sc Heerenveen - PSV | Zondag 6 december | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Er is geen plan B als de spelers op zijn. Weinig positiespel bij voorsprong maar blijven jagen en verdedigers die hoog staan en de bal naar voren rammen. Het lijkt er op dat Schmidt de Eredivisie onderschat. Vorige week met 8 nieuwe spelers en ternauwernood gewonnen en nu 5 wissels bij een 1-1 stand... Spelers lijken voor de EL beter geprepareerd dan voor de Eredivisie. Piroe maakt weliswaar gelijk maar die jongen speelt bijna nooit en nu ineens wel in een mogelijke wedstrijd invallen. Twee zaken: de spelers zijn echt vanaf de 50e op en weten het niet meer en de wissels zijn soms onnavolgbaar.

Een mogelijk plan B als je vermoeid bent of oogt of per ongeluk doet alsof:
Eerst de verdedigende organisatie op orde brengen. Dit is een makkie, want door 4 middenvelders op te stellen die het veld breed houden, kan je je backs al niet meer op laten komen. Da’s 1 probleem opgelost.
Met 4 middenvelders kan je het middenveld weer in handen krijgen.
2 frisse, verse, snelle of desnoods balvaste spitsen erin, die daardoor 4 verdedigers van de tegenstander bezig houden en klaar is Kees.
 
PSV doet het gewoon erg goed. Zoals eerder gememoreerd door enkelen hebben we echt al enkele uitwedstrijden gehad die niet eenvoudig zijn.
Om dan op maar 3 punten van Ajax te staan is gewoon prima.

En stel je eens voor dat ze de kansen in de eerste helft eens wel gaan afmaken! Dan mag iedereen zich gaan bergen voor PSV. En dan is een verval in de tweede helft geen ramp.


Over het vele puntverliesn in dit weekend: corona heeft echt een grote impact op de hele voetbalcompetitie. In heel Europa.
De vele wedstrijden vanaf september, met een soms extreem korte voorbereiding zorgt er voor dat grote teams die ook in Europa spelen echt in het nadeel zijn.
Real Madrid, Barcelona, Liverpool, man City, juventus verliezen relatief veel punten in hun eigen conpetities. Zelfs psg en Bayern München hebben maar een kleine voorsprong. Dat was andere jaren echt anders.

PSV is ook een club die daar nadeel van heeft. Er wordt veel gespeeld in korte tijd.
En als je dan bedenkt dat we een club-pandemie hebben gehad.

Deze plek op de ranglijst voor PSV, in deze omstandigheden: ik ben content en heb vertrouwen in de komende maanden.
Helemaal mee eens. Ik kijk met ook veel meer plezier naar dit PSV dan vele andere jaren. We spelen ook echt met heel veel jonge spelers (goed voor de transferwaarde)
 
Gewoon een punt ingelopen, daar had je voor het weekend voor getekend. Hopen dat Ajax doorgaat woensdag, die loodzware wedstrijden in CL gaan ze straks opbreken in de competitie.
Helemaal geen slechte week.
Ik kan het niet beloven.
 
PSV doet het gewoon erg goed. Zoals eerder gememoreerd door enkelen hebben we echt al enkele uitwedstrijden gehad die niet eenvoudig zijn.
Om dan op maar 3 punten van Ajax te staan is gewoon prima.

En stel je eens voor dat ze de kansen in de eerste helft eens wel gaan afmaken! Dan mag iedereen zich gaan bergen voor PSV. En dan is een verval in de tweede helft geen ramp.


Over het vele puntverliesn in dit weekend: corona heeft echt een grote impact op de hele voetbalcompetitie. In heel Europa.
De vele wedstrijden vanaf september, met een soms extreem korte voorbereiding zorgt er voor dat grote teams die ook in Europa spelen echt in het nadeel zijn.
Real Madrid, Barcelona, Liverpool, man City, juventus verliezen relatief veel punten in hun eigen conpetities. Zelfs psg en Bayern München hebben maar een kleine voorsprong. Dat was andere jaren echt anders.

PSV is ook een club die daar nadeel van heeft. Er wordt veel gespeeld in korte tijd.
En als je dan bedenkt dat we een club-pandemie hebben gehad.

Deze plek op de ranglijst voor PSV, in deze omstandigheden: ik ben content en heb vertrouwen in de komende maanden.

Groningen, Vitesse, Twente, Heerenveen, Heracles uit allemaal gehad.
3 punten achter op Ajax in december.
Overwintering in de Europa League.

Potentie en de groei is er. Alleen het zou wel ff fijn zijn als de spelers in dit soort wedstrijden, het in de eerste helft afmaken. Tegen Twente, Granada, PAOK en nu Heerenveen kwam je allemaal op voorsprong met erg goed voetbal, alleen helaas geef je het ook in de tweede helft net zo makkelijk weg met ruk voetbal. Dus daar moet Schmidt en zijn staff aan werken en dan komt het helemaal goed schatjes.
 
Laatst bewerkt:
PSV doet het gewoon erg goed. Zoals eerder gememoreerd door enkelen hebben we echt al enkele uitwedstrijden gehad die niet eenvoudig zijn.
Om dan op maar 3 punten van Ajax te staan is gewoon prima.

En stel je eens voor dat ze de kansen in de eerste helft eens wel gaan afmaken! Dan mag iedereen zich gaan bergen voor PSV. En dan is een verval in de tweede helft geen ramp.

.....
Het verval in de 2e helft is helaas structureel. PSV speelt al tijden slechts een goede helft per wedstrijd. De wedstrijden waarin dit niet gebeurt is eerder uitzondering dan regel.
En vrijwel iedere uitwedstrijd is voor PSV moeilijk.
 
Ik denk dat een heel groot verschil is dat we creativiteit in de as nodig hebben. Na de wissel Mo > Hendrix stonden we 10 minuten met Rosario - Hendrix - Sangaré centraal. Dan is het vragen om problemen. Dat het zo goed liep in de eerste helft lag grotendeels aan dat we op meerdere zones in het veld creativiteit rond hadden lopen. Dan kun je spelers in hun kracht gebruiken en hoef je niet te verwachten van de olietankers Sangaré en Rosario om net die perfecte steekpass te geven. Kijken waarom het in de 1r helft wel goed ging is belangrijker dan kijken naar wat er in de 2e helft mis ging.
 
Wederom bij enige tegenstand punt verlies. En de zgn geweldige 1e helft vergeten dat Hveen 3 100% kansen liet liggen.
 
Wederom bij enige tegenstand punt verlies. En de zgn geweldige 1e helft vergeten dat Hveen 3 100% kansen liet liggen.
Mwah, niks zogenaamds aan. Die kansen van Heerenveen zul je altijd wel houden met dit soort voetbal; ze staan hoog en spelen allemaal op vooruit, dus er wordt met veel risico gespeeld. Dan is het niet zo vreemd dat je ondanks goed spel dat soort kansen weggeeft. Counteren tegen een ploeg die speelt zoals PSV is makkelijker dan kansen afdwingen tegen een club die een muur optrekt rondom de 16; en dat kreeg PSV toch voor elkaar. Niettemin blijft het verval enorm ergelijk. Dit is al het zoveelste onnodige puntverlies. Eigenlijk hadden ze al voor kunnen staan op Ajax.
 
Een mogelijk plan B als je vermoeid bent of oogt of per ongeluk doet alsof:
Eerst de verdedigende organisatie op orde brengen. Dit is een makkie, want door 4 middenvelders op te stellen die het veld breed houden, kan je je backs al niet meer op laten komen. Da’s 1 probleem opgelost.
Met 4 middenvelders kan je het middenveld weer in handen krijgen.
2 frisse, verse, snelle of desnoods balvaste spitsen erin, die daardoor 4 verdedigers van de tegenstander bezig houden en klaar is Kees.
Mijn vraag aan Roger zou zijn, waarom een energievretetende eerste helft spelen als alles al niet zo fit is om daarna nog een fatsoenlijke tweede helft af te leveren. Plan b was niet nodig geweest als je de normale tactiek had gespeeld. Het 4-3-3 liet ruimtes, dan kost het energie om die te belopen. Zoals je zegt, een 4-3-3 gaat altijd ten koste van je middenveld. De organisatie was na de rust op momenten ook totaal zoek. Gewoon aan de 4-4-2 vasthouden. Aan de andere kant is een coach die meerdere systemen kan spelen altijd interessant...
 
Het verval in de 2e helft is helaas structureel. PSV speelt al tijden slechts een goede helft per wedstrijd. De wedstrijden waarin dit niet gebeurt is eerder uitzondering dan regel.
En vrijwel iedere uitwedstrijd is voor PSV moeilijk.
De fitheid/vermoeidheid is helaas ook nog steeds structureel voor PSV. Dus wat dat betreft is een mindere helft (tegen beter hopen) niet zo verrassend tegen Heerenveen. Zelfde geld voor Twente, PAOK.

Ik vrees dat we pas echt na de winterstop gaan zien of dit PSV 90 min gegenpres kan spelen. Tenminste ik hoop dan dat de selectie is opgeknapt van corona vermoeidheid (om het zo even te noemen).

Wel enorm balen weer. Maar goed zoals hierboven is vermeld. Die eerste helft was echt leuk om naar te kijken. Daar koop je niets mee maar vind dat iniedergeval wel hoopvol voor de manier van spelen die Schmidt wil introduceren binnen 2 seizoenen.
 
Zoals gewoonlijk bij PSV, het terugkerende probleem: PSV kan maar 1 helft schitteren. Vandaag weer: eerste helft Top met minimaal een handvol opgelegde kansen. 2e helft ruk, Heerenveen ruikt zijn kansen en we mogen van geluk spreken dat de penalty uiteindelijk niet door ging en dat Sangare geen rode kaart gekregen heeft. We hebben een coach nodig die ervoor zorgt dat PSV over beide helften gedoseerd dominant is, want ook Schmidt krijg het helaas niet voor elkaar tot dusver.
 
Als minpunt van dit PSV zie ik - naast het verval - toch het gebrek aan aanvallende wapens. Weltmeister merkte dat eerder in deze wedstrijdchat al op.

De PSV-doelpunten zijn vaak ver doorgevoerde combinaties, bijna breed opgezet zaalvoetbal. Het schot van buiten de 16 of aanvallend koppen zitten niet in de gereedschapskist, lijkt het. Dat maakt het allemaal wel wat eenzijdig en eenvoudig te verdedigen / moeizaam om te scoren.
 
Daar koop je niets mee maar vind dat iniedergeval wel hoopvol voor de manier van spelen die Schmidt wil introduceren binnen 2 seizoenen.
Ik ben benieuwd of het binnen 2 seizoenen lukt. Linksom of rechtsom: het duurt te lang. Bij PSV moet er gewoon direct gepresteerd worden.
Als minpunt van dit PSV zie ik - naast het verval - toch ook in de aanvallende wapens. Weltmeister merkte dat eerder in deze wedstrijdchat al op.

De PSV-doelpunten zijn vaak ver doorgevoerde combinaties, bijna breed opgezet zaalvoetbal. Het schot van buiten de 16 of aanvallend koppen zitten niet in de gereedschapskist, lijkt het. Dat maakt het allemaal wel wat eenzijdig en eenvoudig te verdedigen / moeizaam om te scoren.
Die combinaties lijken mij moeilijker te verdedigen dan een kopbal of een afstanfsschot. Maar ook moeilijker voor jezelf. Geen kopper voorin, maar af en toe een afstandsschot mag wel
 
Zoals gewoonlijk bij PSV, het terugkerende probleem: PSV kan maar 1 helft schitteren. Vandaag weer: eerste helft Top met minimaal een handvol opgelegde kansen. 2e helft ruk, Heerenveen ruikt zijn kansen en we mogen van geluk spreken dat de penalty uiteindelijk niet door ging en dat Sangare geen rode kaart gekregen heeft. We hebben een coach nodig die ervoor zorgt dat PSV over beide helften gedoseerd dominant is, want ook Schmidt krijg het helaas niet voor elkaar tot dusver.
Schitteren de eerste helft ? omdat iedere tegenstander ons bewust veel aan de bal laat en ons laten tiktakken en breien buiten de 16 .
Het had de 1° helft al kunnen tegenzitten indien Heerenveen een dot van kans niet had gemist.
 
Die combinaties lijken mij moeilijker te verdedigen dan een kopbal of een afstanfsschot. Maar ook moeilijker voor jezelf. Geen kopper voorin, maar af en toe een afstandsschot mag wel

Die combinaties zijn ook prima, maar het lijkt ons enige wapen te zijn. Corners, vrije trappen: het levert allemaal weinig tot niets op, ook omdat onze middenvelders en verdedigers geen goede aanvallende koppers zijn. Ze beschikken evenmin over een afstandsschot.
 
Schitteren de eerste helft ? omdat iedere tegenstander ons bewust veel aan de bal laat en ons laten tiktakken en breien buiten de 16 .
Het had de 1° helft al kunnen tegenzitten indien Heerenveen een dot van kans niet had gemist.
Heb jij niet van PSV genoten? Ik vond het helemaal geen breien. Mooie combinaties met ook aardig wat kansen. Iemand anders schreef al dat je met deze spelwijze het wel in de hand werkt dat er counters tegen komen. Die kwamen er ook. Deden Veerman & co goed. Maar Mvogo was op zijn post. Ik denk niet dat Heerenveen dit bewust deed. Die kwamen gewoon niet onder de druk uit. Elke afgeslagen bal was op een gegeven moment voor PSV.
Die combinaties zijn ook prima, maar het lijkt ons enige wapen te zijn. Corners, vrije trappen: het levert allemaal weinig tot niets op, ook omdat onze middenvelders en verdedigers geen goede aanvallende koppers zijn. Ze beschikken evenmin over een afstandsschot.
O zo. Nou ja, liever dan andersom. Maar het zou inderdaad fijn zijn, als iemand de keeper eens van afstand onder druk zet en er dan ook gevaar gesticht wordt vanuit de corner. Dat laatste zou toch met Dumfries, Boscagli, Sangaré en Gakpo wel moeten kunnen?
 
Ik vrees dat we pas echt na de winterstop gaan zien of dit PSV 90 min gegenpres kan spelen. Tenminste ik hoop dan dat de selectie is opgeknapt van corona vermoeidheid (om het zo even te noemen).
Daar zou ik niet te hard op hopen. De winterstop duurt dit jaar maar 2,5 week om vervolgens direct te openen met Ajax-PSV. Denk niet dat er heel veel mogelijkheid tot rust is.
 
Als minpunt van dit PSV zie ik - naast het verval - toch het gebrek aan aanvallende wapens. Weltmeister merkte dat eerder in deze wedstrijdchat al op.

De PSV-doelpunten zijn vaak ver doorgevoerde combinaties, bijna breed opgezet zaalvoetbal. Het schot van buiten de 16 of aanvallend koppen zitten niet in de gereedschapskist, lijkt het. Dat maakt het allemaal wel wat eenzijdig en eenvoudig te verdedigen / moeizaam om te scoren.
Dat zaalvoetbal kijken we natuurlijk wel het liefste naar. Maar inderdaad, er zijn bijna geen spelers die echt een goed afstandsschot hebben of kunnen koppen. Ik dacht meteen aan Lammers die van waarde had kunnen zijn met zijn wapens, daar hebben we geen goede vervanger voor
 
Daar zou ik niet te hard op hopen. De winterstop duurt dit jaar maar 2,5 week om vervolgens direct te openen met Ajax-PSV. Denk niet dat er heel veel mogelijkheid tot rust is.
Dat klopt. Eigenlijk is er geen stop en alle "zware" competitiewedstrijden hebben ze in januari gepropt.
Met de gedachte dat er in januari wel publiek aanwezig zou mogen zijn. Nou dat gaat dus niet gebeuren.
 
Daar zou ik niet te hard op hopen. De winterstop duurt dit jaar maar 2,5 week om vervolgens direct te openen met Ajax-PSV. Denk niet dat er heel veel mogelijkheid tot rust is.
Dat is al meer rust dan het gros van deze selectie gehad heeft sinds de voorbereiding..
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan