Roda JC

Helemaal waar, maar de tijden (en de mensen) veranderen. Ik geloof niet dat er in de eerste 60 jaar van de 20e eeuw veel bakstenen door ruiten vlogen als gevolg van voetbalclubfusies.

Helaas is de gemiddelde voetbalsupporter een stuk agressiever, dommer en fanatieker geworden. Althans, zo lijkt het. Te dom om te poepen, maar wel een visie over "hoe de club het gaat redden".
 
Helaas is de gemiddelde voetbalsupporter een stuk agressiever, dommer en fanatieker geworden. Althans, zo lijkt het. Te dom om te poepen, maar wel een visie over "hoe de club het gaat redden".

Ik vermoed dat er zelfs een deel van de fans liever hun club kapot/failliet zien gaan dan dat ze samengaan met een andere club. En ergens kan ik mij dat ook wel weer voorstellen
 
Ik vermoed dat er zelfs een deel van de fans liever hun club kapot/failliet zien gaan dan dat ze samengaan met een andere club. En ergens kan ik mij dat ook wel weer voorstellen

Ik niet. Lemminggedrag noem ik dat. Lekker je club laten sterven, terwijl er een medicijn beschikbaar is. Wellicht niet het perfecte medicijn, maar goed genoeg om na een paar maanden weer hossend op de tribune de nieuwe FC aan te moedigen. Er rest altijd nog het alternatief van het steunen van een andere club.
 
Ik niet. Lemminggedrag noem ik dat. Lekker je club laten sterven, terwijl er een medicijn beschikbaar is. Wellicht niet het perfecte medicijn, maar goed genoeg om na een paar maanden weer hossend op de tribune de nieuwe FC aan te moedigen. Er rest altijd nog het alternatief van het steunen van een andere club.

Als je meer van je club houdt dan je eigen vrouw dan kan dat rare dingen met je doen (spreek niet voor mijzelf!!). Als je je al je hele leven afzet tegen dat clubje verderop, dat hoe het seizoen ook loopt het geslaagd is als je van 'de buurman' wint. Als je je zoon leert dat thuiskomenmet een meissie waarvan de familie fan van de andere club is not done is...

Je zal ze de kost moeten geven die er zo in staan. Ik 'snap' dat zulke lui liever 'hun' club kapot zien gaan dan fuseren.

Stel dat psv noodgedwongen samen moet gaan met een andere club dan weet ik ook niet hoe ik zal reageren, denk alleen dat ik er niet op tegen kan zijn als het de laatste strohalm is
 
Ach, fusie knusie. Ze moeten het natuurlijk zelf weten.
Maar als ze het niet doen, moeten ze ook niet klagen als ze de komende 20 jaar er 15 in de Jupiler League spelen. Is ook geen schande (voor Roda wel natuurlijk).
Anderzijds is dit voor de Roda supporters natuurlijk wel leuk, die gaan nu in 1 klap van 0 naar 6 derby's. :D
 
Ach, fusie knusie. Ze moeten het natuurlijk zelf weten.
Maar als ze het niet doen, moeten ze ook niet klagen als ze de komende 20 jaar er 15 in de Jupiler League spelen. Is ook geen schande (voor Roda wel natuurlijk).
Anderzijds is dit voor de Roda supporters natuurlijk wel leuk, die gaan nu in 1 klap van 0 naar 6 derby's. :D

:D
 
Ik niet. Lemminggedrag noem ik dat. Lekker je club laten sterven, terwijl er een medicijn beschikbaar is. Wellicht niet het perfecte medicijn, maar goed genoeg om na een paar maanden weer hossend op de tribune de nieuwe FC aan te moedigen. Er rest altijd nog het alternatief van het steunen van een andere club.
Ik weet het niet, gisteren sloeg je elkaar nog de hersens in en nu sta je samen de zelfde ploeg aan te moedigen? Ik zie dat in de huidige tijd niet snel meer gebeuren.
 
Helemaal waar, maar de tijden (en de mensen) veranderen. Ik geloof niet dat er in de eerste 60 jaar van de 20e eeuw veel bakstenen door ruiten vlogen als gevolg van voetbalclubfusies.

Bakstenen? De voorzitter van Roda stond destijds met een kogelwerend vest een verklaring af te geven. Op aanraden van de politie.
 
:D

Onder het motto: als het kogels tegen houdt...

Misschien dat een paar jaartjes JL wat heldere inzichten geeft, zodat men wel bereid is tot een fusie.

Ik denk niet dat er een fusie inzit. Ik denk dat ze allemaal hopen dat een ander in de regio failliet gaat.

Mijn broer is voor Roda, onbegrijpelijk overigens, wij zijn geboren en getogen in Zeeland en hebben totaal geen bindin met Limburg, maar hij ziet een fusie ook echt niet zitten. Ik zeg dan ook dat het op den duur toch wel zou moeten, maar dan gaan ze liever kapot.
 
Ik denk niet dat er een fusie inzit. Ik denk dat ze allemaal hopen dat een ander in de regio failliet gaat.

Mijn broer is voor Roda, onbegrijpelijk overigens, wij zijn geboren en getogen in Zeeland en hebben totaal geen bindin met Limburg, maar hij ziet een fusie ook echt niet zitten. Ik zeg dan ook dat het op den duur toch wel zou moeten, maar dan gaan ze liever kapot.

Kapot gaan, of fuseren. Ik voel voor beide 0. Het gaat me niet om profvoetbal in Limburg, het gaat me om Roda, de rood-zwarten, de club van Vd Luer, Senden, Vrede, Luijpers (ja ik weet hij heeft bij MVV gespeeld). Bij een fusie met Fortuna of MVV is de club kapot. Net zoals dat geldt voor Fortuna of MVV als ze fuseren met Roda JC. Het is geen medicijn om de club te redden. Je creeert een nieuwe club.
 
Kapot gaan, of fuseren. Ik voel voor beide 0. Het gaat me niet om profvoetbal in Limburg, het gaat me om Roda, de rood-zwarten, de club van Vd Luer, Senden, Vrede, Luijpers (ja ik weet hij heeft bij MVV gespeeld). Bij een fusie met Fortuna of MVV is de club kapot. Net zoals dat geldt voor Fortuna of MVV als ze fuseren met Roda JC. Het is geen medicijn om de club te redden. Je creeert een nieuwe club.

En ik maar denken dat Roda geel-zwart is. Maar rood-zwart is een leuke kleur voor een fusie tussen Roda en MVV. :D
 
Ik denk niet dat er een fusie inzit. Ik denk dat ze allemaal hopen dat een ander in de regio failliet gaat.

Mijn broer is voor Roda, onbegrijpelijk overigens, wij zijn geboren en getogen in Zeeland en hebben totaal geen bindin met Limburg, maar hij ziet een fusie ook echt niet zitten. Ik zeg dan ook dat het op den duur toch wel zou moeten, maar dan gaan ze liever kapot.

Maar wat wil je dan, stel Roda gaat kapot(als voorbeeld), bestaat niet meer , wat gebeurt er dan. Welke club ga je dan aanmoedigen, stop je ineens als voetbalsupporter, lijkt me sterk, die leegte krijg je niet 1,2,3 opgevuld en moeders de vrouw zal het ineens vervelend vinden dat je om het weekend niet meer even ertussen uit bent.
 
Mijn broer is voor Roda, onbegrijpelijk overigens, wij zijn geboren en getogen in Zeeland en hebben totaal geen bindin met Limburg, maar hij ziet een fusie ook echt niet zitten. Ik zeg dan ook dat het op den duur toch wel zou moeten, maar dan gaan ze liever kapot.

Helemaal met je broer eens. Ik heb ook liever dat Roda kapot gaat, dan dat ze met Fortuna fuseren. Zie je, zo kunnen een Fortunees en Rodaer het toch gebroederlijk eens worden over iets. :D

(Eerlijk gezegd heb ik vrij weinig problemen met Roda, maar een beetje gezonde rivaliteit maakt het spelletje soms wat leuker. Zeker zo net na een degradatie.)
 
Tomasson ontslagen (contract liep nog drie jaar door).
Vlemmings ontslagen (contract liep nog drie jaar door).

Duur grapje.
 
Tomasson ontslagen (contract liep nog drie jaar door).
Vlemmings ontslagen (contract liep nog drie jaar door).

Duur grapje.

Wat ik niet snap, en ook bij NEC niet, is dat ze trainers na een half jaar ontslaan. Wat verwachten ze? Wonderen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan