Ritsu Doan (A)

Ik denk dat de personen die het hardst roepen, niets met de hele situatie gehad te maken hebben gehad. Deze maatschappij kennende. Beetje de Truus op Facebook die 10 jaar voor het neerstorten van een vliegtuig boven de Atlantische Oceaan ook boven de zee vloog, komt allemaal zo dichtbij.
Daar kan ik geen inschatting over maken, maakt t symbool niet meer of minder besmet.
 
Nee die vlag word, sinds begin 7de eeuw gebruikt in Japan en sinds 1889 in het leger. Het is dus gewoon een vlag van het leger die ook in de 2de wereldoorlog is gebruikt. Deze vlag heeft dus geen enkele relatie met de 2de wereld oorlog, anders, dan dat het de vlag van het leger is.

Verder benieuwd naar zijn resultaten bij psv, voor mij een onbekende speler.
Zie de reactie van Buitenspelgoal
 
Het is dus toch 10 miljoen. Goeie grutten zeg! En dat voor een speler van Groningen die mij tot nu toe totaal niet is opgevallen. Net zo'n verrassing als Luckassen destijds. Spelers als Maher en Ramselaar waren nog uitblinkers in de eredivisie. Maar wat heeft Doan nou laten zien? Zelfs Ado speler El Khayati heeft op dezelfde positie in de eredivisie 29 goals en assists gegeven vorig seizoen. Dit tegenover 8 (!) van Doan. Misschien denken ze die 10 miljoen terug te kunnen verdienen aan shirtverkoop, anders kan ik deze aankoop toch echt niet verklaren. We hebben rendement nodig in de aanval. Waarom haal je zo'n jongen? Toen men 10 miljoen uitgaf aan Romero die te boek stond als groot talent in Argentinië was er nog verbazing. Maar 10 miljoen voor een speler die zich niet weet te onderscheiden in de eredivisie lijkt opeens normaal te zijn.

De 1e seizoenshelft en de aanval van FC Groningen in het algemeen was vorig jaar ook wel echt dramatisch. Ik denk dus niet dat we ons op deze statistieken moeten gaan richten.

Na 17 wedstrijden stond FC Groningen namelijk 15e met slechts 15 punten en 18 goals voor. Alleen PEC en de Graafschap hadden op dat moment minder goals gemaakt. De tweede seizoenshelft ging het kwa punten een stuk beter (33 punten in 17 wedstrijden) echter kwam dit vooral doordat hun verdediging in de 2e seizoenshelft de minst gepasseerde verdediging was van de Eredivsie met maar 13 tegengoals tegenover 17 van AZ en 18 van PSV, en dus niet omdat de aanval nou zo productief was. Als je kijkt wie er daar voorin liepen vorig seizoen dan verbaast dit ook niks (Gladon; Mahi; Bel Hassani en Sierhuis).

Over het hele seizoen scoorde alleen NAC (29x) en de Graafschap (38x) minder dan FC Groningen (39x) die dan ook respectievelijk 17e en 18e zijn geworden tegenover een 8e plaats van FC Grongingen.
 
De 1e seizoenshelft en de aanval van FC Groningen in het algemeen was vorig jaar ook wel echt dramatisch. Ik denk dus niet dat we ons op deze statistieken moeten gaan richten.

Na 17 wedstrijden stond FC Groningen namelijk 15e met slechts 15 punten en 18 goals voor. Alleen PEC en de Graafschap hadden op dat moment minder goals gemaakt. De tweede seizoenshelft ging het kwa punten een stuk beter (33 punten in 17 wedstrijden) echter kwam dit vooral doordat hun verdediging in de 2e seizoenshelft de minst gepasseerde verdediging was van de Eredivsie met maar 13 tegengoals tegenover 17 van AZ en 18 van PSV, en dus niet omdat de aanval nou zo productief was. Als je kijkt wie er daar voorin liepen vorig seizoen dan verbaast dit ook niks (Gladon; Mahi; Bel Hassani en Sierhuis).

Over het hele seizoen scoorde alleen NAC (29x) en de Graafschap (38x) minder dan FC Groningen (39x) die dan ook respectievelijk 17e en 18e zijn geworden tegenover een 8e plaats van FC Grongingen.
Is ergens te vinden hoeveel kansen Doan gehad heeft, en dat daaruit kan blijken hoe scherp hij wel of niet is voor de goal.
 
Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke transfersom is. Een Rik Elfrink die over 7,5 miljoen praat. Terwijl je ook verhalen over 10 tot 12 miljoen hoort. 12 miljoen vind ik een raar bedrag wat ik me niet kan voorstellen. 7,5 daarentegen zou goed onderhandeld zijn. Ik ken Doan enkel van de samenvattingen in studio sport. Een speler die wel iets kan forceren hoor. Speelde vorig jaar een periode erg sterk. Hij is behendig, heeft een goed schot en over het algemeen beschikken Japanners over een uitstekende mentaliteit. Ik geef hem zeker een kans!
 
Ik weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet een wat ik er van vind... Ik zeg 'succes' en laat me graag positief verrassen.
 
Ik heb hem aardig wat gezien. Ga sporadisch hier naar het stadion (plek zat, zit nooit vol), en volg Groningen ook op tv. Ik vind hem oprecht goed, maar weet niet hoeveel hij toevoegt. 10 is wellicht zijn beste positie, maar daar heeft hij ook wel veel balverlies. Hij begon erg sterk, maar zakte wat af in de laatste maanden. Nog steeds een publiekslieveling hier. Hier twijfelt niemand of hij de stap aankan. Zou zomaar kunnen dat hij beter gaat renderen met jongens als Malen, Stevie en Bruma om zich heen. Toch lekkerder dan Cassiera, Sierhuis en Warmerdam.
Qua persoonlijkheid is het een gouden jongen. Harde werker, netjes in interviews en nooit geklaag. Hij brengt natuurlijk ook weer populariteit mee.
 
Ik heb hem aardig wat gezien. Ga sporadisch hier naar het stadion (plek zat, zit nooit vol), en volg Groningen ook op tv. Ik vind hem oprecht goed, maar weet niet hoeveel hij toevoegt. 10 is wellicht zijn beste positie, maar daar heeft hij ook wel veel balverlies. Hij begon erg sterk, maar zakte wat af in de laatste maanden. Nog steeds een publiekslieveling hier. Hier twijfelt niemand of hij de stap aankan. Zou zomaar kunnen dat hij beter gaat renderen met jongens als Malen, Stevie en Bruma om zich heen. Toch lekkerder dan Cassiera, Sierhuis en Warmerdam.
Qua persoonlijkheid is het een gouden jongen. Harde werker, netjes in interviews en nooit geklaag. Hij brengt natuurlijk ook weer populariteit mee.
Die twee waren toch beiden de nieuwe Cruyff, dat moet toch geweldig zijn om daarmee samen te mogen spelen. Sterker nog, een voorrecht om met ware godezonen het groene gras te mogen delen :sneaky:
 
Diverse media spreken van minimaal 10 miljoen met doorverkoop percentage van 10 tot 15 %

Had Honda transfervrij gehaald, die was ervaren en gratis en had het geld in een speler gestopt die op het middenveld de lijnen uit kan zetten.

Word jij betaald door Honda? In elke reactie opper jij de komst van Honda. Wat moeten wij met Honda? We hebben Afellay al als gratis en ervaren speler binnegehaald voor die positie.
 
Word jij betaald door Honda? In elke reactie opper jij de komst van Honda. Wat moeten wij met Honda? We hebben Afellay al als gratis en ervaren speler binnegehaald voor die positie.
Wees blij dat ie niet iedere post afsluit met "en tevens ben ik van mening dat Honda gehaald moet worden" ;)
 
Word jij betaald door Honda? In elke reactie opper jij de komst van Honda. Wat moeten wij met Honda? We hebben Afellay al als gratis en ervaren speler binnegehaald voor die positie.

Plus Honda heeft het echt niet meer
 
De Dagblad van het Noorden zal het toch wel weten:

Citaat: PSV maakt in eerste instantie 7,5 miljoen euro over naar de Groningse club. Daarna volgen 2,5 miljoen euro in bonussen etc.
Dus Max. 10M.

Waarvan er hopelijk bonus bij kampioenschap een van is
 
Wel een hele dure speler met 10-12 miljoen. Voorin wordt het allemaal net wat lichter uitgegeven dan achterin, wat misschien ook begrijpelijk is gezien een grote kans op winst bij goede prestaties. Doan, tja, lijkt me niet echt de missing link op dit moment en ben benieuwd waar hij komt te staan. Normaal zou je zeggen op de plaats van Bergwijn, maar dan kom je dus weer vast te zitten met de andere flankspelers. Bergwijn hoort op die flank overigens. Het beste zou je dan denk ik uitkomen met:

Bergwijn - Mitroglou - Malen
-----------Doan----------------
Guti ----------------? Sadilek ?


Jammer voor Gakpo, verlies op Bruma en hopen dat onze Griekse Sibon v1.1 het goed gaat doen. Maar met de gedachte om alle spelers op hun beste positie te zetten dan ga je denk ik toch hierop uitkomen.

Het middenveld is zo wel heel licht maar in de Eredivise zou dat moeten kunnen. Rosario kan echt niet meer en dan ben ik toch geneigd om Sadilek daar neer te zetten om het vuile werk op te knappen. Heeft ook het loopvermogen om balverlies van Doan & Dumfries op te vangen, staat alleen dan wel aan de verkeerde kant van het middenveld.
 
Wel een hele dure speler met 10-12 miljoen. Voorin wordt het allemaal net wat lichter uitgegeven dan achterin, wat misschien ook begrijpelijk is gezien een grote kans op winst bij goede prestaties. Doan, tja, lijkt me niet echt de missing link op dit moment en ben benieuwd waar hij komt te staan. Normaal zou je zeggen op de plaats van Bergwijn, maar dan kom je dus weer vast te zitten met de andere flankspelers. Bergwijn hoort op die flank overigens. Het beste zou je dan denk ik uitkomen met:

Bergwijn - Mitroglou - Malen
-----------Doan----------------
Guti ----------------? Sadilek ?


Jammer voor Gakpo, verlies op Bruma en hopen dat onze Griekse Sibon v1.1 het goed gaat doen. Maar met de gedachte om alle spelers op hun beste positie te zetten dan ga je denk ik toch hierop uitkomen.

Het middenveld is zo wel heel licht maar in de Eredivise zou dat moeten kunnen. Rosario kan echt niet meer en dan ben ik toch geneigd om Sadilek daar neer te zetten om het vuile werk op te knappen. Heeft ook het loopvermogen om balverlies van Doan & Dumfries op te vangen, staat alleen dan wel aan de verkeerde kant van het middenveld.
Mitroglou is gehaald als invaller achet Malen. dat heeft MvB zelf gezegd, dus alle opsetllingen met Mitro in de spits en Malen op de flank, kunnen echt de prullenbak in.
 
Mitroglou is gehaald als invaller achet Malen. dat heeft MvB zelf gezegd, dus alle opsetllingen met Mitro in de spits en Malen op de flank, kunnen echt de prullenbak in.
Als basisopstelling is dit idd niet logisch, als plan B zou onze trainer t wel kunnen doen.
 
Mitroglou is gehaald als invaller achet Malen. dat heeft MvB zelf gezegd, dus alle opsetllingen met Mitro in de spits en Malen op de flank, kunnen echt de prullenbak in.

Toch een dure pinchhitter dan, voor 1,25 miljoen voor een seizoen.
 
Toch een dure pinchhitter dan, voor 1,25 miljoen voor een seizoen.
Dat valt mee, toch? Verder kost ie niks? Ramselaar kostte voor 3 seizoenen 4,5 miljoen + salaris.

Nog even over de vlag. Ik snap weer niet dat mensen overal een ophef over moeten maken. Laat het van je afglijden. Wie ligt er in Azië nu wakker van een PSV-tweet?
 
Dat valt mee, toch? Verder kost ie niks? Ramselaar kostte voor 3 seizoenen 4,5 miljoen + salaris.

Nog even over de vlag. Ik snap weer niet dat mensen overal een ophef over moeten maken. Laat het van je afglijden. Wie ligt er in Azië nu wakker van een PSV-tweet?
Ophef is een groot woord, zag op twitter en facebook 1 persoon die zich opwond en bleef drammen (niet t reageren waard) en enkele die aangaven dat de keuze wat ongelukkig is. Genoeg om m aan te passen en verder te laten rusten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan