Selectie PSV: Algemeen

Volgen de analyse van Opta heeft PSV nu al meer goals tegen gekregen dan het hele vorige seizoen. Als je daarbij optelt dat ze ook de prestaties van Zoet als veel beter dan vorig seizoen bestempelen, dan kan je niets anders concluderen dan dat onze verdediging (en middenveld) er erg op achteruit is gegaan. wamt zonder de prestaties van Zoet hadden we nog meer goals tegen gekregen dan nu al het geval is. Maar goed, ik zeg niet nieuws dacht ik zo

Mooi al die vergelijkingen, alleen je kunt ze interpreteren zoals je wilt! Het is hiermee ook bewezen dat een goede achterhoede je nog geen kampioen maakt. Vorig jaar hadden we meer individuele kwaliteiten met Moreno en Guardado, alleen geen team; ze hebben het kampioenschap gewoon vergooid. Dit jaar hebben we echt een team en worden we als team kampioen.

Dat een verdediging cruciaal is zagen we wel in het seizoen dat we meer dan 100 doelpunten maakten. Toen moesten we het ook doen met Peppi en Kokki.
 
Volgen de analyse van Opta heeft PSV nu al meer goals tegen gekregen dan het hele vorige seizoen. Als je daarbij optelt dat ze ook de prestaties van Zoet als veel beter dan vorig seizoen bestempelen, dan kan je niets anders concluderen dan dat onze verdediging (en middenveld) er erg op achteruit is gegaan. wamt zonder de prestaties van Zoet hadden we nog meer goals tegen gekregen dan nu al het geval is. Maar goed, ik zeg niet nieuws dacht ik zo

Mooi al die vergelijkingen, alleen je kunt ze interpreteren zoals je wilt! Het is hiermee ook bewezen dat een goede achterhoede je nog geen kampioen maakt. Vorig jaar hadden we meer individuele kwaliteiten met Moreno en Guardado, alleen geen team; ze hebben het kampioenschap gewoon vergooid. Dit jaar hebben we echt een team en worden we als team kampioen.
En dat als eerste post. (Y) Welkom op het forum! :)
 
Volgen de analyse van Opta heeft PSV nu al meer goals tegen gekregen dan het hele vorige seizoen. Als je daarbij optelt dat ze ook de prestaties van Zoet als veel beter dan vorig seizoen bestempelen, dan kan je niets anders concluderen dan dat onze verdediging (en middenveld) er erg op achteruit is gegaan. wamt zonder de prestaties van Zoet hadden we nog meer goals tegen gekregen dan nu al het geval is. Maar goed, ik zeg niet nieuws dacht ik zo

Mooi al die vergelijkingen, alleen je kunt ze interpreteren zoals je wilt! Het is hiermee ook bewezen dat een goede achterhoede je nog geen kampioen maakt. Vorig jaar hadden we meer individuele kwaliteiten met Moreno en Guardado, alleen geen team; ze hebben het kampioenschap gewoon vergooid. Dit jaar hebben we echt een team en worden we als team kampioen.

Klopt. Overigens geldt het ook voor Ajax en Feyenoord wat betreft het aantal tegengoals. Ajax en Feyenoord hebben ook meer tegengoals dan het hele vorige seizoen en FC Utrecht heeft er nu al evenveel als vorig seizoen. Van de top heeft alleen AZ beduidend minder tegengoals dan vorig seizoen.
PSV staat 10 punten voor en dat zegt ook heel veel over de tegenstanders in de "Mickey Mouse competitie". :rolleyes:
 
Niet weg te denken bij PSV, ons Mart.
Hij verjaart vandaag!

Ik denk echt dat Mart een enorme invloed heeft op PSV. Al die spelers en oud-spelers zeggen dat ze Mart zo'n prachtvent vinden. Zou nog wel eens een tik achter de schermen kunnen zijn als hij vertrekt.
 
Vind het mooi om te zien dat de (oud) spelers zo begaan zijn met hem. Zag net toevallig ook dat Guardado een bericht had geplaatst online om hem te feliciteren. Dat hij nog maar een paar jaartjes mag blijven
 
Ben nu al benieuwd naar volgend seizoen... Bepalende spelers als Zoet en Arias - misschien ook al wel Lozano - zullen vertrekken. In Schwaab en Isimat zit geen rek - hoewel Schwaab onmiskenbaar is gegroeid. Brenet was altijd al te licht. Er is jong talent, maar er moet flink worden geïnvesteerd. Cocu weet dat natuurlijk ook. Ondanks de titel gun ik hem niet nog een seizoen met een uitgeholde selectie. Dan eindigt PSV op de plek die ik voor dit seizoen al had voorspeld: 5e.
 
Ben nu al benieuwd naar volgend seizoen... Bepalende spelers als Zoet en Arias - misschien ook al wel Lozano - zullen vertrekken. In Schwaab en Isimat zit geen rek - hoewel Schwaab onmiskenbaar is gegroeid. Brenet was altijd al te licht. Er is jong talent, maar er moet flink worden geïnvesteerd. Cocu weet dat natuurlijk ook. Ondanks de titel gun ik hem niet nog een seizoen met een uitgeholde selectie. Dan eindigt PSV op de plek die ik voor dit seizoen al had voorspeld: 5e.
Voorin ben ik nog niet eens zo bang, daar zit genoeg potentie in wat we 'op voorraad' hebben. Een goede vervanger voor V Ginkel (dus een routienier), of hem kopen en goede vervanging voor Arias, het liefst aangevuld met een brok ervaring in het hart van de defensie zijn voor mij de drie speerpunten voor het aankoopbeleid.
Jurjus heb ik te weinig gezien om een oordeel over te hebben, Koopmans heb ik al wel leuke dingen zien doen. Verwacht echter niet dat deze keepers in hun eerste jaar veel punten zullen pakken voor de ploeg (daarom ook de wens voor ervaring in het hart van de defensie).
 
Er moet een ervaren topper op de back positie bij. Arias zal wel weg gaan. We moeten echt iemand hebben die er meteen staat. Zoiets als Tagliafico maar dan iets beter.
Links of rechts. Liever op links, want ik gok dat Brenet op rechts iets beter zal zijn.
Daarnaast nog een extra verdediger of twee, want we hebben dit jaar echt mazzal gehad dat Isimat en Schwaab (en ook Arias en Brenet) nooit geblesseerd waren.

Middenveld staat aardig, maar er moet wel 1 topper bij voor nieuw bloed. Van Ginkel eventueel 1-op-1 vervangen als die weg gaat.

Voorin staan we er aardig op denk ik.
Lozano hopen te houden, Bergwijn nog 1 jaar knallen, eventueel een vervanger als Luuk weg gaat, en hopen dat Romero onze nieuwe topper wordt.

Hopen dat er deze zomer geen leegloop komt, dan valt het best te overzien denk ik.
 
Hopen dat er deze zomer geen leegloop komt, dan valt het best te overzien denk ik.

Ik vrees dat er zeker een leegloop zal komen:
Zoet: Heeft een goed seizoen achter de rug en wil graag weg
Brenet: PSV zocht al een vervanger maar kon er geen betere halen
Isimat: Eind vorig seizoen was er interesse in hem bij Franse clubs (maar is nu niet concreet zover ik weet).
Arias: Heeft een goed seizoen achter de rug en wil graag weg
Van Ginkel: Eindehuurperiode
Lozano: Heeft een goed seizoen achter de rug en staat in de belangstelling van meerdere clubs
Perreiro: Was al interesse in hem, is niet volledig zeker van een basisplaats en zal waarschijnlijk graag weg willen

Zou me niet verbazen als alle 7 spelers die ik hierboven noem, vertrekken.
 
Ik vrees dat er zeker een leegloop zal komen:
Zoet: Heeft een goed seizoen achter de rug en wil graag weg
Brenet: PSV zocht al een vervanger maar kon er geen betere halen
Isimat: Eind vorig seizoen was er interesse in hem bij Franse clubs (maar is nu niet concreet zover ik weet).
Arias: Heeft een goed seizoen achter de rug en wil graag weg
Van Ginkel: Eindehuurperiode
Lozano: Heeft een goed seizoen achter de rug en staat in de belangstelling van meerdere clubs
Perreiro: Was al interesse in hem, is niet volledig zeker van een basisplaats en zal waarschijnlijk graag weg willen

Zou me niet verbazen als alle 7 spelers die ik hierboven noem, vertrekken.
Arias en Zoet zijn een probleem en daar moeten goede gelijkwaardige vervangers voor gehaald worden. De rest mag tegen goede vergoedingen gaan en is prima te vervangen door ten minste gelijkwaardige spelers. En hoezo zou Lozano na 1 jaar al weer weggaan. Ja, als er 60 miljoen geboden wordt, maar dan is dat ook geen probleem. Bij elk ander bod, gewoon weigeren
 
2018-2019

Unnertal (Room/Koopmans/V Osch)
Brenet (Ter Avest) - Reyes (Isimat-M) - Swaab (Obispo) - Viergever (De Wijs)
Fer (Ramselaar, Rosario) - Leemans (Hendrix, Lukassen)
Bergwijn (Malen) - Robben (Mauro, Gudmondsson) - Lozano (Gakpo)
De Jong (Maxi, Lammers)

Out: €25m. Van Ginkel, Zoet, Arias, Perreiro, Rigo, Lundquist, Paal.
In: €0.9m. Fer, Robben, Viergever, Unnertal, Ter Avest/Ebhouie, Reyes, (all transferfree), Leemans.

Maar ja, dit is met Eredivisie scouting en tegenwoordig scout Brands graag in Zuid-Amerika.
Je zal potdomme met dit elftal CL tegen Real Madrid moeten spelen. :eek:
 
Ik zie net jouw bericht over overleven in de CL en dan kom je met Brenet, Ter Avest, Viergever en Leemans aanzetten. Nee, dankje :lol:
Er zijn zeker wel wat betere spelers te verkrijgen dan die jij daar noemt, met hen acht ik de kansen voor een evenaring van dit seizoen als nihil.
 
2018-2019

Unnertal (Room/Koopmans/V Osch)
Brenet (Ter Avest) - Reyes (Isimat-M) - Swaab (Obispo) - Viergever (De Wijs)
Fer (Ramselaar, Rosario) - Leemans (Hendrix, Lukassen)
Bergwijn (Malen) - ? (Mauro, Gudmondsson) - Lozano (Gakpo)
De Jong (Maxi, Lammers)

Out: €25m. Van Ginkel, Zoet, Arias, Perreiro, Rigo, Lundquist, Paal.
In: €0.9m. Fer, Robben, Viergever, Unnertal, Ter Avest/Ebhouie, Reyes, (all transferfree), Leemans.

Maar ja, dit is met Eredivisie scouting en tegenwoordig scout Brands graag in Zuid-Amerika.

Dus Hendrix zit op de bank voor Leemans? Mmm, oké. :rolleyes:
 
Uit:
Marco van Ginkel (-)
Jeroen Zoet (12,5 miljoen)
Santiago Arias (12,5 miljoen)
Joshua Brenet (5 miljoen)
Eventueel uit:
Gaston Pereiro (10 miljoen)
Hirving Lozano (40 miljoen; waarvan ~16 miljoen voor Pachuca)

Transfersuggesties:
- Frank Fabra (Boca Juniors), Linksback: ~6 miljoen:
WhoScored.com Score: 7.46
Wedstijden: 20
Assists (Goals): 3 (2)
Passingpercentage: 83.5%
Gele kaarten (Rode kaarten): 6 (0)

- Everton (Gremio), Linksbuiten: ~10 miljoen
WhoScored.com Score: Te weinig wedstrijden dit jaar
Wedstrijden 2017: 32
Goals (Assists): 8 (5)
Passingpercentage: -
Gele kaarten 2017 (Rode kaarten): 1(0)

- Roberto Rosales (Malaga), Rechtsback: ~4 miljoen
WhoScored.com Score: 6.95
Wedstrijden: 30
Assists (Goals): 0 (1)
Passingpercentage: 73.8%
Gele kaarten (Rode kaarten): 8 (0)

- José María Basanta (Monterrey), Centrale verdediger: ~1 miljoen
WhoScored.com Score: -
Wedstrijden: 34
Assists (Goals) 2 (0)
Passingpercentage: -
Gele kaarten (Rode kaarten): 0 (0)
 
Volgen de analyse van Opta heeft PSV nu al meer goals tegen gekregen dan het hele vorige seizoen. Als je daarbij optelt dat ze ook de prestaties van Zoet als veel beter dan vorig seizoen bestempelen, dan kan je niets anders concluderen dan dat onze verdediging (en middenveld) er erg op achteruit is gegaan. wamt zonder de prestaties van Zoet hadden we nog meer goals tegen gekregen dan nu al het geval is. Maar goed, ik zeg niet nieuws dacht ik zo :sneaky:

De verdediging is gewoonweg niet goed genoeg voor PSV.
- Op de CV posities staan Isimat en Schwaab. Die doen het redelijk (zijn bijvoorbeeld beter dan een Derijck), maar zijn duidelijk minder goed dan een Bruma, Rekik of Moreno. Een van deze twee in de basis is te overzien als er een sterke speler naast staat. Maar niet samen.
- Op LB staat Brenet en Brenet is geen LB en is verdedigend gewoonweg niet goed genoeg: hij laat spelers te makkelijk een voorzet geven en wil nog wel eens lui zijn in de omschakeling. Hij heeft het excuus dat hij rechtsbenig is en eigenlijk op RB zou moeten staan, maar ook daar denk ik niet dat hij goed genoeg is voor PSV.
- Op RB staat Arias en die is duidelijk de beste RB van de eredivisie. En het is nu net degene waarvan het vrij zeker is dat hij een transfer wil maken.

We hebben dus een RB die waarschijnlijk weg wil en geen vervanger voor is, een LB die niet goed genoeg is en waar geen echte back-up voor is en 2 CV's waarvan er zeker 1 vervangen moet worden voor een betere.

Gezien het success van PSV de afgelopen jaren om verdedigers aan te trekken vind ik dit heel zorgelijk dat we 3 verdedigers moeten halen. Zonder een keeper in vorm als Zoet hadden we nooit kampioen kunnen worden met deze verdediging.
 
De verdediging is gewoonweg niet goed genoeg voor PSV.
- Op de CV posities staan Isimat en Schwaab. Die doen het redelijk (zijn bijvoorbeeld beter dan een Derijck), maar zijn duidelijk minder goed dan een Bruma, Rekik of Moreno. Een van deze twee in de basis is te overzien als er een sterke speler naast staat. Maar niet samen.
- Op LB staat Brenet en Brenet is geen LB en is verdedigend gewoonweg niet goed genoeg: hij laat spelers te makkelijk een voorzet geven en wil nog wel eens lui zijn in de omschakeling. Hij heeft het excuus dat hij rechtsbenig is en eigenlijk op RB zou moeten staan, maar ook daar denk ik niet dat hij goed genoeg is voor PSV.
- Op RB staat Arias en die is duidelijk de beste RB van de eredivisie. En het is nu net degene waarvan het vrij zeker is dat hij een transfer wil maken.

We hebben dus een RB die waarschijnlijk weg wil en geen vervanger voor is, een LB die niet goed genoeg is en waar geen echte back-up voor is en 2 CV's waarvan er zeker 1 vervangen moet worden voor een betere.

Gezien het success van PSV de afgelopen jaren om verdedigers aan te trekken vind ik dit heel zorgelijk dat we 3 verdedigers moeten halen. Zonder een keeper in vorm als Zoet hadden we nooit kampioen kunnen worden met deze verdediging.
Des te gekker is het dat wij hier op het forum dit jaren geleden al aangegeven hebben en dat ze dat bij PSV zelf niet kunnen verzinnen?
Dit is al gaande zolang Brands hier TD is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan