Selectie PSV: Algemeen

Allemaal leuk en aardig maar met Bruma, Malen (Lammers is even afwachten) heb je te weinig doelpunten. We moeten een veel scorende spits hebben met daarom heen Malen/Lozano/Bergwijn/Gakpo. Al deze 4 hebben te weinig rendement. Voor de rest is ons probleem dat onze linies mijlenver uit elkaar liggen. Voorin hebben we 4 man staan die van een avontuurtje houden. Balverlies ligt op de loer en dan liggen er hele gaten op het middenveld. Bijna elke 2e bal is voor de tegenstander. Kijk dat verschil eens met bijv. Ajax, daar staan 5 a 6 man druk te zetten bij het zestienmeter gebied. Dat is uiteraard ook een manier van spelopvatting, maar bij ons vallen daar gewoon teveel gaten.
 
Ergens deel ik wel het optimisme van ons aller De Bondscoach. Ajax heeft flink ingeboet aan kwaliteit, helemaal als Donny naar Real gaat. Dan zijn ze bijna hun hele as kwijt en drie van de vijf uitblinkers van het vorig CL-seizoen. Neres en Ziyech lijken helaas te blijven. Ben niet bepaald onder de indruk van de aankopen van Ajax met dat budget. Ze vissen in dezelfde vijver als PSV. Dat is lachwekkend als je ziet wat voor duizelingwekkende bedragen ze hebben binnengehaald met de CL en transfers. Marc Netto kan het toch niet laten om op koopjesjacht te gaan. Kan ze nog duur komen te staan. Als PSV in staat is om Ajax met De Ligt, Donny en De Jong ongeveer 30 wedstrijden voor te blijven op de ranglijst, waarom zou het niet lukken zonder hun? PSV is alleen Schwaab en Angelino kwijt en hun vervangers zullen niet heel veel slechter zijn. Bovendien is Bruma erbij gekomen (eigenlijk onnodig) en zijn grote talenten als Ihattaren, Gakpo en Aboukhlal weer een jaar verder. Het middenveld lijkt ironisch genoeg de achilleshiel te zijn. Hopelijk komt daar nog wat beweging in met Hendrix en Pereiro zodat er ruimte gemaakt kan worden voor nieuwe impulsen. Verder moeten we Feyenoord niet onderschatten. Narsingh vaak vervloekt maar toch ook heel belangrijk geweest voor PSV. Met karsdorp hebben ze misschien wel de beste rb van Nederland teruggehaald. En meesten zijn niet gecharmeerd van Berghuis, maar ik vind hem wel goed en niet alleen vanwege zijn meer dan behoorlijke rendement. Fer zou zomaar een schot in de roos kunnen zijn als hij zijn oude niveau weet te behalen. Ze hebben zowaar een beter middenveld dan ons met Fer, Toornstra en Berghuis met nog Ayoub en Kokcu achter de hand. Ajax wordt zwaar overschat en Feyenoord onderschat Mijn voorspelling is dat er dit jaar voor het eerst sinds lange tijd meer dan twee ploegen zullen strijden om het kampioenschap.

Sow, vooruitziende blik tav Feyenoord zeg ?
 
Dachten we al problemen te hebben... die dreigen alleen maar groter te worden. Want allemaal leuk en aardig, Lozano in zijn huidige vorm heb je niks aan, maar op zich verlies je er wel een topspeler mee als hij transfereert (ik ben overigens wel vóór zijn vetrek). Als dan ook nog Bergwijn vertrekt, dan houd PSV maar héél weinig kwaliteit over. En vergeleken met hoe het middenveld op dit moment acteert, ga je zelfs nog Hendrix missen. Overigens zou wat mij betreft altijd Ihattaren moeten spelen.

Het is inmiddels een stokpaardje, maar als Lozano en Bergwijn vertrekken, dan ga je echt wel een jongen als Mauro missen, want zoveel creativiteit en voetbalvreugde hou je niet over. Het middenveld kan niet veel grijzer op het moment.

Het is echt niet mijn bedoeling om te chagrijnen en PSV te beschimpen, maar ik maak mij oprecht echt héél erg zorgen. Niet alleen om de huidige status, wat je kunt afdoen als momentopname, maar vooral over de keuzes die gemaakt worden.

O.b.v. spelbeleving, niet kwaliteit (die kan ik onvoldoende beoordelen), verlang ik naar jongens als Teze, Piroe (we missen een backup spits toch?!), Aboukhlal (als Bergwijn én Lozano vertrekken)... en Mauro, maar die trein heeft het station al enige tijd geleden verlaten.
 
Allemaal leuk en aardig maar met Bruma, Malen (Lammers is even afwachten) heb je te weinig doelpunten. We moeten een veel scorende spits hebben met daarom heen Malen/Lozano/Bergwijn/Gakpo. Al deze 4 hebben te weinig rendement. Voor de rest is ons probleem dat onze linies mijlenver uit elkaar liggen. Voorin hebben we 4 man staan die van een avontuurtje houden. Balverlies ligt op de loer en dan liggen er hele gaten op het middenveld. Bijna elke 2e bal is voor de tegenstander. Kijk dat verschil eens met bijv. Ajax, daar staan 5 a 6 man druk te zetten bij het zestienmeter gebied. Dat is uiteraard ook een manier van spelopvatting, maar bij ons vallen daar gewoon teveel gaten.
Zeg dat nou niet, dit is een pleidooi voor de terukeer van het defensieve blok op het middenveld :D
 
Op papier zou het allemaal wel moeten werken, met hooguit wat kleine aanpassinkjes. Aanname daarbij is ook wel dat iedereen in vorm is (wat niet daadwerkelijk zo is).

Met deze opstelling:

----------------------------Zoet----------------------------
--Dumfries----Baumgartl----Viergever---Sadilek/Lato--
-----------Rosario---------------------Guti----------------
--------------------Pereiro/Ihattaren----------------------
--Lozano-----------------Malen---------------Bergwijn--

waarbij de aanval ook zo kan staan, ofwel een mix van de 2, en je Gakpo ook nog kan inzetten:
-------------------------Bergwijn--------------------------
--Lozano-----------------Malen---------------Bruma-----

Heb je een degelijk verdedigend blok met Baumgartl en Viergever en een prima aanval.

Waar het op het moment alleen misgaat is:
* dramatische vorm Zoet, Rosario, Dumfries, Lozano en in mindere mate Sadilek en Guti;
* geen adequaat alternatief voor Malen als het niet loopt i.v.m. blessure Lammers;
* Geen lijn in het spel en regelmatig spelers met de bal die op een eiland lijken te staan.

Dus als ze dat nou even fiksen, komt het goed! :sneaky:
 
Nu Daniël weer terug is in de selectie ben ik erg benieuwd naar jullie voorkeur mensen voor RCV.
Timo laten staan of weer verder met het vertrouwde duo Nick en Daniël?
 
Nu Daniël weer terug is in de selectie ben ik erg benieuwd naar jullie voorkeur mensen voor RCV.
Timo laten staan of weer verder met het vertrouwde duo Nick en Daniël?

Timo uiteraard laten staan. Maakt een goede indruk in zijn eerste 2 wedstrijden en lijkt een beetje (veel) de completere versie van Schwaab te zijn.
 
Nu Daniël weer terug is in de selectie ben ik erg benieuwd naar jullie voorkeur mensen voor RCV.
Timo laten staan of weer verder met het vertrouwde duo Nick en Daniël?
Wat Kossie zegt sluit ik me volledig bij aan.
Alleen al het feit dat Baumi mee naar voren komt en naar voren denkt, spreekt mij zeer aan. Schwaab back-up.
 
Nu Daniël weer terug is in de selectie ben ik erg benieuwd naar jullie voorkeur mensen voor RCV.
Timo laten staan of weer verder met het vertrouwde duo Nick en Daniël?
Ik hoop op Baumgartl en Schwaab samen in het centrum. Volgens transfermarkt.nl lijkt Timo LCV ook prima te kunnen spelen, zie printscreen.
Dan kan 4gever misschien naar links.
 

Bijlagen

  • 20190812_031411.jpg
    20190812_031411.jpg
    39,3 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Ik hoop op Baumgartl en Schwaab samen in het centrum. Volgens transfermarkt.nl lijkt Timo daar ook prima te kunnen spelen, zie printscreen.
Dan kan 4gever misschien naar links.
Viergever dan linksback of toch banken en Lato linksback zetten, of doorgaan met Sadilek op die positie?
Maar Barendrechts, hij kan dus ook nog op RB uit de voeten, en dan Dumfries banken.
 
Viergever dan linksback of toch banken en Lato linksback zetten, of doorgaan met Sadilek op die positie?
Maar Barendrechts, hij kan dus ook nog op RB uit de voeten, en dan Dumfries banken.
Waarom zou je Dumfries eruit willen halen?
Dumfries hoort toch wel thuis in onze sterkste opstelling wat mij betreft.
 
Waarom zou je Dumfries eruit willen halen?
Dumfries hoort toch wel thuis in onze sterkste opstelling wat mij betreft.
Ik zeg nergens dat ik Dumfries eruit zou halen. Jij gaf aan met die afbeelding dat Baumi ook rechtsback kan spelen.
Ik vroeg me alleen af of jij dan voor de Duitser zou gaan op die positie?
Dan zou Schwaab RCV, Boscagli LCV, en Lato LB kunnen spelen.
 
Ik zeg nergens dat ik Dumfries eruit zou halen. Jij gaf aan met die afbeelding dat Baumi ook rechtsback kan spelen.
Ik vroeg me alleen af of jij dan voor de Duitser zou gaan op die positie?
Dan zou Schwaab RCV, Boscagli LCV, en Lato LB kunnen spelen.
Ik heb niet het idee dat dat klein(ere) vlekje op rechtsback betekent dat Timo daar in zn kracht komt. Eerder het idee dat hij daar misbruikt is door zn trainer. Of noodgedwongen door blessures daar terecht is gekomen. Ik heb Boscagli en Lato nog niet zien spelen...onbekend maakt onbemind...geen idee wat we in huis hebben. Met Schwaab erbij heb ik in ieder geval weer meer vertrouwen in de verdediging.
 
Ik heb niet het idee dat dat klein(ere) vlekje op rechtsback betekent dat Timo daar in zn kracht komt. Eerder het idee dat hij daar misbruikt is door zn trainer. Of noodgedwongen door blessures daar terecht is gekomen. Ik heb Boscagli en Lato nog niet zien spelen...onbekend maakt onbemind...geen idee wat we in huis hebben. Met Schwaab erbij heb ik in ieder geval weer meer vertrouwen in de verdediging.
Ha ha, inderdaad, ik vond het ook maar een wazig bolletje...:)
 
Timo uiteraard laten staan. Maakt een goede indruk in zijn eerste 2 wedstrijden en lijkt een beetje (veel) de completere versie van Schwaab te zijn.

Ik vind Baumgartl helemaal nog niet zo'n goede indruk maken, eigenlijk. Hij komt op mij over als een redelijk beperkte verdediger. Moeite met hoge, indraaiende ballen, opbouwend zeer matig - verliest al snel overzicht en loopt zich vast. Misschien komt het nog, hoor. Te vroeg voor echt een oordeel, eerder een indruk. Maar tot dusverre denk ik: fijn dat Schwaab terug is. Ook beperkt, maar ervaren en hij weet wat hij kan.
 
Nu Daniël weer terug is in de selectie ben ik erg benieuwd naar jullie voorkeur mensen voor RCV.
Timo laten staan of weer verder met het vertrouwde duo Nick en Daniël?
Persoonlijk zou ik voor Timo/Daniel gaan. Viergever kan dan met lato uitvechten wie er LB moet staan. En Viergever heeft dan een wedstrijdje of 3/4 om te bewijzen dat hij het moet zijn.
 
Ik vind Baumgartl helemaal nog niet zo'n goede indruk maken, eigenlijk. Hij komt op mij over als een redelijk beperkte verdediger. Moeite met hoge, indraaiende ballen, opbouwend zeer matig - verliest al snel overzicht en loopt zich vast. Misschien komt het nog, hoor. Te vroeg voor echt een oordeel, eerder een indruk. Maar tot dusverre denk ik: fijn dat Schwaab terug is. Ook beperkt, maar ervaren en hij weet wat hij kan.

Ha, in mij een medestander, maar wilde nog even genieten van de betrekkelijke rust en het optimisme. Echt oordelen over Baumgartl (op basis van een potje tegen amateurs en een thuiswedstrijd van Ado waarin nauwlijks gevaar/werk voor de CV's was) kan nog niet, maar heb me al een paar keer achter de oren gekrabt om domme inschattingen en verkeerde timing qua instappen. Ik hoop dat dit er met wat ritme snel uitgaat.
 
Ha, in mij een medestander, maar wilde nog even genieten van de betrekkelijke rust en het optimisme. Echt oordelen over Baumgartl (op basis van een potje tegen amateurs en een thuiswedstrijd van Ado waarin nauwlijks gevaar/werk voor de CV's was) kan nog niet, maar heb me al een paar keer achter de oren gekrabt om domme inschattingen en verkeerde timing qua instappen. Ik hoop dat dit er met wat ritme snel uitgaat.
Heb al vaker gezegd, volgens mij is Baumgartl vooral een degelijke verdediger, veel beter/stabieler dan Sainsbury en Luckassen, maar niet de oplossing voor PSV's problemen op de CV positie. We hebben een CV nodig die op kan bouwen, en die in balbezit kan doorschuiven naar het middenveld, en dat is Baumgartl niet, en ook Viergever, Schwaab, Sainsbury en Luckassen niet. Kortom ik denk dat Baumgartl wel een verbetrering is en moeiteloos z'n basisplaats gaat houden, maar hij is niet de speler waar PSV grote behoefte aan heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan