Scouting - Algemeen & Beleid

Eh, is Anderlecht de laatste jaren niet afgezakt?
Leuk dat elke scheet die ajaks laat tot chanel nr. 5 wordt gebombardeerd, maar ik ga daar even niet in mee.
Anderlecht heeft een zeer goede jeugdopleiding en hun problemen hebben meer met financieel wanbeleid te maken plus het feit dat hun zeer grote talenten net als bij Ajax zelf, door de grote Europese clubs worden weggekaapt. Misschien dat ze nu kunnen worden verleid om naar Ajax te komen. Buiten dat halen ze deze man ook omdat hij een netwerk heeft in België en veel talenten dus kent. België heeft opnieuw een getalenteerde lichting aankomen ( niet zo getalenteerd als Hazard en De Bruyne maar toch). En de ervaring leert ons dat wij iig altijd de tweederangs talenten uit België hebben gehad hier daar tot nu toe niet 1 talent doorgebroken is in het Eerste van PSV.
 
Anderlecht heeft een zeer goede jeugdopleiding en hun problemen hebben meer met financieel wanbeleid te maken plus het feit dat hun zeer grote talenten net als bij Ajax zelf, door de grote Europese clubs worden weggekaapt. Misschien dat ze nu kunnen worden verleid om naar Ajax te komen. Buiten dat halen ze deze man ook omdat hij een netwerk heeft in België en veel talenten dus kent. België heeft opnieuw een getalenteerde lichting aankomen ( niet zo getalenteerd als Hazard en De Bruyne maar toch). En de ervaring leert ons dat wij iig altijd de tweederangs talenten uit België hebben gehad hier daar tot nu toe niet 1 talent doorgebroken is in het Eerste van PSV.

Net even gekeken op transfermarkt, het aantal doorgebroken spelers. Heb ik alles met een marktwaarde van ca 5 miljoen en hoger gepakt, en spelers met een leeftijd t/m 25. Kom ik op 8 man. Denk dat PSV daar ook dicht bij zit.
 
Net even gekeken op transfermarkt, het aantal doorgebroken spelers. Heb ik alles met een marktwaarde van ca 5 miljoen en hoger gepakt, en spelers met een leeftijd t/m 25. Kom ik op 8 man. Denk dat PSV daar ook dicht bij zit.
Bedoel je dat je naar de doorgebroken Belgische spelers gekeken? Bij PSV hebben we spelers gehad die hebben gedebuteerd maar daarna bij Heracles of NAC of zo terecht kwamen. Ik bedoelde dus echt PSV waardige spelers. Die zijn er niet. Gerets of Nilis waren gekocht. PSV leidt al sinds 1990 Belgische talenten op. Gelukkig is men afgestapt van het idee om jaarlijks 50 Belgen hier te hebben maar nog altijd is Rigo het grootste talent tot nu toe en die komt niet eens bij Sparta aan de bak.
 
Ik denk doorgebroken buitenlandse spelers in de laatste jaren?

Ik kom qua Belgen die in deze eeuw in Nederland, vanuit de Nederlandse jeugdopleiding, doorbraken ook niet echt ver hoor.

Mertens speelde direct in het eerste bij AGOVV. Die vieze Jan, Vermaelen en Alderweireld kwamen allemaal dankzij een samenwerkingsverband met Germinal Beerschot terecht bij Ajax. Daarvan speelde alleen Alderweireld een tijdje in de jeugd. Dus als iemand nog wat namen heeft? Anders kunnen we concluderen dat Belgen opleiden nog nergens in Nederland een succes is gebleken.
 
Mijn kritiek richt zich op Toon Gerbrands, die was reeds algemeen directeur ten tijde van Brands en nu nog steeds AD met JDJ als TD. Ik vind dat de AD grotendeels het beleid bepaalt en dus ook het beleid mbt de algehele scouting. En het verbaast mij dat er in de afgelopen 5-6 jaren, naar mijn weten, geen noemenswaardige scouts bij gekomen zijn bij PSV. Clubs als Groningen, Willem II, Vitesse, Sparta, AZ , Heerenveen en Utrecht, die al jaren in de middenmoot zitten van de eredivisie, daar zouden toch scouts moeten rondlopen die de moeite waard zijn om het scoutingsapparaat van PSV te versterken? En dan de Belgische competitie....de grens met Belgie ligt op nauwelijks 50 km van Eindhoven, je zou dus verwachten dat PSV allang al goede contacten zou onderhouden met Belgische clubs en dus ook de technische staf en scouts van de top-5 van de Belgische competitie kent....het is dan toch echt vreemd dat juist Ajax in dat vijvertje stapt en PSV als een sufferdje blijft toekijken? Belgische talenten gaan nu juist eerder overwegen om naar Amsterdam te gaan ipv Eindhoven....Amsterdam ligt bijna 200 km verder, maar vanwege de contacten die er nu opgebouwd worden tussen Ajax en bijvoorbeeld Anderlecht, zullen talenten dus voor Ajakkes kiezen. En die Belgische scouts die nu in dienst treden van Ajax kennen de veelbelovende talenten tussen de 16-20 jaar door en door, ook die van de andere grote clubs in Belgie...nogmaals, ik verwijt Toon Gerbrands een groot gebrek aan visie op dit soort gebieden, want het upgraden van het scoutingsapparaat is een gemiste kans voor PSV....er hoeven maar 2-3 talenten echt door te breken in de hoofdmacht en het levert de club tientallen miljoenen euro’s winst op....en die gaan al jaren naar Amsterdam ipv Eindhoven....te triest voor woorden !!
 
Ik kom qua Belgen die in deze eeuw in Nederland, vanuit de Nederlandse jeugdopleiding, doorbraken ook niet echt ver hoor.

Mertens speelde direct in het eerste bij AGOVV. Die vieze Jan, Vermaelen en Alderweireld kwamen allemaal dankzij een samenwerkingsverband met Germinal Beerschot terecht bij Ajax. Daarvan speelde alleen Alderweireld een tijdje in de jeugd. Dus als iemand nog wat namen heeft? Anders kunnen we concluderen dat Belgen opleiden nog nergens in Nederland een succes is gebleken.
Feit blijft dat de beste Belgische talenten of in België zaten of zitten, of bij Ajax zaten vanwege die samenwerking ( ook de Mul slaagde bij Ajax en werd daarna verkocht aan Sevilla. Daar niet geslaagd maar toch), of bij de buitenlandse clubs. PSV heeft meer dan welke club dan ook Europa, gescout in België. Ga maar na hoeveel Belgen al sinds 20 jaar bij PSV hebben gezeten. In 20 jaar 0 PSV waardige speler kunnen scouten.
 
Bedoel je dat je naar de doorgebroken Belgische spelers gekeken? Bij PSV hebben we spelers gehad die hebben gedebuteerd maar daarna bij Heracles of NAC of zo terecht kwamen. Ik bedoelde dus echt PSV waardige spelers. Die zijn er niet. Gerets of Nilis waren gekocht. PSV leidt al sinds 1990 Belgische talenten op. Gelukkig is men afgestapt van het idee om jaarlijks 50 Belgen hier te hebben maar nog altijd is Rigo het grootste talent tot nu toe en die komt niet eens bij Sparta aan de bak.

Oké, maar ligt dat dan niet meer aan de scouting dan aan de Belgen? :unsure: Dus i.p.v. 'gelukkig' is men afgestapt van het idee om, zou het beter zijn dat ze 'gelukkig' de scouting eens goed onder de loep gaan nemen en flink gaan reviseren, zodat er ook uit België eens goede talenten bij PSV terecht kunnen komen?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Bedoel je dat je naar de doorgebroken Belgische spelers gekeken? Bij PSV hebben we spelers gehad die hebben gedebuteerd maar daarna bij Heracles of NAC of zo terecht kwamen. Ik bedoelde dus echt PSV waardige spelers. Die zijn er niet. Gerets of Nilis waren gekocht. PSV leidt al sinds 1990 Belgische talenten op. Gelukkig is men afgestapt van het idee om jaarlijks 50 Belgen hier te hebben maar nog altijd is Rigo het grootste talent tot nu toe en die komt niet eens bij Sparta aan de bak.
Ik heb niet naar nationaliteit gekeken, dat lijkt me niet relevant. Gewoon, spelers die zelf zijn opgeleid, zijn doorgebroken en een meerwaarde hebben.
 
Laatst bewerkt:

En ook Feyenoord haalt een topscout binnen.....en steeds maar weer blijft PSV als grote sufkop toekijken, maar niks doen.
Gewoon een connectie van Arnesen. Was ook ooit scout van PSV. Lasse Qvist zal wel van zijn hand zijn.
 
Gewoon een connectie van Arnesen. Was ook ooit scout van PSV. Lasse Qvist zal wel van zijn hand zijn.

Zijn grote namen zijn Rommedahl bij PSV, een 16-jarige Eriksen die Chelsea uiteindelijk nooit heeft gehaald en Christensen. Wat hij voor de rest heeft binnen gehaald kan ik niet vinden.
 
Ik heb niet naar nationaliteit gekeken, dat lijkt me niet relevant. Gewoon, spelers die zelf zijn opgeleid, zijn doorgebroken en een meerwaarde hebben.
Oké maar ik had het wel over de vele investeringen in de Belgische tweederangs talenten en dat zijn er echt honderden geweest, die 0 resultaat hebben opgeleverd. Volgens mij begon de discussie over wat er bij Anderlecht gebeurde en het Belgische voetbal enz.
 
Gewoon een connectie van Arnesen. Was ook ooit scout van PSV. Lasse Qvist zal wel van zijn hand zijn.
Maar ook Rommedal... Maar goed, ik hecht hier ook niet veel waarde aan. Net als met de goede spelers is het ook met de scouts straks zo dat de beste van hen bij Ajax zullen zitten. Feyenoord begint nu beter te scouten dan voorheen. PSV heeft echter een semi professioneel scoutingsapparaat en dat moet veranderen. Met alleen maar PSV jongens bij elkaar zetten kom je er niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan