Religie

De bronchoscopie wees uit dat er een vlekje in Carin's linkerlong zit en de dokter in het Catharina Ziekenhuis hier in Eindhoven zei zojuist dat de petscan uitwees dat er geen uitzaaiingen waren.Godzijdank kan het bestraald worden.
Heftig hoor! Heel veel sterkte en hopen op vooruitgang!
 
De bronchoscopie wees uit dat er een vlekje in Carin's linkerlong zit en de dokter in het Catharina Ziekenhuis hier in Eindhoven zei zojuist dat de petscan uitwees dat er geen uitzaaiingen waren.Godzijdank kan het bestraald worden.

Goed en slecht nieuws dus. Sterkte met de behandeling!

En hoewel we niet op hetzelfde spoor zitten qua religie, vind ik het toch interessant en wetenswaardig om te lezen hoe anderen daar tegenaan kijken. En we hoeven elkaar natuurlijk ook niet perse te overtuigen van ons gelijk. ;)
 
Goed en slecht nieuws dus. Sterkte met de behandeling!

En hoewel we niet op hetzelfde spoor zitten qua religie, vind ik het toch interessant en wetenswaardig om te lezen hoe anderen daar tegenaan kijken. En we hoeven elkaar natuurlijk ook niet perse te overtuigen van ons gelijk. ;)
En zo is het,dank!
 
De bronchoscopie wees uit dat er een vlekje in Carin's linkerlong zit en de dokter in het Catharina Ziekenhuis hier in Eindhoven zei zojuist dat de petscan uitwees dat er geen uitzaaiingen waren.Godzijdank kan het bestraald worden.

Dat er geen uitzaaiingen zijn geeft de burger moed. Veel sterkte voor jou en natuurlijk voor Carin. (Y)
 
De bronchoscopie wees uit dat er een vlekje in Carin's linkerlong zit en de dokter in het Catharina Ziekenhuis hier in Eindhoven zei zojuist dat de petscan uitwees dat er geen uitzaaiingen waren.Godzijdank kan het bestraald worden.
De like is vooral bedoeld voor het goede aan dit nieuws.

Veel sterkte gewenst, en ik zal een gebedje voor jullie wagen.
 
De bronchoscopie wees uit dat er een vlekje in Carin's linkerlong zit en de dokter in het Catharina Ziekenhuis hier in Eindhoven zei zojuist dat de petscan uitwees dat er geen uitzaaiingen waren.Godzijdank kan het bestraald worden.
Sterkte!
 
Hartelijk dank mede PSV-ers.Ik zou wensen dat iedereen die met zoiets vervelends geconfronteerd wordt genezing krijgt.Eerlijk gezegd hebben we gebeden dat er geen uitzaaiingen zouden zijn of dat er i.i.g. geen chemo nodig zou zijn[het wordt dus weer radiotherapie] en voor kracht deze situatie aan te kunnen.Echt top dat jullie zo meeleven...(Y)
Mr.Krateos prachtig van je.
 
Overigens vind ik daarmee je tweede aanname niet helemaal terecht. Het maakt zeker uit wie wat geschreven heeft en wanneer.
Als dat zo is zou ik je willen vragen of je de oorsprong van het nieuwe testament kent? En dan niet alleen de creatie en samenstelling er van, maar ook wat de "geleerden" zeggen op basis van taalgebruik, wanneer het geschreven zou zijn, waar de teksten op gebaseerd zijn etc.

De bronchoscopie wees uit dat er een vlekje in Carin's linkerlong zit en de dokter in het Catharina Ziekenhuis hier in Eindhoven zei zojuist dat de petscan uitwees dat er geen uitzaaiingen waren.Godzijdank kan het bestraald worden.

Mooi, goed nieuws dat er geen uitzaaiingen zijn!
Straling is echter nog steeds erg vervelend, dus sterkte de komende maanden.
 
Als dat zo is zou ik je willen vragen of je de oorsprong van het nieuwe testament kent? En dan niet alleen de creatie en samenstelling er van, maar ook wat de "geleerden" zeggen op basis van taalgebruik, wanneer het geschreven zou zijn, waar de teksten op gebaseerd zijn etc.



Mooi, goed nieuws dat er geen uitzaaiingen zijn!
Straling is echter nog steeds erg vervelend, dus sterkte de komende maanden.
Thanks,in haar andere long had ze hetzelfde 2 jaar terug.Toen betrof het iets van 2,4 cm nu 1,3 maar het groeit wel aldus de dokter.Van de vorige radiotherapie is alleen wat littekenweefsel overgebleven,maar dat kan geen kwaad.
Of het een goddelijke interventie betreft,wie zal het zeggen maar het medeleven en gebeden van veel familieleden/vrienden en kennissen en jullie PSV-ers kan mogelijk wel een positieve invloed gehad kunnen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Als dat zo is zou ik je willen vragen of je de oorsprong van het nieuwe testament kent? En dan niet alleen de creatie en samenstelling er van, maar ook wat de "geleerden" zeggen op basis van taalgebruik, wanneer het geschreven zou zijn, waar de teksten op gebaseerd zijn etc.

Ik quote even van Wikipedia:

Het Nieuwe Testament bestaat uit 27 'boeken' (geschriften) die in de periode van de tweede helft van de eerste en het begin van de tweede eeuw na Christus zijn geschreven in het Koinè-Grieks. Deze boeken zijn geschreven door verschillende auteurs. Ze hebben een verschillend karakter, zijn taalkundig ook verschillend en zijn vanuit diverse plaatsen en in diverse omstandigheden geschreven. Toch zijn er in deze 27 boeken ook overeenkomstige gedachten te vinden.

Ik wist dat het nieuwe Testament geschreven was in die tijdsperiode. Dat de auteurs niet bekend zijn en dat er meerdere zijn wist ik ook. Het oude testament is dat overigens ook. Het zijn opgeschreven verhalen, met een eenzelvige boodschap. Dat zou het wat mij betreft meer credits moeten geven, dan minder.

Ik ben eerder bereid een boodschap te zoeken in een samenbundeling van 25 schrijvers, dan 1 schrijver met 25 verhalen.

Metalium Ook van mij nog alle sterkte gewenst :)
 
Ik ben zo'n beetje de enige die uitkomt voor zijn geloof en dat met mijn 40+ leeftijd..Men neemt niets aan van mijn stellingen wat een ieders goed recht is.Ik heb al eerder gezegd dat ik wel zie of en wanneer ik weer reageer,dat kan heel snel zijn want ik lees vrijwel alles.Een stuk wordt weggehaald terwijl ik vind dat het raakvlakken betreft.Ik ben niet zo van het multi-quoten en heb het best wel druk met taxirijden wat ik nu al 18 jaar doe.Ik ben geen academicus/wetenschapper/intellectueel zoals velen van jullie maar krijg wel het idee dat het het gehele christelijk geloof weggeredeneerd wordt wat ik kan begrijpen omdat ik vroeger als atheïst pur sang dat ook deed.Ik vind het PSV gedeelte veel leuker eerlijk gezegd en reageer bewust niet in het politiek topic.Hoeterick,jij zegt dat er inhoudelijk op mijn posts in dit topic wordt ingegaan terwijl het vaak one or twoliners zijn,enkele uitzonderingen daargelaten.Af en toe lijkt het of men mij belachelijk wil maken,maar het zou kunnen dat ik ernaast zit met die gedachte..
Hoeterick,wat bedoel je met dat puntensysteem en waarom denk je dat je vervloekt bent.Dat slaat werkelijk nergens op[en is doemdenken van de bovenste plank] bovendien oordeel ik niet want ik ben ook maar een dust in the wind.
Welke kaart bedoel je,is dat zoiets als een gele/rode kaart op het vroegere PSV netwerk?
Ik wist niet dat je hier sancties opgelegd kon krijgen.

De samenstelling van de forumleden is net zoals de samenleving: divers. Het aantal academici/intellectuelen zal ook reuze meevallen. Het enige waarin, denk ik, wij ons positief onderscheiden is het feit dat er hier inhoudelijk gediscussieerd wordt. Geen facebook-oneliners, geen gebrul. Uitkafferen is ook geen optie want jawel, daar kunnen sancties tegenover staan. Je kunt hier dus meer dan prima je mening uiten, ook als die afwijkend is (op een holocaustontkenner na, die hebben we vriendelijk maar dringend verzocht ergens anders te gaan staan). Dat jij je belachelijk gemaakt voelt kan, maar dat komt omdat mensen een compleet andere mening hebben. Satirisch reageren mag, ook dat is een vorm van vrijheid van meningsuiting.

Ik denk niet dat ik verdoemd ben. Ik denk namelijk dat na mijn dood het licht uitgaat, en er niks meer is. Ik heb ook vrede met beslissingen uit heden en verleden, dus heb geen bezwaard gemoed. Maar in de ogen van gelovigen en ik dus verdoemd. Een gebodenbreker, zonder spijt. Daarin vraag ik dus jouw mening, lijkt mij in deze discussie en met de door jou aangedragen punten heel normaal.

De "kaart" is reeds uitgelegd, zie ik. Succes met je vrouw.
 
Thanks Hoeterick, ik heb niet expliciet gezegd dat ik dacht dat ik vond dat ik belachelijk gemaakt werd; ik heb er duidelijk bij gezegd dat ik er naast kon zitten. Bovendien heb ik nergens beweerd dat jij verdoemd zou zijn. Integendeel, wij weten niet wat een ieder op zijn kerfstok heeft dat weten alleen die mensen zelf. Als jij verdoemd zou zijn en dan zou ik dat allang zijn. Ik vertrouw op de barmhartigheid van de Heer Jezus als ik voor hem kom te staan. Hij kent onze zwakheden en was bereid al onze zonden op zich te nemen aan het kruis. Sterker nog, de H.Schrift zegt dat Hij onze zonden heeft uitgeboet aan datzelfde kruis[Niemand heeft een grotere liefde dan hij die zijn leven geeft voor zijn vrienden]. Hopelijk stelt jou dit een beetje gerust maat.
 
Laatst bewerkt:
Metalium, zonder als taalnazi over te willen komen wil ik je toch een verzoekje doen. Zou je in het vervolg na punten en komma's een spatie willen plaatsen, zoals te doen gebruikelijk? Dat leest een stuk prettiger. Ik merk dat ik om die reden af en toe afhaak bij het lezen van teksten.:S:
 
Metalium, zonder als taalnazi over te willen komen wil ik je toch een verzoekje doen. Zou je in het vervolg na punten en komma's een spatie willen plaatsen, zoals te doen gebruikelijk? Dat leest een stuk prettiger. Ik merk dat ik om die reden af en toe afhaak bij het lezen van teksten.:S:
Heb ik nooit gedaan, ik probeer eraan te denken maar vergeef me als ik het eens vergeet.Komt misschien omdat ik heel wat epistels gelezen heb waarin die spatie niet voorkwam.:giggle:
Edit: Op jouw verzoek vorige post aangepast. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan