sc Heerenveen - PSV | Zondag 6 december | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Tjonge, het moet toch ook wel tussen de oren zitten? PSV speelde echt fantastisch in de eerste helft. En dan zover terugzakken. Zoals Humtoezje ook zegt: zelf een beetje temporiseren en veilig spelen, moet toch ook kunnen. In de eerste helft geen slechte speler bij PSV te vinden. In de 2e helft eigenlijk geen goede.

Rare wissels ook. Wilde Schmidt niet winnen?
 
Ik snap de teleurstellingen bij vele.

Maar als je 2-2 maakt in blessuretijd, en je komt ook nog is erg goed weg met die handsbal van Sangare + rood en ongetwijfeld was die penalty er ook in gegaan maar gelukkig stond Veerman buitenspel, dan had je hier nog verloren ook. Dan moet je niet ontevreden zijn met een punt hier, hoe moeilijk het ook is als je een fantastische eerste helft hebt gespeeld en een gigantische ruk tweede helft hebt gespeeld met de wetenschap dat Ajax, AZ en Vitesse hebben verloren en Feyenooit gelijk heeft gespeeld.

Ik zie echt wel groei onder Schmidt. Ik bedoel we overwinteren in de Europa League en we pakken een punt hier waar je nooit wint. Je hebt Groningen, Heracles, Vitesse, Twente en Heerenveen uit allemaal gehad terwijl je zoveel wedstrijden achterelkaar speelt met Europese wedstrijden erbij + je moet dealen met dat corona shit. Allemaal uitwedstrijden waar concurrenten temniste nog heen moeten. Dan is 3 punten achter op Ajax in december nog helemaal niks aan de hand terwijl je ze nog onderling ook krijgt. Ook wetende dat PSV in een gloednieuwe formatie speelt met nieuwe spelers.

Vermoeidheid is logisch, helemaal op de manier waarop Schmidt speelt. Alleen we hopen natuurlijk met ze alle dat PSV in dit soort wedstrijden nou eens meer dan twee keer scoort want dan speel je 100% een andere tweede helft en een gewonnen wedstrijd.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik Hendrix nooit meer op linksback wil zien. Allemachtig wat een verschrikking zeg. Ik kan eigenlijk niet wachten als we geen dubbele programma meer hebben. Zodat Schmidt nog meer kan werken aan zijn formatie en de spelers ook de hele week zich kunnen voorbereiden op 1 wedstrijd.

Conclusie: pissig dat we wederom weer in een uitwedstrijd punten laten liggen waar je een goede eerste helft speelt. Maar ook niet ontevreden dat je in blessuretijd nog een punt pakt en de VAR je redt. 3 punten achter op Ajax, overwintering in de Europa League en laten we hopen in de toekomst dat PSV nu wel eens vaak wedstrijden beslist in de eerste helft of niet weer uit de kleedkamer als een stelletje wijven het veld opkomen.
 
Tjonge, het moet toch ook wel tussen de oren zitten? PSV speelde echt fantastisch in de eerste helft. En dan zover terugzakken. Zoals Humtoezje ook zegt: zelf een beetje temporiseren en veilig spelen, moet toch ook kunnen. In de eerste helft geen slechte speler bij PSV te vinden. In de 2e helft eigenlijk geen goede.

Rare wissels ook. Wilde Schmidt niet winnen?

Tja, Malen en Gotze waren blijkbaar erg op. Wederom weer gegokt en gewonnen met de wissels met Ledezma en Piroe want door Piroe pak je toch wel een punt hier.
 
Tja, Malen en Gotze waren blijkbaar erg op. Wederom weer gegokt en gewonnen met de wissels met Ledezma en Piroe want door Piroe pak je toch wel een punt hier.
Dat laatste is waar en ik vond Malen erg onopvallend deze wedstrijd. De wissel van Götze had ik eerder verwacht dan die van Ihattaren, maar Götze keek wel verbaasd bij de wissel.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge, het moet toch ook wel tussen de oren zitten? PSV speelde echt fantastisch in de eerste helft. En dan zover terugzakken. Zoals Humtoezje ook zegt: zelf een beetje temporiseren en veilig spelen, moet toch ook kunnen. In de eerste helft geen slechte speler bij PSV te vinden. In de 2e helft eigenlijk geen goede.

Rare wissels ook. Wilde Schmidt niet winnen?
Er is geen plan B als de spelers op zijn. Weinig positiespel bij voorsprong maar blijven jagen en verdedigers die hoog staan en de bal naar voren rammen. Het lijkt er op dat Schmidt de Eredivisie onderschat. Vorige week met 8 nieuwe spelers en ternauwernood gewonnen en nu 5 wissels bij een 1-1 stand... Spelers lijken voor de EL beter geprepareerd dan voor de Eredivisie. Piroe maakt weliswaar gelijk maar die jongen speelt bijna nooit en nu ineens wel in een mogelijke wedstrijd invallen. Twee zaken: de spelers zijn echt vanaf de 50e op en weten het niet meer en de wissels zijn soms onnavolgbaar.
 
Moeten gewoon betere mensen op de bank hebben zodat als je wisselt er niet opeens een wereld van verschil is. Om te beginnen een reserve linksback, een goede back-up spits en een goede aanvallende middenvelder. Het moet niet zo zijn dat we Hendrix overal neerpleuren en er maar mee wegkomen, ook verwacht ik van een club als PSV dat er betere invallers zijn als Ledezma en Piroe, leuke spelers voor de toekomst (ledezma dan) maar gaan in zulke wedstrijden echt niet het verschil maken en als je redelijk wat wedstrijden speelt moet je soms ook gewoon goede wissels hebben.
 
Ik ga er vanuit de wissels gemaakt werden omdat de spelers op waren of nog niet de volle 90 konden; dus daar is nog wel in te komen. Ledezma viel trouwens prima in. Ze moeten gewoon de kansen leren afmaken, en als ze de speelstijl van de eerste helft maar 1 helft kunnen volhouden dan maar zoals rico al zegt een tweede tactiek, namelijk countervoetbal, hanteren. Dus niet blind wegrossen en hopen dat er iemand tegenaan loopt, maar met een plan; of gewoon leren doseren en accepteren dat deze ploeg geen 90 volgasvoetbal kan spelen.
 
Moeten gewoon betere mensen op de bank hebben zodat als je wisselt er niet opeens een wereld van verschil is. Om te beginnen een reserve linksback, een goede back-up spits en een goede aanvallende middenvelder. Het moet niet zo zijn dat we Hendrix overal neerpleuren en er maar mee wegkomen, ook verwacht ik van een club als PSV dat er betere invallers zijn als Ledezma en Piroe, leuke spelers voor de toekomst (ledezma dan) maar gaan in zulke wedstrijden echt niet het verschil maken en als je redelijk wat wedstrijden speelt moet je soms ook gewoon goede wissels hebben.

Vergeet niet dat we Van Ginkel, Romero, Guti, Obispo, Thomas, Zahavi en Mauro jr. geblesseerd hebben. De selectie is heel breed, alleen hebben we steeds coronagevallen of geblesseerden of beide.
 
Vergeet niet dat we Van Ginkel, Romero, Guti, Obispo, Thomas, Zahavi en Mauro jr. geblesseerd hebben. De selectie is heel breed, alleen hebben we steeds coronagevallen of geblesseerden of beide.
Als iedereen fit is en de basis is: Mvogo-Dumfries-Teze_Boscagli-Max-Sangare-Rosario-Gotze-Gakpo-Madueke-Malen. Dan is je bank:
Keeper: Unnerstal-Delanghe
Verdediger: Viergever-Baumgartl-Obispo
Middenvelder: Fein-Mauro jr-Thomas-Guti-Ihattaren-Van Ginkel-Ledezma-Hendrix
Aanval: Piroe-Zahavi-Romero
 
Vergeet niet dat we Van Ginkel, Romero, Guti, Obispo, Thomas, Zahavi en Mauro jr. geblesseerd hebben. De selectie is heel breed, alleen hebben we steeds coronagevallen of geblesseerden of beide.
Van Ginkel is de enige die je nog als volwaardige vervanger kan zien, Zahavi misschien ook ,maar Thomas, Guti, Mauro en Obispo er inbrengen tweede helft gaan het verschil nog steeds niet voor je maken. Zelf als zij op de bank zitten is de kwaliteit niet PSV-waardig, je hebt gelijk dat we een brede selectie hebben, maar een brede selectie betekent niet dat de bank goed genoeg is.
 
Van Ginkel is de enige die je nog als volwaardige vervanger kan zien, Zahavi misschien ook ,maar Thomas, Guti, Mauro en Obispo er inbrengen tweede helft gaan het verschil nog steeds niet voor je maken. Zelf als zij op de bank zitten is de kwaliteit niet PSV-waardig, je hebt gelijk dat we een brede selectie hebben, maar een brede selectie betekent niet dat de bank goed genoeg is.
Thomas vind ik persoonlijk een prima speler. Ihattaren heb je ook nog. Fein is ook echt wel goed. Zahavi zal het ook echt wel kunnen. Van Ginkel vind ik juist een twijfelgeval. We zijn geen Manchester City waarbij de bank ook de basis kan zijn. Ik ben het er zeker mee eens dat we betere vervangende backs moeten hebben en nog een extra spits, omdat Romero geblesseerd is.
 
We hadden 3x moeten scoren in de 1e helft, dan hadden we de 2e helft gewoon rustig uit kunnen tikken, en niet zo veel hoeven wisselen
Als alle kansen erin waren gegaan, had Heerenveen er in de eerste helft ook minimaal twee gemaakt. We speelden zeker goed, maar qua kansen ging het redelijk gelijkop.
 
Als iedereen fit is en de basis is: Mvogo-Dumfries-Teze_Boscagli-Max-Sangare-Rosario-Gotze-Gakpo-Madueke-Malen. Dan is je bank:
Keeper: Unnerstal-Delanghe
Verdediger: Viergever-Baumgartl-Obispo
Middenvelder: Fein-Mauro jr-Thomas-Guti-Ihattaren-Van Ginkel-Ledezma-Hendrix
Aanval: Piroe-Zahavi-Romero
Mag toch hopen dat van Ginkel de voorkeur krijgt boven Rosario. Die is veel te wisselvallig.
 
Er is maar 1 oplossing, hoe je onze losers scherp kan houden. In rust NIET LATEN RUSTEN, gewoon lekker balletje trappen 15 minuten lang onderling en dan verdergaan, blijkbaar kunnen ze zich niet voor de 2de keer opwarmen + de Duitser weet er ook geen raad mee :FP:
Ik vond eigenlijk dat ze de 5 minuten voor rust ook al terug begonnen te lopen en meer bal verlies leden. 2e helft ging eigenlijk op dezelfde voet verder.
 
Er is geen plan B als de spelers op zijn. Weinig positiespel bij voorsprong maar blijven jagen en verdedigers die hoog staan en de bal naar voren rammen. Het lijkt er op dat Schmidt de Eredivisie onderschat. Vorige week met 8 nieuwe spelers en ternauwernood gewonnen en nu 5 wissels bij een 1-1 stand... Spelers lijken voor de EL beter geprepareerd dan voor de Eredivisie. Piroe maakt weliswaar gelijk maar die jongen speelt bijna nooit en nu ineens wel in een mogelijke wedstrijd invallen. Twee zaken: de spelers zijn echt vanaf de 50e op en weten het niet meer en de wissels zijn soms onnavolgbaar.
En toch...zit er vooruitgang in en krijgt het meer vorm. Er gaan steeds meer spelers bijkomen. Achterin blijft het wat dunnetjes (lees: ondermaats) qua backups, maar ik zit de laatste weken geregeld naar een leuk PSV te kijken. Heerenveen uit mors je wel eens wat. Ook in jaren dat je uiteindelijk kampioen werd. Graag achterin in de winter wat versterking halen, dan kan het mooi jaar worden.
 
PSV doet het gewoon erg goed. Zoals eerder gememoreerd door enkelen hebben we echt al enkele uitwedstrijden gehad die niet eenvoudig zijn.
Om dan op maar 3 punten van Ajax te staan is gewoon prima.

En stel je eens voor dat ze de kansen in de eerste helft eens wel gaan afmaken! Dan mag iedereen zich gaan bergen voor PSV. En dan is een verval in de tweede helft geen ramp.


Over het vele puntverliesn in dit weekend: corona heeft echt een grote impact op de hele voetbalcompetitie. In heel Europa.
De vele wedstrijden vanaf september, met een soms extreem korte voorbereiding zorgt er voor dat grote teams die ook in Europa spelen echt in het nadeel zijn.
Real Madrid, Barcelona, Liverpool, man City, juventus verliezen relatief veel punten in hun eigen conpetities. Zelfs psg en Bayern München hebben maar een kleine voorsprong. Dat was andere jaren echt anders.

PSV is ook een club die daar nadeel van heeft. Er wordt veel gespeeld in korte tijd.
En als je dan bedenkt dat we een club-pandemie hebben gehad.

Deze plek op de ranglijst voor PSV, in deze omstandigheden: ik ben content en heb vertrouwen in de komende maanden.
 
Gewoon een punt ingelopen, daar had je voor het weekend voor getekend. Hopen dat Ajax doorgaat woensdag, die loodzware wedstrijden in CL gaan ze straks opbreken in de competitie.
Helemaal geen slechte week.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan