Ritsu Doan (A)

Wel een duur gokje :unsure:
Gezien de leeftijd en zijn prestaties vond ik het geen al te gekke gok. Meerdere posities inzetbaar, talentvol en heeft ook wel wat toegevoegd in zijn seizoen. Ook nog eens en commercieel interessante keuze. Mocht Armenia hem niet betalen en als Mo vertrekt. Dan zie ik Doan nog best van waarde zijn in de breedte want hij heeft ook nog potentie zich te ontwikkelen.
 
Ja, en als hij hier nu op de bank had gezeten en daardoor nog verder in waarde gedaald was had je ook lopen zeiken. Dus om Hazes te quoten 'zeg maar niets meer'.
Ik vermoed dat Sneeuwvlok vooral op die optie tot verkoop doelt.
Het is eigenlijk gunstiger om spelers te verhuren zonder een van te voren afgesproken bedrag. Je kan dan als PSV wel alvast uitspreken dat je er voor open staat om de speler te verkopen. Als zo een speler dan goed presteert, kan je er mogelijk meer voor krijgen. Als de speler onder verwachting presteert, dan kan je je vraagprijs bijstellen zodat deze wel redelijk is (zoals de eerste verhuurperiode van Luckassen aan Anderlecht)
 
Ik vermoed dat Sneeuwvlok vooral op die optie tot verkoop doelt.
Het is eigenlijk gunstiger om spelers te verhuren zonder een van te voren afgesproken bedrag. Je kan dan als PSV wel alvast uitspreken dat je er voor open staat om de speler te verkopen. Als zo een speler dan goed presteert, kan je er mogelijk meer voor krijgen. Als de speler onder verwachting presteert, dan kan je je vraagprijs bijstellen zodat deze wel redelijk is (zoals de eerste verhuurperiode van Luckassen aan Anderlecht)
Ja en als je m dan niet verhuurd krijgt schiet je d'r ook geen reet mee op. Of hebben we het idee dat JDJ dit standaard in het contract zou zetten?
 
Ik vermoed dat Sneeuwvlok vooral op die optie tot verkoop doelt.
Het is eigenlijk gunstiger om spelers te verhuren zonder een van te voren afgesproken bedrag. Je kan dan als PSV wel alvast uitspreken dat je er voor open staat om de speler te verkopen. Als zo een speler dan goed presteert, kan je er mogelijk meer voor krijgen. Als de speler onder verwachting presteert, dan kan je je vraagprijs bijstellen zodat deze wel redelijk is (zoals de eerste verhuurperiode van Luckassen aan Anderlecht)
Ik denk wel dat de kans groter is dat een speler wordt verkocht als er al een prijs is afgesproken, zoals bij Bruma. De vlag gaat uit wanneer hij in Griekenland blijft
 
Ik denk wel dat de kans groter is dat een speler wordt verkocht als er al een prijs is afgesproken, zoals bij Bruma. De vlag gaat uit wanneer hij in Griekenland blijft
Kan ook zijn dat de hurende partij bepaalde zaken weet te bedingen, is er weinig interesse in de speler en heeft de club die wil huren nog een alternatief dan kan het wijs zijn om akkoord te gaan.
 
Huurvergoeding 500.000 dit jaar, salaris bespaard, 5mio overnamepremie (als ze m lichtten) en mogelijk nog een 10% doorverkooppercentage - lijkt me op het eerste gezicht best prima.
 
Huurvergoeding 500.000 dit jaar, salaris bespaard, 5mio overnamepremie (als ze m lichtten) en mogelijk nog een 10% doorverkooppercentage - lijkt me op het eerste gezicht best prima.
Dan ga je met 7.5mlj aankoopsom naar een verlies van circa €1.5 mlj, wat dan gecompenseerd moet worden uit een doorverkooppercentage. Bij 10% red je dat bij een verkoopsom van €20mlj
 
Huurvergoeding 500.000 dit jaar, salaris bespaard, 5mio overnamepremie (als ze m lichtten) en mogelijk nog een 10% doorverkooppercentage - lijkt me op het eerste gezicht best prima.
En dan rekenen we de merchandise niet mee, die met Doan hoger zal liggen dan gemiddeld.
 
5 miljoen lijkt me een koopje, aangezien hij daar (volgens mij) een van de betere spelers is. Als Bielefeld degradeert zullen vast andere clubs uit het rechter-rijtje van de Bundesliga interesse hebben
Ik zou hem nooit voor 5 miljoen van Bielefeld kopen.
 
Bielefeld heeft een koopoptie van 5 miljoen (bron)
Ze geven ook aan dat als ze in de Bundesliga blijven ze Doan vast willen overnemen.
Ongelooflijk wat een kneus die John. Je gaat je speler toch niet voor minder wegdoen dan je hem verkocht hebt, tenzij het Luckassen is of een andere duidelijke mislukkeling? Doan was m.i. nog helemaal niet afgeschreven hier.
 
Ongelooflijk wat een kneus die John. Je gaat je speler toch niet voor minder wegdoen dan je hem verkocht hebt, tenzij het Luckassen is of een andere duidelijke mislukkeling? Doan was m.i. nog helemaal niet afgeschreven hier.
Nah, vorig seizoen 3 assists, 2 goals. En dat in 16 wedstrijden en 9 invalbeurten. Wel wat karig voor een aanvaller.
Gescoord tegen Fortuna, openingsgoal (5-0) en Zwolle de 3-0 (4-0).

Bruma heeft in iets meer wedstrijden (22) en evenveel invalbeurten 5x het netje gevonden en evenveel assists afgeleverd.

En ja, dat is natuurlijk scorebordjournalistiek, maar ik kan mij weinig van m heugen. En met 2,5punt per wedstrijd in onze eigen beoordeling 'speler van de week' scoort ie ook weinig.
 
Nah, vorig seizoen 3 assists, 2 goals. En dat in 16 wedstrijden en 9 invalbeurten. Wel wat karig voor een aanvaller.
Gescoord tegen Fortuna, openingsgoal (5-0) en Zwolle de 3-0 (4-0).

Bruma heeft in iets meer wedstrijden (22) en evenveel invalbeurten 5x het netje gevonden en evenveel assists afgeleverd.

En ja, dat is natuurlijk scorebordjournalistiek, maar ik kan mij weinig van m heugen. En met 2,5punt per wedstrijd in onze eigen beoordeling 'speler van de week' scoort ie ook weinig.
Het was zeker anoniem wat hij hier liet zien, maar het hangt er ook vanaf hoe er gespeeld wordt, en of de trainer het in hem ziet zitten. Boscagli leek nergens op onder MvB, maar onder Schmidt is hij opgebloeid. Zo bezien vind ik het oordeel over Doan nog niet helemaal klaar, heeft ook niet superveel gespeeld hier; ik vind hem in ieder nog geen duidelijke mislukking zoals Bruma; daar mag je al blij mee zijn als je nog de helft van vangt van wat hij gekost heeft.
 
Het was zeker anoniem wat hij hier liet zien, maar het hangt er ook vanaf hoe er gespeeld wordt, en of de trainer het in hem ziet zitten. Boscagli leek nergens op onder MvB, maar onder Schmidt is hij opgebloeid. Zo bezien vind ik het oordeel over Doan nog niet helemaal klaar, heeft ook niet superveel gespeeld hier; ik vind hem in ieder nog geen duidelijke mislukking zoals Bruma; daar mag je al blij mee zijn als je nog de helft van vangt van wat hij gekost heeft.
Wat moet Doan hier doen als hij Götze, Gakpo, Madueke en Mo voor zich heeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan