Roda JC

De Heerlense textielgigant zei onlangs al dat hij bereid is om de club te helpen en de portemonnee te trekken. "We zijn aan het werken om het beter te laten worden en we zijn het eens over hoe het verder moet. Als we degraderen én als we in de eredivisie blijven", aldus suikeroom Hendriks.

Het geeft de burger moed. Ome Nol, zet em op.
 
Ik sluit me toch aan bij Remy. Te vaak is het net niet geweest. Ze hebben zich de afgelopen jaren niet kunnen herpakken. Dus dan maar een keer net wel.

Niet mee eens. Roda JC hoort in de Eredivisie. Hetgeen er aan zit te komen vanuit de Jupiler League is echt niet veel beter. Te vaak net niet? Dan toch alleen de laatste jaren. Cupfighter, medegrondlegger van het betaalde voetbal, na 1973 nooit in een divisie lager dan de Eredivisie gespeeld. Geen yoyo-effect dus. Het voetbal dit seizoen is niet om aan te zien, maar dat is veel voetbal in de Jupiler League ook niet. En ja, ik heb wedstrijden bezocht. Vrijdag nog naar Fortuna Sittard - VVV Venlo geweest. Roda JC hoort in de hoogste divisie.
 
Niet mee eens. Roda JC hoort in de Eredivisie. Hetgeen er aan zit te komen vanuit de Jupiler League is echt niet veel beter. Te vaak net niet? Dan toch alleen de laatste jaren. Cupfighter, medegrondlegger van het betaalde voetbal, na 1973 nooit in een divisie lager dan de Eredivisie gespeeld. Geen yoyo-effect dus. Het voetbal dit seizoen is niet om aan te zien, maar dat is veel voetbal in de Jupiler League ook niet. En ja, ik heb wedstrijden bezocht. Vrijdag nog naar Fortuna Sittard - VVV Venlo geweest. Roda JC hoort in de hoogste divisie.


Eens. Wat mij betreft weg met NEC.
 
Niet mee eens. Roda JC hoort in de Eredivisie. Hetgeen er aan zit te komen vanuit de Jupiler League is echt niet veel beter. Te vaak net niet? Dan toch alleen de laatste jaren. Cupfighter, medegrondlegger van het betaalde voetbal, na 1973 nooit in een divisie lager dan de Eredivisie gespeeld. Geen yoyo-effect dus. Het voetbal dit seizoen is niet om aan te zien, maar dat is veel voetbal in de Jupiler League ook niet. En ja, ik heb wedstrijden bezocht. Vrijdag nog naar Fortuna Sittard - VVV Venlo geweest. Roda JC hoort in de hoogste divisie.

Ik moet je hierin toch wel gelijk geven. Ik dacht dat het slechter was dan dat het werkelijk is. Alleen vorig jaar en in 08/09 was Roda 16e. Tussen die jaren in waren ze 9e, 6e en 10e. Maar toch heb ik niets met Roda. Evenmin met NEC em RKC. Die mogen ook uit de Eredivisie.
 
Roda leek niet voor de winst te gaan. Volgens mij hebben ze het al opgegeven.

Nee, Groningen thuis en Go Ahead uit volgen nog. Dat zijn wedstrijden waaruit punten moeten komen. Voor NEC volgen AZ en Ajax uit en Twente thuis.
 
Nee, Groningen thuis en Go Ahead uit volgen nog. Dat zijn wedstrijden waaruit punten moeten komen. Voor NEC volgen AZ en Ajax uit en Twente thuis.

Of zijn er spelers transfervrij bij degradatie die nu hun best niet meer doen?
 
Nee, Groningen thuis en Go Ahead uit volgen nog. Dat zijn wedstrijden waaruit punten moeten komen. Voor NEC volgen AZ en Ajax uit en Twente thuis.

NEC lijkt 0 punten te gaan pakken in de resterende wedstrijden. Maar ik verwacht niet dat Roda meer dan 1 punt gaat halen uit deze twee wedstrijden.

Of zijn er spelers transfervrij bij degradatie die nu hun best niet meer doen?

Ik ben benieuwd of Kali transfervrij is dan. Daarnaast weet ik niet wat voor lonen Roda heeft, maar misschien moeten ze wel spelers 'verplicht' verkopen i.v.m. salaris.
 
Laatst bewerkt:
Of zijn er spelers transfervrij bij degradatie die nu hun best niet meer doen?

Nee, Roda heeft geen degradatieclausules (minder salaris bij degradatie) opgenomen, juist om die transfervrije status niet te hoeven opnemen. Het een is wisselgeld voor het ander. Het lijkt erop dat de spelers tegen Twente als lamzakken erbij liepen om maar vooral geen kaarten en blessures op te lopen voor de laatst twee "finales".
 
Nee, Roda heeft geen degradatieclausules (minder salaris bij degradatie) opgenomen, juist om die transfervrije status niet te hoeven opnemen. Het een is wisselgeld voor het ander. Het lijkt erop dat de spelers tegen Twente als lamzakken erbij liepen om maar vooral geen kaarten en blessures op te lopen voor de laatst twee "finales".

Mocht Roda laatste worden dan verdienen ze niet beter, maar Roda is mijn tweede club sinds de tijd met vd Luer, Atteveld, enz.
 
Conclusie: Roda moet erin blijven en RKC, NAC en NEC zouden er eigenlijk uit moeten :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan