Rusland

Wellicht is het inderdaad een vorm van beleving. Ik denk niet dat de meerderheid hier alleen komt met argumenten. Ik zeg dat als mensen met argumenten komen daar best op gereageerd wordt. Dus dat er best een discussie mogelijk is. Jij deed net alsof dat niet mogelijk is hier en iedereen hier alleen maar tegenstanders wegzet als onzin.

Verder zei ik dat whataboutism een term is die ik hier vaker heb gezien, maar vaker terecht dan onterecht wordt toegepast (als verwijt).

Bubbels zijn nooit wenselijk en ik ben altijd benieuwd naar andere inzichten. Ik hoef het er alleen niet mee eens te zijn.

Mwa. Dat punt is toch redelijke algemene kennis denk ik. De meme dat als er ergens olie te vinden is het Amerikaanse leger ook binnenvalt is ook niet geheel onterecht toch?
De aanval van Turkije op de Koerden?
De aanval op Irak omdat daar lange afstand wapens waren?

We kunnen hier best een lijstje maken maar net doen alsof het westen/ andere wereldleiders geen bloed aan de handen hebben is denk ik niet nodig toch?
Dat kan, maar dat was het punt niet 😁
 
Dat zal ook komen omdat de moslims in Europa in het algemeen veel traditioneler en vrouwonvriendelijker zijn dan de moslims in het Midden Oosten. Persoonlijk merk ik ook dat ik in Europa weinig moslims met een open visie tegenkom, die de vrijheden als homo's, bisexueel, X, atheïst of christen in hun waarde laat.




Onzin Rusland grenst aan de USA, dat is de grootste navo dreiging.

Boehoe! Die landen willen liever met Europa vrienden zijn dan met Rusland. Moet je dat dan verbieden? En hoeveel agressie heeft de navo dan getoond naar Rusland? Allemaal paranoïde.

Ok, dus omdat Oekraïne zich aansluit bij een verdag wat gezamelijke bescherming geeft als 1 land wordt aangevallen voelt Rusland zich bedreigt. Kan dat YT filmpje allerlei oude invallen gaan aanhalen maar wanneer heeft de NAVO uit eigen beweging een land aangevallen.

De belofte in '91 is niet met het huidige Rusland gemaakt, dat Rusland is daarna uiteen gevallen.

Zoveel nieuws zit er toch niet in dat filmpje? Dat is allemaal allang bekend toch?

Heb jij echt het idee dat andere wereldleiders veel beter zijn? Heb jij het idee dat de oorlogen die het Westen zijn gestart geen opportunisme ed was?

Ik snap wel wat je zegt en het zou kunnen maar wellicht ben ik wat pessimistischer dan jij. Ik denk dat Poetin geen ruk geeft om zijn eigen volk, laat staan zijn broedervolk. Ik denk ook dat hij zeer bewust burgerdoelen pakt. Ik denk om het moraal naar beneden te halen. Er zijn heel veel mogelijkheden om zo min mogelijk burgerdoelen te maken. Klusterbommen zijn daar niet een van.


Prima filmpje. Ben het niet geheel ermee eens, zeker niet met de visie dat het Warschaupact vrijwillig werd ontbonden met de verwachting dat de NATO dat ook zou doen. Het pact werd ontbonden omdat de Sovjet Unie uiteenviel. En Moskou de macht niet meer had om het leger daar te laten opereren/ om het pact op te leggen. Ook de suggestie dat de NATO bestaat om tegen Rusland of het communisme te verdedigen ben ik het niet mee eens. Het is een verdedigend pact van democratische landen.

Ten slotte was toetreding tot de NATO nog niet van toepassing. Ze voldeden niet aan de voorwaarden/ actieplan van hervormingen om toe te treden. Een deel daarvan is de burgeroorlog die al vanaf 2014 speelt. (ik denk dat Rusland daarom nu binnen viel, omdat (ik denk dat) Oekraine op het punt stond de rebellen te verdrijven)

Omsluiten niet, maar verder heeft Rusland zeker een punt dat er een opmars bezig is van de NATO naar hun grens. Overigens heeft Rusland volgens mij ergens eind jaren '90 erkent dat elk land zelf mag kiezen hoe ze hun veiligheid kunnen waarborgen. Je kunt zeggen dat toetreding tot de NATO daar een onderdeel van is.


Whataboutism wordt hier gebruikt als het van toepassing is. We kunnen hier gaan discusieren over de huidige situatie van Oekraine vs Rusland, inclusief de fouten die het westen heeft gemaakt, inclusief de rol die de NATO heeft gespeeld. Maar de opmerking; "waarom maken we ons hier druk over en niet over wat Israel doet?" voegt vaak maar weinig toe aan een discussie.

Ik denk dat je hier op het forum prima een ander geluid kan laten horen. Wees niet verbaast als er dan veel leden zullen zijn met een andere mening (anders was het ook geen ander geluid). Kom met argumenten en dan gaat het hier best goed toch?

Wahahaha heerlijk dit.

Nadat de bloods zijn verjaagd uit je huis en je nooit meer bloods binnen wil hebben, zoek je toenadering tot de crips.
Echter, de bloods vinden dat zij het alleenrecht hebben op je vriendschap en komen alsnog je huis binnen.
Dit is de schuld van de crips.

Run, Forest, run!! :lmao::lmao: ....ik zie jullie in de voetbaltopics. Ik schors mijn maatschappelijke mening op het PSV-forum voor onbepaalde tijd...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Maar je kan alles ook omdraaien. Er is wel een reden waarom landen in Oost-Europa liever banden hebben met het westen dan met Rusland. Als Rusland zijnde zou ik eerst in de spiegel kijken en dan afvragen waarom die landen geen banden willen met hun.
 
Hahaha interne problemen? Really??
En de Palestijnen hebben wel degelijk een staat.
En Israël Palestina oud nieuws? Wat te denken van Poetin zijn gang laten gaan 60 jaar zodat onze kinderen later kunnen zeggen, ach Rusland Oekraïne, oud nieuws??
Volgens wiki:
Palestina wordt door 138 van de 193 lidstaten van de Verenigde Naties erkend (sinds 2019), echter niet door de meeste westerse landen en niet door Israël, dat in de Zesdaagse Oorlog van 1967 een groot deel van het grondgebied van Palestina heeft bezet en sindsdien onder militaire controle houdt. De Gazastrook werd in 2005 door Israël verlaten, maar werd, op de grens met Egypte na (ook meestal afgesloten), te land ter zee en vanuit de lucht militair afgesloten en sinds 2007 aan een blokkade onderworpen.

Dus ik denk dat Nederland vindt dat dit geen staat is.

Je weet zelf hartstikke goed wat mijn standpunt is t.o.v. Israël, dus daarover hoeven wij niet in discussie. Maar dit (het bovenstaande) is wel zoals het in de media komt.
 
Maar je kan alles ook omdraaien. Er is wel een reden waarom landen in Oost-Europa liever banden hebben met het westen dan met Rusland. Als Rusland zijnde zou ik eerst in de spiegel kijken en dan afvragen waarom die landen geen banden willen met hun.
Het omgekeerde van "50,000,000 Elvis Fans Can't Be Wrong"
 
Op de Russische propaganda zender eindelijk wat kritiek op de inval en dat de Oekraïners toch niet zo blij zijn met de inval..

De ongemakkelijkheid ook bij de rest van de aanwezigen. Ze weten het allemaal verdomd goed. Sneu voor die man, die zal wel ineens verdwijnen.
 
Ik heb me de eerste week van de oorlog heel eenzijdig laten informeren door Nederlandse/westerse media. Nu ik ook andere geluiden hoor hoe in andere delen van de wereld wordt gekeken naar het conflict, moet ik zeggen dat ik er een stuk genuanceerder naar kijk.

Dit filmpje van 8 minuten is heel verhelderend. Voor mij kwam de Russische invasie uit de lucht vallen maar blijkbaar liet het zich aankondigen en is het een counter op het westen door Rusland te omsluiten met steeds meer navo genootschappen. Echt de moeite waard:

Heel verhelderend? Kom op zeg. Als de feitenkennis zo goed was geweest had ze ook geweten waar Finland en Zweden liggen... Kijk rond 05:00 eens terug.

Ze doet nogal een aantal aannames. De NATO is opgericht voor de bedreiging van Rusland? Dat is nogal een aanname gebaseerd op?

De NAVO is in mijn optiek een prima middel om de staatsgrenzen veilig te stellen. Daarnaast is het verdrag en dat word ook aangegeven, indien één land word aangevallen het een aanval is op allen.
Dus als je een land niet aanvalt.... mijn conclusie na 02:12 min.
Dan vervolgens wordt er een verhaal van gemaakt, vanuit de verre historie, ze gaat nog net niet terug naar de tijd van de big bang. Er word heel veel gegeneraliseerd.
De agressie van Hitlers Duitsland wordt gezien als de dreiging van de NAVO. Hoe?
Er zouden afspraken gemaakt zijn over de uitbreiding van de NAVO, maar alleen op memo's. Er is dus nooit iets vastgelegd anders had het toch gewoon in de krant gestaan?

Ik ben afgehaakt op 05:30 nadat Zweden ineens op de plaats van Finland ligt.

Ik weet ook hoe een EU staat in het hele verhaal. Die hebben zowiezo te weinig balls om een land te verdedigen, laat staan aan te vallen. Daar heb ik geen dame met een punt in haar hoofd nodig.
 
Lekker voor de losers, de enige die nog europa verbinden met Moscow :sick: Sukkels kunnen hun EU lidmaatschap vergeten voor aankomende 100 jaar, om maar te zwijgen dat ze de prijs naar Moscow 5x zo duur hebben gemaakt EN dat ze denken dat Nikola Tesla van hun is, zulke losers ongelooflijk gewoon :sick:


311bb824556e4dcabffebd62de668538.png
 
Run, Forest, run!! :lmao::lmao: ....ik zie jullie in de voetbaltopics. Ik schors mijn maatschappelijke mening op het PSV-forum voor onbepaalde tijd...

Prima, ga lekker in ie eigen ivoren toren zitten. Ik heb genoeg gepost in andere topics die mijn mening neerzetten over de gemiddelde moslim. Blijkbaar heb je nog weinig moderne moslims gezien...
 
Lekker voor de losers, de enige die nog europa verbinden met Moscow :sick: Sukkels kunnen hun EU lidmaatschap vergeten voor aankomende 100 jaar, om maar te zwijgen dat ze de prijs naar Moscow 5x zo duur hebben gemaakt EN dat ze denken dat Nikola Tesla van hun is, zulke losers ongelooflijk gewoon :sick:


311bb824556e4dcabffebd62de668538.png
Vooral je nuance is te prijzen 😘
 
Lekker voor de losers, de enige die nog europa verbinden met Moscow :sick: Sukkels kunnen hun EU lidmaatschap vergeten voor aankomende 100 jaar, om maar te zwijgen dat ze de prijs naar Moscow 5x zo duur hebben gemaakt EN dat ze denken dat Nikola Tesla van hun is, zulke losers ongelooflijk gewoon :sick:


311bb824556e4dcabffebd62de668538.png
Tesla - geboren in het Habsburgse rijk, in z'n laatste jaren onderhouden door het koninkrijk Joegoslavië - zou een voorbeeld moeten zijn van hoe bijzonder een verenigd Joegoslavië kon zijn. In plaats daarvan is het verscheurd door mensen met hun eigen ķleine identiteitje, die het bijvoorbeeld belangrijk vinden dat een grote uitvinder is geboren in één of ander pestdorp dat na de zoveelste bloederige oorlog nu in 'Kroatië' ligt.
Ik snap wel dat Tesla de benen nam naar Amerika, zo snel als hij maar kon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan