Ik had lang mijn twijfels over deze transfer, maar ik zie er steeds meer de meerwaarde van in. Met Doan heb je de gewenste vervanger van Pereiro in huis en hij kan ook nog op de rechtsbuitenpositie, waar de spoeling momenteel erg dun is. Veel PSV-fans zien liever Ihattaren op nummer tien, maar dat is gewoon niet realistisch. Alle speeltijd die hij krijgt is mooi meegenomen, maar je kan en mag niet verwachten dat hij nu al een heel seizoen gaat spelen. Laat staan dat hij wedstrijd na wedstrijd het verschil kan maken op een bepalende positie, waar zelfs Pereiro nooit geheel onomstreden was.
Het lijkt me dat Van Bommel het beste zo kan gaan spelen:
Bergwijn - Malen - Bruma
------------Doan ----------
Met Gakpo heb je de ideale stand-in voor Bergwijn, Ihattaren kan Bruma en Doan vervangen, en Mitroglou is de back-up voor Malen. Het enige vraagteken is wat mij betreft dan nog de invulling van de andere twee plekken op het middenveld. Bij Gutierrez lijkt de laatste weken het kwartje eindelijk te zijn gevallen en ik snap ergens wel dat er geen vervanger voor Rosario gehaald is, want Afellay en Thomas komen ook nog terug en zelfs Luckassen zou eventueel nog gebruikt kunnen worden als controleer. Als verdediger is hij ongeschikt, maar als CM heeft hij het volgens mij niet heel verkeerd gedaan bij AZ. Fysiek kan hij wat toevoegen aan het middenveld, zeker als je daar met Doan of Ihattaren speelt. Het is vooral jammer dat Pereiro niet verkocht is, want met dat geld had je nog een linkercentrale verdediger kunnen halen. Die Senesi bijvoorbeeld.
Tja, in Azië begrijpen ze dan weer de ophef in Europa niet over bepaalde modeverschijnselen in Azië, zoals het dragen van Nazi-uniformen en kleren met Nazi-symbolen door jongeren. De Japanese oorlogsvlag is wel degelijk een besmet symbool. Een vergelijking met de Duitse Nazi-vlag gaat veel te ver, maar de vlag is op zijn minst omstreden te noemen en roept in sommige delen van Azië connotaties op met de Japanse gruweldaden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Gelukkig heeft PSV de afbeelding snel aangepast, want dit is echt geen goede reclame in landen als Zuid-Korea.