Selectie PSV: Algemeen

Het verschil tussen de top 3 en de rest is echt nog wel heel groot. AZ, Heerenveen, Utrecht, clubs die vaak een paar maanden leuk spelen maar een onherroepelijke dip krijgen. Als ajax Sanchez verkoopt zonder adequate vervanging, dan gaan ze het net zo lastig krijgen. Feyenoord is ook best wel wat kwijt geraakt, en gaat nu te maken krijgen met clubs die zich ingraven. Ik voorspel dan ook een strijd tussen de traditionele 3.
Maar PSV is armoedig, zegt U. Klopt. Maar de rest ook. Niet alleen PSV holt achteruit, dat doet elke Nederlandse club. Relatief gezien is alles hetzelfde gebleven. Lozano, die zo wervelde tegen AZ maar niet presteerde tegen Osijek, is daar een mooi voorbeeld van. In Nederland steekt hij er bovenuit, In het boze buitenland wordt eht een stuk alstiger.

En toch heeft De Bondscoach wel een goed punt. Dat de selectie kwalitatief gezien achteruit gaat bij iedere Nederlandse club is zeker waar, maar bij PSV gaat het wel op een extreem hoog tempo. Lozano is de uitzondering, maar verder wordt er sinds twee jaar alleen maar verkocht en wordt er niets voor teruggehaald. En daarnaast, het is niet alleen de selectie waardoor PSV steeds minder PSV wordt. Onze sponsor is echt van niveau RKC, onze kledingsponsor idem. De hele uitstraling van PSV is gewoon niet meer wat het geweest is.
 
En toch heeft De Bondscoach wel een goed punt. Dat de selectie kwalitatief gezien achteruit gaat bij iedere Nederlandse club is zeker waar, maar bij PSV gaat het wel op een extreem hoog tempo. Lozano is de uitzondering, maar verder wordt er sinds twee jaar alleen maar verkocht en wordt er niets voor teruggehaald. En daarnaast, het is niet alleen de selectie waardoor PSV steeds minder PSV wordt. Onze sponsor is echt van niveau RKC, onze kledingsponsor idem. De hele uitstraling van PSV is gewoon niet meer wat het geweest is.

Op wat dat betreft wel heel jammer dat ASML geen hoofdsponsor wil worden van PSV, niet alleen vanuit financieel oogpunt, maar ook qua symbolische waarde. ASML is ooit als afgestoten bedrijfsonderdeel afgedankt door Philips. Tegenwoordig stelt Philips geen mallemoer voor en is ASML wereldwijd veruit de grootste chipfabrikant die er is en heeft een mega uitstraling. PSV is ook toe aan een wedergeboorte. Laat ASML maar vol trots prijken op de shirts.

Ergens denk ik toch dat die Brands iets in zijn schild aan het voeren is. Het is al zo lang stil. Wellicht gaan we net als vaak in het verleden knallend het uiteinde in van de transferperiode. Wellicht is hier de wens, de vader van de gedachte...maja.
 
Op wat dat betreft wel heel jammer dat ASML geen hoofdsponsor wil worden van PSV, niet alleen vanuit financieel oogpunt, maar ook qua symbolische waarde. ASML is ooit als afgestoten bedrijfsonderdeel afgedankt door Philips. Tegenwoordig stelt Philips geen mallemoer voor en is ASML wereldwijd veruit de grootste chipfabrikant die er is en heeft een mega uitstraling. PSV is ook toe aan een wedergeboorte. Laat ASML maar vol trots prijken op de shirts.

Ergens denk ik toch dat die Brands iets in zijn schild aan het voeren is. Het is al zo lang stil. Wellicht gaan we net als vaak in het verleden knallend het uiteinde in van de transferperiode. Wellicht is hier de wens, de vader van de gedachte...maja.

We zullen ons ergens aan vast moeten houden... Ik hoop met je mee.
 
Op wat dat betreft wel heel jammer dat ASML geen hoofdsponsor wil worden van PSV, niet alleen vanuit financieel oogpunt, maar ook qua symbolische waarde. ASML is ooit als afgestoten bedrijfsonderdeel afgedankt door Philips. Tegenwoordig stelt Philips geen mallemoer voor en is ASML wereldwijd veruit de grootste chipfabrikant die er is en heeft een mega uitstraling. PSV is ook toe aan een wedergeboorte. Laat ASML maar vol trots prijken op de shirts.

Ergens denk ik toch dat die Brands iets in zijn schild aan het voeren is. Het is al zo lang stil. Wellicht gaan we net als vaak in het verleden knallend het uiteinde in van de transferperiode. Wellicht is hier de wens, de vader van de gedachte...maja.

Wat is voor ASML de meerwaarde van sponsoring? Zij moeten het niet van consumenten hebben.
 
Gunnen en naamsbekendheid.

Lijkt me een no-brainer voor de aandeelhouders: geven we het geld aan PSV of keren we het het aan onszelf uit als dividend en zoals Mikasa al zei, iedereen waarvoor het nutting is om ASML te kennen, hun klanten, kennen ASML al.
 
Laatst bewerkt:
Wat is voor ASML de meerwaarde van sponsoring? Zij moeten het niet van consumenten hebben.

Goed punt, zij richten zich op de zakelijke markt en daar valt qua naamsbekendheid niets te winnen. Ze dragen geloof ik wat bij maar dat is meer vanuit hun maatschappelijke betrokkenheid.
 
PSV praat weer met Maher over een eventueel verblijf.... Dit soort zaken zie je ook bij Jong PSV: Kades was al weggestuurd maar is nu weer met zijn 21 jaar teruggehaald.
Cocu zegt in een interview met de Telrgraaf dat hij samen met Brands en scouts bepaalt wie er gehaald wordt of vertrekt. Dus itt wat wel eens wordt beweerd hier, heeft hij zelf wel degelijk een rol bij het aantrekken van spelers. Cocu heeft anders dan veel andere trainers veel invloed en macht binnen PSV, getuige het feit dat de helft van de verzadigde selectie is weggedaan maar de verzadigde trainer is behouden gebleven na 4 jaar trainerschap.
 
Kan me voorstellen dat hij een wensenlijstje indient. De vraag is of Brands hier blind in mee gaat.
Wel jammer dat hij de goede helft Vd verzadigde spelers heeft weggedaan ipv de slechte..
 
Groot deel uitgaande spelers kan ik wel mee leven hoor.

De betere helft: (instelling en/of kwaliteit-potentie o.b.v. vorig seizoen)
Andrès Guardado*
Hector Moreno*
Santiago Arias#
Jürgen Locadia
Jorrit Hendrix
Jeroen Zoet#
Nicolas Isimat-Mirin
Steven Bergwijn
Jordy de Weijs
Gaston Pereiro
Bart Ramselaar
Joshua Brenet
Marco van Ginkel (h)

De mindere helft:
Luuk de Jong
Adam Maher
Daniel Schwaab
Davy Pröpper*
Remco Pasveer*
Marcel Ritzmayer*
Ray Vloet*
Menno Koch*
Retro Willems*

6/8 verkopen in mijn ogen prima zaak.
Verkoop Moreno met heel veel tegenzin maar ben voor hem wel blij. Krijgt n mooie kans op hoger niveau en heeft ons hier enorm geholpen. Voor wat betreft Andrès onbegrijpelijk. Als hij openstond om bij te tekenen snap ik niet waarom PSV geen beter aanbod kon doen. Zoveel meerwaarde. Had best samen met Hendrix kunnen spelen. Nu naar in rotclub om in n matig team in een sterke competitie tegen degradatie te strijden.

Zoet deed t prima, maar denk niet dat we met Room of Pasveer echt heel veel zwakker zouden worden. Zou het voor hem zelf jammer vinden als hij naar Frank moet luisteren. Al zal die vast niet heel lang daar de coach mogen zijn verwacht ik.

Arias gaat nog veel pijn doen als hij idd vertrekt.

​​​​

 
Isimat kun je alleen opstellen tegen Ajax en Feyenoord dus, want het enige wat hij een beetje kan is zijn man uitschakelen. Maar PSV is 9 van de 10 keer in balbezit en valt aan. Bovendien heeft Isimat ondanks dat je als topclub niet vaak onder druk staat, elke wedstrijd weer een paar fouten en is nooit 90 minuten geconcentreerd. Dit in combinatie met een Lukassen die nog erg naïef speelt, is gewoon lachwekkend als het verdedigingshart van een topclub. Dit is niveau Heerenveen, AZ, Vitesse.
 
Nu beledig je Vitesse.
Jammer (voor de competitie) dat Vitas Europa ingaat.
Net als Utrecht wellicht. Ik hoop dat ze Zenit verslaan, maar toch ook weer niet. Wil weleens zien hoe ver ze kunnen komen in de Mickey M-competitie.
 
Nu beledig je Vitesse.
Jammer (voor de competitie) dat Vitas Europa ingaat.
Net als Utrecht wellicht. Ik hoop dat ze Zenit verslaan, maar toch ook weer niet. Wil weleens zien hoe ver ze kunnen komen in de Mickey M-competitie.

Inderdaad, ik vind Vitesse en Utrecht en sterke indruk maken.
 
Isimat kun je alleen opstellen tegen Ajax en Feyenoord dus, want het enige wat hij een beetje kan is zijn man uitschakelen. Maar PSV is 9 van de 10 keer in balbezit en valt aan. Bovendien heeft Isimat ondanks dat je als topclub niet vaak onder druk staat, elke wedstrijd weer een paar fouten en is nooit 90 minuten geconcentreerd. Dit in combinatie met een Lukassen die nog erg naïef speelt, is gewoon lachwekkend als het verdedigingshart van een topclub. Dit is niveau Heerenveen, AZ, Vitesse.

Je zou kunnen zeggen stel Hendrix in die andere wedstrijden maar op in de verdediging voor een betere opbouw, alleen dan creëer je weer het probleem dat je in de omschakeling kwetsbaar wordt. Hendrix met ruimte in de rug lijkt me niet ideaal. Ik vind een sterke centrumverdediger momenteel belangrijker dan de keeperspositie. Ben bijna geneigd om te zeggen verkoop Zoet maar voor die 10 miljoen, schuif Room door en haal een sterke centrumverdediger. Denk dat je per saldo als team er sterker op wordt.
 
Je zou kunnen zeggen stel Hendrix in die andere wedstrijden maar op in de verdediging voor een betere opbouw, alleen dan creëer je weer het probleem dat je in de omschakeling kwetsbaar wordt. Hendrix met ruimte in de rug lijkt me niet ideaal. Ik vind een sterke centrumverdediger momenteel belangrijker dan de keeperspositie. Ben bijna geneigd om te zeggen verkoop Zoet maar voor die 10 miljoen, schuif Room door en haal een sterke centrumverdediger. Denk dat je per saldo als team er sterker op wordt.

Eens. Een ervaren verdediger naast Lukassen/Isimat is wat mij betreft de prioriteit nummer 1.
 
Terug
Bovenaan Onderaan