keita kostte 65 miljoen. Toch best wat voor 2 van je 3 middenvelders
Hoe lang geleden was dat? En zijn het echte wereldtoppers zoals hun aanval en verdediging? Ze zijn gewoon nooit op zoek naar een hele grote speler voor het middenveld. Voor van Dijk alleen al betaalden zij destijds 85 miljoen. Keita is met afstand hun duurste middenvelder ooit waar een Barca bijv 85 miljoen betaalde voor F de Jong.
Nu in de winterstop betalen ze al bijna 50 miljoen voor een buitenspeler. Zoiets zouden ze nooit doen voor een middenvelder zo halverwege het seizoen.
 
PSV moet ambitie uitstralen om volgend seizoen Ajax (wellicht opnieuw) te verslaan in de titelstrijd. Even op een rijtje wie waarschijnlijk gaan vertrekken:
Vertrekkende spelers: Mvogo, Sangaré, van Ginkel, Götze, Zahavi, Vinicius, Gakpo, Bruma
Voor Gakpo en Sangaré moet je rond de 40 miljoen per speler kunnen halen. Al met al kun je dan nog met het vertrek van Götze en Bruma rond de 90 miljoen ophalen. Investeren die handel! Ik doe alvast een voorzetje, kijk maar of jullie 't ermee eens zijn.
Spelers kopen: Cillessen, Schouten, de Jong, Arias, Karlsson, Zerrouki.

Eerste elftal:
Cillessen

Arias - Teze - Boscagli - Mauro Jr.

Schouten - Veerman - Guti

Madueke - de Jong - Karlsson

Schaduwelftal:
Drommel

Mwene - Ramalho - Obispo - Max

Thomas - Ledezma - Zerrouki

Doan - Romero - Vertessen

Wat denken jullie? Uiteraard heb ik geen zicht op spelers als Sangaré uit de tweede Franse divisie, dus als Brands en de Jong weer dat soort spelers uit de hoge hoed tovert ben ik heel blij.
 
PSV moet ambitie uitstralen om volgend seizoen Ajax (wellicht opnieuw) te verslaan in de titelstrijd. Even op een rijtje wie waarschijnlijk gaan vertrekken:
Vertrekkende spelers: Mvogo, Sangaré, van Ginkel, Götze, Zahavi, Vinicius, Gakpo, Bruma
Voor Gakpo en Sangaré moet je rond de 40 miljoen per speler kunnen halen. Al met al kun je dan nog met het vertrek van Götze en Bruma rond de 90 miljoen ophalen. Investeren die handel! Ik doe alvast een voorzetje, kijk maar of jullie 't ermee eens zijn.
Spelers kopen: Cillessen, Schouten, de Jong, Arias, Karlsson, Zerrouki.

Eerste elftal:
Cillessen

Arias - Teze - Boscagli - Mauro Jr.

Schouten - Veerman - Guti

Madueke - de Jong - Karlsson

Schaduwelftal:
Drommel

Mwene - Ramalho - Obispo - Max

Thomas - Ledezma - Zerrouki

Doan - Romero - Vertessen

Wat denken jullie? Uiteraard heb ik geen zicht op spelers als Sangaré uit de tweede Franse divisie, dus als Brands en de Jong weer dat soort spelers uit de hoge hoed tovert ben ik heel blij.
Als dit de aankopen zouden zijn, is het weer bord-op-schoot-scouting. Voetballers uit de eredivisie, voetballers die in eredivisie hebben gevoetbald en oud-PSV-ers.
Ik zie dat je trouwens ook erbij hebt gezet dat je geen zicht hebt uit spelers uit de 2e Franse divisie (volgens mij kwam Sangare gewoon vanuit de Ligue 1). Dat snap ik.
Ik zou Sangare en Gakpo houden. Madueke zou ik verkopen en Bakayoko volwaardig speler van de a-selectie maken.
De Jong zou ik wel toejuichen. Arias ook wel, maar meer gebaseerd op het verleden. Ik weet niet hoe hij nu nog presteert.
Ik zou afscheid nemen van Max, Zahavi, van Ginkel, Bruma, Gotze, Baumgartl, Sadilek, Mvogo, Luckassen,Thomas.
Cillessen...pfoe. Qua ervaring prima, maar ik vind het zo'n jankbal en hij is vaak geblesseerd.
 
Het zou voor het eerst zijn dat PSV een speler voor 40 miljoen verkoopt. En dan nog wel twee. Gaat niet gebeuren. Eerder 20 miljoen per speler. We krijgen helaas niet de Ajax-bonus en al helemaal gezien we slechts in de conference league gespeeld hebben en (waarschijnlijk) geen kampioen zijn geworden. Ik wil er nog wel een weddenschap op afsluiten ook.
 
Het zou voor het eerst zijn dat PSV een speler voor 40 miljoen verkoopt. En dan nog wel twee. Gaat niet gebeuren. Eerder 20 miljoen per speler. We krijgen helaas niet de Ajax-bonus en al helemaal gezien we slechts in de conference league gespeeld hebben en (waarschijnlijk) geen kampioen zijn geworden. Ik wil er nog wel een weddenschap op afsluiten ook.
Als we niet 40 miljoen of meer voor Gakpo krijgen, blijft ie gewoon. Hij heeft net dit jaar bijgetekend.
 
PSV moet ambitie uitstralen om volgend seizoen Ajax (wellicht opnieuw) te verslaan in de titelstrijd. Even op een rijtje wie waarschijnlijk gaan vertrekken:
Vertrekkende spelers: Mvogo, Sangaré, van Ginkel, Götze, Zahavi, Vinicius, Gakpo, Bruma
Voor Gakpo en Sangaré moet je rond de 40 miljoen per speler kunnen halen. Al met al kun je dan nog met het vertrek van Götze en Bruma rond de 90 miljoen ophalen. Investeren die handel! Ik doe alvast een voorzetje, kijk maar of jullie 't ermee eens zijn.
Spelers kopen: Cillessen, Schouten, de Jong, Arias, Karlsson, Zerrouki.

Eerste elftal:
Cillessen

Arias - Teze - Boscagli - Mauro Jr.

Schouten - Veerman - Guti

Madueke - de Jong - Karlsson

Schaduwelftal:
Drommel

Mwene - Ramalho - Obispo - Max

Thomas - Ledezma - Zerrouki

Doan - Romero - Vertessen

Wat denken jullie? Uiteraard heb ik geen zicht op spelers als Sangaré uit de tweede Franse divisie, dus als Brands en de Jong weer dat soort spelers uit de hoge hoed tovert ben ik heel blij.
Ik zie ons hiermee niet de CL playoffs doorkomen, laat staan de poulefase doorkomen (als we 1ste worden)

Cillessen halen gaat voor ons een Bijlow situatie worden, waarin we tijdens belangrijke wedstrijden op onze Marciano (Drommel) moeten rekenen. :bandage::cry:

Ik las dat Boscagli waarschijnlijk nog niet fit is begin volgend seizoen. Daarnaast is Teze Boscagli een te zwak centrum voor de CL (Teze-Ramalho/Ramalho-Boscagli zijn ook een te zwak centrum). We moeten echt een 'top' No-nonsense CV gaan halen. En het liefst zou ik met 3 CVs spelen, maar dat is een ander verhaal.

Ook Guti zie ik niet in staat om het CL niveau bij te benen. En Veerman is ook een twijfelgeval als ik naar zijn Europese wedstrijden kijk. Een van die 2 plekken moet door een topper bezet zijn, de ander kan door een van de 2 bezet worden. Mijn voorkeur is Guti verkopen en Veerman behouden. Over Schouten las ik wat goede dingen maar kan daar verder niks over zeggen.

Karlsson kan ik ook niet veel over zeggen. Luuk zie ik in ieder geval liever niet komen. Hij doet het redelijk goed bij Barca, maar:
1. alleen als supersub
2. Hij mist ook een aantal kansen per wedstrijd die we snel lijken te vergeten.
3. Als hij bij ons mislukt is dat een enorme vlek op zijn heldenstatus.

Van de wissels zie ik Max, Thomas en Romero liever gaan want je kan er niet op bouwen. Ledezma heb ik twijfels over, misschien kan hij beter verhuurd worden.

Jouw basiselftal op die paar punten die ik noemde veranderen en je krijgt dit:

Keeper?

Arias-Teze-CV-Mauro

Schouten-Veerman-CM

Madueke-SP-Karlsson

Spits kan Mertens zijn?
CM kan Witsel zijn? (transfervrij deze zomer)
CV kan Saiss van Wolverhampton zijn? (transfervrij deze zomer)
Keeper zou ik niet weten..
 
Laatst bewerkt:
PSV moet ambitie uitstralen om volgend seizoen Ajax (wellicht opnieuw) te verslaan in de titelstrijd. Even op een rijtje wie waarschijnlijk gaan vertrekken:
Vertrekkende spelers: Mvogo, Sangaré, van Ginkel, Götze, Zahavi, Vinicius, Gakpo, Bruma
Voor Gakpo en Sangaré moet je rond de 40 miljoen per speler kunnen halen. Al met al kun je dan nog met het vertrek van Götze en Bruma rond de 90 miljoen ophalen. Investeren die handel! Ik doe alvast een voorzetje, kijk maar of jullie 't ermee eens zijn.
Spelers kopen: Cillessen, Schouten, de Jong, Arias, Karlsson, Zerrouki.

Eerste elftal:
Cillessen

Arias - Teze - Boscagli - Mauro Jr.

Schouten - Veerman - Guti

Madueke - de Jong - Karlsson

Schaduwelftal:
Drommel

Mwene - Ramalho - Obispo - Max

Thomas - Ledezma - Zerrouki

Doan - Romero - Vertessen

Wat denken jullie? Uiteraard heb ik geen zicht op spelers als Sangaré uit de tweede Franse divisie, dus als Brands en de Jong weer dat soort spelers uit de hoge hoed tovert ben ik heel blij.
Ik haak al af bij Cillessen.
 
De Jong zou ik wel toejuichen. Arias ook wel, maar meer gebaseerd op het verleden. Ik weet niet hoe hij nu nog presteert.
Arias erg weinig gespeeld (veel blessures). Lijkt mij een geval zoals van Ginkel.
Zal erg duur zijn (salaris) en vrij blessure gevoelig met een groot vraagteken welk niveau hij gaat halen.

Ik zie liever iemand anders komen. Vrees dat Arias alleen maar kan tegen vallen en dan heb ik liever nog het mooie beeld van toen hij vroeger voor PSV speelde.


(Uiteraard, mocht hij komen. Dan juich harstikke hard en hoop ik dat hij succesvol is).
 
PSV moet ambitie uitstralen om volgend seizoen Ajax (wellicht opnieuw) te verslaan in de titelstrijd. Even op een rijtje wie waarschijnlijk gaan vertrekken:
Vertrekkende spelers: Mvogo, Sangaré, van Ginkel, Götze, Zahavi, Vinicius, Gakpo, Bruma
Voor Gakpo en Sangaré moet je rond de 40 miljoen per speler kunnen halen. Al met al kun je dan nog met het vertrek van Götze en Bruma rond de 90 miljoen ophalen. Investeren die handel! Ik doe alvast een voorzetje, kijk maar of jullie 't ermee eens zijn.
Spelers kopen: Cillessen, Schouten, de Jong, Arias, Karlsson, Zerrouki.

Eerste elftal:
Cillessen

Arias - Teze - Boscagli - Mauro Jr.

Schouten - Veerman - Guti

Madueke - de Jong - Karlsson

Schaduwelftal:
Drommel

Mwene - Ramalho - Obispo - Max

Thomas - Ledezma - Zerrouki

Doan - Romero - Vertessen

Wat denken jullie? Uiteraard heb ik geen zicht op spelers als Sangaré uit de tweede Franse divisie, dus als Brands en de Jong weer dat soort spelers uit de hoge hoed tovert ben ik heel blij.

Bij vertrekkend zou ik ook nog Baumgartl, Max, Sadilek, Luckassen & Thomas doen, even doorgaan op jouw berekening zou je dan 100/105 miljoen uit transfergeld krijgen.
scoutinglijstje
Keepers: Rakjovic, Acevedo, Flekken.
Verdediging: Zeefuik, Hoever, Schar, Maatsen
Middenveld: Timber, Enzo fernandez
Aanval: Vega, J. Jota, Zirkzee, Abada, Batshuayi

Eerste elftal
Rajkovic
Zeefuik - Teze - Ramalho - Mauro jr
E. fernandez - Guti
Veerman
Madueke - Batshuayi - Jota


Reserve team
Drommel
Mwene/Sambo - Boscagli - Obispo - Oppegard
Q. Timber- Ledezma
Doan
Vertessen - Romero - Bakayoko

Aankopen:
Rajkovic (6-7 miljoen): 32 wedstrijden 35 GA en 11 de nul gehouden. Heeft in de zomer nog een jarig contract en is niet te oud (26) maar ook wel genoeg ervaring.
Zeefuik (3-4 miljoen): Blijf een zwak voor deze speler hebben echt een dumfries 2.0 en met een goede trainer erop kan dit echt een vaste waarde worden.
Enzo Fernandez (10-12 miljoen): Argetijns talent die zowel CVM als CM uit de voeten kan.
J. Jota (5-6 miljoen): Speler van Benfica (uitgeleend aan celtic) die echt heel makkelijk voetbalt en ook makkelijk een goaltje maakt maar ook assists geeft.
Batshuayi (5-6 miljoen): Sterke spits die makkelijk scoort mits die de juist spelers om zich heen heeft. Ook nog 1 jaar contract bij Chelsea straks.
Timber (4-6 miljoen): Speelt bij Utrecht erg goed en laat duidelijk zien dat die over 1/2 jaar wel echt het niveau van PSV/Ajax aan zou moeten kunnen.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Bij vertrekkend zou ik ook nog Baumgartl, Max, Sadilek, Luckassen & Thomas doen, even doorgaan op jouw berekening zou je dan 100/105 miljoen uit transfergeld krijgen.
scoutinglijstje
Keepers: Rakjovic, Acevedo, Flekken.
Verdediging: Zeefuik, Hoever, Schar, Maatsen
Middenveld: Timber, Enzo fernandez
Aanval: Vega, J. Jota, Zirkzee, Abada, Batshuayi

Eerste elftal
Rajkovic
Zeefuik - Teze - Ramalho - Mauro jr
E. fernandez - Guti
Veerman
Madueke - Batshuayi - Jota


Reserve team
Drommel
Mwene/Sambo - Boscagli - Obispo - Oppegard
Q. Timber- Ledezma
Doan
Vertessen - Romero - Bakayoko

Aankopen:
Rajkovic (6-7 miljoen): 32 wedstrijden 35 GA en 11 de nul gehouden. Heeft in de zomer nog een jarig contract en is niet te oud (26) maar ook wel genoeg ervaring.
Zeefuik (3-4 miljoen): Blijf een zwak voor deze speler hebben echt een dumfries 2.0 en met een goede trainer erop kan dit echt een vaste waarde worden.
Enzo Fernandez (10-12 miljoen): Argetijns talent die zowel CVM als CM uit de voeten kan.
J. Jota (5-6 miljoen): Speler van Benfica (uitgeleend aan celtic) die echt heel makkelijk voetbalt en ook makkelijk een goaltje maakt maar ook assists geeft.
Batshuayi (5-6 miljoen): Sterke spits die makkelijk scoort mits die de juist spelers om zich heen heeft. Ook nog 1 jaar contract bij Chelsea straks.
Timber (4-6 miljoen): Speelt bij Utrecht erg goed en laat duidelijk zien dat die over 1/2 jaar wel echt het niveau van PSV/Ajax aan zou moeten kunnen.
Natuurlijk, het volgende talent dat niet op zijn eigen positie wordt gebruikt, we blijven PSV. Johan moet op rechts!!
 
Alsjeblieft geen Vega. We hebben een carnivoor nodig, geen verlepte hippie.
 
Als Cody weggaat volgend seizoen wie hebben wij op het oog om hem te vervangen? Intern hebben we weinig op die positie.
Die moeten we vervangen door 2 buitenspelers, Karlsson lijkt me een goede optie maar duur. Op Madueke en Vertessen kunnen we niet bouwen helaas nog.

Daarnaast ook nog een duidelijke nr 1 qua spits; daar zouden we met Van Nistelrooij als trainer toch wel een topper moeten kunnen halen.

We moeten vooral voorin investeren komende zomer denk ik. En uiteraard een keeper en een rechtsback naast Mwene. En verder kijken wat er vertrekt
 
Die moeten we vervangen door 2 buitenspelers, Karlsson lijkt me een goede optie maar duur. Op Madueke en Vertessen kunnen we niet bouwen helaas nog.

Daarnaast ook nog een duidelijke nr 1 qua spits; daar zouden we met Van Nistelrooij als trainer toch wel een topper moeten kunnen halen.

We moeten vooral voorin investeren komende zomer denk ik. En uiteraard een keeper en een rechtsback naast Mwene. En verder kijken wat er vertrekt
Uh, al jarenlang, eigenlijk bijna decennia lang, is de verdediging het ondergeschoven kindje. Die is elk jaar op zijn best matig waar een gouden voetbalwet zegt de opbouw van je team van achteruit te moeten beginnen. Wat mij betreft (afhankelijk van wie er vertrekken) investeren we eens echt in de verdediging, verdedigend middenveld en keeper. Met de spelers die we hebben komen de doelpunten wel (en ik ga hier niet speculeren wie er allemaal vertrekken).
 
Terug
Bovenaan Onderaan