Selectie PSV: Algemeen

Des te gekker is het dat wij hier op het forum dit jaren geleden al aangegeven hebben en dat ze dat bij PSV zelf niet kunnen verzinnen?
Dit is al gaande zolang Brands hier TD is.
Helaas waar. Het is alleen zo dat wij niet weten wat er zich achter de schermen plaats vind.

Misschien zet PSV te hoog in en willen die spelers niet naar PSV komen.
Misschien vind Brands werkelijk dat de bestaande spelers goed genoeg zijn.
Misschien heeft de technische staf moeite om kwaliteit/groeipotentie bij verdedigers vast te stellen en zien ze het gewoonweg verkeert.
Misschien is het moeilijker om een goede betaalbare verdediger te halen dan een middenvelder.
Etc.

Maar het is duidelijk dat er flink geinvesteerd moet worden in de verdediging.
 
Helaas waar. Het is alleen zo dat wij niet weten wat er zich achter de schermen plaats vind.

Misschien zet PSV te hoog in en willen die spelers niet naar PSV komen.
Misschien vind Brands werkelijk dat de bestaande spelers goed genoeg zijn.
Misschien heeft de technische staf moeite om kwaliteit/groeipotentie bij verdedigers vast te stellen en zien ze het gewoonweg verkeert.
Misschien is het moeilijker om een goede betaalbare verdediger te halen dan een middenvelder.
Etc.

Maar het is duidelijk dat er flink geinvesteerd moet worden in de verdediging.

plaatsvindt
vindt
verkeert ... o.O Dat zie je verkeerd. ;)
 
De verdediging is gewoonweg niet goed genoeg voor PSV.
- Op de CV posities staan Isimat en Schwaab. Die doen het redelijk (zijn bijvoorbeeld beter dan een Derijck), maar zijn duidelijk minder goed dan een Bruma, Rekik of Moreno. Een van deze twee in de basis is te overzien als er een sterke speler naast staat. Maar niet samen.
- Op LB staat Brenet en Brenet is geen LB en is verdedigend gewoonweg niet goed genoeg: hij laat spelers te makkelijk een voorzet geven en wil nog wel eens lui zijn in de omschakeling. Hij heeft het excuus dat hij rechtsbenig is en eigenlijk op RB zou moeten staan, maar ook daar denk ik niet dat hij goed genoeg is voor PSV.
- Op RB staat Arias en die is duidelijk de beste RB van de eredivisie. En het is nu net degene waarvan het vrij zeker is dat hij een transfer wil maken.

We hebben dus een RB die waarschijnlijk weg wil en geen vervanger voor is, een LB die niet goed genoeg is en waar geen echte back-up voor is en 2 CV's waarvan er zeker 1 vervangen moet worden voor een betere.

Gezien het success van PSV de afgelopen jaren om verdedigers aan te trekken vind ik dit heel zorgelijk dat we 3 verdedigers moeten halen. Zonder een keeper in vorm als Zoet hadden we nooit kampioen kunnen worden met deze verdediging.
eens.
Brands heeft 2 dagen geleden gezegd dat Brenet prima als rechtsback kan...... Ik verwacht dus geen wonderen wat dat betreft.
 
De verdediging is gewoonweg niet goed genoeg voor PSV.
- Op de CV posities staan Isimat en Schwaab. Die doen het redelijk (zijn bijvoorbeeld beter dan een Derijck), maar zijn duidelijk minder goed dan een Bruma, Rekik of Moreno. Een van deze twee in de basis is te overzien als er een sterke speler naast staat. Maar niet samen.
- Op LB staat Brenet en Brenet is geen LB en is verdedigend gewoonweg niet goed genoeg: hij laat spelers te makkelijk een voorzet geven en wil nog wel eens lui zijn in de omschakeling. Hij heeft het excuus dat hij rechtsbenig is en eigenlijk op RB zou moeten staan, maar ook daar denk ik niet dat hij goed genoeg is voor PSV.
- Op RB staat Arias en die is duidelijk de beste RB van de eredivisie. En het is nu net degene waarvan het vrij zeker is dat hij een transfer wil maken.

We hebben dus een RB die waarschijnlijk weg wil en geen vervanger voor is, een LB die niet goed genoeg is en waar geen echte back-up voor is en 2 CV's waarvan er zeker 1 vervangen moet worden voor een betere.

Gezien het success van PSV de afgelopen jaren om verdedigers aan te trekken vind ik dit heel zorgelijk dat we 3 verdedigers moeten halen. Zonder een keeper in vorm als Zoet hadden we nooit kampioen kunnen worden met deze verdediging.

Brenet deed het 2 jaar geleden heel behoorlijk als rechtsback. Na een moeizame start voetbalde hij zich uit de misère en werden we ineens erg positief. Ik zie 'm graag als RB het komende seizoen.
 
Brenet is nog steeds pas 23 en heeft al meer dan 100 wedstrijden op zijn naam voor PSV. Hij wordt elk jaar beter en hij heeft zeker wel kwaliteiten: Snelheid en inhoud. Hij is alleen tactisch niet zo sterk en kan niet zo goed voetballen.
Aangezien hij al zoveel kritiek over zich heen gekregen heeft, ook van zijn eigen supporters, en hij daar door gekomen is, hebben we te maken met een ijzersterke wil, doorzettingsvermogen en persoonlijkheid. De allerbelangrijkste eigenschappen om verder te komen in het topvoetbal.

Maar volgend jaar op rechts, en hij zal weer een stapje maken. Over die jongen hoef je je geen zorgen over te maken. Een echte goede CV en linksback erbij is veel belangrijker.
Over zijn doorzettingsvermogen en zijn instelling zul je niet snel iemand horen klagen denk ik. Iedereen gunt hem ook alle geluk en succes, daar ben ik echt van overtuigd.
Maar dat hij dit seizoen in heel veel wedstrijden met afstand de zwakste schakel was (zo lang en zo duidelijk dat de tegenstanders hun tactiek er op aanpasten) is helaas ook waarheid.
 
Arias stond er dit seizoen vanaf het begin. Ik kan me ook nog andere seizoenen herinneren, waarin hij maanden nodig had om op stoom te komen. Dat gezegd hebbende denk ik ook dat hij de beste (rechts) back van de eredivisie is.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De verdediging is gewoonweg niet goed genoeg voor PSV.
- Op de CV posities staan Isimat en Schwaab. Die doen het redelijk (zijn bijvoorbeeld beter dan een Derijck), maar zijn duidelijk minder goed dan een Bruma, Rekik of Moreno. Een van deze twee in de basis is te overzien als er een sterke speler naast staat. Maar niet samen.
- Op LB staat Brenet en Brenet is geen LB en is verdedigend gewoonweg niet goed genoeg: hij laat spelers te makkelijk een voorzet geven en wil nog wel eens lui zijn in de omschakeling. Hij heeft het excuus dat hij rechtsbenig is en eigenlijk op RB zou moeten staan, maar ook daar denk ik niet dat hij goed genoeg is voor PSV.
- Op RB staat Arias en die is duidelijk de beste RB van de eredivisie. En het is nu net degene waarvan het vrij zeker is dat hij een transfer wil maken.

We hebben dus een RB die waarschijnlijk weg wil en geen vervanger voor is, een LB die niet goed genoeg is en waar geen echte back-up voor is en 2 CV's waarvan er zeker 1 vervangen moet worden voor een betere.

Gezien het success van PSV de afgelopen jaren om verdedigers aan te trekken vind ik dit heel zorgelijk dat we 3 verdedigers moeten halen. Zonder een keeper in vorm als Zoet hadden we nooit kampioen kunnen worden met deze verdediging.

En vergeet niet dat het ook goed mogelijk is dat Zoet ook weggaat na dit seizoen. Oeps! :bandage:
 
Skkky gooit er op de vorige paginas wat suggesties in.
Ik ken er daar maar 1 van: Roberto Rosales.

Rechtsback , die in de hoogtij-jaren bij Twente speelde, en zo'n beetje de beste rechtsback van de Eredivisie was. 30 jaar nu, die zou ik best graag zien komen.
 
Over zijn doorzettingsvermogen en zijn instelling zul je niet snel iemand horen klagen denk ik. Iedereen gunt hem ook alle geluk en succes, daar ben ik echt van overtuigd.
Maar dat hij dit seizoen in heel veel wedstrijden met afstand de zwakste schakel was (zo lang en zo duidelijk dat de tegenstanders hun tactiek er op aanpasten) is helaas ook waarheid.

Volgens mij geloof je echt in je eigen onzinnige uitspraken. Noem mij maar 10 wedstrijden (heel veel wedstrijden = minimaal 10) waar de tegenstander van PSV alleen maar over de linkerhelft heeft aangevallen. Je kunt nog geen 1 wedstrijd noemen, waarin de tegenstander de tactiek afstemde op Brenet. En ik heb het niet over (ongelukkige) fouten waardoor PSV verloor, want die kan ik ook over onze vriend Guardado (om maar iemand te noemen) naar boven halen.
 
Volgens mij geloof je echt in je eigen onzinnige uitspraken. Noem mij maar 10 wedstrijden (heel veel wedstrijden = minimaal 10) waar de tegenstander van PSV alleen maar over de linkerhelft heeft aangevallen. Je kunt nog geen 1 wedstrijd noemen, waarin de tegenstander de tactiek afstemde op Brenet. En ik heb het niet over (ongelukkige) fouten waardoor PSV verloor, want die kan ik ook over onze vriend Guardado (om maar iemand te noemen) naar boven halen.
:eek: Kijk maar eens een wilekeurige wedstrijd terug. Dan zal je zien dat Brenet en Isimat altijd vrij gelaten worden en dat er geen druk op hen wordt gezet. Dat betekent, de tegenstander het prima vind dat zij de bal hebben.
 
Laatst bewerkt:
:eek: Kijk maar eens een wilekeurige wedstrijd terug. Dan zal je zien dat Brenet en Isimat altijd vrij gelaten worden en dat er geen druk op hen wordt gezet. Dat betekent, de tegenstander het prima vind dat zij de bal hebben.

Klopt, maar niet alleen qua opbouw, we hebben we dit seizoen ook overduidelijk kunnen zien dat tegenstanders vooral de kant van Brenet prefereerde om aan te vallen; daar lag immers de grootste kans op succes.

Hij heeft overigens nog gelijk ook met zijn post, want ik kan ook geen een wedstrijd opnoemen waarbij de tegenstander van PSV alleen maar over de linkerhelft heeft aangevallen; het gros van de aanvallen van de tegenstander ging immers over de rechterhelft, de kant van linksback Brenet :geek::maniac:
 
Over zijn doorzettingsvermogen en zijn instelling zul je niet snel iemand horen klagen denk ik. Iedereen gunt hem ook alle geluk en succes, daar ben ik echt van overtuigd.
Ben het met dit gedeelte zeker eens. Zijn inzet is prima en hij heeft een grote “gunfactor” voor mij. Dit neemt niet weg dat ook ik hem de zwakste schakel vind bij PSV.

Wellicht is dit voor een deel te verklaren dat hij als rechtsbenige speler op links staat. Als dat zo is, dan zal hij beter presteren op rechts, maar daar heb ik hem zelden gezien, dus ik weet niet of hij aan die kant beter is.
 
Brenet is zowat het zwarte schaap en krijgt vaak ten onrechte kritiek als het niet goed loopt. Tegen AZ werden hem de 2 tegendoelpunten verweten terwijl bij het eerste Arias zich erg gemakkelijk in de rug laat pakken en bij het tweede Swaab te veel ruimte geeft .
Een andere en heel belangrijk een betere halen is sneller gezegd dan gedaan .
 
Terug
Bovenaan Onderaan