Religie

Ik kwam met Googlen namelijk niet verder dan één enkel geval in Marokko, waar deze man ook direct is opgepakt. Als dat de norm is om een instituut dat een miljard mensen bezoeken te beschuldigen, dan mag je de lijst aanvullen met letterlijk iedere andere openbare instelling, van scholen tot het ov en van de bibliotheek tot ieder tankstation.

Er is geen enkel bewijs voor. Wat is er gebeurd met de opvatting "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"? Omdat voor jou de moskee en de kerk hetzelfde zijn, zal het ook daar wel plaatsvinden? Dat is hetzelfde als zeggen dat alle Nederlanders pedofiel zijn, want er is weleens (en eigenlijk veel vaker dan dat) een Nederlander opgepakt voor dit soort dingen.

Ik dacht dat ik wellicht wat nieuws had gemist over misbruik in moskeeën, maar kennelijk is het gewoon de helderziende gave die heerst op dit forum die met deze beschuldiging komt.

Tuurlijk.
Vind je dat ook bij RK?
En scouting?
En zwembad?
Daar hoor ik je niet over.
Maar olalala het gaat over de islam en wee gebeente als je daarover iets negatiefs suggereert.
In Köln is met nieuwjaar ook niets gebeurd?
Hou toch op man, kindermisbruik komt ook in de islam voor....omdat het iets menselijks (beestachtig) is, wat ik nu al voor de tigste x beweer. Alleen de doofpot werkt beter dan die van de RK.
Mijn glazen bol zegt dat je op de nieuwsberichten in 2060 moet letten voor meer info over dit thema. Moet de islam eerst nog wel door de a la roerige 60er jaren van de 20e eeuw van het christendom heen.

MN223 en Der Muzikant, jullie doen me denken aan dat mannetje in Showroom die beweerde dat de mens niet op de maan geweest kan zijn...o.a. omdat hij het zelf niet gezien had.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk.
Vind je dat ook bij RK?
En scouting?
En zwembad?
Daar hoor ik je niet over.
Maar olalala het gaat over de islam en wee gebeente als je daarover iets negatiefs suggereert.
In Köln is met nieuwjaar ook niets gebeurd?
Hou toch op man, kindermisbruik komt ook in de islam voor....omdat het iets menselijks (beestachtig) is, wat ik nu al voor de tigste x beweer. Alleen de doofpot werkt beter dan die van de RK.
Mijn glazen bol zegt dat je op de nieuwsberichten in 2060 moet letten voor meer info over dit thema. Moet de islam eerst nog wel door de a la roerige 60er jaren van de 20e eeuw van het christendom heen.

MN223 en Der Muzikant, jullie doen me denken aan dat mannetje in Showroom die beweerde dat de mens niet op de maan geweest kan zijn...o.a. omdat hij het zelf niet gezien had.

Ik zeg toch expliciet dat ik het niet uitsluit? Ik vind het alleen opmerkelijk dat je zonder enig bewijs zo reageert. Je opmerking over Keulen vind ik nog lachwekkender. Is het religie dat die mensen verbindt? Of hun afkomst? Of hun geslacht, huidskleur of misschien hebben ze allemaal een moedervlek op hun linkerschouder. Met deze logica zouden alle blanke mannen preventief moeten worden opgesloten, want ik ben Breivik en Volkert nog niet vergeten hoor.

Maar goed, als we op dat punt zijn aangekomen heb ik alweer genoeg gezien van deze discussie. En nee, dat zeg ik niet vanuit islamitisch oogpunt o.i.d., maar puur omdat discussies voeren op basis van persoonlijke aannames geen zin heeft.
 
Ik zeg toch expliciet dat ik het niet uitsluit? Ik vind het alleen opmerkelijk dat je zonder enig bewijs zo reageert. Je opmerking over Keulen vind ik nog lachwekkender. Is het religie dat die mensen verbindt? Of hun afkomst? Of hun geslacht, huidskleur of misschien hebben ze allemaal een moedervlek op hun linkerschouder. Met deze logica zouden alle blanke mannen preventief moeten worden opgesloten, want ik ben Breivik en Volkert nog niet vergeten hoor.

Maar goed, als we op dat punt zijn aangekomen heb ik alweer genoeg gezien van deze discussie. En nee, dat zeg ik niet vanuit islamitisch oogpunt o.i.d., maar puur omdat discussies voeren op basis van persoonlijke aannames geen zin heeft.

Precies.

Nou die bewijzen had ik ook nooit aangaande de gereformeerde kerk in Amersfoort. Toch is het zo.

Daarom ook dat lijstje waarop elk mogelijke machtsverhouding op langdurige basis tussen volwassene en kind wat een voedingsbodem voor ellende kan zijn hier op dit forum ontstaan is.
Van zwembad tot scouting, van religie tot sekte.

Veelzeggend dat de aanhanger(s) van de islam hier zo fel op reageert en de zwemmers van dit forum niet.
Zoals ik al zei: hypocriet en naïef.
Daar laat ik het verder bij.
 
Laatst bewerkt:
Precies.

Nou die bewijzen had ik ook nooit aangaande de gereformeerde kerk in Amersfoort. Toch is het zo.

Daarom ook dat lijstje waarop elk mogelijke machtsverhouding op langdurige basis tussen volwassene en kind wat een voedingsbodem voor ellende kan zijn hier op dit forum ontstaan is.
Van zwembad tot scouting, van religie tot sekte.

Veelzeggend dat de aanhanger(s) van de islam hier zo fel op reageert en de zwemmers van dit forum niet.
Zoals ik al zei: hypocriet en naïef.
Daar laat ik het verder bij.

Volgens mij heeft Der Muzikant een punt, van alle punten in de lijst zijn zat bewezen voorvallen, behalve van de moskee.
 
Omdat je het a: zelf al niet uitsluit, b: kindermisbruik niet iets religieus is, en c: ik het aankaartte nadat enkele dagen geleden, bij mijn weten, de eerste x is dat grootschalige kindermisbruik in de gereformeerde kerk naar buiten gebracht is en omdat ik al tig jaar niet kan geloven dat het alleen iets is wat in de RK plaatsvindt. Ook bij de protestanten...en dus ook bij de islam.

Die laatste dus komt uit de lucht vallen. Het is iets waarvan jij denkt dat het waar is, zonder dat je geïnteresseerd bent in bewijs. Met andere woorden: je gelooft het. En aan je reacties te zien, is dat een behoorlijk rotsvast geloof ook.

Maar waar komt je "redenering" nu eigenlijk op neer:

1. Je kunt het niet uitsluiten
2. Het is niet iets religieus
3. Er zijn gevallen bekend bij religie X en Y.

En dus ..... tromgeroffel ....

Het is zeker dat het ook bij religie Z plaatsvindt!

Het is immers niets religieus. Maar je kunt het niet uitsluiten, dus is het zo. Want Humtoezje kan zich niet voorstellen dat het niet zo is.

Het is dat er deze week geen Nobelprijzen voor de Logica worden uitgereikt anders had je een grote kans gemaakt.

De redenering lijkt een beetje op:

Er zijn allerlei gevallen van misbruik in de sport. Met name bij turnen, judo en zwemmen, maar het is niet uit te sluiten dat het ook bij andere sporten voorkomt. Je kunt je voorstellen dat het bij wat meer elitaire sporten, waar de club ook dubbelt als old boys network, verhalen wat makkelijker in de doofpot gaan. Je kunt dus maar beter voorzichtig zijn als je je kinderen op golfcursus stuurt.


Wat de maanlanding ermee te maken heeft snap ik niet. Ik beweer niet dat het niet kan. Ik constateer simpelweg dat je geen bewijs hebt voor je stoere beweringen, en dat je redenering mank gaat omdat die neerkomt op "het is niet uit te sluiten, dus het is zo."
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Tuurlijk.
Vind je dat ook bij RK?
En scouting?
En zwembad?
Daar hoor ik je niet over.
Maar olalala het gaat over de islam en wee gebeente als je daarover iets negatiefs suggereert.
In Köln is met nieuwjaar ook niets gebeurd?
Hou toch op man, kindermisbruik komt ook in de islam voor....omdat het iets menselijks (beestachtig) is, wat ik nu al voor de tigste x beweer. Alleen de doofpot werkt beter dan die van de RK.
Mijn glazen bol zegt dat je op de nieuwsberichten in 2060 moet letten voor meer info over dit thema. Moet de islam eerst nog wel door de a la roerige 60er jaren van de 20e eeuw van het christendom heen.

MN223 en Der Muzikant, jullie doen me denken aan dat mannetje in Showroom die beweerde dat de mens niet op de maan geweest kan zijn...o.a. omdat hij het zelf niet gezien had.

Ik sluit me in deze toch bij Der Muzikant aan. Waarom zou de doofpot van moskeeën op dit gebied wél goed werken, waar bij andere zaken alles aan het licht komt? Dat zou dan iets unieks zijn. Christelijke kerken, scouting, badmeesters, tv-personality's, allemaal lopen ze tegen de lamp, behalve de moskee. Misschien omdat er op dit gebied veel en veel minder gebeurt? Net zoals moslims minder vaak straalbezopen hun auto tegen een belgische boom parkeren, om eens iets te noemen?
 
Ik sluit me in deze toch bij Der Muzikant aan. Waarom zou de doofpot van moskeeën op dit gebied wél goed werken, waar bij andere zaken alles aan het licht komt? Dat zou dan iets unieks zijn. Christelijke kerken, scouting, badmeesters, tv-personality's, allemaal lopen ze tegen de lamp, behalve de moskee. Misschien omdat er op dit gebied veel en veel minder gebeurt? Net zoals moslims minder vaak straalbezopen hun auto tegen een belgische boom parkeren, om eens iets te noemen?

Voor wat het waard is: https://www.theguardian.com/world/2013/jun/28/imamas-500-mosques-denounce-grooming

Ik denk wel dat er een groot verschil is ten aanzien van de schijnheiligheid ten aanzien van seksueel misbruik van kinderen binnen de RK en veel andere geloven, waaronder de islam. Incidenten komen er vast voor maar niet op zo'n georganiseerde schaal waarbij later aangetoond wordt dat talloze collega's en mensen van het misbruik op de hoogte zijn maar er niet tegen optreden.

Omgekeerd is er wel aardig wat info te vinden van het gebruik van lijfstraffen op scholen met een islamitische achtergrond, wat in westerse landen (US, UK, Frankrijk) ook meermaals veel stof heeft doen opwaaien. Echter, op "Nederlandse" scholen was het fysiek uitdelen van straffen aan kinderen in schoolbanken 20-40 jaar geleden ook niet ongewoon. En om heel eerlijk te zijn, ben ik zelf niet eens 100% zeker of het nu zoveel beter is om kinderen te betuttelend op te voeden. Maar dit is denk ik weer een andere discussie.
 
Ach, zie hier weer de logica van een geloofswaanzinnige.


Je eigen herrie moet natuurlijk toegestaan blijven, maar dat van andere godsdiensten moet verboden worden. Ik stel voor dat er een app gemaakt wordt, waarmee je je kunt abonneren om de jouw betreffende godsdienstherrie te kunnen ontvangen. Is de omgeving van al het gezeik af.

Gisteren heb ik trouwens ook een stukje gezien van Louis Theroux die bij een stelletje homohaters/godsdienstwaanzinnigen/extreme christenen/kindermishandelaars/negatievelingen* was. Je wordt spontaan misselijk van dat soort lui. :braak:

* = keuze maken is niet nodig, alles is van toepassing
 
Ach, zie hier weer de logica van een geloofswaanzinnige.



Je eigen herrie moet natuurlijk toegestaan blijven, maar dat van andere godsdiensten moet verboden worden. Ik stel voor dat er een app gemaakt wordt, waarmee je je kunt abonneren om de jouw betreffende godsdienstherrie te kunnen ontvangen. Is de omgeving van al het gezeik af.

Gisteren heb ik trouwens ook een stukje gezien van Louis Theroux die bij een stelletje homohaters/godsdienstwaanzinnigen/extreme christenen/kindermishandelaars/negatievelingen* was. Je wordt spontaan misselijk van dat soort lui. :braak:

* = keuze maken is niet nodig, alles is van toepassing
Precies. Dit soort discriminatie mag gewoon, want 'geloof'. Daar mag je niet aankomen.
Vrede en gelijke rechten voor iedereen. Mits ze allemaal doen wat ik zeg en ik de rechten voor iedereen mag bepalen. Pleurisklup(pen).
 
Ach, zie hier weer de logica van een geloofswaanzinnige.



Je eigen herrie moet natuurlijk toegestaan blijven, maar dat van andere godsdiensten moet verboden worden. Ik stel voor dat er een app gemaakt wordt, waarmee je je kunt abonneren om de jouw betreffende godsdienstherrie te kunnen ontvangen. Is de omgeving van al het gezeik af.

Gisteren heb ik trouwens ook een stukje gezien van Louis Theroux die bij een stelletje homohaters/godsdienstwaanzinnigen/extreme christenen/kindermishandelaars/negatievelingen* was. Je wordt spontaan misselijk van dat soort lui. :braak:

* = keuze maken is niet nodig, alles is van toepassing

Was ie bij de Westboro brother oid?

Lekker lomp van de SGP, maar aangezien zij stemmen verliezen aan de PVV denken ze met dit soort oplossing te moeten komen. Naastenliefde is ver te zoeken bij de veluwetaliban
 
Was ie bij de Westboro brother oid?

Lekker lomp van de SGP, maar aangezien zij stemmen verliezen aan de PVV denken ze met dit soort oplossing te moeten komen. Naastenliefde is ver te zoeken bij de veluwetaliban

Ik geloof inderdaad dat dat was. Een zeer onbeleefde, wereldvreemde, discriminerende, asociale dominee in de USA.
 
Gisteren een stukje gezien bij RTL Late night, over een streng gelovige familie waar vader als een tiran over heerst. Kind heeft brandwonden, maar de dokter mag niks uitvoeren. Kindermishandeling is normaal, want de bijbel heeft het over kastijden. En nu pas wordt ingegrepen. Dat begrijp ik niet, die tolerantie omdat iemand claimt te handelen volgens een geloof.
 
Gisteren een stukje gezien bij RTL Late night, over een streng gelovige familie waar vader als een tiran over heerst. Kind heeft brandwonden, maar de dokter mag niks uitvoeren. Kindermishandeling is normaal, want de bijbel heeft het over kastijden. En nu pas wordt ingegrepen. Dat begrijp ik niet, die tolerantie omdat iemand claimt te handelen volgens een geloof.

De bijbel heeft t ook over de minste willen zijn, daar hoor je H. Koeleman niet over... Las gister n artikel dat ie een van zijn zoons op tafel had vastgebonden en er ff dreigend boven ging hangen met n kettingzaag... Tja, Abraham in modern times zullen we maar zeggen.

Wat mij betreft gaat deze man vele grenzen over en zou justitie over moeten kunnen gaan tot vervolging.
 
De bijbel heeft t ook over de minste willen zijn, daar hoor je H. Koeleman niet over... Las gister n artikel dat ie een van zijn zoons op tafel had vastgebonden en er ff dreigend boven ging hangen met n kettingzaag... Tja, Abraham in modern times zullen we maar zeggen.

Wat mij betreft gaat deze man vele grenzen over en zou justitie over moeten kunnen gaan tot vervolging.

Als het een moslim was geweest had je Wilders eens moeten horen, maar het past het blijkbaar in die mooie Joods-Christelijke traditie, dus blijft het oorverdovend stil.
 
Gisteren een stukje gezien bij RTL Late night, over een streng gelovige familie waar vader als een tiran over heerst. Kind heeft brandwonden, maar de dokter mag niks uitvoeren. Kindermishandeling is normaal, want de bijbel heeft het over kastijden. En nu pas wordt ingegrepen. Dat begrijp ik niet, die tolerantie omdat iemand claimt te handelen volgens een geloof.

Die man (Henk Koelewijn. uit Bunschoten) is al vaker in het nieuws geweest. De brandwonden van zijn zoon zijn overigens heel goed genezen en de medische wetenschap kan haar ogen niet geloven. Zo schijnt. Inmiddels komt er steeds meer gekkigheid over die totaal gestoorde godsdienstwaanzinnige naar buiten.

"De poging tot doodslag met de kettingzaag staat als schokkendste feit bovenaan de tenlastelegging. Henk Koelewijn. snoerde een van zijn zoons vast op tafel, trok de kettingzaag aan en hield het gierende apparaat op centimeters van het hoofd van de jongen. Of het bij één keer bleef of vaker gebeurde, laat de verkorte dagvaarding in het midden. Een andere zoon werd volgens het OM bijna gewurgd door zijn tirannieke vader, die een imposant postuur heeft."
 
Die man (Henk Koelewijn. uit Bunschoten) is al vaker in het nieuws geweest. De brandwonden van zijn zoon zijn overigens heel goed genezen en de medische wetenschap kan haar ogen niet geloven. Zo schijnt. Inmiddels komt er steeds meer gekkigheid over die totaal gestoorde godsdienstwaanzinnige naar buiten.

"De poging tot doodslag met de kettingzaag staat als schokkendste feit bovenaan de tenlastelegging. Henk Koelewijn. snoerde een van zijn zoons vast op tafel, trok de kettingzaag aan en hield het gierende apparaat op centimeters van het hoofd van de jongen. Of het bij één keer bleef of vaker gebeurde, laat de verkorte dagvaarding in het midden. Een andere zoon werd volgens het OM bijna gewurgd door zijn tirannieke vader, die een imposant postuur heeft."

Dat zalfje schijn prima te werken. Op gesloten huid, daar is men nogal duidelijk in.Net als de "raadpleeg een arts". Gekke Henkie liet dat minimaal toe. Dan mag je jezelf geen ouder noemen.
 
15941230_579369762265617_356290635154498622_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan