Selectie PSV: Algemeen

Kira

Aanvoerder
Heeft niet met eerlijkheid te maken, maar puur gewoon kijkend naar de specifieke kwaliteiten per speler. Feit is gewoon dat Vertessen een heel andere speler is als Mo. Mo is een betere vervanger voor Götze qua type speler dan Vertessen. Als Mo er niet is dan moet ik er niet aan denken om Vertessen op '10 te zetten. Daarom zou het mooi zijn als daar nog een aanwinst voor kan komen.
Ja klopt Vertessen is meer voor de flanken en eventueel ipv Zahavi. Maar Gotze zie ik eerder door Van Ginkel/Doan vervangen worden. Eventuele aanwinst zou mooi zijn, indien die ook op andere posities uit de voeten kan.
Je wil nog niet gokken op Fofana, maar vertrouwt al wel op Vertessen.
Vertessen heeft al meerdere goede wedstrijden gespeeld op eredivisie niveau en heeft Europees, vond ik, ook geen slechte indruk gemaakt tot nu toe. Had tegen de Denen een assist op zijn naam moeten zetten. Dus Vertessen is momenteel al wel verder dan Fofana. Wil niet zeggen dat Fofana volgend seizoen geen sleutel rol kan spelen.
Ik vind Vertessen niet verder in zijn ontwikkeling dan Fofana, maar hij heeft toevallig wel de kansen gekregen.
Toevallig vind ik het niet. Vertessen geeft iedere wedstrijd 110%, verzet veel werk, zet druk en zorgt voor dreiging. Ook een paar keer belangrijk geweest. Rendement mag omhoog maar dat is vaak bij jeugdspelers in hun eerste echte seizoen.

Vertessen scoorde volgensmij in de jeugd en jong psv ook erg gemakkelijk. Dus ik zou niet weten waarom Fofona verder of even ver is als Vertessen.

Nogmaals wil niet zeggen dat Fofana geen rol kan spelen. Maar Vertessen vind ik een volwaardig lid. En beter dan bijv. Mauro.

Mikasa

Internationale Legende
Duidelijk dat er nu in de selectie geen vervanger van Götze aanwezig is. Die moet er wel komen.

De eerder genoemde matige spelers, stuk of 6, moeten gewoon verkocht worden.

Aan de slag, John. ;)

Schoutjes

Supporter
Ja klopt Vertessen is meer voor de flanken en eventueel ipv Zahavi. Maar Gotze zie ik eerder door Van Ginkel/Doan vervangen worden. Eventuele aanwinst zou mooi zijn, indien die ook op andere posities uit de voeten kan.

Vertessen heeft al meerdere goede wedstrijden gespeeld op eredivisie niveau en heeft Europees, vond ik, ook geen slechte indruk gemaakt tot nu toe. Had tegen de Denen een assist op zijn naam moeten zetten. Dus Vertessen is momenteel al wel verder dan Fofana. Wil niet zeggen dat Fofana volgend seizoen geen sleutel rol kan spelen.

Toevallig vind ik het niet. Vertessen geeft iedere wedstrijd 110%, verzet veel werk, zet druk en zorgt voor dreiging. Ook een paar keer belangrijk geweest. Rendement mag omhoog maar dat is vaak bij jeugdspelers in hun eerste echte seizoen.

Vertessen scoorde volgensmij in de jeugd en jong psv ook erg gemakkelijk. Dus ik zou niet weten waarom Fofona verder of even ver is als Vertessen.

Nogmaals wil niet zeggen dat Fofana geen rol kan spelen. Maar Vertessen vind ik een volwaardig lid. En beter dan bijv. Mauro.
Ik zie ook wel wat in Vertessen; dat afronden gaat wel komen als hij wat doelpuntjes gemaakt heeft. Ik zie als aanvaller iig meer potentie voor ons dan Ihattaren. Ziet er leuk uit maar het brengt niks.

Doan vind ik ook een prima geschikte backup. Maar dan hebben we slechts 2 posities dubbel bezet voorin. Fofana, Bruma en Maxi reken ik (nog) niet mee. Ik hoop dat we een keer een transfer gaan zien die uit onze scoutingskomer komt. Tot nu toe lijken die totaal overbodig

Retro Willems

Assistent Coach
Even ter onderbouwing van noodzaak goede bank even wat stats opgezocht van sleutelspelers:
- Malen, 2 blessures: 8 en 1 maanden afwezig (seizoen 19/20)
- Gakpo, 2 blessures: 2 mnd, 10 dgn (20/21)
- Madueke, 2 blessures: 1 mnd en 4 dgn (20/21)
- Götze, kies hier liever voor een illustratie:

Screenshot_20210804-222146_Samsung Internet.jpg
Conclusie: als er niks bij gehaald wordt gaan we nog regelmatig genieten van Mauro, Doan en Bruma...

En dan heb ik nog schorsingen buiten beschouwing gelaten al zal dat meer van toepassing zijn bij verdedigers en middemvelders

Laatst bewerkt:

Kira

Aanvoerder
Even ter onderbouwing van noodzaak goede bank even wat stats opgezocht van sleutelspelers:
- Malen, 2 blessures: 8 en 1 maanden afwezig (seizoen 19/20)
- Gakpo, 2 blessures: 2 mnd, 10 dgn (20/21)
- Madueke, 2 blessures: 1 mnd en 4 dgn (20/21)
- Götze, kies hier liever voor een illustratie:

Bekijk bijlage 3646
Conclusie: als er niks bij gehaald wordt gaan we nog regelmatig genieten van Mauro, Doan en Bruma...
Die illustratie is vrij raar. Aangezien er maar 4 blessures vallen in vorig seizoen. Götze was er vorig seizoen 72 dagen uit.
Wat toevallig ook precies hetzelfde aantal dagen is als Gakpo in dat seizoen. Gotze speelde in dat seizoen 1.879 minuten voor PSV. Gakpo 2.145 minuten (waarvan een gedeelte in de kwalificatie rondes toen was Götze nog niet bij PSV).

De verdere geschiedenis van Götze is gedeeltelijk te verklaren door zijn stofwisselingsziekte. Dus een beetje raar om te doen dat hij altijd zwak/misselijk en geblesseerd is. Tuurlijk had hij meer kunnen spelen. Maar soms is er wat pech. Toen iedereen corona had toen werd er meer gevraagd van Götze dan de bedoeling kon zijn. Dat heeft een tol ge-eist. Gelukkig lijkt hij nu weer fit (3x volle 90 min).

Eens dat je een brede bank nodig hebt. Overgins vrees ik niet zo erg voor Bruma. Daarvoor hebben we nog Vertessen, eventueel Ledezma (als hij terugkeert) en tja alle 4 tegelijk geblesseerd zou gewoon veel pech zijn. Dat kan Ajax ook lastig opvangen. Maar PSV wil ook nog minimaal 1 aanvaller halen.

Phillip Cocu

Assistent Coach
Hij was ook de spelers met de meeste meters binnen een wedstrijd op een gegeven moment. Ik denk dat hij nu ook fitter zal zijn dan begin vorig seizoen. En ik hoop dat hij op de nieuwe positie minder hoeft te lopen zodat het risico op een blessure ook kleiner is. En hopelijk heeft Mario ook twee vaccinaties gehad

Retro Willems

Assistent Coach
Die illustratie is vrij raar. Aangezien er maar 4 blessures vallen in vorig seizoen. Götze was er vorig seizoen 72 dagen uit.
Wat toevallig ook precies hetzelfde aantal dagen is als Gakpo in dat seizoen. Gotze speelde in dat seizoen 1.879 minuten voor PSV. Gakpo 2.145 minuten (waarvan een gedeelte in de kwalificatie rondes toen was Götze nog niet bij PSV).

De verdere geschiedenis van Götze is gedeeltelijk te verklaren door zijn stofwisselingsziekte. Dus een beetje raar om te doen dat hij altijd zwak/misselijk en geblesseerd is. Tuurlijk had hij meer kunnen spelen. Maar soms is er wat pech. Toen iedereen corona had toen werd er meer gevraagd van Götze dan de bedoeling kon zijn. Dat heeft een tol ge-eist. Gelukkig lijkt hij nu weer fit (3x volle 90 min).

Eens dat je een brede bank nodig hebt. Overgins vrees ik niet zo erg voor Bruma. Daarvoor hebben we nog Vertessen, eventueel Ledezma (als hij terugkeert) en tja alle 4 tegelijk geblesseerd zou gewoon veel pech zijn. Dat kan Ajax ook lastig opvangen. Maar PSV wil ook nog minimaal 1 aanvaller halen.
Los van de reden vond ik het een indrukwekkende blessurelijst vergeleken met de andere voorhoedespelers die ik op zocht, vandaar het plaatje erbij. Gaat mij er niet om Gotze af te schilderen als blessuregevoelig. Anders had ik alleen zijn stats laten zien. Gakpo en Malen zijn er ook lang uit geweest. En alleen Vertessen absoluut niet voldoende.

Kruspe

Administrator
Administrator
Ik twijfel oprecht of PSV nog wat moet halen. Het lijkt haast zeker te gaan gebeuren, maar ik durf het met dit team aan. Het feit dat we nu al spelers als Pröpper, Teze, Vertessen, Mvogo en Obispo op de bank hebben, en talentvolle spelers als Romero, Oppergaard, Sambo, Ledezma en Fofana er aan komen (die allemaal wel aanspraak maken op minuten) zou ik het zelf lekker hiermee doen denk ik.

Je wil ook geen te groot elftal. Zowel voor de financiën als voor de teamspirit.

rico

Trainer Coach
Ik twijfel oprecht of PSV nog wat moet halen. Het lijkt haast zeker te gaan gebeuren, maar ik durf het met dit team aan. Het feit dat we nu al spelers als Pröpper, Teze, Vertessen, Mvogo en Obispo op de bank hebben, en talentvolle spelers als Romero, Oppergaard, Sambo, Ledezma en Fofana er aan komen (die allemaal wel aanspraak maken op minuten) zou ik het zelf lekker hiermee doen denk ik.

Je wil ook geen te groot elftal. Zowel voor de financiën als voor de teamspirit.
Eerst maar eens een flink aantal spelers verkopen, dan wellicht nog wat aanvallends erbij, maar hoeft niet per se van mij

Kruspe

Administrator
Administrator
Eerst maar eens een flink aantal spelers verkopen, dan wellicht nog wat aanvallends erbij, maar hoeft niet per se van mij
Ik denk inderdaad dat het verkopen van de te licht bevonden spelers (Luckassen en Guti) prioriteit heeft. In mijn optiek mag Bruma daar vanwege z'n bizarre salaris ook bij, maar ik volg PSV deze maanden vrij intensief en hij ligt wel erg goed in de groep. Iets wat niet onderschat moet worden.

Denk dat het verkopen van deze 2/3 spelers meer prioriteit heeft dan weer kopen.

Mikasa

Internationale Legende

Een vervanger voor Götze en misschien Zahavi is zeker nodig.

En zoals rico zegt een zooi overbodige spelers verkopen: Rigo, Guti, Thomas, Bruma. Vergeet ik nog Luckassen.

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2020
Ik denk inderdaad dat het verkopen van de te licht bevonden spelers (Luckassen en Guti) prioriteit heeft. In mijn optiek mag Bruma daar vanwege z'n bizarre salaris ook bij, maar ik volg PSV deze maanden vrij intensief en hij ligt wel erg goed in de groep. Iets wat niet onderschat moet worden.

Corry van Gorp lag ook goed inde groep, maar het was toch echt de Andre van Duin show. Zonder gekheid, je hebt een punt, maar het is natuurlijk financieel niet te verantwoorden om 'm er dan maar bij te laten.

Laatst bewerkt:

Kruspe

Administrator
Administrator
Een vervanger voor Götze en misschien Zahavi is zeker nodig.

En zoals rico zegt een zooi overbodige spelers verkopen: Rigo, Guti, Thomas, Bruma. Vergeet ik nog Luckassen.
Götze is onvervangbaar. Binnen de huidige selectie "prima" op te vangen met bijvoorbeeld Pröpper op die plek, maar ik denk niet dat PSV in staat is om een speler te halen die beter is dan Pröpper die het prima vindt om tweede viool te spelen en te wachten tot Götze zich niet goed voelt.

Zahavi is een stuk makkelijker te vervangen. Vertessen, Romero, Fofana, eventueel zelfs Gakpo. Nee, daar maak ik me geen zorgen om.

Overigens vind ik Thomas nog wel nuttig. Niet mijn favoriete speler, maar een harde werker die gewoon vijfde keuze is op zijn positie (na Sangaré, Pröpper, Van Ginkel en Boscagli).

Kruspe

Administrator
Administrator
Corry van Gorp lach ook goed inde groep, maar het was toch echt de Andre van Duin show. Zonder gekheid, je hebt een punt, maar het is natuurlijk financieel niet te verantwoorden om 'm er dan maar bij te laten.
Oh eens. Wellicht verwoord ik mezelf niet goed. Als je Bruma kunt lozen moet je dat direct doen. Ik had alleen een beetje de angst voor een Luckassen/Ihattaren scenario: dat hij ze sfeer zou gaan verzieken etc. Het tegenovergestelde lijkt het geval: de jongens lopen met hem weg en zowel op de training, als in het vliegtuig, als op de bank als tijdens het feestvieren zie je hem altijd met een lach.

Ja, ik zou ook lachen als ik twee miljoen euro cadeau kreeg ieder jaar, maar we weten allemaal dat dit in de voetballerij anders werkt en dat iedereen zichzelf de beste vindt.

Jerommeke

Routinier
Er moeten echt wel 3 spelers bij: Berisha, balveroverende middenvelder (vervanger Sangare) en een rechtsback of rechter centrale verdediger.

Inderdaad eerst nog wat spelers laten vertrekken. Maar we moeten onszelf niet gaan overschatten nu.

Kruspe

Administrator
Administrator
Er moeten echt wel 3 spelers bij: Berisha, balveroverende middenvelder (vervanger Sangare) en een rechtsback of rechter centrale verdediger.

Inderdaad eerst nog wat spelers laten vertrekken. Maar we moeten onszelf niet gaan overschatten nu.
Het is niet zozeer overschatten. Ik denk meer: er is op dit moment geen enkele speler die ik er uit zou halen (oké, Teze op rechtsback ipv Mwene). Dat betekent dat je aankoop een bankzitter gaat worden.

Terwijl als je iemand koopt, wil je dat dat een speler is die beter is dan wat er nu rondloopt en je team versterkt. Maar wil diegene dan wel reserve zijn? Op dit moment gaan snijden in een goed draaiend team zou zowel financieel als sportief wanbeleid zijn.

Zo vraag ik me echt af hoe Ten Hag het zometeen gaat managen met zes basiswaardige voorhoede spelers. Zolang de resultaten goed zijn lijkt het allemaal wel te kunnen, maar ik heb niet het idee dat het daar heel gezellig gaat worden zodra een Berghuis, Antony of Haller een paar weken op de bank mag plaatsnemen als het wat stroever loopt.

Bovenaan Onderaan