Ritsu Doan (A)

Hij is nog jong en vorig seizoen was elke speler slecht, dus vind jammer dat die zo snel wordt afgeschreven, denk dat die het echt nog wel kan, maar als je hem met winst kan verkopen in Duitsland is dat natuurlijk ook prima
Misschien. Aan de andere kant als Gotze, Madueke, Gakpo en Mo blijven. Zie hem niet snel een basisspeler rol vervullen. Dan is misschien beter voor beide als hij ergens anders voetbalt.
 
Bij een Bielefeld speel je meestal zonder al te veel te verliezen. Tegenstanders spelen vaak aanvallend tegen je en er is dus veel ruimte, met name in de tegenstoot. Dat past veel beter bij Doan. Met PSV moet je vaak door de compacte formatie van de tegenstander heen ballen. Doan doet het leuk daar, maar laten we niet doen alsof dat hem goed genoeg maakt voor ons. Een Bielefeld is ook gewoon een lager niveau als PSV. Hopelijk lichten ze de koopoptie en blijft Bielefeld erin. Doan blij, wij blij. Meer dan die koopoptie ga je er niet voor vangen.
Aanvulling: ook spelers als ehzibue, Boetius en St Juste doen het prima in Duitsland. Het niveau van de kleinere clubs daar (Koln, Mainz en Bielefeld) is echt niet zo hoog hoor. Het is dat die clubs in een grotere competitie spelen, maar een PSV of Ajax is zeker voetballend van een hoger niveau.
 
Hij is nog jong en vorig seizoen was elke speler slecht, dus vind jammer dat die zo snel wordt afgeschreven, denk dat die het echt nog wel kan, maar als je hem met winst kan verkopen in Duitsland is dat natuurlijk ook prima
Ik heb de aankoop an sich nooit zo goed begrepen, moet ik eerlijk zeggen.
 
Doan weer met een goal voor Arminia in de 1-2 winst tegen Bosz' Leverkusen. Zit nu met Arminia net boven degradatie zone.

Bielefeld speelt degradatie voetbal. Dat counteren ligt Doan veel beter dan bij ons het spel moeten maken. Nee, ik geloof niet dat wij we verkeerd aan hebben gedaan hem te laten gaan. Ik hoop dat Bielefeld de koopoptie licht. Voor alle partijen het beste.
 
Bielefeld speelt degradatie voetbal. Dat counteren ligt Doan veel beter dan bij ons het spel moeten maken. Nee, ik geloof niet dat wij we verkeerd aan hebben gedaan hem te laten gaan. Ik hoop dat Bielefeld de koopoptie licht. Voor alle partijen het beste.
Ik denk dat Doan prima past in een systeem waar je het spel zou moeten maken, het is een technisch begaafde speler. Hij heeft alleen de pech dat hij is gekomen in een elftal dat ineens volledig op zijn gat lag, en dan is het lastig om je niveau te halen.

Niet dat ik wil zeggen dat Doan nog van waarde kan zijn voor ons, er is nou eenmaal moordende concurrentie voor de posities waar hij zou willen spelen (die 10 posities)
 
Bielefeld speelt degradatie voetbal. Dat counteren ligt Doan veel beter dan bij ons het spel moeten maken. Nee, ik geloof niet dat wij we verkeerd aan hebben gedaan hem te laten gaan. Ik hoop dat Bielefeld de koopoptie licht. Voor alle partijen het beste.
Bielefeld heeft een koopoptie van 5 miljoen (bron)
Ze geven ook aan dat als ze in de Bundesliga blijven ze Doan vast willen overnemen.
 
Bielefeld heeft een koopoptie van 5 miljoen (bron)
Ze geven ook aan dat als ze in de Bundesliga blijven ze Doan vast willen overnemen.
5 miljoen lijkt me een koopje, aangezien hij daar (volgens mij) een van de betere spelers is. Als Bielefeld degradeert zullen vast andere clubs uit het rechter-rijtje van de Bundesliga interesse hebben
 
Bielefeld heeft een koopoptie van 5 miljoen (bron)
Ze geven ook aan dat als ze in de Bundesliga blijven ze Doan vast willen overnemen.
Ik hoop stiekem nog op een kleine doorverkoopclausule. Dan maak je denk ik uiteindelijk niet eens verlies Doan en wellicht een kleine winst wanneer Bielefeld hem verkoopt.


Wel jammer, ergens gunde ik het Doan wel om hier een basisplek te veroveren. Maar goed er is sterke concurrentie voor zijn plek en hij lijkt het voor PSV net niet te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan