Selectie PSV: Algemeen

In het artikel in het ED over de komst van Mitroglou staat ook: 'Dit staat los van de wens om ook nog een aankoop te doen. Onder anderen Ritsu Doan en Nicolás González zijn nog in beeld. PSV heeft eerder al een lijntje uitgegooid naar Alireza Jahanbakhsh, spelend bij Brighton. Hij was toen niet beschikbaar voor een overstap. '

Waarom ga je nog meer voorhoede spelers halen. Je hebt een Bergwijn, Malen, Gakpo en Bruma al. En Lammers als die weer fit is. Houd het geld toch gewoon ff op de bank. (Nu doen ze dat ook maar op een andere manier(spelers op bank)). Dan kun je het op een ander moment weer toepassen.
 
In het artikel in het ED over de komst van Mitroglou staat ook: 'Dit staat los van de wens om ook nog een aankoop te doen. Onder anderen Ritsu Doan en Nicolás González zijn nog in beeld. PSV heeft eerder al een lijntje uitgegooid naar Alireza Jahanbakhsh, spelend bij Brighton. Hij was toen niet beschikbaar voor een overstap. '

Waarom ga je nog meer voorhoede spelers halen. Je hebt een Bergwijn, Malen, Gakpo en Bruma al. En Lammers als die weer fit is. Houd het geld toch gewoon ff op de bank. (Nu doen ze dat ook maar op een andere manier(spelers op bank)). Dan kun je het op een ander moment weer toepassen.
Ik snap het wel. Totaal andere spits dan malen. Korte termijn aangezien je niet weet hoe lang lammers gebleseerd is en duurt om weer fit te worden.
 
Ik ben benieuwd wat van Bommel als het beste middenveld ziet.
Afellay sowieso lijkt me, zeker ondat hij hem aanvoerder maakt terwijl hij nog lang niet fit is. Samen met Guti en Rosario? Die de laatste tijd de vaste middenvelders zijn.

Ik denk dat dit belangrijke vragen zijn voor JdJ want ons middenveld is ondanks dat we de meeste opties hebben (9 spelers 3 posities) de zwakste linie. Dus eigenlijk wil je basisspelermateriaal er bij hebben en dus ook een flink aantal wisselspelers laten gaan.
 
Eigenlijk zouden Thomas/Rosario, Ihattarren en Affelay/Pereiro zou denk ik n mooie mix van rollen, leeftijd, ervaring complemaintaire sterke punten zijn als basis. (Waarbij ik wel hoge verwachtingen heb van Thomas - als meevoetballende en aanvallend passende Hendrix type, maar op niveau is hij nog ongetest).

Echter is op elk van deze spelers n voorbehoud te maken en is geen van allen op dit moment zekerheid; zeker gezien de blessures die er zijn en de onzekerheid of ze het niveau nog hebben/krijgen wat er gevraagd word. En juist t gebrek aan zekerheid, zelfvertrouwen en elkaar makkelijk vinden ontbreekt nu waardoor het middenveld niet loopt.
 
Belangrijke tweede helft voor het team zeg. Zoet die zich weer eens onderscheid, guti die belangrijk is, boscagli die belangrijk is en twee schitterende goals gezien. Voor mij is nu ook wel het een en ander duidelijk geworden:
- Ihattaren mag lekker blijven staan
- Rosario weer de dissonant. Hendrix brengt meer.
- Malen moet lekker op rechts starten. Na de geweldige assist op Bruma nu ook een mooie assist op Ihattaren.
- Boscagli heeft een lekkere pass in de benen. Die bal op Gakpo in de eerste helft was echt klasse. Haal Sadilek maar weg op de linksback positie.
 
Belangrijke tweede helft voor het team zeg. Zoet die zich weer eens onderscheid, guti die belangrijk is, boscagli die belangrijk is en twee schitterende goals gezien. Voor mij is nu ook wel het een en ander duidelijk geworden:
- Ihattaren mag lekker blijven staan
- Rosario weer de dissonant. Hendrix brengt meer.
- Malen moet lekker op rechts starten. Na de geweldige assist op Bruma nu ook een mooie assist op Ihattaren.
- Boscagli heeft een lekkere pass in de benen. Die bal op Gakpo in de eerste helft was echt klasse. Haal Sadilek maar weg op de linksback positie.


#1 eens
#2 nee maar ze zijn allebei kut.
#3 nee uiteindelijk heeft onze jeugd de goals gemaakt, geef de jeugd de kans als Mitro ingespeelt en zich waar maakt kan je dit veranderen.
#4. Voordeel van de twijfel. Goede pass. Maar onzeker en niet fit. Zijn wel punten waar groei in zit dus we zijn het wel eens...
 
#1 eens
#2 nee maar ze zijn allebei kut.
#3 nee uiteindelijk heeft onze jeugd de goals gemaakt, geef de jeugd de kans als Mitro ingespeelt en zich waar maakt kan je dit veranderen.
#4. Voordeel van de twijfel. Goede pass. Maar onzeker en niet fit. Zijn wel punten waar groei in zit dus we zijn het wel eens...

#3 Malen heeft toch veel meer rendement als hij op de vleugels speelt? Lammers moet gewoon weer in de spits staan wanneer hij fit is. Over Mitroglou heb ik niks gezegd.
 
#3 Malen heeft toch veel meer rendement als hij op de vleugels speelt? Lammers moet gewoon weer in de spits staan wanneer hij fit is. Over Mitroglou heb ik niks gezegd.

Prima. Ik zie Lammers ook het liefst in de spits. Maar die persoon heeft nu maar 1 doel fit en op niveau komen. Dus 2 geweldige talenten als Malen en Gakpo hun kans laten grijpen is toch de beste keuze?
 
In het artikel in het ED over de komst van Mitroglou staat ook: 'Dit staat los van de wens om ook nog een aankoop te doen. Onder anderen Ritsu Doan en Nicolás González zijn nog in beeld. PSV heeft eerder al een lijntje uitgegooid naar Alireza Jahanbakhsh, spelend bij Brighton. Hij was toen niet beschikbaar voor een overstap. '

Waarom ga je nog meer voorhoede spelers halen. Je hebt een Bergwijn, Malen, Gakpo en Bruma al. En Lammers als die weer fit is. Houd het geld toch gewoon ff op de bank. (Nu doen ze dat ook maar op een andere manier(spelers op bank)). Dan kun je het op een ander moment weer toepassen.

Geld hoeft niet op de bank te blijven, maar nog een aanvaller hoeft inderdaad niet. Een dynamische box-to-box middenvelder zou echter wel nog welkom zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik denk dat we als iedereen fit is echt te veel opties hebben, dat kan tot onvrede en een verminderde sfeer zorgen. Als ik het zo op een rijtje zet wat de opties zijn op cam: Mo, Pereiro, Lammers, Bergwijn, Doan en Ibi. Lb: Bruma, Bergwijn, Malen en Gakpo. Rb: Mo, Bruma, Bergwijn, Pereiro en Doan. Spits: Malen, Mitro en Lammers. Zet dit weg tegen de opties op de andere posities en je ziet dat het compleet uit balans is. Achterin heb je met Baumgartl en Dumfries eigenlijk de enige twee bewezen acceptabele aanwezigen en op de controlerende posities alleen Guti en Rosario (in vorm). Ik had liever de helft van de voorwaardse luxe willen wisselen voor wat toppers op cvm of in de achterhoede. Nu is zit je daar met een hoop twijfegevallen waarvan het maar te hopen is of je ze of kwijt kan raken of dat ze toch gaan voldoen. Thomas, Hendrix, Sadilek, Viergever, Lato, Schwaab, Luckassen, Sainsbury en Boscagli zijn door wisselende redenen geen zekerheidjes,
 
JDJ, je hebt nog 3 dagen....graag nog een creatieve aanvallende middenvelder erbij en een ervaren versterking in de achterhoede.....!!
 
JDJ, je hebt nog 3 dagen....graag nog een creatieve aanvallende middenvelder erbij en een ervaren versterking in de achterhoede.....!!

Vooral die middenvelder. Ik dacht net even na wat er gebeurd als Guti geblesseerd raakt. Daar moet je niet aan denken. Er zal wel niks meer bijkomen ben ik echter bang. Nog een CV kun je ook naar fluiten. Het grote geld is in Baumgartl gestoken en Viergever geniet duidelijk vertrouwen. Ondertussen hebben we alleen Teze als backup voor Dumfries en is het maar de vraag of 1 van de 3 linksbacks echt op gaat staan dit seizoen. Ik hoop eigenlijk dat Boscagli dan even mag blijven staan, die heeft tenminste een goede voorzet.
 
Ik zou liever een cvm zien dan een cam, op cam heb je al zo veel opties. Daarnaast zou een lvv ook wel een fijne versterking zijn, aangezien de 3 versterkingen blijkbaar niet goed genoeg zijn (voor nu), maar dat kan je jezelf niet aan doen.
 
Vooral die middenvelder. Ik dacht net even na wat er gebeurd als Guti geblesseerd raakt. Daar moet je niet aan denken. Er zal wel niks meer bijkomen ben ik echter bang. Nog een CV kun je ook naar fluiten. Het grote geld is in Baumgartl gestoken en Viergever geniet duidelijk vertrouwen. Ondertussen hebben we alleen Teze als backup voor Dumfries en is het maar de vraag of 1 van de 3 linksbacks echt op gaat staan dit seizoen. Ik hoop eigenlijk dat Boscagli dan even mag blijven staan, die heeft tenminste een goede voorzet.
Ik zou liever een cvm zien dan een cam, op cam heb je al zo veel opties. Daarnaast zou een lvv ook wel een fijne versterking zijn, aangezien de 3 versterkingen blijkbaar niet goed genoeg zijn (voor nu), maar dat kan je jezelf niet aan doen.
Tja, wij tellen ze niet mee, maar Afellay en Thomas zijn er ook nog. Ik neem aan dat die toch ook binnenkort weer mee kunnen doen met PSV1.

Middenvelders in selectie: Rosario, Guti, Sadilek, Hendrix, Afellay, Thomas, Pereiro, Ihatarren en Bergwijn (?). Dat zijn er kwantitatief genoeg. Scorend vermogen is laag, met name bij de eerste 6 in mijn rijtje.
 
Waarvan de eerste 4 zwaar armoedig zijn voor PSV, Afellay, Thomas en Pereiro op krukken lopen en de laatste twee op z'n max terecht kunnen op CAM.
 
Waarvan de eerste 4 zwaar armoedig zijn voor PSV, Afellay, Thomas en Pereiro op krukken lopen en de laatste twee op z'n max terecht kunnen op CAM.
Guti is niet zwaar armoedig voor PSV. Hendrix is prima niveau voor wisselspeler.

Doan kan ook nog op cam, Afellay had laatst toch rentree gemaakt in oefenwedstrijd. Zie ook vaak opstellingen hier voorbij komen dat Mitro en Malen achter elkaar spelen. Dan heb je 5 opties voor die positie, lijkt mij meer dan genoeg.

Maar goed ik vind defensief middenveld een stuk zwakker, zowel kwalitatief als in de breedte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan