sc Heerenveen - PSV | Zondag 10 september 2017 | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Verliezen kan, het probleem is denk ik dat het geen team is, dat moet snel veranderen. Wiens schuld dat is laat ik in het midden, maar het moet veranderen.
Het algehele niveau van eredivisie is omlaag, logisch dus dat PSV slechter is dan 10 tot 15 jaar geleden. Je moet kijken naar het niveau van nu. Feyenoord heeft wel een echt een team maar hun niveau is niet zo heel hoog, zie tweede helft tegen Heracles. Dus weet PSV er een echt team van te maken komen zondag, zie ik wel kansen, zo niet dan wordt het heel heel lastig.
 
Verliezen kan, het probleem is denk ik dat het geen team is, dat moet snel veranderen. Wiens schuld dat is laat ik in het midden, maar het moet veranderen.
Het algehele niveau van eredivisie is omlaag, logisch dus dat PSV slechter is dan 10 tot 15 jaar geleden. Je moet kijken naar het niveau van nu. Feyenoord heeft wel een echt een team maar hun niveau is niet zo heel hoog, zie tweede helft tegen Heracles. Dus weet PSV er een echt team van te maken komen zondag, zie ik wel kansen, zo niet dan wordt het heel heel lastig.

Het niveau bij de 5e klasse amateurs is nog wat lager, maar die wedstrijden zijn leuker om te zien dan die opgewarmde lijken in de eredivisie. Passie en strijd zijn mooi om te zijn. Als ik mooiboys wil zien dan ga ik wel naar een modeshow tijdens de gay pride.
Het probleem is dat het geen team is en dat moet snel veranderen zeg je. Na Hiddink is er nooit meer een team geweest. Het had al moeten veranderen toen Salcido en Mendez de boel op scherp zetten, jááááren geleden. Toen al werd er hier over gesproken. Hoe 'snel' kan het dan nog gaan?
 
Volkomen terechte en vooraf ingecalculeerde nederlaag. Ik hoopte aan het begin van het seizoen nog op een plaats tussen 3 en 5. Dat gaat heel erg moeilijk worden.

Dat gaat niet moeilijk worden. Ja, PSV speelt érg slecht (al blijf ik mij afvragen of dat puur en alleen door Cocu komt), maar we hebben mazzel dat op Ajax, Feyenoord (en in mindere mate Utrecht en Vitesse, maar die zijn niet beter) na niemand er wat van kan. Dat zal de enige reden zijn dat we ons gaan plaatsen voor Europees voetbal.
 
Dat gaat niet moeilijk worden. Ja, PSV speelt érg slecht (al blijf ik mij afvragen of dat puur en alleen door Cocu komt), maar we hebben mazzel dat op Ajax, Feyenoord (en in mindere mate Utrecht en Vitesse, maar die zijn niet beter) na niemand er wat van kan. Dat zal de enige reden zijn dat we ons gaan plaatsen voor Europees voetbal.

Als ik zo ga kijken naar wat er nu nog onder ons staat dan heb je als enige echte gevaar nog Heerenveen en AZ. Heerenveen kennen we van het feit dat die de ene week de sterren van de hemel spelen en volgende week gewoon zak krijgen van Excelsior, altijd heel wisselvallig. Zelfde geldt voor AZ, dat vaak in een flinke dip komt. Vitesse en Utrecht is altijd maar afwachten. Tot nu toe zeg ik dat die dit jaar gewoon gaan mee strijden in de top 3, maar voor hetzelfde geldt bakken ze er weer een tijd weinig van. Top 5 moet in ieder geval makkelijk haalbaar zijn, hoe slecht we nu ook zijn.
 
En toch zou het mij niet verbazen als het volgende week tegen F`noord wel ineens qua inzet 100% zal zijn. Zoals er gisteren werd begonnen. Naief, naief en naief. Duels die werden (na de rode kaart) bijvoorbeeld ineens wel gewonnen. Toen kon er ineens wel met gif worden gespeeld.

Wat ik me trouwens ook afvraag, en dat is wellicht een ervaringsdingetje (hoewel). Als je als back wordt gepasseerd (Paal in dit geval) dan trek je toch aan de noodrem? Zoals hij voorbij werd gelopen, manman. Gerets (om maar eens iemand te noemen) wist daar wel raad mee. En daar hoef je echt niet een wereldback voor te zijn. Gewoon armpje trekken, geel accepteren en je incasseert geen tegengoal. Dat naieve moet er snel vanaf.

Ten slotte, dat gegeil op Schaars (in diverse media en sociale media) is om niets gebaseerd. Schaars speelt de helft van de wedstrijden in een seizoen, daarom heb je als basisspeler geen moer aan hem. Was ook het probleem bij PSV, heeft amper gespeeld. Kun je gewoon niet als basisspeler onder contract hebben..
 
Laatst bewerkt:
Overigens op vi.nl een opvallende statistiek: na het 2e doelpunt heeft Heerenveen de rest van de wedstrijd nog maar 1 schot op doel gehad (namelijk de strafschop).

 
Overigens op vi.nl een opvallende statistiek: na het 2e doelpunt heeft Heerenveen de rest van de wedstrijd nog maar 1 schot op doel gehad (namelijk de strafschop).

Ze hadden het ook niet nodig, maar klopt het wel?

De statistieken van livescore.com

shots on target 6-3
shots off target 8-2
possession 64%-36%

Bedroevende cijfers voor PSV. :cry:
 
Dat gaat niet moeilijk worden. Ja, PSV speelt érg slecht (al blijf ik mij afvragen of dat puur en alleen door Cocu komt), maar we hebben mazzel dat op Ajax, Feyenoord (en in mindere mate Utrecht en Vitesse, maar die zijn niet beter) na niemand er wat van kan. Dat zal de enige reden zijn dat we ons gaan plaatsen voor Europees voetbal.

Ik trek soms de wenkbrauwen op bij sommige tactische keuzes van Cocu, maar ik denk niet dat een topcoach echt veel meer uit deze selectie zou halen. De spoeling is gewoon te dun, we zijn in drie jaar tijd te veel kwaliteit kwijtgeraakt.
Wat de top-5 betreft... Ik weet het niet. Ik vind echt oprecht dat Utrecht en Vitesse kwalitatief beter zijn. Dus dan sta je al op 5. Maar misschien dat Brands onder druk in de winter nog wat haalt.
 
In 4 wedstrijden 3 pingels tegen en 0 voor. Fnoord en Ajax hebben hele andere statistieken dus we hebben nog wat in te halen als zoals altijd wordt beweerd dat over het seizoen het zich uitmiddeld OF er schuilt een partijdigheidheid in het korps! Ben benieuwd.
 
In 4 wedstrijden 3 pingels tegen en 0 voor. Fnoord en Ajax hebben hele andere statistieken dus we hebben nog wat in te halen als zoals altijd wordt beweerd dat over het seizoen het zich uitmiddeld OF er schuilt een partijdigheidheid in het korps! Ben benieuwd.

:unsure:Dit heb ik al in een ander topic gelezen. :re:

Dan ook maar hier. Wat slimmer spelen. PSV roept het over zichzelf af.

Isimat houdt duidelijk zijn tegenstander vast. Een terechte Penalty. De Jong wordt ook vastgehouden in de extra tijd. Had ook een Penalty moeten zijn.
Het vasthouden duwen trekken en aan het shirtje trekken in het Penaltygebied vooral bij corners en vrije trappen is schering en inslag. Als er tegen opgetreden wordt zie in alle wedstrijden wel meerdere Penalty's. Het is toch van de zotte dat spelers voordat een corner genomen wordt door scheidsrechters toegesproken worden dat ze niet mogen vasthouden.
 
Laatst bewerkt:
Als je veel pingels tegenkrijgt is de verdediging te zwak. Maar dat wisten we al. Toch, Marcel?
 
:unsure:Dit heb ik al in een ander topic gelezen. :re:

Dan ook maar hier. Wat slimmer spelen. PSV roept het over zichzelf af.

Isimat houdt duidelijk zijn tegenstander vast. Een terechte Pebalty. De Jong wordt ook vastgehouden in de extra tijd. Had ook een Penalty moeten zijn.
Het vasthouden duwen trekken en aan het shirtje trekken in het Penaltygebied vooral bij corners en vrije trappen is schering en inslag. Als er tegen opgetreden wordt zie in alle wedstrijden wel meerdere Penalty's. Het is toch van de zotte dat spelers voordat een corner genomen wordt door scheidsrechters toegesproken worden dat ze niet mogen vasthouden.

Dan ook maar hier. ;)

Er was eerst een overtreding op Isimat. Daar had voor gefloten moeten worden, wat Isimat daarna doet doet dan niet ter zake.
 
In 4 wedstrijden 3 pingels tegen en 0 voor. Fnoord en Ajax hebben hele andere statistieken dus we hebben nog wat in te halen als zoals altijd wordt beweerd dat over het seizoen het zich uitmiddeld OF er schuilt een partijdigheidheid in het korps! Ben benieuwd.

Daar is op een ander forum (momenteel offline overigens) wel eens een telling gedaan over een seizoen. Daar bleek dat dit het geval was. Dat `foutjes` van arbiters inderdaad over een seizoen genomen niet per se een club bevoordeeld of benadeeld.

Blijft buiten kijf dat Blom een enorme zak stront is die eigenlijk geen eredivisie mag fluiten.
 
PSV is niet erg populair momenteel, niet bij de pers, niet op tv en niet bij de scheidsrechters. Daar kun je je aan ergeren, maar daar heb je meestal zelf het meeste last van. Het wordt tijd dat onze grote leider Gerbrands, de regie neemt, en eerlijk is naar ons als supporters dat het voorlopig even niks wordt met onze club. Er is totaal geen zelfvertrouwen meer, van Ginkel is geen schim meer van de zelfverzekerde gast die twee jaar gelden PSV een handje kwam helpen. Zelfs een pass over 10 meter lukt niet meer.
De frustratie spat er van af.
of een nieuwe trainer helpt? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat we al meer dan n jaar op een dood spoor zitten, er moet iets veranderen.
 
PSV is niet erg populair momenteel, niet bij de pers, niet op tv en niet bij de scheidsrechters. [...]
En niet bij de fans...

Een andere coach is één stap.
Kijken we daarna wel of -en indien ja, welke- stappen er verder nog genomen dienen te worden.
 
En niet bij de fans...

Een andere coach is één stap.
Kijken we daarna wel of -en indien ja, welke- stappen er verder nog genomen dienen te worden.

Spelers mogen ook wel wat meer stappen zetten, soms heel letterlijk. Week in week uit is er veel te weinig beweging en daarmee 1) nauwelijks ruimte voor een pass, 2) snel en vaak balverlies, 3) weinig kansen worden gecreerd en 4) het zelfvertrouwen daalt met de minuut en 5) vrijwel elke tegenaanval word er pas rond de eigen 16 uitgehaald omdat de middenvelders en aanvallers er maar wat achteraanhobbelen. In plaats van dat terug naar de basis, inslijpen van patronen, uitgaan van eigen kunnen, elkaar aanvoelen, het spel lezen geneuzel moet men er gewoon weer eens blind op durven klappen. Zeker de voorste linie. Wisselingen van positie, dieptepasses, een passeerbeweging, tussensprintjes, ruimtes trekken voor een medespeler. Ik zie er veel te weinig van. Berwijn, Lozano en Arias zijn af en toe te betrappen op iets goeds. De rest van de selectie is gewoon enorm ruk aan dit seizoen begonnen.

Of dit de schuld is van Cocu (tactiek) en de technische staff (verlies bepalende spelers, onderbezeting selectie)? Wellicht wel, en voor een aanzienlijk deel. Maar daarbuiten: je kunt toch wel verwachten dat de spelers ook beseffen dat ze qua instelling, motivatie, inzet en passie momenteel de club voor schut zetten? Daar heb je toch geen andere trainer voor nodig om in elk geval gemotiveerd en gepassioneerd voor je clubkleuren te willen strijden?
 
Spelers mogen ook wel wat meer stappen zetten, soms heel letterlijk. Week in week uit is er veel te weinig beweging en daarmee 1) nauwelijks ruimte voor een pass, 2) snel en vaak balverlies, 3) weinig kansen worden gecreerd en 4) het zelfvertrouwen daalt met de minuut en 5) vrijwel elke tegenaanval word er pas rond de eigen 16 uitgehaald omdat de middenvelders en aanvallers er maar wat achteraanhobbelen. In plaats van dat terug naar de basis, inslijpen van patronen, uitgaan van eigen kunnen, elkaar aanvoelen, het spel lezen geneuzel moet men er gewoon weer eens blind op durven klappen. Zeker de voorste linie. Wisselingen van positie, dieptepasses, een passeerbeweging, tussensprintjes, ruimtes trekken voor een medespeler. Ik zie er veel te weinig van. Berwijn, Lozano en Arias zijn af en toe te betrappen op iets goeds. De rest van de selectie is gewoon enorm ruk aan dit seizoen begonnen.

Of dit de schuld is van Cocu (tactiek) en de technische staff (verlies bepalende spelers, onderbezeting selectie)? Wellicht wel, en voor een aanzienlijk deel. Maar daarbuiten: je kunt toch wel verwachten dat de spelers ook beseffen dat ze qua instelling, motivatie, inzet en passie momenteel de club voor schut zetten? Daar heb je toch geen andere trainer voor nodig om in elk geval gemotiveerd en gepassioneerd voor je clubkleuren te willen strijden?

Je slaat echt de spijker op zijn kop. Het feit dat ze zich aan het begin van het seizoen nog niet konden motiveren tegen dat Osijek wijdt ik meer aan die spelers dan aan Cocu. Als je in het eerste van PSV nog een trainer nodig hebt om je elke week te motiveren en te strijden voor elke centimeter dan ben je niet meer dan een F-je. Een coach kan je helpen om meer vertrouwen in jezelf te krijgen, maar die passie en inzet moet toch echt vanuit jezelf komen.
 
De ene trainer is toch echt de andere niet. Die weet de mannen toch ook een andere manier te prikkelen. In topsport (?) is een paar procent minder inzet al van grote invloed op het resultaat.
 
Als je veel pingels tegenkrijgt is de verdediging te zwak. Maar dat wisten we al. Toch, Marcel?

Dat zie jij hartstikke verkeerd. 2 prima centrale verdedigers en een rechtsback, die langdurig gescout zijn. eigen jeugd op links, eigen-jeugd als back-up en ook nog een brok ervaring als back-up voor het centrale duo. Een leuke aanvallende middenvelder, dat missen we....:shifty:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan