Selectie PSV: Algemeen

Ho, wacht even... Ik ben in 2017 erg weinig in Nederland geweest, dus wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Maar is dit waar? Wilde Guardado bijtekenen?

Zo ja, dan mag Brands per direct ontslagen worden en permanent de gevangenis in worden gegooid voor welke aanklacht dan ook.

Ik wacht nog even op je reactie, wellicht heb ik je verkeerd begrepen.

http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/...niet~a551ae18/
http://psvinside.nl/guardado-eerste-...uwe-koers-psv/
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=304569

Voor wat betreft de bronnen kun je je vraagtekens stellen bij hun betrouwbaarheid. Maar het zou mij niet verbazen dat de keuze om niet te verlengen wel voor een groot deel ook vanuit PSV gemaakt is. Of dat om financiele redenen (restwaarde, premies, salarispost, eissen van de speler) is of om sportieve (speeltijd van jongere spelers zoals hendrix, ramselaar, rigo?) redenen was laat ik in het midden.

In mijn optiek is het inderdaad een ook een flater. Al zal Guardado met tot zijn pensioen blijven ballen dan nog denk ik dat de netto "waarde" op sportief en financieel vlak er wel degelijk was, al was het maar omdat hij zeker een belangrijke rol heeft in de stabiele kapstok van je team. Denk bijvoorbeeld aan de vrijheid van Pereiro met Guardado in zijn rug. Dan zou het niet meeverdedigen van hem wellicht minder erg zijn en had ie zich met zijn aanvallende kwaliteiten beter kunnen ontwikkelen.

Als ik had kunnen kiezen tussen nog een paar jaar Guardado in de basis of de derde huurperiode van Van ginkel (toch ook een behoorlijk salaris) dan was het voor mij een absolute no brainer. Alleen als er sterke vervangers GEKOCHT waren (ipv verkocht zoals pröpper) dan had ik er enig voordeel van de twijfel aan kunnen knopen. Toegegeven, hij zou zeker een grootverdiener zijn geweest maar in mijn ogen zelfs vorig seizoen was dat ook terrecht. Kortom, vertrek Guardado is voor mij tekenend voor het inboeten aan kwaliteit door slechte keuzes vanuit de directie.
 
Laatst bewerkt:
http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/...niet~a551ae18/
http://psvinside.nl/guardado-eerste-...uwe-koers-psv/
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=304569

Voor wat betreft de bronnen kun je je vraagtekens stellen bij hun betrouwbaarheid. Maar het zou mij niet verbazen dat de keuze om niet te verlengen wel voor een groot deel ook vanuit PSV gemaakt is. Of dat om financiele redenen (restwaarde, premies, salarispost, eissen van de speler) is of om sportieve (speeltijd van jongere spelers zoals hendrix, ramselaar, rigo?) redenen was laat ik in het midden.

In mijn optiek is het inderdaad een ook een flater. Al zal Guardado met tot zijn pensioen blijven ballen dan nog denk ik dat de netto "waarde" op sportief en financieel vlak er wel degelijk was, al was het maar omdat hij zeker een belangrijke rol heeft in de stabiele kapstok van je team. Denk bijvoorbeeld aan de vrijheid van Pereiro met Guardado in zijn rug. Dan zou het niet meeverdedigen van hem wellicht minder erg zijn en had ie zich met zijn aanvallende kwaliteiten beter kunnen ontwikkelen.

Als ik had kunnen kiezen tussen nog een paar jaar Guardado in de basis of de derde huurperiode van Van ginkel (toch ook een behoorlijk salaris) dan was het voor mij een absolute no brainer. Alleen als er sterke vervangers GEKOCHT waren (ipv verkocht zoals pröpper) dan had ik er enig voordeel van de twijfel aan kunnen knopen. Toegegeven, hij zou zeker een grootverdiener zijn geweest maar in mijn ogen zelfs vorig seizoen was dat ook terrecht. Kortom, vertrek Guardado is voor mij tekenend voor het inboeten aan kwaliteit door slechte keuzes vanuit de directie.

:(

In PSV's defense: er staat dat Guardado open stond voor nog een seizoen PSV, niet dat hij zijn contract wilde verlengen.

Buiten dat, vind ik dit erg schokkend. Absoluut de beste voetballer in de Eredivisie sinds jaren en die laat je dan zo weglopen... Ik weet niet of ik verdrietig, boos of met stomheid geslagen ben.

Ik ben niet iemand die snel roept om het hoofd van iemand uit het bestuur. Sterker nog, dat heb ik sinds Reker niet meer gedaan. Brands heeft wat krediet verdiend, na onder meer het aantrekken van spelers als Arias, Guardado, Moreno, Pereiro, Pröpper, Willems, Mertens, Strootman, Lens etc. Maar na de afgelopen twee zomerstops is het moment daar: wat mij betreft moet Brands z'n biezen pakken. Los van de dramatische verkoopsommen, heeft hij het duidelijk niet meer op een rijtje. Topspelers laat hij vertrekken, om te investeren in middelmaat (aankopen Ramselaar, Luckassen en zelfs Guardado alleen willen huren om waterdrager Hendrix niet in de weg te zitten), vergeet stelselmatig te investeren in de juiste linies, is niet meer creatief etc.

Het is afgelopen. Brands moet weg.
 
De Wijs weg en geen linksback.
We gaan dus met 5 verdedigers het seizoen in, want Paal is een middenvelder.
Dit kan echt niet...

Ik denk dat ze erop anticiperen dat PSV ook in de beker snel geen verplichtingen meer heeft :shifty:
Voor één competitie is 5 verdedigers + een omgevormde middenvelder voldoende...
 
We kunnen nu al stellen dat Chucky ons dit seizoen op sleeptouw moet nemen. En dat als nieuweling op zijn leeftijd, We hebben een Van Ginkel die gewoon vrij moet zijn en geen aanvoerder(En dan idd als huurling) ik geloof ook dat er genoeg "Powerhouse luckasen' in de eredivisie rondloopt en anders buiten de grens ik vind dit teveel geld voor een speler die natuurlijk wel nuttig is maar niet een heel hoog niveau heeft. Ik denk dat clubs als Heerenveen,Utrecht, En zelfs ADO een sterkere selectie hebben en daarom moeten we dus hopen dat chucky op staat voor dit PSV, Al vind ik dat een heel trieste gedachte.
 
Nou, ik denk dat ik de huidige selectie wel goed kan samenvatten met: :lol:

En laat ze nou niet aankomen met Topsportklimaat en Een club als PSV moet altijd voor het kampioenschap strijden... :sick:
 
Laat ik vooropstellen dat ik de perikelen rondom de linksback positie van een onmetelijk amateurisme vind getuigen, maar gaan we nu ineens doen alsof de rest van de selectie ook waardeloos is geworden?
Feyenoord heeft m.i. de beste selectie, niet eens omdat ze nu per definitie wereldtoppers hebben, maar vooral omdat ze alle posities dubbel bezet hebben. Het is te hopen dat het CL avontuur hen punten kost.
Ajax en PSV vind ik gelijkwaardig. I.i.g. beiden geen linksback. Ajax heeft echt ontstellend weinig met de miljoenen gedaan, ongelooflijk, gelukkig.
Utrecht en Vitesse blijven outsiders, maar je de laatste wedstrijd al dat die ook ineens totaal 'niet-thuis' kunnen geven.
 
We kunnen nu al stellen dat Chucky ons dit seizoen op sleeptouw moet nemen. En dat als nieuweling op zijn leeftijd, We hebben een Van Ginkel die gewoon vrij moet zijn en geen aanvoerder(En dan idd als huurling) ik geloof ook dat er genoeg "Powerhouse luckasen' in de eredivisie rondloopt en anders buiten de grens ik vind dit teveel geld voor een speler die natuurlijk wel nuttig is maar niet een heel hoog niveau heeft. Ik denk dat clubs als Heerenveen,Utrecht, En zelfs ADO een sterkere selectie hebben en daarom moeten we dus hopen dat chucky op staat voor dit PSV, Al vind ik dat een heel trieste gedachte.

Overdrijven is ook een vak. Met dit basiselftal moet meedoen tot de laatste dag voor de titel gewoon mogelijk zijn. Brenet schwaab ramselaar gudmundson en de jong op de bank is ook gewoon prima eredivisie bankmateriaal.

Als paal zich staande houdt dit seizoen en de rest van de verdediging gewoon zijn niveau haalt dan is de titel gewoon mogelijk. Feyenoord is vorig jaar kampioen geworden met van der Heijden en Botteghin... Die hoef ik lengte van jaren niet hier te zien. En vergeet ook niet dat ajax achterin loopt te kwakkelen en als ik hun opties zo zie dan vind ik dat het bij ons niet minder is. Ik heb er iig genoeg vertrouwen in. Als het team wat meer op elkaar is ingespeeld kan het echt genieten worden met de techniek van Pereiro en Lozano plus de kracht en snelheid van locadia en bergwijn en het scorend vermogen van van Ginkel!
 
Overdrijven is ook een vak. Met dit basiselftal moet meedoen tot de laatste dag voor de titel gewoon mogelijk zijn. Brenet schwaab ramselaar gudmundson en de jong op de bank is ook gewoon prima eredivisie bankmateriaal.

Als paal zich staande houdt dit seizoen en de rest van de verdediging gewoon zijn niveau haalt dan is de titel gewoon mogelijk. Feyenoord is vorig jaar kampioen geworden met van der Heijden en Botteghin... Die hoef ik lengte van jaren niet hier te zien. En vergeet ook niet dat ajax achterin loopt te kwakkelen en als ik hun opties zo zie dan vind ik dat het bij ons niet minder is. Ik heb er iig genoeg vertrouwen in. Als het team wat meer op elkaar is ingespeeld kan het echt genieten worden met de techniek van Pereiro en Lozano plus de kracht en snelheid van locadia en bergwijn en het scorend vermogen van van Ginkel!

Je gaat wel heel makkelijk voorbij aan de stabiliteit bij Feyenoord, aan hun daadkracht op de transfermarkt en de juiste aanvullingen die ze gehaald hebben. Ze hebben nu op elke positie een goede dubbele bezetting. Bottegin en vd Heijden kennen elkaar door en door en itt Lukassen en Isimat hoeven ze niet ingespeeld te raken. En Botteghin kan oobouwend niets maar dat kan Isimat ook niet. Alleen kan Botteghin veel beter verdedigen dan Isimat.
En je vergeet dat PSV de ervaren Moreno heeft ingeruild voor een talentje dat zich slechts een halfjaar bij AZ heeft bewezen als zijnde een speler met potentie. En dat Willems zijn vervanger er niet is gekomen maar dat Paal meteen wordt getest op een positie waar hij nauwelijks heeft gespeeld voor die tijd. Hij is namelijk geen linksback....
Je noemt Schwaab een prima eredivisie materiaal, ja inderdaad eredivisie... Dat is een breed begrip want PSV hoort topclub materiaal te hebben en geen Eredivisie materiaal.
 
We kunnen nu al stellen dat Chucky ons dit seizoen op sleeptouw moet nemen. En dat als nieuweling op zijn leeftijd, We hebben een Van Ginkel die gewoon vrij moet zijn en geen aanvoerder(En dan idd als huurling) ik geloof ook dat er genoeg "Powerhouse luckasen' in de eredivisie rondloopt en anders buiten de grens ik vind dit teveel geld voor een speler die natuurlijk wel nuttig is maar niet een heel hoog niveau heeft. Ik denk dat clubs als Heerenveen,Utrecht, En zelfs ADO een sterkere selectie hebben en daarom moeten we dus hopen dat chucky op staat voor dit PSV, Al vind ik dat een heel trieste gedachte.

Hahahah wat is dit nou weer voor onzin, Heerenveen, Utrecht en ADO een sterke selectie... Na Feyenoord en Ajax is die van PSV gewoon het sterkst van de Eredivisie.
 
Hahahah wat is dit nou weer voor onzin, Heerenveen, Utrecht en ADO een sterke selectie... Na Feyenoord en Ajax is die van PSV gewoon het sterkst van de Eredivisie.

Sterker nog, die 3 liggen dicht bij elkaar.
Vorig jaar heeft Feyenoord ook het geluk van een kampioen gehad. Ze hebben verdiend de titel gepakt, daar niet van, maar zoveel beter was het allemaal niet. Het muntje viel gewoon vaker op de goede kant.
Dit jaar zijn er ook weer 3 kanshebbers. PSV heeft niet de sterkste selectie, maar ajax heeft na de verkoop van Sanchez ook nagelaten om achterin te investeren, en feyenoord gaat het ook lastiger krijgen ivm CL-voetbal en tegenstanders die zich niet schamen om zich in te graven als de kampioen op bezoek komt.
 
Als Cocu een echte PSV'er is en om de club geeft, dan trekt hij na een waardeloos seizoen, de historische uitschakeling in de EL en zo een kansloze nederlaag, zijn conclusies. Hoe lang wil hij doorgaan met schade aanrichten? Zijn grote vriend De Boer werd 4 x achter elkaar kampioen en daarna nog twee keer 2e waarvan een echt op het nippertje en met veel pech, maar trok toch zijn conclusies en stapte op. Hij vond dat ie zijn langste tijd wel had gehad bij Ajax. Ondanks zoveel wanvertoning vind Phillip de tijd dus nog niet rijp om een andere trainer de kans te geven.
 
Als Cocu een echte PSV'er is en om de club geeft, dan trekt hij na een waardeloos seizoen, de historische uitschakeling in de EL en zo een kansloze nederlaag, zijn conclusies. Hoe lang wil hij doorgaan met schade aanrichten? Zijn grote vriend De Boer werd 4 x achter elkaar kampioen en daarna nog twee keer 2e waarvan een echt op het nippertje en met veel pech, maar trok toch zijn conclusies en stapte op. Hij vond dat ie zijn langste tijd wel had gehad bij Ajax. Ondanks zoveel wanvertoning vind Phillip de tijd dus nog niet rijp om een andere trainer de kans te geven.

Hopelijk ziet Cocu het zelf, maar dat verwacht ik niet meer. Aangezien ook Brands en Gerbrands ook geen ingedaalde ballen hebben, moet de druk van buitenaf komen. Supporters moeten aan de poort het ontslag eisen.

Er moet een trainer komen waaronder jonge spelers zich doorontwikkelen. Dat is Cocu niet. Buiten de vondst om 5-3-2 met hoge backs te gaan voetballen in de CL, heeft Cocu tactisch nooit creativiteit getoond. De enige creativiteit bestaat uit 'kijk eens waar ik nu eens iemand weer neerzet'. En zo blijven de vleugels bemand worden door spelers die daar niet goed uitkomen.
Inmiddels is 5-3-2 ook geen optie meer, want sinds vorige week is de enige linksbenige verdediger verhuurd en is besloten om een aanvallende middenvelder linksback te zetten.

Inmiddels 2 transferzomers verkloot en dat repareer je niet in één jaar. Aangezien het geld ook op is, moet PSV eigenlijk wel inzetten op jeugdspelers. Dus is topprioriteit een coach die spelers beter maakt.
 
Ik heb niet alle spelers uit de jeugd in Mn hoofd. Maar loopt daar nou echt geen linksback rond van een jaar of 17/18? Neem Paal niks kwalijk hoor, die probeert z'n kans te pakken gezien hij als middenvelder nooit zal doorbreken. Maar dit kan gewoon niet.
 
Ik heb niet alle spelers uit de jeugd in Mn hoofd. Maar loopt daar nou echt geen linksback rond van een jaar of 17/18? Neem Paal niks kwalijk hoor, die probeert z'n kans te pakken gezien hij als middenvelder nooit zal doorbreken. Maar dit kan gewoon niet.

Helaas, PSV leidt alleen maar middenvelders op....Brands heeft dat als speerpunt van zijn beleid gemaakt in de afgelopen 5 jaar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan