sc Heerenveen - PSV | Zondag 10 september 2017 | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/i.imgur.com\/w7aDWzo.png"}[/IMG2]

Onderlinge ontmoetingen
  • sc Heerenveen won slechts 6 van zijn voorgaande 25 thuiswedstrijden met PSV in de Eredivisie (W6-G8-V11).
  • Alleen Ajax (13) won vaker op bezoek bij Heerenveen in de Eredivisie dan PSV (11).
  • Heerenveen bleef ongeslagen in zijn laatste 5 thuiswedstrijden in de Eredivisie tegen PSV: de club won 3 keer en speelde de laatste 2 keer gelijk.
  • PSV heeft momenteel geen langer lopende reeks zonder overwinning op bezoek bij een specifieke Eredivisie-tegenstander.
  • PSV won op 18 december 2011 voor het laatst in het Abe Lenstra Stadion in de Eredivisie: het werd die dag 1-5 door doelpunten van Ola Toivonen (2), Georginio Wijnaldum (2) en Tim Matavz.
  • De laatste keer dat PSV de nul hield in een uitduel bij Heerenveen was op 1 oktober 2006 (0-0) - dat was het laatste Eredivisie-seizoen van huidig trainer Phillip Cocu, die inviel in de 70e minuut.
  • Vorig seizoen bleven de ploegen in Heerenveen steken op een 1-1 gelijkspel. Arber Zeneli (72') scoorde voor de thuisploeg, terwijl Jerry St. Juste (eigen doelpunt, 75') PSV op het scorebord zette.
  • Ook 2 seizoenen geleden bleef het in Friesland bij een gelijkspel tussen de ploegen (1-1). Heerenveen en PSV kunnen voor het eerst 3 opeenvolgende gelijke spelen neerzetten in Friesland in de Eredivisie.
sc Heerenveen
  • sc Heerenveen is nog ongeslagen dit Eredivisie-seizoen. De laatste keer dat de Friezen na 4 wedstrijden nog ongeslagen waren, was 2 seizoenen geleden toen Heerenveen 1 keer won en 3 keer gelijk speelde (waaronder een 1-1 thuis tegen PSV).
  • sc Heerenveen won 2 van zijn laatste 6 Eredivisie-wedstrijden (W2-G2-V2).
  • Van de 5 tegendoelpunten van Heerenveen in de Eredivisie dit seizoen kwamen er 4 uit standaardsituaties (2 penalty's, 2 corners). Geen ploeg kreeg dit seizoen meer dan 4 doelpunten tegen uit standaardsituaties.
  • In 2017 haalde sc Heerenveen 19 punten in de Eredivisie - exclusief degradanten en promovendi haalde alleen Willem II (17) minder punten dit kalenderjaar.
  • Morten Thorsby is dit seizoen topscorer van sc Heerenveen met 4 goals. Vóór dit seizoen stond Thorsby op 1 Eredivisie-doelpunt.
  • Er scoorde nog nooit een Noor meer dan 4 doelpunten in een Eredivisie-seizoen voor Heerenveen.
  • Denzel Dumfries gaf 4 assists in de Eredivisie dit seizoen, meer dan elke andere speler.
  • Alleen Wout Weghorst (AZ, 5) was dit seizoen bij meer doelpunten direct betrokken dan Thorsby en Dumfries.
  • De combinatie Thorsby-Dumfries (Thorsby scoort op aangeven van Dumfries) maakte dit Eredivisie-seizoen al 3 doelpunten. Het is daarmee het meest doeltreffende koppel dit seizoen.
  • Reza Ghoochannejhad maakte 3 Eredivisie-doelpunten tegen PSV, meer dan tegen elke andere tegenstander. Hij maakte die 3 doelpunten allemaal in dezelfde wedstrijd, één die de Friezen nota bene nog verloren ook (4-3).
  • Stijn Schaars speelde van 2013 tot 2016 in totaal 41 Eredivisie-wedstrijden voor PSV.
  • Warner Hahn maakte zijn Eredivisie-debuut tijdens een 3-1 thuiszege met PEC op PSV (13 september 2014).
PSV
  • PSV is in zijn laatste 13 wedstrijden in de Eredivisie ongeslagen. De laatste nederlaag van PSV in de Eredivisie was uit bij Feyenoord (2-1) op 26 februari - die nederlaag maakte een einde aan een ongeslagen reeks van 17 wedstrijden.
  • Van zijn laatste 31 uitwedstrijden in de Eredivisie verloor PSV alleen die wedstrijd bij Feyenoord (W22-G8-V1).
  • PSV verspeelde punten in 5 van zijn laatste 10 uitwedstrijden in de Eredivisie (W5-G4-V1) en hield in die reeks slechts 1 keer de nul.
  • PSV won de eerste 3 wedstrijden van dit seizoen. Negen keer won PSV zijn eerste 4 wedstrijden van een Eredivisie-seizoen, voor het laatst in 2014/2015. Het 1e puntverlies kwam toen in de 5e speelronde. PSV werd kampioen dat seizoen.
  • Drie van de 9 Eredivisie-doelpunten van PSV dit seizoen kwamen uit een corner, meer dan elke andere ploeg dit seizoen.
  • Alleen Ajax (76) schoot dit Eredivisie-seizoen vaker dan PSV (75, gelijk met AZ). Geen ploeg schoot vaker op doel dan de Eindhovenaren (28 keer).
  • Luuk de Jong maakte 8 Eredivisie-doelpunten tegen sc Heerenveen. Alleen tegen AZ (9) scoorde hij vaker.
  • De Jong viel dit seizoen 2 keer in, even vaak als in zijn voorgaande 3 seizoen voor de Eindhovenaren bij elkaar.
  • Hirving Lozano scoorde in elk van zijn eerste 3 Eredivisie-wedstrijden. De laatste speler die in elk van zijn eerste 4 Eredivisie-duels (vanaf debuutwedstrijd in Eredivisie) scoorde, was Patrick Kluivert (5 goals). Hij deed dat voor Ajax in 1994/1995.
  • De enige speler die ooit in zijn eerste 4 Eredivisie-duels in dienst van PSV trefzeker was, was Dries Mertens in augustus 2011 (6 goals totaal). Mertens had daarvoor echter wel al zijn Eredivisie-debuut gemaakt namens FC Utrecht.
  • Marco van Ginkel is dit kalenderjaar bij 13 doelpunten direct betrokken (9 goals, 4 assists). Dat zijn er 5 meer dan elke andere huidige PSV-speler in 2017.

Nou, de eerste krachtmeting. Ik voorspel helaas puntverlies. 2-1. De gelijkmaker van Lozano, maar in de slotfase bezwijken we alsnog onder de druk en zullen we die blauw witte dorpsnichten op de tribune zien juichen alsof Friesland zojuist onafhankelijk is geworden.

Laatst bewerkt door een ninja:
Nou, de eerste krachtmeting. Ik voorspel helaas puntverlies. 2-1. De gelijkmaker van Lozano, maar in de slotfase bezwijken we alsnog onder de druk en zullen we die blauw witte dorpsnichten op de tribune zien juichen alsof Friesland zojuist onafhankelijk is geworden.

Ook al is het iedere keer weer totaal onnodig, want zo geweldig is Heerenveen eigenlijk nooit, zie ik dit scenario inderdaad ook wel weer gebeuren ja. Op een of andere manier komt PSV daar nooit goed voor de dag, ongeacht wat voor matig team Heerenveen op de been brengt.

:D

kunnen we niet een iets opzetten met n cliché-bingo, waarbij iedereen inzet op welke opmerking als eerste in het interview met de aanvoerder voorbij komt?

met teksten als
"dit is wel heel zuur"
"ja we begonnen te slap"
"het zat deze middag niet mee"
"we doen onszelf hiermee tekort"

We spelen uit...en na de eerste wedstrijd tegen AZ is deze wedstrijd tegen Heerenveen de volgende beproeving voor PSV : ik denk wel dat PSV uiteindelijk zal winnen, maar ik maak mij wel zorgen om onze verdediging. Ik denk niet dat Zoet de nul gaat houden. Mijn voorspelling voor de eindstand : 2-3 !!

We spelen uit...en na de eerste wedstrijd tegen AZ is deze wedstrijd tegen Heerenveen de volgende beproeving voor PSV : ik denk wel dat PSV uiteindelijk zal winnen, maar ik maak mij wel zorgen om onze verdediging. Ik denk niet dat Zoet de nul gaat houden. Mijn voorspelling voor de eindstand : 2-3 !!

Elke wedstrijd 3-2 winnen is mij prima....

Bij uitstek bij deze rubriek realiseer ik me hoe moeilijk PSV te voorspellen is geworden. Het kan Friezen en het kan dooien :chinrub:

De strijd op de vleugels wordt interessant: Dumfries-Lozano, Paal-Ghoochannejhad.

Ik vind Heerenveen ook niet zo'n geweldig elftal, dus ik ga toch voor winst PSV. Zwaarbevochten 1-2.

[h=1]PSV-linksback Paal meldt zich af bij Oranje onder 20[/h] http://www.ed.nl/psv/psv-linksback-paal-meldt-zich-af-bij-oranje-onder-20~afcef683/

PSV-linksback Kenneth Paal heeft zich met een blessure afgemeld voor de interland van het nationaal beloftenelftal tegen Portugal onder 20. De 20-jarige Paal trainde maandagmorgen apart van de spelersgroep bij PSV, die zich voorbereidde op het treffen met sc Heerenveen van zondag.

:chinrub:Echt geblesseerd of hard nodig voor de wedstrijd tegen Heerenveen? :re:

[h=1]PSV-linksback Paal meldt zich af bij Oranje onder 20[/h] http://www.ed.nl/psv/psv-linksback-paal-meldt-zich-af-bij-oranje-onder-20~afcef683/

PSV-linksback Kenneth Paal heeft zich met een blessure afgemeld voor de interland van het nationaal beloftenelftal tegen Portugal onder 20. De 20-jarige Paal trainde maandagmorgen apart van de spelersgroep bij PSV, die zich voorbereidde op het treffen met sc Heerenveen van zondag.

:chinrub:Echt geblesseerd of hard nodig voor de wedstrijd tegen Heerenveen? :re:

Of denkt ie: ik sla even over.
De friezen hebben een behendige vleugelspits, dus ik gok op een moeilijke middag linksachter. Die 2-3 van Razinho lijkt me een prima voorspelling.

Waarom? Hij kan rustig toeschouwen vanaf de bank. :shifty:

Als Paal geblesseerd is (zie hierboven) dan lijkt me Brenet de enige die linksachter kan spelen. Of je moet Ramselaar uitproberen maar dat lijkt me zelfs ten opzichte van Brenet niet zo'n heel goed idee.

Als Paal geblesseerd is (zie hierboven) dan lijkt me Brenet de enige die linksachter kan spelen. Of je moet Ramselaar uitproberen maar dat lijkt me zelfs ten opzichte van Brenet niet zo'n heel goed idee.

Paal is niet geblesseerd. Hij heeft waarschijnlijk in het belang van PSV en op advies van PSV zich afgemeld bij Jong Oramje. :shifty:

Nou, in deze wedstrijd heb ik wederom geen zin. Vervelende club, altijd op en top gemotiveerd tegen PSV. Elke winst juich ik toe, al is die gestolen in de 93ste minuut.

Heerenveen wordt altijd opgehemeld, of ze nu vijfde of tiende worden. Het wordt tijd dat PSV daar eens gaat winnen. We zijn met onze selectie zover gekomen, dat we absoluut niet weten waar hun grenzen liggen. Daarom ben ik benieuwd naar het resultaat, waar ik absoluut niets over kan zeggen. Het is meer hopen op een goed resultaat, dan een serieuze voorspelling te doen.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan