Religie

http://www.ad.nl/dossier-amersfoort...sbruik-in-amersfoortse-kerk-ontdekt~a2779267/

Zou het een gevalletje kettingreactie zijn waarover 040 om 14.42 post?
Wel heel toevallig dat enkele dagen na het ene bericht het andere verschijnt.
Hoevelaken ligt dichtbij Amersfoort, ligt dichtbij Spakenburg.
Dat Henk K een van de kinderen van 30+ jaar geleden was?

Al die jaren kwamen kat achter kat de misstanden in de katholieke kerk naar de oppervlakte, maar vanuit de protestantse kerk bleef het stil. Ik kon dat nooit geloven.
De beerput gaat verder open komende jaren, verwacht ik zomaar.

Net zoals over 40 jaar openbaar gemaakt wordt, wat er nu gaande is in moskeeën.
 
Net zoals jij weet wat er op dit moment gaande is in moskeeën...

Onder het mom van religie wordt er al eeuwenlang met den tengels aan kinderen gezeten.
Of het RK is of (nu) gereformeerd is, behoorlijk naief om te denken dat het in een ander geloof dan niet zou plaatsvinden.
Linksom of rechtsom op het moment dat jij dit leest wordt er ergens een kind verkracht..en de kans is tig malen groter dat dat in een huis Gods gebeurt dan bij Dawkins thuis.
Daar durf ik wel mijn hand voor in het vuur te steken.

Waarbij inmiddels mijn mening duidelijk is, (vanwege al mijn posts over religie hier) dat de religie het excuus is en niet de oorzaak. Want dat is vleselijke lust. (of individuele zucht naar dominantie en macht of onverwerkt verleden of combinaties) en dat is bij ieder eender, of ze nu RK of islam aanhangen.

Daarom vind ik dat gewijs van de laatste jaren naar RK van 'men/publieke opinie' ook zo huichelachtig.
 
Laatst bewerkt:
Onder het mom van religie wordt er al eeuwenlang met den tengels aan kinderen gezeten.
Of het RK is of (nu) gereformeerd is, behoorlijk naief om te denken dat het in een ander geloof dan niet zou plaatsvinden.

Met andere woorden: je weet het niet.

Linksom of rechtsom op het moment dat jij dit leest wordt er ergens een kind verkracht..en de kans is tig malen groter dat dat in een huis Gods gebeurt dan bij Dawkins thuis.

En dit baseer je ergens op, of is het gewoon iets waarvan je weet dat het waar is zonder dat je daar bewijs voor hoeft te hebben?

Waarbij inmiddels mijn mening duidelijk is, (vanwege al mijn posts over religie hier) dat de religie het excuus is en niet de oorzaak. Want dat is vleselijke lust. (of individuele zucht naar dominantie en macht of onverwerkt verleden of combinaties) en dat is bij ieder eender, of ze nu RK of islam aanhangen.

Dat lijkt mij ook. Bij ieder eender, ook als ze geen geloof aanhangen. Het enige wat je nodig hebt is vleselijke lust, een machtsverhouding en een gelegenheid om een ruimte te delen zonder dat daar anderen bij zijn. De professor en zijn studente bijvoorbeeld.
 
Wat mij iig opvalt is dat op het moment dat er kinderverkrachting plaatsvindt binnen een kerkgemeenschap, of zo u wilt in een moskee of een ander gods huis, men gelijk naar het geloof wijst maar als er vieze oude pedofielen zijn die helemaal naar Thailand of Filipijnen reizen om een kindje van 10 in bed te kunnen krijgen, men dat als een daad van een individuele viezerik ziet. En wie zijn/waren de leden van stichting Martijn? Toch een behoorlijk aantal hoor. Maar ja, zolang je maar niet gelooft of je niet tot een groep gelovigen behoort, wordt je als individu gezien maar oh wee als die leden hadden beweerd in god te geloven. Dan waren de atheistische rapen wel heel erg gaar geweest.
 
14370350_1051109881662712_8462647289250258910_n.jpg

Dit dus...
 
Met andere woorden: je weet het niet.



En dit baseer je ergens op, of is het gewoon iets waarvan je weet dat het waar is zonder dat je daar bewijs voor hoeft te hebben.

Zucht.
Je hebt gelijk hoor!

Een soort discussie als over de Schrödinger kat.
Een welles nietes spel.

Jij stuurt gewoon je kinderen de komende 5 jaar naar een religieus internaat?
Geen centje pijn, want zolang niemand iets zegt, bestaat het namelijk niet.

Maar let wel dat de kat zelf heus wel kan waarnemen of het nog leeft.
 
Wat mij iig opvalt is dat op het moment dat er kinderverkrachting plaatsvindt binnen een kerkgemeenschap, of zo u wilt in een moskee of een ander gods huis, men gelijk naar het geloof wijst maar als er vieze oude pedofielen zijn die helemaal naar Thailand of Filipijnen reizen om een kindje van 10 in bed te kunnen krijgen, men dat als een daad van een individuele viezerik ziet. En wie zijn/waren de leden van stichting Martijn? Toch een behoorlijk aantal hoor. Maar ja, zolang je maar niet gelooft of je niet tot een groep gelovigen behoort, wordt je als individu gezien maar oh wee als die leden hadden beweerd in god te geloven. Dan waren de atheistische rapen wel heel erg gaar geweest.

Precies.
 
Wat mij iig opvalt is dat op het moment dat er kinderverkrachting plaatsvindt binnen een kerkgemeenschap, of zo u wilt in een moskee of een ander gods huis, men gelijk naar het geloof wijst maar als er vieze oude pedofielen zijn die helemaal naar Thailand of Filipijnen reizen om een kindje van 10 in bed te kunnen krijgen, men dat als een daad van een individuele viezerik ziet. En wie zijn/waren de leden van stichting Martijn? Toch een behoorlijk aantal hoor. Maar ja, zolang je maar niet gelooft of je niet tot een groep gelovigen behoort, wordt je als individu gezien maar oh wee als die leden hadden beweerd in god te geloven. Dan waren de atheistische rapen wel heel erg gaar geweest.
In een sexhuis kom je om te neuken. In een godshuis om te bidden. Ik neem aan dat ook gelovigen hier wel een verschil in kunnen ontwaren? Ik zou allerlei nuances en mitsen & maren kunen formuleren, maar de boodschap lijkt me simpeler dan 'de gelovigen' (lees, realistisch gehandicapten) doen voorkomen...
 
In een sexhuis kom je om te neuken. In een godshuis om te bidden. Ik neem aan dat ook gelovigen hier wel een verschil in kunnen ontwaren? Ik zou allerlei nuances en mitsen & maren kunen formuleren, maar de boodschap lijkt me simpeler dan 'de gelovigen' (lees, realistisch gehandicapten) doen voorkomen...
De eerste zin kan ik niet ontkennen:D
De tweede: je komt ook voor de gezelligheid waardoor bij sommigen de verwarring toeslaat:p
 
Wat mij iig opvalt is dat op het moment dat er kinderverkrachting plaatsvindt binnen een kerkgemeenschap, of zo u wilt in een moskee of een ander gods huis, men gelijk naar het geloof wijst maar als er vieze oude pedofielen zijn die helemaal naar Thailand of Filipijnen reizen om een kindje van 10 in bed te kunnen krijgen, men dat als een daad van een individuele viezerik ziet. En wie zijn/waren de leden van stichting Martijn? Toch een behoorlijk aantal hoor. Maar ja, zolang je maar niet gelooft of je niet tot een groep gelovigen behoort, wordt je als individu gezien maar oh wee als die leden hadden beweerd in god te geloven. Dan waren de atheistische rapen wel heel erg gaar geweest.

Het grote verschil is natuurlijk dat de daders in het eerste geval juist diegenen zijn de moraliteit hoog in het vaandel hebben. Practice what you preach, zeg maar. Maar je snapt denk ik ook wel dat als een politieagent dronken achter het stuur zit dit iets anders is dan een willekeurige Jan Lul.
 
Het grote verschil is natuurlijk dat de daders in het eerste geval juist diegenen zijn de moraliteit hoog in het vaandel hebben. Practice what you preach, zeg maar. Maar je snapt denk ik ook wel dat als een politieagent dronken achter het stuur zit dit iets anders is dan een willekeurige Jan Lul.
Dat is zo. Gij zult niet neuken zouden ze wel hebben geleerd....
Alleen heb ik dus moeite met het feit dat die individuele daden worden toegeschreven aan het geloof. Dan vraag ik: waar worden de daden van de leden van stichting Martijn naar toegeschreven? Pedofilie is gewoon een afwijking (zacht uitgedrukt), of je gelovig bent of niet.
 
Dat is zo. Gij zult niet neuken zouden ze wel hebben geleerd....
Alleen heb ik dus moeite met het feit dat die individuele daden worden toegeschreven aan het geloof. Dan vraag ik: waar worden de daden van de leden van stichting Martijn naar toegeschreven? Pedofilie is gewoon een afwijking (zacht uitgedrukt), of je gelovig bent of niet.

Voor de gelovigen geldt meestal: gij zult wel neuken (in ieder geval met het oogmerk om zoveel mogelijk nieuwe gelovigen te creëren) En het celibaat (onderdeel van de religie RK) zal zeker wel tot het misbruik hebben bijgedragen. Maar de daden hoeven niet perse toegeschreven te worden aan het geloof, maar blijkbaar weerhoud het geloof de daders er ook niet van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan