Religie

Religieuze symbolen in het algemeen.:braak::braak:

Houd religie privé.
Als jij het fijn vindt om elke week naar de parenclub te gaan en je met een voorbinddildo te laten bewerken, dan hang je dat ding toch ook niet boven je deur, of om je nek? Dan houd je het ook gewoon lekkervoor jezelf.
Eens, maar ik heb geen bezwaar tegen een clubgebouw of huiselijke versiering. Prima toch? Laat anderen met rust / in hun waarde en houd je aan bovenliggende wetten.
 
China. :braak:

Vanuit Bitter Winter (een religieus online tijdschrift met als hoofdthema het onderdrukken van gelovigen in China) blijkbaar. Ik kende het niet maar kwam dit interessante artikel tegen van hun hoofd editor: link:
"To the chinese Communist party, religion is something unnatural and foreign to human nature, so sooner or later it will die out. It’s an evolutionary process in the cast of mind of the communists, it will die out sooner or later. So they just say ‘let it be, it will die out.’ But they realized since the beginning that it didn’t happen. People were still religious. Religions didn’t die out. The opposite was true. They were growing. They are growing. And sometimes they fascinate people also within the CCP. So this religion which is the enemy, it’s an enemy from the start because it’s an alienation of the human mind, in the CCP perspective. It becomes an enemy even stronger because it doesn’t die out. So it must be helped to die. This is why violent persecution comes in."
Tevens een van de weinige bronnen die misstanden met strafkampen (waar religieuze en etnische minderheden heden worden "heropgevoed") aantoonden. Zie het als een soort wikileaks platform waarbij Chinezen informatie kunnen delen van misstanden van de CCP, niet zelden dat mensen die de informatie aanleveren vervolgens gevangen worden gezet of "verdwijnen". En de bron (Bitter Winter) is daarmee ook weer een door china aangemerkte fake-nieuws/vijandige/verboden organisatie.

Ik heb niks met theologische ideeen maar dat deze mensen een stem moeten krijgen en (internationale) aandacht vragen voor deze problemen vind ik zeer goed. Mijn grootste probleem met sommige religeuze organisaties en politieke partijen (die het in twijfel trekken, beledigen of openlijk afwijzen (van de opvattingen) van een ander geloof strafbaar willen maken) gaat hier duidelijk voor de CCP op. Dus ik sluit me bij Mentos aan: China :braak:
 
Laatst bewerkt:
Eens, maar ik heb geen bezwaar tegen een clubgebouw of huiselijke versiering. Prima toch? Laat anderen met rust / in hun waarde en houd je aan bovenliggende wetten.
Gewoon lekker naar die sexclub gaan, geen probleem! Maar daar hangt men ook geen geslachtsdelen aan de gevel.
 
Gewoon lekker naar die sexclub gaan, geen probleem! Maar daar hangt men ook geen geslachtsdelen aan de gevel.
Vind je dat nu echt vervelend? Als de buurman een kruis aan zijn gevel hangt? Volgens mij hebben parenclubs ook vaak zat prikkelende reclames, waardoor het ook een openbare uiting heeft.
 
Religieuze symbolen in het algemeen.:braak::braak:

Houd religie privé.
Als jij het fijn vindt om elke week naar de parenclub te gaan en je met een voorbinddildo te laten bewerken, dan hang je dat ding toch ook niet boven je deur, of om je nek? Dan houd je het ook gewoon lekkervoor jezelf.

In dit geval was het toch ook privé? Het was in hun eigen huis?
 
Religieuze symbolen in het algemeen.:braak::braak:

Houd religie privé.
Als jij het fijn vindt om elke week naar de parenclub te gaan en je met een voorbinddildo te laten bewerken, dan hang je dat ding toch ook niet boven je deur, of om je nek? Dan houd je het ook gewoon lekkervoor jezelf.
Je gaat toch niet een kerk vergelijken met een parebclub??
Ik bedoel, in een parenclub zijn wél leuke dingen mee te maken ;)

Heb ik van horen zeggen hè... (a)
 
Je gaat toch niet een kerk vergelijken met een parebclub??
Ik bedoel, in een parenclub zijn wél leuke dingen mee te maken ;)

Heb ik van horen zeggen hè... (a)
Het was een metafoor, natuurlijk.

Maar wel de leukste die ik kon verzinnen.:maniac:
 
Ik zet hem hier en niet bij corona. Het gaat hier om een walgelijke houding van deze gelovige meneer.

U zou ook kunnen zeggen: een overheid die probeert te voorkomen dat mensen ziek worden.
,,Ja, prima. Maar dat hoeft niet met druk en dwingende adviezen en dergelijke. Wereldwijd worden zoveel christenen vervolgd door hun overheid.”
Ja, het is net de tweede wereldoorlog nu. Hoe de overheid de christenen hier in Nederland vervolgd. :braak:
Velen hebben moeite met de uitzonderingspositie van religie.
,,Dat snap ik. We leven in een tijd waarin de nadruk op gelijke rechten ligt. Maar bepaalde minderheden hebben vanwege hun kwetsbare positie soms meer aandacht nodig. Als mensen zeggen ‘gelijke monniken, gelijke kappen’, dan denk ik: sorry hoor, een bowlingclub is niet hetzelfde als een kerk, of een synagoge.”
Bah, de een haalt zijn (geestelijk) welzijn uit een sport, de ander uit ontspanning, yoga of de kerk. Het is hier net Animal Farm hier.

En zo staan er nog meer irritante uitspraken in dit interview. Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik het ben gaan lezen.
 
Ik zet hem hier en niet bij corona. Het gaat hier om een walgelijke houding van deze gelovige meneer.


Ja, het is net de tweede wereldoorlog nu. Hoe de overheid de christenen hier in Nederland vervolgd. :braak:

Bah, de een haalt zijn (geestelijk) welzijn uit een sport, de ander uit ontspanning, yoga of de kerk. Het is hier net Animal Farm hier.

En zo staan er nog meer irritante uitspraken in dit interview. Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik het ben gaan lezen.
En dan val je ons er ook nog mee lastig 😆
 
photo

123301740_10223647115430016_6708921643302535212_n.jpg
 
Ik moet hier toch even een "bah" uitspreken. :braak:


En je dan ook nog op de grondwet (art. 23) beroepen. Artikel 1 iedereen is gelijk. Ik neem aan dat dit artikel ook voor gaat, aangezien het een lager nummer heeft.
Bij mijn weten gaat het niet per se voor. Oa de VVD heeft het nu wel in hun programma staan dat ze een notitie bij art 23 willen laten plaatsen dat het ondergeschikt is aan art 1.

En terecht.
 
Bij mijn weten gaat het niet per se voor. Oa de VVD heeft het nu wel in hun programma staan dat ze een notitie bij art 23 willen laten plaatsen dat het ondergeschikt is aan art 1.

En terecht.
Er moet toch altijd zijn vastgelegd wat prevaleert boven wat? Dat is in contracten ook zo. Dit is in feite een contract tussen Rijk en inwoners. De volgorde van de nummertjes zou een makkelijke zijn.

Fijn dat de VVD dat wil. Heb ik net besloten niet op VVD te stemmen.
 
Er moet toch altijd zijn vastgelegd wat prevaleert boven wat? Dat is in contracten ook zo. Dit is in feite een contract tussen Rijk en inwoners. De volgorde van de nummertjes zou een makkelijke zijn.

Fijn dat de VVD dat wil. Heb ik net besloten niet op VVD te stemmen.
Gevoelsmatig zou ik dat ook denken. Art1 is het eerste, en daarom het belangrijkste.
t Zou wel mooi zijn als er meer duidelijkheid hierover is. Maakt het makkelijker om dit soort praktijken aan te pakken, ook bijv in salafistische scholen.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet hier toch even een "bah" uitspreken. :braak:


En je dan ook nog op de grondwet (art. 23) beroepen. Artikel 1 iedereen is gelijk. Ik neem aan dat dit artikel ook voor gaat, aangezien het een lager nummer heeft.
Ik vraag mij ook hard af wat scholen überhaupt denken te bereiken met het laten van een dergelijke verklaring door ouders?
 
Ik vraag mij ook hard af wat scholen überhaupt denken te bereiken met het laten van een dergelijke verklaring door ouders?
Dat de ouders er op kunnen vertrouwen dat hun kinderen daar geen begrip aangeleerd krijgen voor homoseksuelen. En misschien hopen ze zelfs dat hun homosexuele kind weer de kast in kan worden gejaagd. :(
 
Dat de ouders er op kunnen vertrouwen dat hun kinderen daar geen begrip aangeleerd krijgen voor homoseksuelen. En misschien hopen ze zelfs dat hun homosexuele kind weer de kast in kan worden gejaagd. :(
Dan doe je net, alsof het niet te genezen is. Sterker nog: op zo'n school word je niet besmet met homoseksualiteit. Dat is voor geloofsfanatici een fijne wetenschap. Zij worden liever besmet met mazelen, corona of rode hond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan